Сучасні технології: теоретичний аспект, досвід, впровадження.

Про матеріал

Сьогоднішній учитель повинен іти в ногу із сучасністю, бути обізнаним із новинками в професійній діяльності. Дана презентація містить перелік сучасних освітніх технологій, рекомендовану літературу, яка містить інформацію про ту чи іншу технологію. У даному матеріалі висвітлено вимоги до створення стендових презентацій, постерів, усних повідомлень.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Б.Енгельгард

Номер слайду 3

СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ Творча група методичні об’єднання школа передового досвіду проблемні семінари самоосвіта педагогічні читання тижні педагогічної майстерності Вибір теми

Номер слайду 4

Практична реалізація теми Конспекти уроків Дидактичний матеріал Презентації до уроків Учнівські роботи Семінари

Номер слайду 5

Сучасні освітні технології Технологія проблемного навчання Технологія розвивального навчання Технологія інтерактивного навчання Технологія проектного навчання Технологія особистісно орієнтованого навчання Технологія кооперативного навчання Технологія навчання з використанням ІКТ Технологія критичного навчання

Номер слайду 6

Список рекомендованої літератури Технологія проблемного навчання  Зотов Ю.Б. Организация современною урока. - М.: Просвещение, 1984.   Максимова В.Н. Проблемный подход к обучению в школе. Методическоепособие по спецкурсу Л.1973. Матюшкин А.М. Теоретические вопросы проблемного обучения // Хрестоматия по психологии / Под ред. А.В.Петровского.- 2-е изд., исправл. и доп. – М.: Просвещение, 1987. – С. 397 – 402. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения М.: Педагогика 1977. Освітні технології / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська: За ред. О.М.Пєхота. – К.:.А.С.К. 2001.– 256 с. .Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічна технологія.- Харків,1995.

Номер слайду 7

Технологія кооперативного навчання Алатарцева О.М. Успіх як результат самореалізації особистості // Наука і сучасність: Зб. наук. ст. Національного пед. ун-ту ім. М.П.Драгоманова. – К.: Логос, 1999. – Ч. 2. – 285 с. – С. 9–16. Олексюк О. Нормативно-регулятивні механізми розвитку особистості // Педагогіка толерантності. – 1999. – №1. – С. 85–91. Сисоєва С.О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня. – К.: Поліграфкнига, 1996. – 406 с. Сисоєва С. Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип.4. – С. 69–79. Сікорський П.І. Теорія і методика диференційного навчання. – Львів: Сполох, 2000. – С. 314.

Номер слайду 8

Технологія розвивального навчання Александрова E.H. Наброски типологии уроков в системе развивающего обучения // Феникс. Инф.- метод. журнал. - М., 1995. - №3. Давыдов В.В. О понятии развивающего обучения // Педагогика.-1995.-Ш. Дусавицкий А.К. Концепция школы развития личности // Феникс. Инф.-метод. журнал. - М, 1994. - №1. Занков Л.В. Дидактика и жизнь. - М., 1968. Малафіїк І.В. Дидактика. - К., 2005. - С. 392-424. Мороз ОТ., Омеляненко В.Л. Перші кроки до майстерності. - 1992. - №4-6 Любарська О.М. Технології розвивального навчання // Освітні технологи / За ред. О.М.Псхоти. - К., 2004. – С. 91-108. Фурман A.B. Методологический анализ систем развивающего обучения // Педагогика и психология. - М., 1995. - №1.  

Номер слайду 9

Технологія особистісно орієнтованого навчання     Киричук О. Розвиток і самореалізація особистості в умовах освітнього закладу // Рідна школа. - №5. – 2002. – С. 28-30.   Клокар Н.І., Слободянюк Н.Г., Стаднюк І.І. Концепція діяльності наукової лабораторії особистісно орієнтованого навчання та виховання // Організація та зміст діяльності наукових лабораторій інституту / За ред. Н.І. Клокар, О.В.Чубарук. – Біла Церква, 2005.- С.209. Маслікова І.В. Режисура особистісно-розвиваючого уроку біології // Хімія. Біологія. – 2003. - № 8. Подмазін С.І. Особистісно-орієнтований освітній процес: принципи, технології // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 2. – С. 37 – 43. Софій Н.З., Кузьменко В.У. Про Сто і один метод активного навчання. – К.: Крок за кроком, 2003. -116 с.

Номер слайду 10

Технологія інтерактивного навчання Берегова А. Інтерактивні технології навчання як один із засобів формування системи біологічних знань учнів / Анна Берегова // Біологія. Шкільний світ: газ. для вчителів біології. – 2008. – № 28. – С. 19-20 : ілюстр., табл. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід:метод. Посіб. Уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.Н.Н., 2002. –. –136 с.  Маслікова І.В. Режисура особистісно-розвиваючого уроку біології // Хімія. Біологія. – 2003. - № 8.  Мясоед Т.А. «Інтерактивні технології навчання. Спец. семінар для вчителів »М., 2004   Суворова Н. «Інтерактивне навчання: Нові підходи» М., 2005.  Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / О.І.Пометун, Л.В. Пироженко; За ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2003.   

Номер слайду 11

Технологія проектного навчання Бабій К.Н. Нетрадиційний урок за проектною технологією / К.Н. Бабій, А.М. Бахтарова, І.Б. Литвиненко // Управління школою. — 2007. — № 1. — С. 22—25. Дослідна та проектна діяльність під час вивчення біології: навч.-метод. посіб. / уклад. K.M. Задорожний.- X. : Основа, 2008. — 143 с.: ілюстр. — (Бібліотека журналу "Біологія". — Вип. 2 (62)). Освітні технології / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська: За ред. О.М.Пєхота. – К.:.А.С.К. 2001. – 256 с. Пахомова Н.Ю. Проектне навчання - що це? / / Методист, № 1, 2004. - С. 42.  Сучасна гімназія: погляд теоретика і практика. / Под ред. Є.С. Полат. - М., 2000.  Управління проектами в сучасній організації: Стандарти. Технології. Персонал. - М., 2004. 

Номер слайду 12

Технологія навчання з використанням ІКТ Гороль П.К. Методика використання технічних засобів навчання : навч. посіб. / П.К. Гороль, Л.Л. Коношевський, М.Г. Во-роліс. — К.: Освіта України, 2007. — 256 с. Данилова, Ольга. Мультимедіа власноруч: текст, графіка, аудіо, анімація, відео / О. Данилова, В. Манако, Д. Манако, – К.: Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 120 с., [4] арк. – (Б-ка «Шкіл. Світу»). Інформаційні технології на уроках біології : навч.-метод. посіб. / уклад. K.M. Задорожний. — X.: Основа, 2009.- 127 с. — (Бібліотека журналу "Біологія". — Вип. 8 (80). Каленський A.A. Методика застосування інформаційних технологій навчання (управлінські і тактичні дисципліни): навч.-метод. посіб. / A.A. Каленський ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — К. : ВПЦ "Київ. нац. університет", 2005. — 80 с.

Номер слайду 13

Технологія критичного навчання Горбач Н. Розвиток критичного мислення на уроках природничого циклу // Біологія і хімія. — 2004. — № 54 (378). — Вкладка. Дженні Л. Стіл, Куртіс С. Мередит та Чарльз Темп. Методична система «Розвиток критичного мислення у навчанні різних предметів». Посібник І та ІІ ч. Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред. Пометун О.І. «Технології розвитку критичного мислення учнів». – К.: Видавництво «Плеяди», 2006 Руснак Т. Технології навчання біології. Теорія та практика // Газета – Біологія (Шкільний світ). — 2006. — № 15 (483).

Номер слайду 14

Вимоги до: інформації тексту оформлення Вимоги до презентацій

Номер слайду 15

Вимоги до інформації Достовірність Повнота Сучасність джерела Надлишковість Розумна достатність

Номер слайду 16

Вимоги до тексту Науковість Логічність Доступність Однозначність Лаконічність Завершеність

Номер слайду 17

Вимоги до оформлення Презентація повинна бути в міру об’ємною Слайди повинні містити текст та ілюстрації Слайди повинні бути в міру різнобарвними Звукове оформлення не повинно бути занадто гучним

Номер слайду 18

Застосування кольорових схем: «світлий текст на темному фоні» або «темний текст на білому фоні». Розмір шрифта – не менше 20 пт (≥24 пт) Максимальна кількість текстової інформації на одному слайді – 15 строк тексту, набраних Arial 28 пт. Загальні вимоги до презентацій

Номер слайду 19

Постер (плакат) Усне повідомлення Вимоги до стендових презентацій

Номер слайду 20

Правила оформлення постера Розміри постера: Плакат не повинен займати всю площу постерного стенда. Найбільший розмір плаката зазвичай складає 1,3·2,6 мІ, а найменший – 0,8·1,2 мІ Часто розміри плаката можуть бути 1,3·2,0 мІ. - тексти розділів слід обмежити 20 рядками з не більш як 65 знаками в рядку, але краще менше (Woolsey,1989, Davis, 2005); - текстові блоки слід чергувати зі світлинами, ілюстраціями, таблицями тощо.

Номер слайду 21

Час, зазвичай, – 3-5 хвилин. Привітність та доброзичливість. Уникання слів-паразитів, говорити просто та ясно. Важливими є зовнішній вигляд, одяг, зачіска, жести, манера говорити тощо. Не метушитися, зберігати спокій. Вимоги до усного повідомлення

Номер слайду 22

Сильні сторонни Слабкі сторони 1.Спрямування роботи в новому навчальному році вчителів біології та хімії. 1.Недостатній зворотній зв'язок про рівень сприйняття і засвоєння вчителями нового. 2.Обмін досвідом. 2. Відсутність чітких критеріїв щодо оцінювання знань учнів на уроках з використанням сучаснмх освітніх технологій. 3.Знайомство із новинками методичної літератури. 3.Популяризація інноваційного досвіду. 4.Ознайомлення з особливостями проведення уроків а у різних освітніх технологіях . 4.Відсутність мультимедійної дошки. 5. Допомога вчителю у формуванні педагогічної культури, самовдосконаленні. 5.Відсутність співпраці з науковими установами та вищими навчальними закладами. 6. Поширення ППД. 7.Самоосвіта учителів. 6.Тривала підготовка учителів до уроків і занять. 8.Конкурс «Учитель року». 9. Психологічне налаштування на позитивне сприйняття інновацій. 7.Більшість учителів працюють активно лише в останній рік перед атестацією. SWOT - АНАЛІЗ Про роботу творчої групи

Номер слайду 23

Можливості Шляхи вирішення 1.Обмін досвідом. 1.Організувати навчальні семінари по вибраній нами темі. 2. Стимулювання роботи вчителя. 3. Популяризація кращого досвіду. 4.Прагнення до змін. 5.Позитивна мотивація. 2.Провести моніторинг діяльності педагогічних працівників щодо використання ними сучасних освітніх технологій. 6.Ознайомлення з інноваціями. 7.Усунення недоліків і виправлення помилок 3.Розробка методичних рекомендацій стосовно використання в навчально-виховному процесі сучасних освітніх технологій. 8.Участь у конкурсі «Відкритий світ». 4.Організація тренінгів для учителів. 9. Розвиток творчого потенціалу вчителів. 5.Проведення семінарів-практикумів. 10. Сприяння розробці авторських програм , методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів. 6.Подальше застосування сучасних освітніх технологій на уроках біології та хімії. 11.Підвищення кваліфікаційної категорії за підсумками атестації. 12.Випуск методичних матеріалів.

Номер слайду 24

Учителю… Який важкий, учителю, твій труд, Коли в очах дітей байдужість бачиш, Коли і сили, й розум ти даремно тратиш, Тоді, учителю, важкий твій труд. Який приємний, вчителю, твій труд, Коли ти відчуваєш душ єднання, Збулись у дітях мрії й сподівання, Тоді твій, вчителю, приємний труд.   Буває, вчителю, святий твій труд, Коли маленьке, серденько дитяче, Відчує біль чужий, з біди чужої плаче, Тоді, учителю, святий твій труд.  

Номер слайду 25

Буває вдячним, вчителю, твій труд, Коли тебе згадають через роки Ті, що пішли у світ широкий, Тоді, учителю, твій вдячний труд.   Учителю, який легкий твій труд, Коли дитячі очі світяться завзяттям, Все хочуть вміти, все бажають знати, Тоді, учителю, легкий твій труд. Переймибіда І.П.

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 липня 2018
Переглядів
2452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку