Су Джок терапія у освітньому процесі

Про матеріал
Матеріал з теми "Використання Су Джок терапії в освітньому процесі" Методи Су – джок терапії – це ефективні засоби корекції, які дедалі частіше застосовуються в спеціальній педагогіці й допомагають досягти максимально можливих успіхів у подоланні мовних труднощів дітей
Перегляд файлу

СУ ДЖОК ТЕРАПІЯ

Су Джок терапію (у перекладі з корейського «су» — кисть, «джок» — стопа) називають сучасним напрямком акупунктури, що поєднав вікові знання Східної медицини та новітні досягнення європейської медицини.

Основний принцип Су Джок терапії — факт відповідності різних органів і частин тіла певним областям на кистях рук і стопах ніг. Творцем Су Джок терапії є корейський професор Пак Чже Ву. Його перші публікації про цей метод лікування з’явилися в міжнародній пресі в 1986 році. З часом Су Джок терапію стали вносити до державних програм охорони здоров’я і народної освіти.

Су Джок терапія являє собою комплекс особливих прийомів, основною метою яких є вплив на певні точки (БАТ — біологічно активні точки або акупунктурні точки), розташовані на поверхні тіла. Вплив здійснюється через уколювання спеціальними голками (голкотерапія), а також припікання та прогрівання.

«Витоки здібностей у дітей знаходяться на кінчиках пальців» Василь Сухомлинський.

Дуже важко не погодитися з тим, що дрібна моторика пальців дитини стимулює розвиток центральної нервової системи та сприяє розвитку мовлення. Здійснюється розвиток окремих психічних функцій, які формують у дітей уміння, необхідні для навчання в початкових класах.

Методи Су – джок терапії – це ефективні засоби корекції, які деталі частіше застосовуються в спеціальній педагогіці й допомагають досягти максимально можливих успіхів у подоланні мовних труднощів дітей дошкільного віку. На тлі комплексної логопедичної допомоги нетрадиційні методи терапії, не вимагаючи особливих зусиль, оптимізують процес корекції мовлення і сприяють оздоровленню всього організму дитини.

Су – джок терапія – це висока ефективність, безпечність, і простота, найкращий метод самодопомоги, який нині існує. За допомогою спеціальних кульок («Їжачків») та кілець зручно масажувати пальці, що позитивно впливає на весь організм, дає змогу збільшити потенційний енергетичний рівень дитини, збагачує її знання про власне тіло, розвиває тактильні відчуття.

Су – джок терапія має таку мету:

  •              нормалізувати м’язів тонус;
  •              опосередковано стимулювати мовленнєві зони в корі головного мозку;
  •              коригувати мовленнєві порушення за допомогою нетрадиційної технології Су – джок.

Завдання Су – джок терапії:

  •              нормалізувати тонус м'язів, стимулювати мовленнєві зони в корі головного мозку;
  •              використовувати елементи Су – джок терапії на різних етапах роботи з корекції мовлення;
  •              впливати на зниження рухової та емоційної розгальмованості, нормалізувати тонус;
  •              розвивати орієнтацію в просторі, пам'ять та увагу.

Прийоми роботи Су – джок терапії

  •              Масаж спеціальною кулькою. Оскільки на долоні знаходиться безліч активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою, якою дитина в пливає на пальчики, кисті, долоньки. У дитини підвищується тонус м'язів, відбувається прилив крові до кінцівок, унаслідок цього відбувається поліпшення дрібної моторики й чутливості кінцівок. Дітям подобається масажувати пальці й долоньки «кульками – їжачками».
  •              Масаж еластичним кільцем. Пружинні кільця надіваються на пальчики дитини й прокручуються по них по них, масажуючи кожен палець до його почервоніння і появи відчуття тепла. Цю процедуру необхідно повторювати кілька разів на день.

 

Мозок людини

Нейробіка – невід'ємний складник когнітивного розвитку молодших школярів в освітньому проекті «На крилах успіху». Мозок людини зберігає дивовижну здатність вчитися й розвиватися все життя. Але однотипні шаблонні справи призводять до погіршення пам'яті, зменшення концентрації уваги. Зв'язок нейронів, клітин головного мозку погіршується, а це призводить до зниження розумових здібностей.

У нашому мозку 100 млрд нейронів. Кожна клітина в свою чергу може дати 200 тис. відгалужень. Мозок людини має величезні ресурси! А ми використовуємо його можливості від 3 до 10 відсотків.

Саме на вирішення цієї проблеми спрямовано спеціальну зарядку. Американський нейробіолог Лоуренс Катц дав назву зарядки гімнастики для мозку – нейробіка.

Принцип роботи нейробіки

Принцип нейробіки простий – щодня виконуємо незвичайним способом звичайні дії. Мозок необхідно постійно «дивувати», змушувати працювати по-різному. Розв'язуючи нову задачу, мозок розвивається. Наприклад: робити лівою рукою все, що звикли робити правою (зачісуватися, чистити зуби, тримати ложку під час їжі, писати); виконувати справи із заплющеними очима, змінювати звичні маршрути й т.д.

Нейробіка – це тренування нейронів, спрямоване на гармонізацію правої та лівої півкуль головного мозку. Вправи створюють нові асоціації, діючи на нові ділянки мозку. Це організація роботи всіх п'яти почуттів людини незвичайним способом плюс емоційні почуття.

Користь нейробіки

Заняття корисні всім. Дітям ці вправи дозволяють краще сконцентруватися при засвоєнні нових знань, сприяють розвитку абстрактного мислення, творчих здібностей.

У результаті систематичного виконання вправ у дітей поліпшується пам'ять, увага, мова, просторове уявлення, дрібна моторика, знижується стомлюваність, підвищується здатність до довільного контролю, формується латеральне (двопівкульне) мислення.

docx
Додав(-ла)
Дзюба Світлана
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку