Урок ​Тема уроку: Електричні та магнітні явища природи.

Про матеріал

Тема уроку: Електричні та магнітні явища природи.

Мета уроку.

Продовжити формувати знання про явища природи, розглянути про електричні і магнітні явища; природні та штучні джерела електричної енергії; навести приклади застосування знань про електричні та магнітні явища в житті людини; значення електричних явищ в житті тварин;

навчити спостерігати за електричними явищами в природі дії їх на рослинні організми; дотримуватися правил безпеки при роботі з електричними приладами ;навчити систематизувати знання , робити висновки про повторюваність явищ в природі ,

виховувати любов до природи .заохочувати вивчати природничі науки.

Перегляд файлу

Тема уроку: Електричні та магнітні явища природи.

Мета уроку.

Продовжити формувати знання про явища природи, розглянути про електричні і магнітні явища; природні та штучні джерела електричної енергії; навести приклади застосування знань про електричні та магнітні явища в житті людини; значення електричних явищ в житті тварин;

навчити спостерігати за електричними явищами в природі дії їх на рослинні організми; дотримуватися правил безпеки при роботі з електричними приладами ;навчити систематизувати знання , робити висновки про повторюваність явищ в природі ,

            виховувати любов до природи .заохочувати вивчати природничі науки.

Тип уроку   : комбінований

Обладнання. Магніт, компас,  ошурки металічні, склянна паличка, кусочки паперу

Хід уроку

1.Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

  • Що називають світловими явищами природи?
  • Назвіть джерела світла в природі?
  • Порівняй явища відбивання і заломлення?
  • Навели приклади утворення тіні в природі.
  • Коли тіні довші  - опівдні чи вранці?
  • Яка практична робота доводить про вплив світла на рослини?
  • Як бачить людина?
  • Де в природі можна спостерігати розкладання світла ?.

3.Мотивація навчальної діяльності

На уроці учні знайомляться з електричними та магнітними явищами , ви дізнаєтесь, чому магніт притягує до себе тіла?

4.Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

Розповідь учителя.

  • Що таке електричні явища?

Робота з підручником.

Про електризацію тіл.

  • Магнітні явища.

Спостереження за компасом., дією магніту

5. Робота з підручником. Опрацювання фрагмента статті про електричні явища та причини їх виникнення. Бесіда за текстом.

 Як виникають електричні явища? Де виникає електричний струм? Які ви знаєте штучні джерела струму? Які речовини називають провідни­ками, ізоляторами? Які вам відомі електричні явища природного похо­дження? Де в живій природі спостерігаються електричні явища? Яке значення вони мають для життя на Землі?

6. Розповідь з елементами бесіди.

 Ще у давнину люди помітили, що одні тіла можуть притягувати інші. Такі тіла стали називати магнітами. Вони притягують до себе предмети із заліза, сталі та інших матеріалів. Однак більшість металів, папір, тканина, скло є немагнітними. Навколо намагнічених тіл і електричного струму існує простір, де діє магнетизм. Цей простір називають магнітним полем.

Наша планета подібна до величезного магніту. Намагнічені тіла, які можуть вільно обертатись навколо вертикальної осі, завжди розташовуються одним кін­цем на північ, а іншим — на південь. Таке розміщення магніту зумовлене його взаємодією з магнітним полем Землі, тому полюси магнітів називають північ­ним та південним. Полюси магнітів позначають різними кольорами: південний полюс — червоним, а північний — синім. Взаємодія магнітів завжди така, що їх однойменні полюси відштовхуються, а різнойменні — притягуються.

 Пригадайте з початкової школи, дія якого приладу природодослідника пов'язана з магнітними явищами? Доведіть. (Демонстрування компаса і розповідь учня про принцип його роботи). Що змушує магнітну стріл­ку компаса рухатись?

 Саме магнітне поле, що існує навколо Земної кулі, змушує магнітну стрілку компаса розташовуватись так, що один її кінець показує напрямок на північний, а інший — на південний магнітний полюс Землі. Яким чином люди використову­ють знання про магнітні явища? (При створенні компасів, які допомагають орі­єнтуватися на місцевості тощо).

Практикум.

Як створити електричне коло.

Група 1. Доповніть текст.

Електричний струм — це.... Провідниками електричного струму є речови­ни ... .До провідників належать, наприклад,.... Є речовини, які не проводять електричний струм, наприклад:.... Такі речовини називають....

Група 5. Доповніть текст.

Тіла, що притягують інші, називають.... Простір навколо намагнічених тіл є .... Полюси магнітів називають ... та .... їх позначають різними кольорами: ... полюс —..., а... полюс —.... Взаємодія магнітів завжди така, що їх однойменні полюси..., а різнойменні —....

Робота з підручником   «Про електричні та магнітні явища»

5. Закріплення вивченого .

Бесіда.

  • Які види зарядів ви знаєте?
  • Наведи приклади застосування електричних явищ.
  • Де людина використовує магнітні явища

6. Домашнє завдання 

Опрацювати відповідний параграф підручника 13.Скласти електричне коло, використовуючи 2. Проведіть дослід.

  1. Візьміть звичайний гребінець і натріть його шерстяною тканиною. Потім наріжте ножицями з тонкого паперу дрібні шматки і наблизьте їх до натертого гребінця. Що ви помітили? Поясніть.
  2. Складіть з листка паперу кораблик і пустіть його на воду в широку посуди­ну. До кораблика наблизьте натертого гребінця. Що відбулося? Перевірте, чи можна керувати рухами кораблика за допомогою наелектризо­ваного гребінця.
  3. З водопровідного крана пустіть тоненький струмінь води і наблизьте до нього наелектризований гребінь. Що ви помітили?
  4. Перевірте дію магніту на ваших домашніх предметах і виявіть межі магніт­ного поля. Результати спостережень запишіть у зошит.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
4993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку