Сучасна концепція початкової освіти. Постол Євгенія 32 ПО(а)
Номер слайду 2
В обстановці реформування та модернізації системи освіти, переходу до варіативним програмами, передачі багатьох функцій з управління освітою в регіони провідним засобом регулювання змісту освіти виступає введення державних освітніх стандартів. У результаті багатьох дискусій було визначено, що значить стандарт стосовно змісту освіти і які традиції стандартизації в освіті.
Номер слайду 3
Взагалі, стандарт і стандартизація - це встановлення і дотримання певних норм в будь-якому вигляді діяльності і в результатах, що створюються в процесі цієї діяльності. Виділяючи поняття норми, можна помітити, що нормування в освіті існувало завжди двояко. З одного боку, воно було представлено у вигляді національних традицій, пов'язаних з уявленнями про ідеали, спільних цілях, змісті і формах навчання і виховання, а з іншого - у вигляді законодавчих актів, нормативних документів, навчальних планів, програм, підручників.
Номер слайду 4
{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИмістить 9 ключових компонентів, що пояснюють сутність НУШКЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЛЯ ЖИТТЯ- дитині недостатньо дати лише знання, ще важливо навчити користуватися ними- знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праціПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВАкожна дитина — неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостямимісія нової української школи — допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками
Номер слайду 5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}УМОТИВОВАНИЙ УЧИТЕЛЬ- новій школі потрібен новий учитель, який стане агентом змін- передбачено ряд стимулів для особистого і професійного зростання, щоб залучити до професії найкращих. ОРІЄНТАЦІЯ НА УЧНЯ- НУШ працюватиме на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти- школа максимально враховуватиме права дитини, її здібності, потреби та інтереси, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму. ВИХОВАННЯ НА ЦІННОСТЯХ- НУШ формуватиме ціннісні ставлення й судження, що слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством. НОВА СТРУКТУРА ШКОЛИ- реформа передбачає суттєву зміну структури середньої школи, щоб максимально врахувати фізичні, психологічні, розумові здібності дитини кожної вікової групи
Номер слайду 6
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АВТОНОМІЯ ШКОЛИ І ЯКІСТЬ ОСВІТИ- вільну людину може сформувати лише вільна особистість- нова школа матиме широку автономію. СПРАВЕДЛИВЕ ФІНАНСУВАННЯ І РІВНИЙ ДОСТУП- у новій школі публічні фінанси розподілятимуть прозоро, щоб відстежувати результати освітніх інвестицій. СУЧАСНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ- творче середовище буде організоване в новій школі- зміні підлягають як фізичне просторово-предметне оточення, так і програми та засоби навчання
Номер слайду 7
Основне завдання вчителя Нової української школи:організувати компетентнісне навчання (не знання заради знань — а вміння їх застосовувати в реальному житті, не знати — а вміти користуватися знаннями)забезпечити інтегрованість змісту (внутрішньопредметну і міжпредметну) на основі ключових компетентностей — не шляхом механічного об’єднання предметів, а наближення змісту освіти до сенситивних періодів навчання, особливостей сприймання нової інформації тощо.
Номер слайду 8
Навчання та виховання в Новій українській школіНавчання в НУШ, її ціннісно-світоглядна домінанта ґрунтується на постулатах:педагогіки партнерствапозитивної психологіїфілософії дитиноцентризму.
Номер слайду 9
Дитиноцентризм. Основною в освітньому процесі є орієнтація на потреби учня. Дитиноцентризм в історії виховання є педагогічною течією, заснованою на особливому підході до виховання дитини. Найбільш повне фундаментальне теоретичне осмислення дитиноцентризму здійснив мислитель і засновник нової педагогічної системи Ян Амос Коменський. Він зауважував, що оскільки людина є частиною природи, то розвивається вона за спільними з природою законами, — а отже й навчально-виховний процес має будуватися згідно з цими законами.
Номер слайду 10
Особистісно-орієнтована модель освіти. У центрі навчання в НУШ — особистість учня, його:потребимотивипопередній досвідздібностіактивністьінтелектіндивідуально-психологічні особливостіціннісні орієнтири.
Номер слайду 11
Особистісно-орієнтована модель освіти передбачає створення умов для розвитку особистості:гармонійноїморально досконалоїсоціально активноїпрофесійно компетентноїсаморозвивальної. Завдання вчителя в такому разі — скоординовувати і спрямовувати діяльність учнів на:формування комунікативних та навчально-пізнавальних потребвироблення узагальнених способів і прийомів навчальної діяльностіпостановку й самостійне вирішення конкретних навчальних завдань (пізнавальних, дослідницьких, перетворювальних, проектних та ін.)засвоєння нових знаньудосконалення вмінь в усіх видах діяльності тощо.