Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хочевідставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, апідійматися вище. У цьому і полягає основна місія сучасного ВЧИТЕЛЯМодель сучасного педагога передбачає готовність до застосуваннянових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути в постійномутворчому пошуку
Сьогодні часто чуємо, що діти стали іншими, їх складніше навчати і виховувати. Так, сучасні учні мають ряд особливостей, які, без сумніву, впливають на їхню успішність. Перед нами за партами на уроках сидить нове покоління здобувачів освіти, які використовують Інтернет вже на новому рівні – як простір, в якому вони живуть. Вони звикли бути в Мережі, з ними завжди смартфони і для них це природна якість життя. Школярі працюють з фотографіями, відеоматеріалами та звуками вільно на будь-яких гаджетах, вони здатні працювати з безліччю джерел інформації одночасно. Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора Джон Дьюїн
Вимоги до сучасного урокузагально-педагогічні(триєдина мета: навчати, розвивати, виховувати)1дидактичні(організація самого УРОКУ, раціональне використання часу, поєднання різних форм, методів навчання)психологічні(враховувати особливості кожного учня, настрій педагога, емоції)34гігієнічні(температура, освітлення, провітрювання безпека)2
Однією з 15 компетентностей Державного стандарту базової середньої освіти є інформаційно-комунікаційна, яку маємо формувати в здобувачів освіти. Важливою складовою цієї компетентності є візуалізація. Як же водночас сприяти засвоєнню нових знань учнів, формувати навички, гратись, мотивувати, долати пасивність здобувачів освіти, зацікавлювати їх предметом, розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність та візуалізувати її? Для цього використовуються різноманітні технології візуалізації навчального матеріалу.
Інтернет-ресурси, які дозволяють реалізувати діяльнісний підхід у навчанні, згідно з концепцією НУШ:• Ребуси http://rebus1.com/ua/ • Хмари слів https://wordart.com/ • Кросворди https://childdevelop.com.ua • Інтернет-ресурс інтерактивних вправ https://learningapps.org/• Вікторини https://kahoot.com/• Складання пазлів https://www.jigsawplanet.com • Онлайн-ігри https://wordwall.net• Розмальовки https://bit.ly/3pq012n
Кросворди. Використовують їх як розминку на початку уроку, командного змагання або перевірочної роботи під час узагальнення вивченого матеріалу. Вони сприяють засвоєнню нових знань, розвитку мовлення та логічного мислення, спонукають учнів до креативної творчості, допомагають визначати рівень знань, умінь та навичок здобувачів освіти.
СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФЕЙСБУК СТОРІНКИ ПИСЬМЕННИКАСоціальні мережі – не тільки гарна можливість презентувати себе, а й інструмент спілкування, активний засіб згуртування людей за інтересами. Майже кожна відома особа має свою сторінку у Фейсбук. Фейсбук сторінка письменника допоможе урізноманітнити навчальний процес. Її можна редагувати, змінювати, додавати нові складові або ж просто скористатися вже готовим шаблоном. Заповнюючи сторінку, діти можуть висловити своє ставлення до письменника, знайти цікаву інформацію, можуть навіть сперечатися, дискутувати, але за допомогою вчителя прийдуть до спільного висновку. Також створюють такі сторінки для характеристики образів твору: потрібно не тільки розповісти про героя, а й висловити особисте ставлення до нього, проаналізувати вчинки, зовнішність, записати влучні цитати.
QR-КОДИQR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів. Переваги використання QR-кодування:швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;зручно: вміщує великі об’єми відомостей у невеликому зображенні;просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір’я тощо).
Це метод розповіді чи пояснення, що супроводжується паралельним створенням схематичних малюнків, які відтворюють ключовий зміст сказаного. Завдяки використанню цього прийому можна записати почуте графічно або намалювати в максимально зрозумілому і привабливому для учнів форматі . Скрайбінг
Інтерактивна вправа « Букет очікувань»Діти прийшли на заняття зі своєю улюбленою квіткою. Вонипредставляють себе і свою квітку, розповідають, що чекають від заняття. Потімкожен учасник ставить квітку у вазу, складаючи « Букет очікувань». В кінцізаняття перевіряють, чи справдилися сподівання дітей.Інтерактивна вправа « Ялинка сподівань»Перед дітьми на столі лежать стилізовані новорічні кульки, потрібнозанотувати на них одне речення про те, що вони чекають від цього заняття: «Цезаняття навчить мене…» і прикрашають лісову красуню. В кінці перевіряють,чи справдилися дитячі сподівання.Інтерактивна вправа «Береги очікування»Вихованці на стікерах записують свої очікування від заняття: «Цезаняття навчить мене…» Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їхна плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та«Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до«Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега. В кінці заняттяаналізується, чи здійснилися дитячі сподівання.
Практичні поради. Заняття повинні бути насичені практичною діяльністю та наочністю03 Не робіть за дитину те, що вона може сама05 Обов’язково пов’язуйте заняття з попереднім та правильно закінчуйте 07 Раціонально використовуйте час01804 Не хвалити дарма. На помилки вказувати толерантно, ввічливо. Направити, а не вирішувати замість дитини. Задавати правильні запитання0206