Теоретичні відомості щодо створення тестів за допомогою програми MyTestX

Про матеріал

Створення тестів за допомогою програми MyTestX Один із шляхів використання ІТ у навчальній діяльності навчального закладу – комп'ютерне тестування знань і вмінь учнів. У поєднанні з іншими видами перевірки, використання тестових завдань з комп'ютерною підтримкою є досить ефективним інструментом, що стимулює підготовку учнів до кожного уроку і підвищує мотивацію вивчення предмету. Усний контроль можна замінити комп'ютерним при проведенні підсумкових уроків, контрольних робіт, іспитів тощо.

Перегляд файлу

Теоретичні відомості

 

Один із шляхів використання ІТ у навчальній діяльності навчального закладу – комп’ютерне тестування знань і вмінь учнів. У поєднанні з іншими видами перевірки, використання тестових завдань з комп’ютерною підтримкою є досить ефективним інструментом, що стимулює підготовку учнів до кожного уроку і підвищує мотивацію вивчення предмету. Усний контроль можна замінити комп’ютерним при проведенні підсумкових уроків, контрольних робіт, іспитів тощо.

Нині використовуються різні форми здійснення контролю знань учнів. Це і поурочне усне опитування теоретичного матеріалу, і виконання та перевірка численних самостійних, творчих та практичних завдань тощо. Усі види контролю є важливими і необхідними, а їх застосування на уроках є обов’язковим. Однією з ефективних форм здійснення контролю знань учнів є застосування тестів, які дозволяють за досить короткий час перевірити знання учнів. Використовуються тести і для закріплення вивченого матеріалу.

Педагогічний тест – це система завдань специфічної форми, певного змісту, яка дозволяє якісно оцінити структуру та визначити рівень навчальних досягнень.

Розрізняють дві основні групи тестів:

       тести розумової обдарованості (інтелекту);

       тести навчальної успішності (засвоєння знань).

Тест успішності – це сукупність спеціально підібраних завдань для виявлення знань учнів, що потребують коротких однозначних відповідей.

Тестові завдання повинні бути чітко сформульовані, легко читатись, бути правдивими, недвозначними, не містити підказок і відповідати змісту навчальних програм.

За формою тестування розрізняють: тести для групового тестування і тести для індивідуального тестування.

За предметом вимірювання класифікують:

        тести знань та навичок;

        тести інтелекту;

        тести інтересів;

        тести спеціальних здібностей;

        тести характерологічні (особистості);

        тести визначення окремих психічних функцій (пам'яті, мислення, уваги та ін.).

За психологічною ознакою розрізняють:

        тести досягнень;

        тести розвитку;

        тести інтелекту;

        тести загальної результативності;

        тести успішності;

        соціальні тести;

        тести, що вивчають професійну здатність;

        психометричні тести особистості.

Для визначення навчальної успішності у педагогіці використовують таку класифікацію групових тестів:

        за метою застосування: тести констатуючі, тести діагностуючі, тести прогнозуючі;

        за видом контролю: тести вихідного контролю, тести поточного або проміжного контролю, тести граничного або підсумкового контролю (в кінці семестру, навчального року – екзаменаційні), тести заключного контролю;

        за рівнем уніфікації: тести стандартизовані, тести не стандартизовані;

        за статусом впровадження: загальнонаціональні тести, тести відомчі або міністерські, тести навчального закладу, тести кафедральні, тести особисті або неформальні;

        за формою подання знань: тести вербальні, тести математичні, тести ситуаційні, тести маніпуляційні, тести з окремих дисциплін, які можуть поєднувати у собі перші три форми;

        за видом тестового завдання: тести з відкритими тестовими  завданнями, тести з напіввідкритими тестовими завданнями, тести з закритими тестовими завданнями.

Тести з відкритими тестовими завданнями. У таких тестах відповіді не задані ні особі, яка тестується, ні особі, яка їх перевіряє, тобто це тестові завдання із вільною формою відповіді. Їх поділяють на завдання з пропусками, завдання на доповнення, завдання з короткою відповіддю та завдання з відповіддю-мікротвором.

У тестах з напіввідкритими тестовими завданнями відповідь надається лише особі, яка їх перевіряє.

Тести з закритими тестовими завданнями передбачають, що відповідь пропонується також і особі тестування. Такі тести за формою відповіді можна розподілити на: альтернативні тестові завдання, вибіркові тестові завдання, які передбачають вибір із декількох запропонованих відповідей, тестові завдання на визначення відповідності.

Нині існує значна кількість тестуючих оболонок, які можна використовувати у навчально-виховному процесі для створення тестів з різних предметів. Пропоную одну з найпростіших, на мій погляд, - програму MyTestX.

docx
Додав(-ла)
Козарчук Ольга
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку