Сьогоднішній учитель повинен іти в ногу із сучасністю, бути обізнаним із новинками в професійній діяльності. Дана презентація містить перелік сучасних освітніх технологій, рекомендовану літературу, яка містить інформацію про ту чи іншу технологію. У даному матеріалі висвітлено вимоги до створення стендових презентацій, постерів, усних повідомлень.
Сучасні освітні технології Технологія проблемного навчання Технологія розвивального навчання Технологія інтерактивного навчання Технологія проектного навчання Технологія особистісно орієнтованого навчання Технологія кооперативного навчання Технологія навчання з використанням ІКТ Технологія критичного навчання
Список рекомендованої літератури Технологія проблемного навчання Зотов Ю.Б. Организация современною урока. - М.: Просвещение, 1984. Максимова В.Н. Проблемный подход к обучению в школе. Методическоепособие по спецкурсу Л.1973. Матюшкин А.М. Теоретические вопросы проблемного обучения // Хрестоматия по психологии / Под ред. А.В.Петровского.- 2-е изд., исправл. и доп. – М.: Просвещение, 1987. – С. 397 – 402. Махмутов М.И. Организация проблемного обучения М.: Педагогика 1977. Освітні технології / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська: За ред. О.М.Пєхота. – К.:.А.С.К. 2001.– 256 с. .Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічна технологія.- Харків,1995.
Технологія кооперативного навчання Алатарцева О.М. Успіх як результат самореалізації особистості // Наука і сучасність: Зб. наук. ст. Національного пед. ун-ту ім. М.П.Драгоманова. – К.: Логос, 1999. – Ч. 2. – 285 с. – С. 9–16. Олексюк О. Нормативно-регулятивні механізми розвитку особистості // Педагогіка толерантності. – 1999. – №1. – С. 85–91. Сисоєва С.О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня. – К.: Поліграфкнига, 1996. – 406 с. Сисоєва С. Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2002. – Вип.4. – С. 69–79. Сікорський П.І. Теорія і методика диференційного навчання. – Львів: Сполох, 2000. – С. 314.
Технологія розвивального навчання Александрова E.H. Наброски типологии уроков в системе развивающего обучения // Феникс. Инф.- метод. журнал. - М., 1995. - №3. Давыдов В.В. О понятии развивающего обучения // Педагогика.-1995.-Ш. Дусавицкий А.К. Концепция школы развития личности // Феникс. Инф.-метод. журнал. - М, 1994. - №1. Занков Л.В. Дидактика и жизнь. - М., 1968. Малафіїк І.В. Дидактика. - К., 2005. - С. 392-424. Мороз ОТ., Омеляненко В.Л. Перші кроки до майстерності. - 1992. - №4-6 Любарська О.М. Технології розвивального навчання // Освітні технологи / За ред. О.М.Псхоти. - К., 2004. – С. 91-108. Фурман A.B. Методологический анализ систем развивающего обучения // Педагогика и психология. - М., 1995. - №1.
Технологія особистісно орієнтованого навчання Киричук О. Розвиток і самореалізація особистості в умовах освітнього закладу // Рідна школа. - №5. – 2002. – С. 28-30. Клокар Н.І., Слободянюк Н.Г., Стаднюк І.І. Концепція діяльності наукової лабораторії особистісно орієнтованого навчання та виховання // Організація та зміст діяльності наукових лабораторій інституту / За ред. Н.І. Клокар, О.В.Чубарук. – Біла Церква, 2005.- С.209. Маслікова І.В. Режисура особистісно-розвиваючого уроку біології // Хімія. Біологія. – 2003. - № 8. Подмазін С.І. Особистісно-орієнтований освітній процес: принципи, технології // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 2. – С. 37 – 43. Софій Н.З., Кузьменко В.У. Про Сто і один метод активного навчання. – К.: Крок за кроком, 2003. -116 с.
Технологія інтерактивного навчання Берегова А. Інтерактивні технології навчання як один із засобів формування системи біологічних знань учнів / Анна Берегова // Біологія. Шкільний світ: газ. для вчителів біології. – 2008. – № 28. – С. 19-20 : ілюстр., табл. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід:метод. Посіб. Уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.Н.Н., 2002. –. –136 с. Маслікова І.В. Режисура особистісно-розвиваючого уроку біології // Хімія. Біологія. – 2003. - № 8. Мясоед Т.А. «Інтерактивні технології навчання. Спец. семінар для вчителів »М., 2004 Суворова Н. «Інтерактивне навчання: Нові підходи» М., 2005. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / О.І.Пометун, Л.В. Пироженко; За ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2003.
Технологія проектного навчання Бабій К.Н. Нетрадиційний урок за проектною технологією / К.Н. Бабій, А.М. Бахтарова, І.Б. Литвиненко // Управління школою. — 2007. — № 1. — С. 22—25. Дослідна та проектна діяльність під час вивчення біології: навч.-метод. посіб. / уклад. K.M. Задорожний.- X. : Основа, 2008. — 143 с.: ілюстр. — (Бібліотека журналу "Біологія". — Вип. 2 (62)). Освітні технології / О.М.Пєхота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська: За ред. О.М.Пєхота. – К.:.А.С.К. 2001. – 256 с. Пахомова Н.Ю. Проектне навчання - що це? / / Методист, № 1, 2004. - С. 42. Сучасна гімназія: погляд теоретика і практика. / Под ред. Є.С. Полат. - М., 2000. Управління проектами в сучасній організації: Стандарти. Технології. Персонал. - М., 2004.
Технологія навчання з використанням ІКТ Гороль П.К. Методика використання технічних засобів навчання : навч. посіб. / П.К. Гороль, Л.Л. Коношевський, М.Г. Во-роліс. — К.: Освіта України, 2007. — 256 с. Данилова, Ольга. Мультимедіа власноруч: текст, графіка, аудіо, анімація, відео / О. Данилова, В. Манако, Д. Манако, – К.: Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 120 с., [4] арк. – (Б-ка «Шкіл. Світу»). Інформаційні технології на уроках біології : навч.-метод. посіб. / уклад. K.M. Задорожний. — X.: Основа, 2009.- 127 с. — (Бібліотека журналу "Біологія". — Вип. 8 (80). Каленський A.A. Методика застосування інформаційних технологій навчання (управлінські і тактичні дисципліни): навч.-метод. посіб. / A.A. Каленський ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — К. : ВПЦ "Київ. нац. університет", 2005. — 80 с.
Технологія критичного навчання Горбач Н. Розвиток критичного мислення на уроках природничого циклу // Біологія і хімія. — 2004. — № 54 (378). — Вкладка. Дженні Л. Стіл, Куртіс С. Мередит та Чарльз Темп. Методична система «Розвиток критичного мислення у навчанні різних предметів». Посібник І та ІІ ч. Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред. Пометун О.І. «Технології розвитку критичного мислення учнів». – К.: Видавництво «Плеяди», 2006 Руснак Т. Технології навчання біології. Теорія та практика // Газета – Біологія (Шкільний світ). — 2006. — № 15 (483).
Правила оформлення постера Розміри постера: Плакат не повинен займати всю площу постерного стенда. Найбільший розмір плаката зазвичай складає 1,3·2,6 мІ, а найменший – 0,8·1,2 мІ Часто розміри плаката можуть бути 1,3·2,0 мІ. - тексти розділів слід обмежити 20 рядками з не більш як 65 знаками в рядку, але краще менше (Woolsey,1989, Davis, 2005); - текстові блоки слід чергувати зі світлинами, ілюстраціями, таблицями тощо.
Сильні сторонни Слабкі сторони 1.Спрямування роботи в новому навчальному році вчителів біології та хімії. 1.Недостатній зворотній зв'язок про рівень сприйняття і засвоєння вчителями нового. 2.Обмін досвідом. 2. Відсутність чітких критеріїв щодо оцінювання знань учнів на уроках з використанням сучаснмх освітніх технологій. 3.Знайомство із новинками методичної літератури. 3.Популяризація інноваційного досвіду. 4.Ознайомлення з особливостями проведення уроків а у різних освітніх технологіях . 4.Відсутність мультимедійної дошки. 5. Допомога вчителю у формуванні педагогічної культури, самовдосконаленні. 5.Відсутність співпраці з науковими установами та вищими навчальними закладами. 6. Поширення ППД. 7.Самоосвіта учителів. 6.Тривала підготовка учителів до уроків і занять. 8.Конкурс «Учитель року». 9. Психологічне налаштування на позитивне сприйняття інновацій. 7.Більшість учителів працюють активно лише в останній рік перед атестацією. SWOT - АНАЛІЗ Про роботу творчої групи
Можливості Шляхи вирішення 1.Обмін досвідом. 1.Організувати навчальні семінари по вибраній нами темі. 2. Стимулювання роботи вчителя. 3. Популяризація кращого досвіду. 4.Прагнення до змін. 5.Позитивна мотивація. 2.Провести моніторинг діяльності педагогічних працівників щодо використання ними сучасних освітніх технологій. 6.Ознайомлення з інноваціями. 7.Усунення недоліків і виправлення помилок 3.Розробка методичних рекомендацій стосовно використання в навчально-виховному процесі сучасних освітніх технологій. 8.Участь у конкурсі «Відкритий світ». 4.Організація тренінгів для учителів. 9. Розвиток творчого потенціалу вчителів. 5.Проведення семінарів-практикумів. 10. Сприяння розробці авторських програм , методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів. 6.Подальше застосування сучасних освітніх технологій на уроках біології та хімії. 11.Підвищення кваліфікаційної категорії за підсумками атестації. 12.Випуск методичних матеріалів.
Учителю… Який важкий, учителю, твій труд, Коли в очах дітей байдужість бачиш, Коли і сили, й розум ти даремно тратиш, Тоді, учителю, важкий твій труд. Який приємний, вчителю, твій труд, Коли ти відчуваєш душ єднання, Збулись у дітях мрії й сподівання, Тоді твій, вчителю, приємний труд. Буває, вчителю, святий твій труд, Коли маленьке, серденько дитяче, Відчує біль чужий, з біди чужої плаче, Тоді, учителю, святий твій труд.