СУЧАСНЕ ЧИТАННЯ – ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РІСТ ТА РЕЛАКС

Про матеріал
У статті розкрито питання важливості читання серед підростаючого покоління, а також представлено інформаційні ресурси, які присвячені сфері літератури (сайти газет, часописів та видань). Також для прикладу запропоновано використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet.
Перегляд файлу

Іванько Ганна Василівна,

методист відділу освіти

Жашківської міської ради,

учитель історії Жашківського

ЗЗСО І-ІІІ ступенів №5

Жашківської міської ради

 

СУЧАСНЕ ЧИТАННЯ – ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РІСТ ТА РЕЛАКС

 

У статті розкрито питання важливості читання серед підростаючого покоління, а також представлено інформаційні ресурси, які присвячені сфері літератури (сайти газет, часописів та видань). Також для прикладу запропоновано використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet.

 

 

«Сучасна людина знаходиться перед Гімалаями інформації у положенні золотошукача, якому треба відшукати крупинки золота у масі піску».

С. Вавілов.

 

Проблема читання як феномену загалом і як діяльності зокрема, безперечно, не є новою ані для світового чи українського наукового простору, ані для суспільства загалом. Щонайменше кілька наук (літературознавство, лінгвістика, філософія, соціологія, бібліотекознавство, історія, психологія) з власних позицій певної мірою причетні до розгляду цього явища. Гадаємо, читання як таке пов’язане із взаємодією автора і потенційного (інколи уявного) чи конкретного читача (читачів). Сам образ читача, його роль у літературі різного періоду ставали предметом цікавих розвідок, а часом і гострих дискусій [1].

Виховання читання стимулює розвиток у дітей і підлітків стійкого, постійного інтересу до читання і книги.

Дуже важливо створити  позитивний образ читання  у взаєминах читача і книги. Для цього існують різні форми і методи спілкування  бібліотекаря і читачів.

У шкільній бібліотеці йде постійний  пошук нових методик і технологій у навчанні та залученні до читання, вивчаються інтереси читачів різних вікових груп.

Використовуються різні форми масової, групової та індивідуальної роботи з читачем у рамках спільної  діяльності педагогічного колективу, спрямованої на розвиток дитячого читання як явища духовності, моральності та культури. Щоденно посилюється величезний інформаційний потік, який отримують наші читачі. Непросто орієнтуватись у цьому безмежному просторі.

Шкільна бібліотека – це інформаційно та технологічно збагачений простір для всього освітнього співтовариства.

Сучасне життя пред’являє школі нові вимоги. В епоху стрімкого розвитку інформаційних технологій шкільна бібліотека стає інформаційно-методичним центром школи. Нові технології припускають навчити читачів вести пошукову та практично-дослідну діяльність, а вчителів - новим формам і методам викладання, новому підходу до процесу навчання.

Інформаційний центр вирішує завдання не тільки доступу до інформаційних ресурсів, але й сприяє підвищенню якості освіти, задовольняє потреби учнів у спілкуванні та дозвіллі, сприяє формуванню інформаційної культури.

В сучасних умовах завданням шкільної бібліотеки є бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів. Саме їй належить ключова роль у розвитку учнів, педагогів, батьків, уявлення про пошук інформації, про володіння навичками роботи з пошуковими системами, про вміння працювати з джерелами інформації, з електронними каталогами та картотеками.

Без хорошої бібліотеки школа не зможе виконувати на високому рівні свої освітні та виховні функції. Шкільна бібліотека надає інформацію та ідеї, необхідні для успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві, де знання відіграють найважливішу роль. Шкільна бібліотека прищеплює учням потребу в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність. І першокласник, і випускник школи, і педагог, і директор

навчального закладу залучені в загальну орбіту, ім’я якої освіта. Доведено, що співпраця бібліотекарів і вчителів сприяє підвищенню рівня грамотності учнів, сприяє розвитку навичок читання, запам'ятовування, а також виробленню вміння користуватися інформаційно-коммуникативними технологіями.

Зараз існує досить багато комп’ютерних програм, розроблених для вдосконалення навчального процесу – це лабораторні практикуми, тренажери, контролюючі програми, довідкові системи. У даній ситуації комп’ютери здобувають ще більшу роль, знімаючи частину навантаження з викладача. Учень сам визначає для себе теми для вивчення, вплив на порядок, швидкість освоєння матеріалу. Це дозволяє використовувати подібні можливості для самонавчання. Комп’ютери з відповідними програмами забезпечення виступають як засоби управління навчальною діяльностю учнів, виконує розвиваючу, навчальну та виховну функції.

У роботі шкільного бібліотекаря можна використовувати різні сучасні програми для кращої подачі інформації та урізноманітнення матеріалу.

Для прикладу пропонуємо використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet. Запропонована тема «Сучасне читання – інтелектуальний ріст та релакс» має три рубрики:

«Топ – 5 дитячих письменників 2019 р.» https://padlet.com/ivankoganna/tynxb3wx995u

«Топ – 5 письменників для юнацтва. 2019 р.» https://padlet.com/ivankoganna/lypbhhpb74sf

«Топ -5 письменників для дорослих. 2019» https://padlet.com/ivankoganna/wquznfrvxfaa

Створену дошку можна:

  • розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.);
  • зберегти як електронний документ у форматах .pdf, .xlsx, .csv;
  • перейти на RSS-канал цієї сторінки;
  • надіслати електронною поштою;
  • вбудувати на веб-сторінку власного сайту або блогу за допомогою пункту меню Embed in your blog or your website [2].

Використання Інтернет стає невід’ємною частиною навчально-виховного процесу. Ми використовуємо на шкільному сайті посилання на сайти, що містять освітні матеріали. За допомогою Інтернету учні приймають участь в он-лайн конкурсах та олімпіадах різного спрямування. У викладацькій роботі також використовуємо можливості мережі. Це використання електронної пошти, пошук інформації на різні теми.

Для кращої ерудиції та розвитку читацької культури пропонуємо низку видань та інтернет-проектів де можна почерпнути масу корисної інформації для різновікового читача.

(має групу в соцмережі Facebook «ЛІТЕРАТУРНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ЖУРНАЛУ “ЛІТЕРА “Т”») https://www.facebook.com/groups/1572512659740952/

Отже, інформаційні технології надають широкі можливості для розвитку особистості учнів і реалізації їх здібностей, впровадженні нових методів і форм навчальної діяльності у сучасній школі. Використання комп’ютерів сприяє підвищенню ефективності навчального процесу за рахунок посилення індивідуального підходу користувачів. Виховує читацьку культуру та допомагає зануритися у пригодницький світ, що ховається в сторінках книг.

 

Список використаної літератури:

  1. Курушина М. А. Читання в сучасній Україні: практики популяризації.

http://dspace.univer.kharkov.ua/bitstream/123456789/12836/2/21_kurushyna.pdf

  1. Морквян І. В., Хміль Н. А. Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet в освітньому процесі.

http://osnova.com.ua/items/item-november-2016/index_2.html

 

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку