Сучасні технології навчання.
Сучасні технології навчання-це інноваційні засоби та підходи,які використовуються для полегшення процесу навчаннята та підвищення ефективності освіти.
Сучасні технології навчанняпідготувала: Шевченко І. Ю
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Час змін!Ми живемо в час змін, викликів та технічних революцій. Кожного разу, спілкуючись зі своїми учнями, ми прагнемо діяти професійно та виглядати сучасно, бо розуміємо, що учні інколи швидше отримують та опрацьовують інформацію, ніж ми учителі.
Номер слайду 4
“Технологія - це просто інструмент. Що стосується співпраці дітей та їхмотивації, найважливішим є учитель”
Номер слайду 5
Сучасні технології навчання-це інноваційні засоби та підходи,які використовуються для полегшення процесу навчаннята та підвищення ефективності освіти.
Номер слайду 6
12 Основні види сучасних технологій навчання. ТЕХНОЛОГІЯ СИТУАЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У СПІВРОБІТНИЦТВІ3
Номер слайду 7
1. ТЕХНОЛОГІЯ СИТУАЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ГОЛОВНИМ ЗАВДАННЯМ Є ВИРОБЛЕННЯ В УЧНЯ НАВИЧОК ПЕВНОЇ ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОЇ ПОВЕДІНКИ ЗАЛЕЖНО ВІД СИТУАЦІЇ.
Номер слайду 8
ДЛЯ ПРИКЛАДУ МИ МОЖЕМО ЗАСТОСУВАТИ КЕЙС - МЕТОД 1. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП. ОБИРАЮ ТЕМУ, ДОДАТКОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ,ПЛАНУЮ ДАТУ,ТА РОЗОБЛЯЮ ЗАВДАННЯ.2. ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНИЙ ЕТАП. ЗАЛУЧАЮ УЧНІВ ДО ЖИВОГО ОБГОВОРЕННЯ. ВВОДЖУ В СИТУАЦІЮ. ОПИСУЮ СИТУАЦІЮ. ДІТИ ВИКОНУЮТЬ ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ. ШУКАЮТЬ НЕОБХІДНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ,ТА ОПРАЦЬОВУЮТЬ НАДАНИЙ МНОЮ МАТЕРІАЛ..
Номер слайду 9
3. ОСНОВНИЙ (АНАЛІТИЧНИЙ) ЕТАП. УСВІДОМЛЮЄМО І ФОРМУЛЮЄМО ПРОБЛЕМУ НА ОСНОВІ ТЕМИ. ВИЯВЛЯЄМО ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ ДАНОЇ ПРОБЛЕМИ. ВИРОБЛЯЄМО РІЗНІ СПОСОБИ ДІЇ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ.4. ОСТАННІЙ ЕТАП. ПРЕЗЕНТУЄМО ТА ПІДВОДИМО ПІДСУМКИ.
Номер слайду 10
2.ІГРОВА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ ПЕРЕДБАЧАЄ ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ, СПРЯМОВАНОЇ НА ЗАСВОЄННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ, ВИБІР ВИДУ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ І ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ УЧИТЕЛІВ ТА УЧНІВ.
Номер слайду 11
ФУНКЦІЇ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІСПОНУКАЛЬНА (ВИКЛИКАЄ ІНТЕРЕС);КОМУНІКАТИВНА (ЗАСВОЄННЯ ЕЛЕМЕНТІВ КУЛЬТУРИ СПІЛКУВАННЯ);САМОРЕАЛІЗАЦІЇ (КОЖЕН УЧАСНИК ГРИ РЕАЛІЗУЄ СВОЇ МОЖЛИВОСТІ); РОЗВИВАЛЬНА (РОЗВИТОК УВАГИ, ВОЛІ ТА ІНШИХ ПСИХІЧНИХ ЯКОСТЕЙ);РОЗВАЖАЛЬНА (ОТРИМАННЯ ЗАДОВОЛЕННЯ); ДІАГНОСТИЧНА (ВИЯВЛЕННЯ ПРОГАЛИН У ЗНАННЯХ, УМІННЯХ ТА НАВИЧКАХ, ВІДХИЛЕНЬ У ПОВЕДІНЦІ);КОРЕКЦІЙНА (ВНЕСЕННЯ ПОЗИТИВНИХ ЗМІН У СТРУКТУРУ ОСОБИСТОСТІ).
Номер слайду 12
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ Є ЕФЕКТИВНИМИ І ХАРАКТЕРИЗУЮТЬСЯ НАЯВНІСТЮ ІГРОВИХ МОДЕЛЕЙ ОБ'ЄКТА, ПРОЦЕСУ АБО ДІЯЛЬНОСТІ; АКТИВІЗАЦІЄЮ МИСЛЕННЯ Й ПОВЕДІНКИ УЧНЯ; ВИСОКИМ СТУПЕНЕМ ЗАДІЯНОСТІ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ; ОБОВ'ЯЗКОВОЮ ВЗАЄМОДІЄЮ УЧНІВ ТА ВЧИТЕЛІВ; ЕМОЦІЙНІСТЮ І ТВОРЧИМ ХАРАКТЕРОМ ЗАНЯТТЯ; САМОСТІЙНІСТЮ УЧНІВ У ПРИЙНЯТТІ РІШЕННЯ; ЇХ БАЖАННЯМ НАБУТИ НЕОБХІДНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЗА ВІДНОСНО КОРОТКИЙ ТЕРМІН.
