Сучасні педагогічні технології та інноваційні методи в розвитку творчого потенціалу обдарованих дітей у закладі освіти.

Про матеріал
Художня обдарованість. Особливості використання технологій у роботі з дітьми з художнім типом обдарованості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Палітра художньо обдарованої дитини. Підготувала вчитель початкових класів. Басюк Анастасія Миколаївна

Номер слайду 2

Технології у роботі з художньо обдарованими дітьми4 Метод сторітеллінгу1Інтерактивні технології2 Використання проектів3 Ейдетика5 ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань)

Номер слайду 3

Метод сторітеллінг. Сторітелінг (калька з англ. storytelling, де story — історія, a telling — розповідання) — мистецтво складання і розповідання захопливих історій. За допомогою технології сторітелінгу художньо обдаровані діти вчаться складати розповіді,казки,вчаться робити презентації,знімають відео. Сторітелінг допомагає розвивати в художньо обдарованих дітей уяву,фантазію,креативність та творчість. Сторітелінг сприяє налагодженню добрих взаємин між вихованцями та педагогом. Під час спілкування, допомоги персонажу відбувається обмін емоціями, формуються довіра та емпатія. Знімає психологічне напруження. Під час слухання, обговорення, переказування, створення оповідки художньо обдаровані діти вчаться усвідомлювати свої почуття і говорити про них. Технологія сторітелінгу дає можливість заохотити до роботи художньо обдарованих дітей.

Номер слайду 4

Щоб ефективно використовувати сторітелінг, радимо дотримуватися таких правил. Розповідь на початку заняття (сюрпризний момент) має тривати не біль­ше 2-3 хв. Це має бути непростий або комічний випадок з життя персонажа, мета якого — донести до дітей важ­ливу інформацію. Персонажі (або персонаж) мають бути яскраві, добре знайомі дітям (їхня “фізична” присутність під час розпо­віді не обов’язкова). Ключовим є запитання, на якому зосереджено увагу слухачів і на яке буде дано відповідь наприкінці історії. Для підтримання уваги дітей важливо забезпечити оптимальний ритм історії (тобто те, наскільки швидко або повільно вона розвивається). Діти мають бути учасниками подій, що від­буваються з персонажем і особисто стосуються кожного з них. Оповідачу доречно варіювати тон, гучність свого голосу. Розповідання тихим голосом, а іноді навіть пошепки, допомагає слухачам сприйняти сюжет, злитися з ним, співпере­живати персонажам. Бажано супроводжувати розповідь відповід­ними  мелодіями і звуками (підготовленими заздалегідь). Розповідь не слід перевантажувати зайвими деталями та наочністю.

Номер слайду 5

Кубики Історій - це унікальна настільна гра-посібник технології «storytelling», яка розвиває фантазію і мовлення дитини. Кубики Історій - це унікальна настільна гра-посібник технології «storytelling», яка розвиває фантазію і мовлення дитини. Це особливий тип гри, де між гравцями немає конкуренції - в кубиках історій немає переможених або переможців, адже всі учасники по черзі складають і розповідають вигадані пригоди якогось героя, гравець може сам вибрати жанр своєї розповіді. Коротко про хід гри: перший учасник кола історій кидає перший кубик, щоб за малюнком, який випав, задати основну події, яка буде розгортатися. Потім інший учасник кидає другий кубик і продовжує розповідь, приєднавши деталі до попереднього. І так далі, поки історія не буде закінчена. На початковому етапі, як вчителеві, так надалі й дітям, найдоцільніше використовува­ти адаптований (скорочений) варіант відо­мих карток Володимира Проппа1. Жили собі...2. Особливі обставини3. Персонаж залишає домівку4. Пригода-премога5. Повернення персонажа додому6. Щасливе закінчення7. Мораль(висновок)

Номер слайду 6

Інтерактивні методи. Технологія інтерактивного навчання -це така організація навчальногопроцесу, за якої неможлива неучасть упроцесі пізнання: або кожен учень маєконкретне завдання, за виконанняякого він має публічно відзвітуватися,або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою завдання. За допомогою інтерактивних технологій художньо обдаровані діти вчаться думати критично та шукати розв'язки творчих завдань,брати на себе відповідальність, брати участь у різноманітних творчих заходах,створювати творчі презентації та коаліції, аналізувати критично інформацію.Інтерактивні технології допомагають розвивати в художньо обдарованих дітей самостійну і активну діяльність,заохочують до участі в різноманітних конкурсах і олімпіадах.

Номер слайду 7

Завдання інтерактивних методів. Гра «запитання – відповідь». Для цього клас поділяється на декілька груп. Кожна група одержує завдання прочитати текст з підручника і скласти запитання до нього. Коли дитина замислюється над постановкою запитання, то в його уяві має бути варіант відповіді, це розвиває логічне мислення. Ланцюжок «запитання – відповідь» сприяє тому, що відповідь породжує нове запитання. Така методика роботи допомагає обдарованій дитині формулювати певні умовиводи, висловлювати свої думки, доходити правильних висновків.«Мозковий штурм»Метод "мозковий штурм" означає вільне висловлення ідей,думок на задану проблемну тему. Ці ідеї фіксуються,систематизуються та оцінюються. Метод "мозковий штурм" сприяє народження значної кількості ідей при високій активності учасників. Допомагає розвивати комунікативні здібності обдарованих учнів,надає їм можливість самовиражатися та самореалізуватися.

