Сучасний урок хімії у 8 класі на тему "Обчислення за хімічними рівняннями. Розв'язування задач

Про матеріал

Використання елементів національно-патріотичного виховання на уроках хімії

На жаль, далеко не всі наші співвітчизники думають саме так. В сучасному виховному вакуумі в молоді змінилися акценти в змісті понять «патріотизм», «рідна країна», «рідний край». В Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді зазначено, що «в сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування до європейської спільноти, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави». Сьогодні дуже багато молодих талановитих людей залишають Україну в пошуках кращого життя. Багато в цьому питанні, звичайно, залежить від політики країни, але в будь-який час педагоги були справжніми патріотами та сіячами зерна патріотизму в душі молодого покоління. Одним з компонентів шкільного виховного процесу є національно-патріотичне виховання. В процесі знайомства з літературою, народною творчістю, історією, традиціями, іменами людей, які втілюють в собі національне надбання України, в учнів формується почуття гордості за свою країну та її народ, виникає відчуття співучасті з усім, що відбувається. Згідно методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «необхідно у навчання включати відомості про сучасні досягнення українців у різних галузях науки, викликаючи тим самим гордість за геніїв свого народу та націю в цілому». Саме тому багато уваги приділяється формуванню в учнів соціальної та громадянської компетентностей. Великі можливості для патріотичного виховання учнів на уроках хімії. Слід зазначити, що відродження патріотичних цінностей в процесі навчання залежить не тільки від можливостей педагогів, а найголовніше від бажання виховати нове покоління справжніми громадянами країни, людьми з глибоким корінням, з розвиненим почуттям відповідальності перед Батьківщиною.

Перегляд файлу

Урок хімії у 8 класі

на тему:

Обчислення за хімічними рівняннями. Розв'язання задач

Похожее изображение

 

Вчитель: Галущак-Кривошея Вікторія Іванівна

 

 

Тема: Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язання задач.

Мета: визначити алгоритми розв’язання задач  за  хімічними  рівняннями; сформувати  вміння вести обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму газів однієї речовини за відомою кількістю іншої речовини; формувати ключові компетентності – спілкування державною мовою (уміти використовувати в мовленні хімічні терміни, символи), математичну компетентність (використовувати логічне мислення для розв’язування розрахункових і експериментальних задач), соціальну та громадянську компетентності (виявляти патріотичні почуття до України, дотримуватись загальновизнаних моральних принципів і цінностей), виховувати бережливе ставлення до здоров'я, добробуту та безпеки людини.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, роздатковий матеріал, відеоролики пісень "Ой не ходи, Грицю" та "Червона Рута", презентація уроку.

Базові поняття та терміни:

кількість речовини, маса, молярна маса, об’єм, молярний об’єм, реагенти, продукти реакції.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку. Урок-гра

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота

з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Візуальний: складання схем.

Міжпредметні зв ́язки: математика, географія, кіно, література, інформатика.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, роздатковий матеріал, презентації, відеоролик.

Хід уроку

I. Організаційний етап

Привітання. Створення емоційного  настрою.

  • Девізом нашого уроку будуть такі слова, які надихатимуть нас протягом уроку лише на успішні результати:

Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!

 

  • Дуже надіюсь на вашу підтримку і взаємодопомогу, співпрацю під час уроку і докладу максимум зусиль щоб урок пройшов цікаво, а ви отримали багато нових знань. Давайте разом з вами розшифруємо формулу успіху, яка допоможе нам під час уроку (доберіть слова, запропоновані на слайді і правильно зачитайте математичний вираз):

Картинки по запросу ой не ходи грицю та й на вечорниці

((у+о) * (в+с)) * р = з, де

  • В – взаємодопомога
  • З – знання
  • О – організованість
  • Р – робота
  • С – спілкуванння
  • У –  увага

 

Перш, ніж ми сформулюємо тему і мету нашого уроку, я пропоную вам звернутися до українського фольклору і прослухати українську народну пісню "Ой, не ходи Грицю"

Слайд 1           1,5 хв

Слайд 2   1 хв

Чи була у дівчини мета отруїти Гриця?

Чому сталася жахлива трагедія?

Діючі речовини у зіллі – це хімічні речовини, між ними відбуваються хімічні реакції, тому дуже важливо вміти розраховувати кількість, масу і об’єм як реагентів, так і продуктів реакції.

Адже: До жахливої трагедії привели прорахунки у розрахунках

Тому тема нашого уроку: Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язання задач.

Похожее изображениеМета: Визначити алгоритми розв’язання задач за хімічними  рівняннями; сформувати вміння вести обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму газів однієї речовини за відомою кількістю іншої речовини.

Слайд 3     

ІІ. Пропедевтична практика

Завдання №1

 Позначте літеру правильної відповіді і знайдіть кодові слова.

Питання

 

 

 

Na

 

 

 

М

 

 

56

 

 

 

 

Vm

Хлоридна кислота

Основний оксид

 

 

80

 

 

 

74

 

 

 

160

 

Сульфатна кислота

Сульфур(IV) оксид

 

 

22,4

 

 

 

126

 

1

Ѵ=

Й

Л

Т

Х

З

Д

Щ

С

К

У

Ц

Б

У

2

Ѵ=

Ц

Ф

И

І

Ж

Р

Д

В

Ф

К

Я

Ь

Д

3

CаО

У

В

М

З

Ю

Н

Ш

А

А

Р

У

И

Т

4

М(CаО)

Е

П

А

Ш

Ь

Е

Н

П

Р

О

К

М

А

5

НCl

Н

Р

С

Г

К

В

Е

Р

Т

Д

Е

С

Б

6

М(Cа(ОН)2)

Г

О

Ч

Е

П

І

А

О

Ь

З

П

Ч

К

7

Vm

Ш

Л

Я

К

А

У

В

О

Б

Ш

Р

С

С

8

M(СuO)

Щ

Д

Ф

У

В

Ц

Т

Л

Ю

Н

О

Я

Н

9

SO2

З

Ж

І

Ц

І

Й

В

Ч

Д

Е

Е

У

У

10

M(CuSO4)

Х

Є

В

Й

Ф

И

Ф

С

Н

К

Д

Н

Д

11

Ѵ=

К

Ю

А

Ф

Ц

Ь

У

Т

Г

У

Ж

К

Ж

12

M(Na2SO4)

З

Ь

П

Я

К

Л

К

Б

Р

Ц

З

Т

О

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка Слайд 4

F:\відкритий урок хімія 2015\P1010246.JPG

ІІІ. Презентація

Який алгоритм розв'язування розрахункових задач?

Досвід пращурів: алгоритм побудови української хати:

Слайд 5:

1.Стіни

2. Дах

3. Обмуровували фундамент

Опорна схема: Ров`язання розрахункових задач

 

 

mг        ХлУмоль

2 + О2 →2Н2О

2 моль      1моль           2 моль                                                                                                 

                                                 2 г/моль   22,4л/моль                                                                                     

                                                              22,4л                                                                              

Приклад:

Слайд 6 (розбираємо)

ІV. Практика на прикладах

№1-3

Задача №1

Чому дорівнює маса кальцій гідроксиду, добутого взаємодією 560 г кальцій оксиду з водою?

Дано:                                      Розв’язання

m(CaO) = 560г

m(Ca(OН)2) = ?г

 

СаО + Н2О →

 

 

Продукт реакції

+/-

 

 

 

Х =

2-й спосіб:

Ѵ(СаО) =

Ѵ(Ca(OН)2) = Ѵ(СаО) =

m (Ca(OН)2) = 10 моль ·_________ = __________г

F:\відкритий урок хімія 2015\P1010254.JPGВідповідь:

 

 

 

 

 

Задача №2

Коефіцієнт

 перед Сu

+/-

 

 

 Чому дорівнює маса купрум (ІІ) оксиду, добутого взаємодією міді з киснем, що має об’єм 89,6 л ?

 

 Дано:

V(O2) =

 

m(CuO) = ?

 

Сu + O2

 

1 спосіб:        2 спосіб:

         Ѵ(______)=

Х =

 

Відповідь:          

Задача № 3

Чому дорівнює маса CuSO4 добутого взаємодією 8 моль СuOз сульфатною кислотою?

 

Продукти реакції

+/-

 

 

 

 

Дано:

Ѵ(СuO) = 8 моль

m(CuSO4) = ?

 

 

 

СuO + Н2SO4 →____________ +____________

 

 

 

Х =

 

 

Відповідь:

Задача № 4

Продукти реакції

+/-

 

 

 

 

 

 

Який об’єм SO2 можна добути шляхом взаємодії 252г  Na2SO3  з хлоридною кислотою?

Дано:

m(Na2SO3) = _______г

 

V(SO2)  = ?

 

 

Na2SO3  Cl → _______________+__________+____________

 

 

Х =

 

 

Відповідь:

Похожее изображение

V. Керована практика

№4- Врисати потрібні формули неорганічних речовин

КАЗКА

Була колись у нашому селі дівчина-красуня Оксана. Дуже розумна була!Як піде на ярмарок, так і накупить купу незрозумілих місцевим дівкам речей:

і негашеного вапна СаО (_________________________),

і купоросне масло Н2SO4 (_________________________),

і мурієвої кислоти HCL (__________________________),

і мідний купорос CuSO4 (__________________________)

і сірчисту сіль Na2SO3 (____________________________)

Дуже розумна була!

Хата в Оксани була в селі найбілішою. Зранку негашене вапно водою заллє та гашеним вапном Ca(OH)2 (_____________________________) хату і підбілить. (рівняння___________________________).

Багато дівчат так робило, але їх хати згодом жовтіли, покривалися від дощів цвіллю, а в Оксани хата завжди сяяла білизною. І підгледіла баба Палажка, що додавала Оксана у побілку синій мідний купорос. Позаздрила баба Оксані та й вкрала його. Але Оксана не розгубилася, взяла мідний дріт, пропалила його на вогні та добула якийсь чорний порошок (______). Потім розчинила його у купоросному маслі і добула таки, клята відьма, той самий мідний купорос (____). І хата в неї знову засяяла, як сніг на Різдво!

А ще у Оксани були найбіліші у селі рушники. Підгледіли баби Палажка та Параска, що палила Оксана сірку, та обкурювала сірчистим газом вологе полотно. Тканина відбілювалася, а з хати тікали таргани і інша нечисть, з якою самі баби воювали не дуже вдало. Знову позаздрили баби Оксані та покрали у неї сірку. Але і тут не розгубилась розумна дівчина і добула сірчистий газ з сірчистої солі та мурієвої кислоти (_____).

Оксана була вродлива і розумна, тому з нею товаришувала вся сільська молодь, яку обурила поведінка темних неосвічених бабів Палажки і Параски. Сільська громадськість постановила бабам повернути Оксані вкрадену сірку, але баби зробили великі очі і сказали, що вони не знають, скільки треба повертати.

Допоможемо Оксані: скільки сірки вкрали баби, якщо з неї можна добути стільки сірчистого газу, скільки його утворюється з сірчистої солі? (№ 5)

 

VІ. Незалежна практика

Задача № 5

Яку масу сірки треба спалити у кисні, щоб добути стільки ж SO2, скільки його було добуто у задачі № 4?

Дано:

V(SO2) = _______л

 

m(S) = ?

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумки

1.Рефлексія

 

  • Давайте швиденько доповнимо речення на слайдах, щоб дізнатися наскільки успішно ви вивчили новий матеріал сьогоднішнього уроку.

На уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчився...
  • найбільший мій успіх — це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • я змінив своє ставлення до...
  • на наступному уроці я хочу...

 

 

 

2. Д/З: §10

Стор 63-64

№90 – для всіх

№93-94 – достатній рівень

№ 97 – (високий рівень)

 

3. Узагальнююча бесіда

Чи побудували ми хату? (так)

Ми її побілили та прикрасили, ми навчилися розв'язувати задачі, робити розрахунки та передбачати наслідки.

Я вам бажаю правильного кохання без приворотного зілля, адже кохання повинно бути чистим та чесним. Але своїх секретів ми, дівчата, хлопцям розкривати не будемо. Тому нехай у нашої історії буде оптимістичний кінець. (пісня "Червона Рута")

 

Дякую за чудовий урок!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лещенко Надія Павлівна
    Особливо вдала казка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2488
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку