"Сучасний викладач:інноваційні підходи до якості освіти в біоадекватному просторі "навчального закладу

Про матеріал
Упровадження в освітній процес принципів розвитку ноосферного (природовідповідного) світогляду як інноваційного підходу до навчання, розвитку та виховання дітей. Біоадекватна методика вперше ставить 2-рівневу мету викладацької діяльності: * навчання учнів методиці мислення образами; * формування системи мислення образами по конкретній навчальній дисципліні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасний викладач: інноваційні підходи до якості освіти в біоадекватному просторі навчального закладу Підготувала Безніс Ю.М.,викладачка української мови та літератури ДНЗ”Куп'янський регіональний центр професійної освіти”

Номер слайду 2

Мета: упровадження в освітній процес принципів розвитку ноосферного (природовідповідного) світогляду як інноваційного підходу до навчання, розвитку та виховання дітей, з’ясування потенційних можливостей педагогіки життєтворчості в цьому процесі. Упровадження системи ноосферної освіти – це ряд чітко структурованих етапів інноваційної діяльності: вивчення новітніх тенденцій розвитку загальної середньої освіти, вибір ефективних педагогічних методик і технологій навчання, створення експериментальної програми з питань ноосферної освіти. При інноваційному – біоадекватному викладанні у наочності з'являється нова функція – управління пізнавальною діяльністю учня через апарат емоцій і відчуттів. Учень не отримує наочний посібник в готовому вигляді, а сам створює його у своїй уяві, побачену мислеформу можна відобразити у малюнку.

Номер слайду 3

Біоадекватна методика вперше ставить 2-рівневу мету викладацької діяльності: * навчання учнів методиці мислення образами; * формування системи мислення образами по конкретній навчальній дисципліні. Ця методика об'єктивно, суб'єктивно, фізіологічно й психологічно працює на формування умінь мислення образами. Мотивувати біоадекватний метод мислення у людини – найважливіше завдання, бо правильний метод мислення дає учню інструмент для вирішення не лише навчальних, але і життєвих завдань. Правильний метод мислення важливий для велетенських об'ємів інформації,

Номер слайду 4

У біоадекватній методиці представлення нової навчальної інформації здійснюється згідно з природним психофізіологічним кодом сприйняття. У концепції інтелекту Ж. Піаже він представлений єдністю чотирьох етапів сприйняття інформації: сенсорно-моторного; символьного, логічного і лінгвістичного. Перший й обов'язковий етап – сенсорно-моторний . Релаксація: надзвичайно важливо починати годину спілкування з гармонійного мікроклімату, зі створення колективного позитивного поля спілкування; настрій педагога й учнів впливає на їх бажання разом творити щось прекрасне; розмову з учнями необхідно будувати на мові краси, гармонії, правди та чесності, налаштовуючи дітей на позитив; під час релаксації звучить спокійна музика, яка впливає на емоції, почуття та на роботу організму в цілому; підсвідоме сприйняття музичного ритму сприяє гармонійному перерозподілу енергії; Піфагор говорив: «Музика – це відображення порядку і гармонії макрокосмосу. Вона створює такий самий порядок та гармонію в мікрокосмосі».

Номер слайду 5

На другому символьному етапі – сприйняття інформації відбувається перекодування чуттєвих сигналів, які сприймаються мозком у вигляді образів-символів. Образон: відіграє роль знака, у якому «схоплено» сутність навчального матеріалу; символ, смислова структура якого розрахована на активну внутрішню природну роботу особистості; дитячі образони – це джерело важливої інформації про дитину, її проблеми та особливості; психологи стверджують,що в першу чергу, необхідно оцінити кольорову гаму малюнка; може говорити про знижений настрій або просто про високу чутливість.

Номер слайду 6

Образон

Номер слайду 7

Образон

Номер слайду 8

ІІІ етап - логічний (включає аналітичні операції, де інформація накладається на образон і створюється образно-вербальна інформаційна «згортка»)

Номер слайду 9

ІV етап – лінгвістичний (усвідомлення первинної інформації, кодування символу словом, яке стає «ключем»). Форми роботи: вправа «Пальчики», самостійні творчі роботи, дослідницькі роботи . Отже, робота за ноосферною методикою дає можливість постійно надавати учням знання особитістного характеру, розвивати креативність та забезпечувати природовідповідність у навчанні.

Номер слайду 10

Біоадекватний урок української літератури на тему: «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні й світобаченні письменниці». ІІ. Сенсорно – моторний етап Сядьте зручно , розслабте м’язи рук, ніг, обличчя. Відчуйте що десь у нескінченному Всесвіті є джерело любові, до якого ви завжди можете звернутися- це сім'я, потягніться до нього, відчуйте, як його промінці торкаються вас і чарівним теплом наповнюється все ваше тіло – голова, ручки, ніжки, і десь у вашому тілі ці промінці розкривають джерело вашої власної любові. Відчуйте, як ваша любов і ви поєднані з природою. Розкрийте руки і відчуйте, що небо зве вас, відірвіться від землі. Ви побачите , що десь удалині видно ліс і ми летимо до нього . У цьому лісі стоїть красивий дім, в якому живе маленька дівчинка - Леся Українка(літературний псевдонім Лариси Петрівни Косач) народилася 25 лютого 1871 року в м. Звягелі( тепер Новоград-Волинський Житомирської області) у дворянській родині.

Номер слайду 11

Біоадекватний урок української літератури на тему: «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні й світобаченні письменниці». ІІІ. Символьний етап Що ви відчули ? Який образ виник у вашій уяві? Змалюйте побачений вами образ. ( сайт Canva) - Чого можна повчитися у Лесі-дитини? ( Приклад Лесі навчає нас доброти, щирості, працелюбності, гордості. Змалку вона вчилася терпіти, боротися, гартуватися у життєвих випробуваннях. Леся любила життя, любила квіти, залюбки вишивала, створювала різні орнаменти. Вона цікавилася українськими традиціями і свято їх берегла). ІV. Логічний етап (виступи учнів з випереджальним завданням) V. Лінгвістичний етап (віртуальна подорож «Місцями життя Лесі Українки https://www.facebook.com/share/v/3fpKYVoRcPTpjLPV/)

Номер слайду 12

Підсумок уроку Вікторина ( https://learningapps.org/create?new=74#preview), Онлайн-тестування, Google Форма

Номер слайду 13

Думка в подарунок «Усі зміни в житті відбуваються тоді, коли розум знаходить нову ідею» Пол Екман

ppt
Додав(-ла)
Безніс Юлія
Додано
3 січня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку