Сучасний урок у контексті компетентнісного підходуПедагогічне оцінювання: формувальний підхід

Про матеріал
НА УРОК ВПЛИВАЮТЬ:ЗМІНИ В СУСПІЛЬСТВІ ДЕРЖАВНЕ ЗАМОВЛЕННЯ ШКОЛІ НА ПІДГОТОВКУ ГРОМАДЯН, ЗДАТНИХ ЗАДОВОЛЬНИТИ АКТУАЛЬНІ ПОТРЕБИ СУСПІЛЬСТВА ДЕРЖАВНІ Сучасний урок у контексті компетентнісного підходуПедагогічне оцінювання: формувальний підхідСТАНДАРТИ ТА ПРОГРАМИ СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ КОНЦЕПЦІЇ З ЇХ ЦІЛЯМИ, ПРИНЦИПАМИ, ТЕХНОЛОГІЯМИ НАВЧАННЯ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ХАНО КАФЕДРА МЕТОДИКИ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ Старший викладач, канд. пед. наук Кравченко З.І. Сучасний урок у контексті компетентнісного підходу Педагогічне оцінювання: формувальний підхід Самофал Олена Юріївна - вчитель математики

Номер слайду 2

Стратегічні завдання сучасної Європейської освіти Навчити жити разом Навчити вчитися Навчити діяти Навчити жити (відповідати за власні вчинки та своє життя) (З доповіді міжнародної комісії ЮНЕСКО “Освіта. Прихований скарб”, проголошеної Ж. Делором у 1996 році)

Номер слайду 3

Невідповідність традиційної системи освітніх послуг соціальному замовленню Запровадження в 70-ті роки в США орієнтації на компетентнісну освіту (competence-based educatіon) та в 80-ті роки ХХ ст компетентнісного підходу в освіти розвинених країн Європи

Номер слайду 4

Зміни у зовнішньому середовищі Збільшення обсягу інформації. Ринкова економіка і глобалізація. Мобільність молоді та рекрутинг. Приватні та спеціалізовані школи. Компетентнісне навчання. Нова українська школа. Педагогіка партнерства. Кліпове мислення.

Номер слайду 5

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в змозі детально передбачити, бо швидкість змін постійно зростає. Учитель буде успішним і конкурентним, якщо темп його навчання перевищить темп змін у зовнішньому середовищі.

Номер слайду 6

УРОК- * * ФОРМА ОРГАНИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ ЧАСТИНА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Номер слайду 7

НА УРОК ВПЛИВАЮТЬ: ЗМІНИ В СУСПІЛЬСТВІ ДЕРЖАВНЕ ЗАМОВЛЕННЯ ШКОЛІ НА ПІДГОТОВКУ ГРОМАДЯН, ЗДАТНИХ ЗАДОВОЛЬНИТИ АКТУАЛЬНІ ПОТРЕБИ СУСПІЛЬСТВА ДЕРЖАВНІ СТАНДАРТИ ТА ПРОГРАМИ СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ КОНЦЕПЦІЇ З ЇХ ЦІЛЯМИ, ПРИНЦИПАМИ, ТЕХНОЛОГІЯМИ НАВЧАННЯ

Номер слайду 8

Компетентності працівників Критичне мислення; Креативність; Управління людьми; Емоційний інтелект; Судження і прийняття рішень (важлива не тільки якість, але й швидкість прийняття рішень); Уміння вести переговори (The World Economic Forum 2016 р.)

Номер слайду 9

Ключові навички у 2021 Комплексне розв’язання проблем; Критичне мислення; Креативність; Уміння керувати людьми; Взаємодія з людьми; Емоційний інтелект; Орієнтація на клієнтів; Уміння вести переговори Гнучкість розуму (з однієї думки на іншу) * *

Номер слайду 10

М’які навички (soft skills) Конструктивне вираження своїх емоцій та керування ними; Співпраця в парах і в групах; Висловлення своїх думок; Критичне мислення; Мирне вирішення конфліктів; Вміння брати на себе відповідальгість за свої дії * *

Номер слайду 11

Що ж зміниться ? Методи викладання, засновані на співпраці; Оцінка – як рекомендація, а не батіг; Вивчення індивідуальних навичок; “Так” – інклюзивній освіті; Більше математики і хімії; Довгі 12 років

Номер слайду 12

Компетентність – ближче до “знаю, як”, ніж “знаю, що”. (З доповіді В. Хутмахера на симпозиумі, присвяченому проблемам європейської середньої освіти у 1996 р.)

Номер слайду 13

компетентність * * Динамічна комбінація знань, умінь, цілей та ставлень, які визначають здатність ОСОБИ успішно вирішувати життєві проблеми, проводити професійну діяльність

Номер слайду 14

Ключові компетентності

Номер слайду 15

Вимоги до сучасного уроку * * Виховні Дидактичні Психологічні Гігієнічні

Номер слайду 16

Принципы метода Сократа 1. «Ничье мнение не бывает ложным» (принцип относительности знаний); 2. «Я знаю, что ничего не знаю» (принцип знающего незнания)

Номер слайду 17

Ознаки сучасного уроку * * Варіативність і гнучкість структури Спрямованість на особистість учня Оптимізація форм на уроці Формування компетентностей Співпраця вчителя і учнів

Номер слайду 18

Дидактичні вимоги до сучасного уроку * * Чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв’язок з розвиваючими і виховними завданнями Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, з урахуванням рівня підготовки й підготовленості учнів

Номер слайду 19

НА СУЧАСНОМУ УРОЦІ: НАВЧАННЯ ПРОВОДИТЬСЯ НЕ ДЛЯ УЧНІВ, А РАЗОМ З НИМИ Діалогові форми

Номер слайду 20

Підготовка вчителя до евристичного діалогу Продумайте логіку того, що Ви хотіли сказати; Сформулюйте свої тезіси у формі запитань; З чого розпочати? Беріть ініциативу в свої руки; Будуйте речення так, щоб учень відповідав Вам «да» та обгрунтовував свою відповідь

Номер слайду 21

СКЛАДОВІ ЕФЕКТИВНОСТІ І УСПІШНОСТІ УРОКУ: ГЛИБОКІ ТЕОРЕТИЧНІ ЗНАННЯ ВЧИТЕЛЯ З предмету, ПСИХОЛОГІЇ, ПЕДАГОГІКИ РЕТЕЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ ТА ПІДГОТОВКА УРОКУ ТВОРЧИЙ ПІДХІД ПЕДАГОГА, ЙОГО КОМУНІКАТИВНІСТЬ

Номер слайду 22

* * Проблема – втрата інтересу до навчання. Навчити цікаво – навчити незвично !!!

Номер слайду 23

ЗАДАЧА Навчити учнів знаходити необхідну інформацію; Вибирати спосіб дії в певних ситуаціях; Застосовувати знання, вміння, навички

Номер слайду 24

Відмінності

Номер слайду 25

Структура компетентнісного уроку Цілепокладання Рефлексія Самостійна продуктивна діяльність учня

Номер слайду 26

Як вірно обрати тип та вид уроку * * Тип уроку визначається дидактичною метою Вид уроку визначається методикою його проведення

Номер слайду 27

Мета уроку Тип уроку

Номер слайду 28

* * Мета уроку Тип уроку Структура уроку Розподіл часу на різних етапах уроку

Номер слайду 29

Новий підхід Хоча б на час відмовитися від виконання методичок рецептурного характеру, усвідомлюючи, що ці рекомендації – іще не наука і без розуміння того чому в них рекомендують будувати так, а не інакше, без використання творчого потенціалу своєї особистості – урок продуктивним не зробити * *

Номер слайду 30

МЕТА * * Навчальний аспект Ключові слова: «вчити», «ознайомити». «порівняти», «систематизувати», «узагальнити» Розвивальний аспект Ключові слова: «розвивати», «формувати», «практикувати»

Номер слайду 31

Класифікація типів уроків Формування компетентностей; Розвитку компетентностей; Перевірка та\або оцінювання досягнення компетентностей; Корекції основних компетентностей; комбінований урок

Номер слайду 32

Основні етапи уроків організаційний актуалізація опорних знань мотивація навчальної діяльності освоєння нового навчального матеріалу (головний етап) перевірка засвоєння та закріплення підведення підсумків, рефлексія інструктаж про домашнє завдання

Номер слайду 33

Рефлексія за урок Наскільки я був готовий до уроку ? Наскільки легко мені було з’ясувати факти нової теми ? Як ретельно я працював над завданням ? Як я зрозумів нову тему ? Чи допомогли мені знання, набуті на попередньому уроці ? Чи навчився (лася) я чогось на уроці ? * *

Номер слайду 34

Рефлексія за тиждень (семестр) Мій найбільший успіх за тиждень (семестр); Моя найбільша трудність; Чого я навчився (лася) з відповідної теми; Найкраще на уроках я вмію; Основні труднощі були в мене; Які зміни в мене відбулися в знаннях; у моїх творчих здібностях (складати задачі, приклади), в умінні опановувати себе * *

Номер слайду 35

Засвоєння інформації Читаючи очима – 10 % інформації; Слухаючі -10 %; Розглядаючи – 30 %; Слухаючи і розглядаючи – 50 %; Обговорюючи – 70 %; Особистий досвід – 80 %; Спільна діяльність – 90 %; Навчаючи інших – 95 %.

Номер слайду 36

Групи нетрадиційних уроків * * У вигляді змагань та ігор (конкурси, турніри, вікторини, брейн-ринги тощо) Публічного спілкування (пресс-конференції, диспути) Сприяння на фантазію учнів (урок-казка, урок-легенда, урок-винахід тощо) Уроки, які комбіновані з іншими формами навчання (урок-семінар, урок-залік тощо) Уроки, які засновані на діяльності учнів (уроки взаємонавчання, уроки-суди тощо) Інтегровані. бінарні

Номер слайду 37

Ігрова форма – це тільки засіб для досягнення освітніх цілей уроку, засоби на повинні бути вищими цілей і змісту * *

Номер слайду 38

* * «Варто не забувати, що урок повинен хоч трішки ще і навчати» Ю.К. Бабанський

Номер слайду 39

Можливості нестандартних уроків * * Урізноманітнення форм і методів роботи Позбавлення шаблонів Створення умов для виховання творчих здібностей учнів Можливість врахування специфіки певного матеріалу та індивідуальних особливостей Створення передумов для взаємодії суб’єктів навчання

Номер слайду 40

Форми роботи учнів на уроці: індивідуальна колективна (диспут, круглий стіл, евристична бесіда тощо) групова (ланкова;парна;бригадна) ланка-постійна група; бригада – тимчасова група

Номер слайду 41

метод * * Шлях досягнення мети

Номер слайду 42

Класифікація методів проведення занять За джерелом здобування знань: словесні, наочні, практичні За характером навчально-пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративний, дослідницький репродуктивний, проблемний, частково-пошуковий

Номер слайду 43

* * Компенсаційні можливості методів Одна й та ж ціль може бути досягнута різними методами

Номер слайду 44

Методики критичного мислення взаємне навчання взаємні питання робота з текстом методом позначки, заповнення таблиці, щоденника подвійних нотатків графічні роботи (подача матеріалу в малюнках, схемах тощо)

Номер слайду 45

Приклад таблиці (для роботи з текстом) Знав не знав думав інакше зацікавило

Номер слайду 46

Щоденник подвійних нотатків Зацікавило, вразило, Коментарі здивувало (чому вразило,здивувало…)

Номер слайду 47

Правила складання сенкану: Одне слово – іменник 2 прикметники, що характеризують слово з першого рядка 3 дієслова, що характеризують слово з першого рядка (4 слова) речення що характеризує слово з першого рядка одне слово – синонім слову з першого рядка

Номер слайду 48

Приклад сенкану паління активне, пасивне шкодить, отруює, руйнує призводить до звикання організму куріння

Номер слайду 49

Підсумки уроку: * * допомагають навчати учнів робити висновки на базі вивченого матеріалу варто застосовувати рольові та екологічні ігри вправи «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Час похвали» пропозиція учням продовжити речення: «Найцікавішим на цьому уроці для мене було…

Номер слайду 50

Підсумок уроку * * Знали … Дізналися … Хочемо дізнатися …

Номер слайду 51

Оцінювання (англ) Assessment - формувальне, формуюче, розвивальне Evaluation – традиційне, підсумкове, сумативне * *

Номер слайду 52

Два підходи до використання оцінювання * * Формувальне оцінювання (formativ) Підсумкове оцінювання (summativ) Оцінка застосовується для отримання даних щодо поточного стану для визначення найближчих кроків в напрямку покращення Оцінка застосовується для визначення кількості вивченого матеріалу за пройдений період

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Формувальне оцінювання яке називають також “оцінювання, що допомагає вчитися” в багатьох країнах вважається одним з найбільш перспективних напрямів реформування освіти * * Звіт Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) від 2006 р.

Номер слайду 55

Оцінювання (англ) Assessment - формувальне, формуюче, розвивальне Evaluation – традиційне, підсумкове, сумативне * *

Номер слайду 56

* * assessment Оцінює процес evalination Результат навчання

Номер слайду 57

Формувальне оцінювання Обидва Підсумкове оцінювання Оцінює процес Оцінює результат Завжди є позитивним Вимагають критеріїв Виносять оціночне судження індивідуалізоване Застосовують засоби вимірювання Застосовується відповідно до стандартів Є ціннісним Дає зворотний зв’язок Є доказовим Показує недоліки * *

Номер слайду 58

Мета оцінювання * * формувальне Підвищити якість підсумкове Оцінити якість

Номер слайду 59

Принципи формуючого оцінювання Навчальні цілі є відкритими і зрозумілими для учнів. Критерії оцінювання підлягають обговоренню разом із учнями. Функціонування зворотного зв’язку * *

Номер слайду 60

Чітке формулювання цілей; Розділення цілей на задачі, які реалізуються; Мотивація та послідовність в досягненні навчальних задач * * Цілепокладання

Номер слайду 61

1.Відповідність критеріїв заявленій меті; 2. Складання кожним учнем одного-двох критеріїв; 3. Аналіз та розташування критеріїв по ступеням важливості; 4. Визначення балів кожного критерію Увага ! Роботи учнів оцінювати лише відповідно до розроблених критеріїв * * Розробка критеріїв

Номер слайду 62

Виокремлення та відзначення добрих елементів роботи учня; Зазначення того, що вимагає покращення або додаткової роботи з боку учня; Вказівка, яким чином учень повинен поправити цю конкретну роботу; Рекомендації, в якому напрямку учень повинен працювати далі Увага ! Під час перевірки проміжних робіт помилки виправляти не рекомендується * * Зворотний зв’язок

Номер слайду 63

Взаємне рецензування своїх робіт учнями, на основі поданих критеріїв оцінювання * * Само- та взаємооцінювання

Номер слайду 64

Вичерпний коментар – зворотний зв’язок Що учень зробив добре ? Що треба покращати ? Як треба покращати ? Як учень повинен розвиватись далі ? Увага ! Важливо – усвідомлення учнями того, що буде підлягати оцінці, а також дотримання вчителем цих домовленостей * *

Номер слайду 65

* * Рефлексивні техніки Сигнали рукою, карточками (зрозумів-не зрозумів, я не зовсім впевнений, що зрозумів) Уточнюючі питання: Який момент уроку був найцікавішим? Найважливішим ? Що для вас було найважчим сьогодні, що ви не зрозуміли ?

Номер слайду 66

Види оцінювання Поточне Тематичне Підсумкове Державна підсумкова атестація * *

Номер слайду 67

Форми оцінювання Співбесіда Письмове завдання Тестове завдання Спостереження * *

Номер слайду 68

* * Стандарт викладацьких вмінь (New York State Professional Standards and Practices Board for Teaching, 2007) Компетентність в плануванні й підготовці уроків Високий темп роботи Концентрація та переключення уваги учнів Компетентність в управлінні класом Максимальна залученість учнів Різноманіття форм роботи та завдань Створення комунікації між учнями Використання різноманітних методів оцінювання Партнерське, групове та індивідуальне самооцінювання

Номер слайду 69

Необхідність рефлексії Знання та набуті компетентності в галузі історії та методики навчання історії сьогодні повною мірою є інтелектуальним капіталом, який можна (і потрібно) монетизувати.

Номер слайду 70

* * «Главное, делайте все с увлечением! Это страшно украшает нашу жизнь!» Л.Д. Ландау

Номер слайду 71

Дякую! Завтра буде… Все буде добре…

Номер слайду 72

Буде сонечко…

ppt
Додав(-ла)
Самофал Олена
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку