Сучасні підходи до медико-педагогічного контролю та збереженню здоров’я школярів на уроках фізичної культури

Про матеріал
Сучасні підходи до медико-педагогічного контролю та збереженню здоров’я школярів на уроках фізичної культури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасні підходи до медико-педагогічного контролю та збереженню здоров’я школярів на уроках фізичної культури

Номер слайду 2

Проблему здоров'я населення України доцільно розглядати крізь призму деяких принципових її складових: тривалість життя, ризик передчасної смерті, народженність, кількість хворих людей, якість життя

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Середня тривалість життя в країнах Європи та СНГ

Номер слайду 5

Вікова піраміда населення України (за данними ВООЗ)

Номер слайду 6

Основні проблеми здоров'я населення України серцевосудинні захворювання діабет 2 типу (інсулінозалежні); захворювання органів дихання; депресії та інші нервово-психічні захворювання; остеопороз

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Медико-педагогічний контроль на уроках фізичної культури

Номер слайду 10

Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням – невід`ємна частина навчального процесу та медичного обслуговування учнів у загальноосвітньому навчальному закладі, що включає заходи, спрямовані на оптимізацію, безпеку та ефективність фізичної культури.

Номер слайду 11

Основний нормативний документ, який регламентує медико-педагогічний контроль на уроках фізичної культури: Наказ Міністерства освіти і науки України № 518/674 від 20.07.2009 “Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх навчальних закладах ”

Номер слайду 12

Об’єкти спостереження. Ознаки втоми. Колір шкіри обличчязначне почервоніння. Мімікавираз обличчя напружений. Пітливістьвиразна у верхній половині тіла. Диханнясильно прискорене, уривчасте дихання через рот. Рухихитання, нетвердий крок. Самопочуттяскарги на втому, біль у м’язах, серцебиття, задуху, шум у вухах, запаморочення. Увагапомилки при виконанні команд, нечітке їх виконання. Схема візуального визначення втоми учнів під час фізичного навантаження

Номер слайду 13

Методика проведення функціональної проби Руфьє: Учень повинен виконати 30 присідань з витягнутими вперед руками протягом 45 с. Після закінчення присідань учень сідає і проводиться підрахунок пульсу за перші 15 с. першої хвилини відновлення та за останні 15 с. першої хвилини відновлення. Оцінку функціональних можливостей серцево-судинної системи проводять за індексом Руфьє (ІР), що розраховується за формулоюде: ЧСС1 – пульс за 15 с. у стані спокою; ЧСС2 – пульс за перші 15 с. першої хвилини відновлення; ЧСС3 – пульс за останні 15 с. першої хвилини відновлення. Рівні функціонального резерву серця визначаються з урахуванням п’яти градацій:менше 3 – високий рівень;4 – 6 – вище середнього (добрий);7 – 9 – середній;10 – 14 – нижче середнього (задовільний);більше 15 – низький;ЧСС – частота серцевих скорочень.

Номер слайду 14

Розрахунок загальної щільності уроку, показника моторної щільності уроку. ЗЩУ= сума раціонально витраченого часу х 100 % . 45 Загальна щільність включає:виконання учнями вправ (стройові, загальнорозвивальні вправи,вправи на увагу, підвідні, основні вправи, ігри, перевірка домашнього завдання);сприйняття (повідомлення і закріплення теоретичної інформації, інструктаж, спостереження за виконанням вправ, керівництво, використання наочних та технічних засобів);відпочинок (відпочинок між підходами, очікування черги до спортивного снаряда);допоміжні дії (страховка, корекція, перестроювання, перехід до інших снарядів, підготовка до уроку, прибирання обладнання);простій з вини вчителя і учнів (передчасне закінчення уроку, пошук інвентарю, тривале переодягання учнів).

Номер слайду 15

Показник моторної (рухової) щільності уроку розраховується за формулою: МЩУ= сума часу, витраченого однією дитиною на виконання різних рухів, х 100 % . 45 Так, наприклад, якщо за 45 хв. уроку загальна тривалість занять фізичними вправами однією дитиною становила 30 хв., то МЩУ становитиме:30 хв. х 100% : 45 хв. = 66% (при гігієнічній нормі не менше 60%).

Номер слайду 16

Фізіологічна крива оцінки реакції учня на фізичне навантаженняІнтенсивність фізичного навантаження (ЧСС, уд./хв.)до 140 уд./хв. – легке фізичне навантаження;141 – 160 уд./хв. – середнє фізичне навантаження;більше 160 уд./хв. – значне фізичне навантаження;ЧСС- частота серцевих скорочень. Структура уроку (залежить від навчальної програми і теми уроку):3-5 хв. – ввідна частина;35 хв. – основна частина (розминка, навчання основним рухам, рухові ігри);3 – 5 хв. – заключна частина.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Вік. Середнє значення пульсу(уд/хв)Межі норми пульсу(уд/хв)до 1 міс140110–1701–12 міс132102–1621–2 роки12494–1542–4 роки11590–1404–6 років10686–1266–8 років9878–1188–10 років8868–10810–12 років8060–10012–15 років7555–9515–50 років7060–8050–607464–8460–807969–89 Норми пульсу для дітей та дорослих

Номер слайду 19

Що потрібно знати про пульс: Якщо результат виходить за межі норми пульсу у певному віці в + - це прийнято називати тахікардією, в − - брадикардією. У жінок пульс може виходити за межі норми на 5-10 ударів, це вважається нормою;Пульс у новонародженого в два рази більше ніж у дорослої людини; Інколи пульс може коливатись менше 40 уд/хв., це вважається нормою;Формула індивідуального максимально-тренувального пульсу:220-(вік)-(пульс у стані спокою) х 0,6 + (пульс у стані спокою);При визначенні пульсу використовується підрахунок за: 6 секунд (результат помножується на 10) ; 10 секунд (результат помножується на 6); 15 секунд (результат помножується на 4); 30 секунд (результат помножується на 2); 1 хвилину.

Номер слайду 20

За Купером: Для чоловіків — ((зріст (см.) * 4) : 2,54 – 128) * 0,453 Для жінок — ((зріст (см.) * 3,5) : 2,54 – 108) * 0,453 За програмою КОНТРЕКС: Для чоловіків — 50 + (зріст – 150) * 0,75 + (вік–21) :4 Для жінок — 50 + (зріст – 150) * 0,32 + (вік–21) :5 Норми артеріального тиску: Для чоловіків — АД сист. = 109 + 0,5 * вік+ 0,1 * вага тіла — АД діаст. = 74 + 0,1 * вік+ 0,15 * вага тіла. Для жінок — АД сист. = 102 + 0,7 * вік + 0,15 * вага тіла — АД діаст. = 78 + 0,17 * вік+ 0,1 * вага тіла. Визначення норми ваги та артеріального тиску

Номер слайду 21

Затримка дихання на вдиху. Діти та підлітки 6-18 років16-55 секунд. Здорові дорослі та нетреновані особи40-50 секунд. Треновані спортсмени від 60 секунд до 2-2,5 хвилин

Номер слайду 22

Затримка дихання на видиху. Здорові дорослі та нетреновані особи20-30 секунд. Треновані спортсмени до 90 секунд і більше

Номер слайду 23

Дякуємо за увагу !

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябуха Юлія Михайлівна
    Гарний матеріал, корисний. Це дуже кропітка робота з цифрами та графіками.Буду викоримтовувати в своїй подальшій праці. Вам натхнення та здоров'я!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
2557
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку