НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК ЗА СУГЕСТИВНОЮ МЕТОДИКОЮ ПАЛЬЧЕВСЬКОГО, АДАПТОВАНИЙ ДО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА З МЕТОЮ ЗАЦІКАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ У НЕЗВИЧНІЙ ФОРМІ.
Сугестивний урок «Подорож планетою звуків та явищ»
Виконала вчитель вищої категорії Чайковська Оксана Віталіївна
Мета
Узагальнити вже відому інформацію про фізичні явища в природі та познайомитися з поняттям « хімічні явища»
Хід роботи
Учитель: Добрий день, любі друзі. Всі люблять подорожувати? А як ви думаєте, чому?* відповіді дітей. А що нам дають подорожі? Які у вас асоціації з цим словом? * метод кластер, асоціативний кущ...
Добре, отже подорожі – це емоції, події, пригоди, знайомства, різні звуки і пам'ять…Я вам пропоную незвичний урок, але спочатку ви спробуєте відгадати, що це буде * ребуси до слів планета, звуки, явища.
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
Молодці, ви- дуже кмітливі діти!
Отже, зараз, щоб наш урок приніс нам масу задоволення і приємних емоцій, ви повинні правильно все виконувати. Закрийте очі і не відкривайте, доки я не скажу, уявляєте все, що почуєте, сядьте так, щоб вам було якнайзручніше, слухайте тільки мій голос: ваше тіло стає м'яким, розслабленим, вам тепло і комфортно, спокійно і затишно. Ви збираєтеся подорожувати на чарівному авто. Уявіть, яке це авто, якої марки, кольору, які має можливості…Сідайте у своє авто, вам в ньому зручно і безпечно. Ми починаємо подорож планетою звуків і явищ. * Відео1 ( поїхали)
Раптом зривається вітер, він все посилюється * від.2
Ви швиденько зачиняєте вікно, бо починається гроза! * Від.3
Тиснете на газ, і ваш чарівний автомобіль виносить вас із зони бурі….вже тиша, спокій, ліс…і ви робите невеличку зупинку, щоб перепочити*від.4 Співають пташки, їм відповідають жабки, отак би і залишитись в цьому безтурботному лісі назавжди, але потрібно рухатися вперед* від.1
Ой! Щось запахло димом! Стало темно від попелу, а як гаряче! Куди ж нас занесло?! І гуркіт, і вогонь, і дим…ой, лишенько, це ж виверження вулкану!*від.5
Швидше, швидше звідси! Тиснете на газ, кермо вліво! Ух, втекли…а чого це тАк холодно?! І сонце сліпить очі, але не гріє…і все біле…А які дивні, ні на що не схожі звуки…ого, ми в Антарктиді! Як потойбічно співають льодовики!*від.6 Дивина, та й годі, але дуже холодно, зараз би туди, де тепло…Неси нас , чарівний автомобіль, далі у світ звуків
*Від.7 О, як божественно звучить лагідне спокійне море. Душа наповнюється радістю. Ласкаве сонечко сідає за обрій, вечір, вирішуємо переночувати.Запалюємо багаття .* Від.8 Вогонь дарує тепло, спокій і безпеку, а чай і смачна їжа- задоволення.
От вже і неділя, ранок, прямуємо додому, сповнені гарних емоцій, рідне місто радісно зустрічає нас церковними дзвонами*від9
Чарівна подорож, яка принесла вам відпочинок, нові знання і приємні відчуття, скінчилася. Відкривайте очі і розкажіть мені, як ви почуваєтеся.
Впродовж подорожі, які ви чули звуки? Які явища були? До яких груп їх можна віднести? В допомогу вам анаграми:
ЗИФІНІЧ
ХАЧІНМЕНІ
КОВУЗВІ
ЛОВІТІСВ
ПЛОВІТЕ
НІЛЕРИТЕКЧ
( Фізичні: механічні, звукові, світлові,теплові, електричні…)
Правильно, а от скажіть, що ви відчували, коли був звук від багаття? Правильно, тепло, світло, приємний запах деревини. А які фізичні явища пов'язані зі світлом і теплом? Але, це явище не фізичне, а хімічне. Пригадайте, що вивчає наука хімія? Хімічні явища — це зміни, внаслідок яких одні речовини перетворюються на інші. Їх ще називають хімічними реакціями. * Від.10, 11 Отже, основними ознаками хімічних явищ є
У природі відбувається безліч хімічних явищ. Так, у рослинах із вуглекислого газу і води утворюються органічні речовини і необхідний для життя кисень. Завдяки хімічним явищам організм тварин і людини отримує всі необхідні для росту і розвитку речовини. А чи використовують люди у своєму житті хімічні явища?
Хімічні явища люди навчилися здійснювати в лабораторіях і на заводах. Наскільки це важливо нині, ви переконуєтесь повсякчас. *Відео 12.
Отже, про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? (*метод Мікрофон)
А тепер пару питань на пройдений матеріал.
1. Укажіть фізичне явище.
А горіння дров
Б танення льоду
В утворення іржі
Г скисання молока
2. Укажіть хімічне явище.
А політ птаха
Б утворення хвиль
В горіння свічки
Г нагрівання води
3. До яких явищ належить спів соловейка?
А механічне
Б світлове
В звукове
Г магнітне
4. Установіть відповідність між явищами природи та їх прикладами.
1 хімічне А котиться м'яч
2 фізичне Б росте малюк
3 біологічне В іржавіє цвях
ДОДАТКИ
Відео 1 https://www.youtube.com/watch?v=xr9PVuddnuU
Відео2 https://www.youtube.com/watch?v=CFbZmTUM6nY
Відео3 https://www.youtube.com/watch?v=yBUcjPVShqs&index=2&list=RDkb3g594zkrQ
Відео4 https://www.youtube.com/watch?v=pKrT5d_iLhU
Відео5 https://www.youtube.com/watch?v=WBfPIJPt0vs
Відео6 https://www.youtube.com/watch?v=an08YF9zXXk
Відео7 https://www.youtube.com/watch?v=BgQoKOWL0XI
Відео8 https://www.youtube.com/watch?v=bqHj29zVDNk
Відео9 https://www.youtube.com/watch?v=ezpPxgbIIug
Відео10 https://www.youtube.com/watch?v=LuDKthMOSlQ
Відео11 https://www.youtube.com/watch?v=oC-m947P5Ac
Відео12 https://www.youtube.com/watch?v=GQZsJcOJdgA
1.http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&skip=0&mode=0&slovo=%CF%CB%C0%CD%C5%D2%C0
2.http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&skip=1&mode=0&slovo=%C7%C2%D3%CA%C8
3.http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&skip=0&mode=1&slovo=%DF%C2%C8%D9%C0