Тема уроку: Електричні та магнітні явища природи.
Мета уроку.
Продовжити формувати знання про явища природи, розглянути про електричні і магнітні явища; природні та штучні джерела електричної енергії; навести приклади застосування знань про електричні та магнітні явища в житті людини; значення електричних явищ в житті тварин;
навчити спостерігати за електричними явищами в природі дії їх на рослинні організми; дотримуватися правил безпеки при роботі з електричними приладами ;навчити систематизувати знання , робити висновки про повторюваність явищ в природі ,
виховувати любов до природи .заохочувати вивчати природничі науки.
Тема уроку: Електричні та магнітні явища природи.
Мета уроку.
Продовжити формувати знання про явища природи, розглянути про електричні і магнітні явища; природні та штучні джерела електричної енергії; навести приклади застосування знань про електричні та магнітні явища в житті людини; значення електричних явищ в житті тварин;
навчити спостерігати за електричними явищами в природі дії їх на рослинні організми; дотримуватися правил безпеки при роботі з електричними приладами ;навчити систематизувати знання , робити висновки про повторюваність явищ в природі ,
виховувати любов до природи .заохочувати вивчати природничі науки.
Тип уроку : комбінований
Обладнання. Магніт, компас, ошурки металічні, склянна паличка, кусочки паперу
Хід уроку
1.Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
3.Мотивація навчальної діяльності
На уроці учні знайомляться з електричними та магнітними явищами , ви дізнаєтесь, чому магніт притягує до себе тіла?
4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.
Розповідь учителя.
Робота з підручником.
Про електризацію тіл.
Спостереження за компасом., дією магніту
5. Робота з підручником. Опрацювання фрагмента статті про електричні явища та причини їх виникнення. Бесіда за текстом.
Як виникають електричні явища? Де виникає електричний струм? Які ви знаєте штучні джерела струму? Які речовини називають провідниками, ізоляторами? Які вам відомі електричні явища природного походження? Де в живій природі спостерігаються електричні явища? Яке значення вони мають для життя на Землі?
6. Розповідь з елементами бесіди.
Ще у давнину люди помітили, що одні тіла можуть притягувати інші. Такі тіла стали називати магнітами. Вони притягують до себе предмети із заліза, сталі та інших матеріалів. Однак більшість металів, папір, тканина, скло є немагнітними. Навколо намагнічених тіл і електричного струму існує простір, де діє магнетизм. Цей простір називають магнітним полем.
Наша планета подібна до величезного магніту. Намагнічені тіла, які можуть вільно обертатись навколо вертикальної осі, завжди розташовуються одним кінцем на північ, а іншим — на південь. Таке розміщення магніту зумовлене його взаємодією з магнітним полем Землі, тому полюси магнітів називають північним та південним. Полюси магнітів позначають різними кольорами: південний полюс — червоним, а північний — синім. Взаємодія магнітів завжди така, що їх однойменні полюси відштовхуються, а різнойменні — притягуються.
Пригадайте з початкової школи, дія якого приладу природодослідника пов'язана з магнітними явищами? Доведіть. (Демонстрування компаса і розповідь учня про принцип його роботи). Що змушує магнітну стрілку компаса рухатись?
Саме магнітне поле, що існує навколо Земної кулі, змушує магнітну стрілку компаса розташовуватись так, що один її кінець показує напрямок на північний, а інший — на південний магнітний полюс Землі. Яким чином люди використовують знання про магнітні явища? (При створенні компасів, які допомагають орієнтуватися на місцевості тощо).
Практикум.
Як створити електричне коло.
Група 1. Доповніть текст.
Електричний струм — це.... Провідниками електричного струму є речовини ... .До провідників належать, наприклад,.... Є речовини, які не проводять електричний струм, наприклад:.... Такі речовини називають....
Група 5. Доповніть текст.
Тіла, що притягують інші, називають.... Простір навколо намагнічених тіл є .... Полюси магнітів називають ... та .... їх позначають різними кольорами: ... полюс —..., а... полюс —.... Взаємодія магнітів завжди така, що їх однойменні полюси..., а різнойменні —....
Робота з підручником «Про електричні та магнітні явища»
5. Закріплення вивченого .
Бесіда.
6. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника 13.Скласти електричне коло, використовуючи 2. Проведіть дослід.