Номер слайду 8

Використання проектів. В основі методу проектів - інноваційна ідея, що й складає поняття "проект" (від латинського "спрямований вперед", тобто "план, задум, реалізація мети"). Зрозуміло, що при такій організації навчально-виховного процесу педагогічний результат можна побачити, усвідомити, застосувати в практичній діяльності. Метод проекту - це метод пошуку, тобто така організація навчання, при якій учні набувають знань в процесі планування та виконання практичних завдань-проектів. Проект дає можливість тісно поєднати теорію з практикою. Проектні технології використання можливостей телекомунікації, традиційне поєднання урочної, позаурочної освітньої роботи, класно-урочної системи та проектно-пошукових технологій, системи екскурсійно-краєзнавчої роботи, залучення батьківської та суспільної громадськості до навчально-виховного процесу, його оптимізація, зустрічі з видатними людьми сучасності - все це сприяє пробудженню творчого начала особистості, виявленню обдарованих дітей. Участь у проективній діяльності дає змогу художньо обдарованим учням здійснювати свідомий вибір: спочатку визначення сфери діяльності у майбутньому, а потім наближення до свідомого вибору професії. Виконання навчальних проектів активізує самостійну дослідницьку поведінку художньо обдарованих учнів, спрямовану на пошук та отримання нової інформації із зовнішнього оточення.

Номер слайду 9

Учень – суб’єкт навчання, учитель – партнер. Учень відповідає за результати своєї діяльності – учитель допомагає оцінити отримані результати і виявити способи вдосконалення діяльностіВідносини «учитель – учень» у проектній діяльності : Учень визначає мету діяльності – учитель допомагає йому в цьому. Учень відкриває нові знання – учитель рекомендує джерела знань. Учень експериментує – учитель розкриває можливі форми і методи експерименту, допомагає організувати пізнавально-трудову діяльність. Учень обирає – учитель сприяє прогнозуванню результату вибору. Учень активний – учитель створює умови для розвитку активності

Номер слайду 10

ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) – пропонує певний набір прийомів мислення, кінцевою метою яких є свідоме досягнення стану «осяяння», підказок інтуїції. Основу технології становлять ігри-заняття, під час яких художньо обдаровані діти знайомляться з навколишнім світом, вчаться виявляти суперечливі властивості предметів, явищ і розв'язувати ці суперечності, і які передбачають самостійний вибір дитиною теми, матеріалу та виду діяльностіВикористання алгоритму розв’язання проблемних ситуацій у ході навчального процесу виробляє в художньо обдарованих учнів такий стиль мислення, в основі якого є гнучкість, оригінальність, чутливість до протиріч, вміння свідомо моделювати ідеальний еталон. ТРВЗ принцип який використовують для розвитку творчої активності обдарованих дітей. Застосовуючи цей принцип обдаровані діти знаходять відповіді на багато питань, що хвилюють їх, а опанувавши його, вона сама навчиться пояснювати те, що її цікавить.

Номер слайду 11

Правила роботи на заняттях: Правило № 1. Активність кожного. "На заняттях немає спостерігачів, є тільки активні учасники вирішення будь-яких проблем і завдань". Правило № 2. Самостійність думок і дій. "Нас цікавить саме твоя думка". Правило № 3. Обов'язковість висловлювання своєї думки кожним. Бажано не повторюватися, а доповнювати, використовуючи уточнююче і що поглиблює матеріал. "Пам'ятай, що твоя думка важлива вже тому, що вона твоя!"Правило № 4. Рівність прав кожного. Всі висловлюються доброзичливо, шанобливо вислуховують думку іншого. "Тебе слухають, не перебиваючи, намагайся чинити так само". Правило № 5. Кожен обґрунтовує свою думку. "Хоча у висловлюваннях є зерно істини, але ти сам обміркуй і доведи свою правоту". Правило № 6. Вміння цінувати час. "Життя не настільки довге, говори коротко і ясно; виконав завдання

Номер слайду 12

Ейдетика. Ейдетика – технологія формування ейдетичного мислення, в основі якого запам’ятовування інформації через образи, асоціації й відчуття. Ейдетика – це ігрова методика запам'ятовування інформації, в основі якої лежить властиве кожній людині уміння бачити різні образи та фантазувати, це здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі нашого зору. В художньо обдарованих учнів розвивається уява та фантазія, гнучкість мислення, здатність створювати об’ємні й яскраві образи. Відбувається стимулювання роботи правої півкулі головного мозку, що забезпечує розвиток здатності створювати варіативність у розв’язанні творчих задач, що є основою для активізації креативного мислення та використання його у вирішенні навчальних та життєвих задач.

Номер слайду 13

Творча вправи ейдетики. Ейдетика також корисна для обдарованих дітей тим, що допомагає розвинути фантазію, спрямувати її в потрібне русло. Якщо вчасно не загострити на цьому питанні увагу, то дитина може спочатку почати вигадувати безглузді історії, що надалі може перерости у справжню брехню. Самостійно придумуєте 10–12 слів (будь-яких),проговорюєте їх дитині. Він повинен їх не лише запам’ятати, а ще скласти з ними розповідь. По-перше, це розвиває мовлення. По-друге, тренує пам’ять (слова в його вигаданому оповіданні повинні озвучуватися у тій послідовності, в якій ви їх назвали). По-третє, така вправа допоможе формувати фантазію та спрямовувати її правильне русло. Гра в асоціаціїУ цю гру люблять грати багато дорослих, не підозрюючи, що для дітей вона може стати прекрасною вправою ейдетики, оскільки добре розвиває пам’ять. Ви називаєте будь-яке слово та пропонуєте дитині назвати інше, з яким воно у неї асоціюється.

pptx
Додано
11 травня 2023
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку