Важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі . Матеріал розкриває форми і методи виховної рботи
Важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі Виховна робота. Позакласна виховна робота. Позашкільна виховна роботарізноманітна освітня і виховна робота, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, організована в позаурочний час. Позакласна робота проводиться в поза навчальний час у вигляді занять з гімнастики, легкої атлетики, лижної підготовки та туризму, в секціях, гуртках.освітня підсистема, що включає державні, комунальні, приватні позашкільні навчальні заклади; інші навчальні заклади як центри позашкільної освіти у позаурочний та позанавчальний час.
Номер слайду 3
Методи виховної роботи:це способи взаємопов'язаної діяльності вихователів і вихованців, спрямованої на формування у вихованців поглядів, переконань, навичок і звичок поведінки.
Номер слайду 4
Розрізняють такі групи методів:
Номер слайду 5
Педагогічна вимога Педагогічна вимога – це правило, яке засноване на єдиних підходах і приймається всіма учасниками освітньо-виховного процесу. Єдність має бути в підходах, які мають теоретичний і практичний характер. Педагогічна вимога – це не лише вимога, що пред’являється до рівня освіти і поведінці учня, але і система норм, що стосуються організації навчально-виховного процесу. Особливі вимоги пред’являються до розкладу уроків, складання різних освітніх графіків, оформлення і ведення педагогічної документації – журналів, характеристик, аналітичних довідок, інших документів.
Номер слайду 6
Громадська думка Громадська думка – це форма суспільної свідомості, яка виявляє ставлення різних соціальних груп до подій і процесів сучасного життя, що зачіпають їх інтереси і потреби. Дане явище впливає на різні сфери життя людини. Цей процес являє собою сукупність індивідуальних думок особистостей чи груп людей з певного питання.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Вправляння. Вправляння-це виконання учнем певних дій з метою вироблення і закріплення необхідних навичок та позитивних форм поведінки
Номер слайду 9
Привчання Привчання — це метод виховання, що передбачає організацію планомірного і регулярного виконання вихованцями певних дій з елементами обов'язковості, примусу з метою формування конкретних звичок у поведінці. При цьому важливо робити все поступово, поетапно. К. Д. Ушинський зауважував, що метод привчання вимагає часу і проходить під контролем за способами виконання дій.
Номер слайду 10
Доручення. Доручення — це метод виховання, який своєю метою має вправляння в позитивних діях і вчинках. Застосування цього методу вимагає врахування індивідуальних особливостей учнів. Наприклад, неорганізованим учням корисно давати завдання підготувати і провести захід, який вимагає самостійності, ініціативи, зібраності. Одержавши доручення, учень повинен усвідомити його важливість, значення для колективу і для себе.
Номер слайду 11
Змагання. Змагання — це метод виховання, який спрямованийна забезпечення умов для соціального розвиткуособистості, формування умінь і навичок шляхомздорового суперництва у певних видах колективноїдіяльності. До використання цього методу виконання требаставитися обережно і вибірково. У змаганні мають місце позитивні і негативні чинники. З одного боку, процес змагання стимулюєініціативність, приносить радість, захоплення, а зіншого — розчарування, відчуття слабкості.
Номер слайду 12
Заохочення. Заохочення — це спосіб педагогічного впливу на особистість, що виражає позитивну оцінку вихователем поведінки вихованця з метою закріплення позитивних якостей і стимулювання до діяльності. Проте заохочення не повинно перетворюватися у захвалювання, бо тоді воно гальмуватиме прагнення до діяльності. Заохочення має бути своєрідним психологічним підживленням. Особливо це важливо для дітей дошкільного, молодшого шкільного і підліткового віку. Та навіть доросла людина, яка займається конкретною діяльністю, внутрішньо очікує такого психологічного підживлення від членів родини, друзів, керівників.
Номер слайду 13
Покарання. Покарання-це засіб педагогічного впливу, що використовується в разі невиконання встановлених в суспільстві вимог та норм поведінки. При його допомозі вихованцю допомагають зрозуміти, що він робить неправильно і чому. Це дуже серйозний метод виховання.