Номер слайду 13
Запропонуйте учням у невеликих групах (3-4 особи) підготувати 10-хвилинні виступи з теми, яку вони зараз проходять. Наприклад: «Один день з життя козака», «Як жилося князям Київської Русі?», «Як змінилися права жінок за останні сто років?». Обов’язкова умова: використання в історіях конкретних історичних дат, подій та героїв. Також можна попросити учнів поставити себе на місце відомих історичних персонажів та подумати над варіантами важливих рішень, які вплинули на хід української чи світової історії. СТОРІТЕЛІНГ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
Номер слайду 14
КУБИКИ РОРІ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ Кубики Рорі можуть бути використані на уроках історії, щоб зробити навчання цікавішим та підвищити взаємодію учнів. Ось декілька ідей, які можуть бути використані на уроках історії: Гра “Історичні події”. Використовуючи кубики Рорі, вчитель може створити історичні події та дати учням завдання розповісти про них. Наприклад, на кожному кубику можуть бути зображені фотографії з відомими історичними подіями, а учні повинні розповісти про ці події та їх контекст.
Номер слайду 15
Гра “Історичні особистості”. Використовуючи кубики, вчитель може створити імена відомих історичних особистостей та дати учням завдання розповісти про їх життя та досягнення. Наприклад, на кожному кубику можуть бути зображені портрети відомих історичних осіб, а учні повинні назвати їх і розповісти про їх життєвий шлях. Гра “Історичні місця”. Використовуючи кубики, вчитель може створити завдання, де учні повинні розповісти про відомі історичні місця. Наприклад, на кожному кубику можуть бути зображені фотографії історичних пам’яток, а учні повинні назвати місце та розповісти про його історію. Гра “Історичні терміни”. Використовуючи кубики, вчитель може створити історичні терміни, які учні повинні пояснити. Наприклад, на кожному кубику можуть бути зображені історичні терміни, які відносяться до певного періоду або події, а учні повинні назвати термін та пояснити як він пов’язаний з історією. Гра “Історичні факти”. Вчитель може створити кубики з історичними фактами, датами та подіями, і учні повинні скласти їх у правильному порядку та пояснити їх значення. Гра “Історичні події”. Вчитель може створити кубики з зображеннями відомих історичних подій, які учні повинні ідентифікувати та пояснити їх значення в історії.
Номер слайду 16
QR-коди. QR-код (з англійської Quick Response. Code «швидкий відгук») – це графічнезображення, в якому зашифрованапевна інформація, посилання на сайт чиокрему його сторінку. Зчитування QRкоду відбувається за допомогоюзвичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бутипопередньо встановлена відповіднапрограма-сканер. Wordwall. Wordwall-багатофункціональний інструмент для створення як інтерактивних, так і друкованих матеріалів. Сервіс має україномовну версію. Ментальні карти – це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. Ментальні карти
Номер слайду 17
3. ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У СПІВРОБІТНИЦТВІМЕТОД ПРОЕКТІВ (ВІД ГРЕЦЬКОЇ – "ШЛЯХ ДОСЛІДЖЕННЯ") – ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ, ВІДПОВІДНО ДО ЯКОЇ УЧНІ НАБУВАЮТЬ ЗНАННЯ ТА ВМІННЯ В ХОДІ ПЛАНУВАННЯ Й ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ (ПРОЕКТІВ), ЩО ПОСТУПОВО УСКЛАДНЮЮТЬСЯ
Номер слайду 18
STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд (основна тенденція зміни, актуальний напрям), який останнім часом набирає швидких обертів в освітньому просторі України. Збірний термін, яким називають підходи до освітнього процесу, що полягають у отриманні теоретичних наукових знань у ході практичної діяльності.
Номер слайду 19
Історія – це серйозна наука, що пов’язана з інженерією, математикою, тому STEM освіта передбачає завдання, зокрема на уроках історії, що пов’язані із сучасними технологіями. Ми повинні шукати міждисциплінарні зв'язки. Краще всього розпочинати із 5-6 класів. Використання STEM – це одна з можливостей стимулювати інтерес здобувачів освіти до історії, як науки та до дисциплінарних досліджень.
Номер слайду 20
Висновок У результаті модернізації освіти,виникла потреба в неперервній освіті: знання старіють так швидко, що доводиться постійно перенавчатися. Відповідно вміння вчитися стає однією з найголовніших наших навичок. Таким чином, одним з найважливіших стратегічних завдань на сьогоднішньому етапі освіти України є забезпечення якості підготовки учнів на рівні державних стандартів. Немає нічого сильнішого за ідею, час якої прийшов!