Дидактичні вимоги до сучасного уроку * * Чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв’язок з розвиваючими і виховними завданнями Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, з урахуванням рівня підготовки й підготовленості учнів
Новий підхід Хоча б на час відмовитися від виконання методичок рецептурного характеру, усвідомлюючи, що ці рекомендації – іще не наука і без розуміння того чому в них рекомендують будувати так, а не інакше, без використання творчого потенціалу своєї особистості – урок продуктивним не зробити * *
Рефлексія за тиждень (семестр) Мій найбільший успіх за тиждень (семестр); Моя найбільша трудність; Чого я навчився (лася) з відповідної теми; Найкраще на уроках я вмію; Основні труднощі були в мене; Які зміни в мене відбулися в знаннях; у моїх творчих здібностях (складати задачі, приклади), в умінні опановувати себе * *
Групи нетрадиційних уроків * * У вигляді змагань та ігор (конкурси, турніри, вікторини, брейн-ринги тощо) Публічного спілкування (пресс-конференції, диспути) Сприяння на фантазію учнів (урок-казка, урок-легенда, урок-винахід тощо) Уроки, які комбіновані з іншими формами навчання (урок-семінар, урок-залік тощо) Уроки, які засновані на діяльності учнів (уроки взаємонавчання, уроки-суди тощо) Інтегровані. бінарні
Два підходи до використання оцінювання * * Формувальне оцінювання (formativ) Підсумкове оцінювання (summativ) Оцінка застосовується для отримання даних щодо поточного стану для визначення найближчих кроків в напрямку покращення Оцінка застосовується для визначення кількості вивченого матеріалу за пройдений період
Формувальне оцінювання Обидва Підсумкове оцінювання Оцінює процес Оцінює результат Завжди є позитивним Вимагають критеріїв Виносять оціночне судження індивідуалізоване Застосовують засоби вимірювання Застосовується відповідно до стандартів Є ціннісним Дає зворотний зв’язок Є доказовим Показує недоліки * *
Виокремлення та відзначення добрих елементів роботи учня; Зазначення того, що вимагає покращення або додаткової роботи з боку учня; Вказівка, яким чином учень повинен поправити цю конкретну роботу; Рекомендації, в якому напрямку учень повинен працювати далі Увага ! Під час перевірки проміжних робіт помилки виправляти не рекомендується * * Зворотний зв’язок
* * Стандарт викладацьких вмінь (New York State Professional Standards and Practices Board for Teaching, 2007) Компетентність в плануванні й підготовці уроків Високий темп роботи Концентрація та переключення уваги учнів Компетентність в управлінні класом Максимальна залученість учнів Різноманіття форм роботи та завдань Створення комунікації між учнями Використання різноманітних методів оцінювання Партнерське, групове та індивідуальне самооцінювання