5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

"Сухомлнський і сучасність"

Про матеріал
Творча робота над оповіданням. В.Сухомлинський «Чому опадає листя з дерев?».Мета. Познайомити учнів з творчість видатного педагога, формувати вміння творчо працювати над оповіданням. Сприяти формуванню образного мислення і мовлення дітей, активізувати фантазію, поповнити активний словничок. Спонукати до пізнання навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

Урок серед природи

Творча робота над оповіданням

В.Сухомлинський «Чому опадає листя з дерев?»

 

 

 

                                                         Підготувала та провела вчитель

                                                         Дубенського НВК «ЗНЗ – ДНЗ»

                                             Хомич Ірина Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок серед природи

Тема.

   Позакласне читання.  Творча робота над оповіданням. В.Сухомлинський «Чому опадає листя з дерев?»

 

Мета. Познайомити учнів з творчість видатного педагога, формувати вміння творчо працювати над оповіданням. Сприяти формуванню образного мислення і мовлення дітей, активізувати фантазію, поповнити активний словничок. Спонукати до пізнання навколишнього світу.

Розвивати вміння зв’язно обґрунтовувати свої думки, навички роботи у малих гру-пах, ділитися позитивними емоціями з оточуючими.

Виховувати інтерес до творчості.

 

Попередня робота. Створення проектів «Сухомлинський та сучасність»

 

Обладнання. Позакласне читання: збірка творів В. Сухомлинського, картка – опора «Читацьке колесо», матеріали проекту, картки для читання, картки для словникової роботи, картки для вправи «Детектив».

 

Тип уроку. Інтегрований

 

Основні галузі, які задіяні на уроці:

  • Природнича галузь
  • Мовно – літературна
  • Мистецька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Ранкова зустріч

  • Привітання

1.1 Промінчик осінній заглянув у клас,

І в коло велике зібрав усіх нас.

За руки один одного ми візьмем –

Доброго ранку!

Нашу зустріч розпочнем!

1.2 Щоб наша робота на уроці була успішною, маю для вас сюрприз. Відгадайте, що лежить у мене в долонях. Це є в кожного, вона нічого не коштує, але дає нам багато: піднімає настрій, підбадьорює, висловлює підтримку та симпатію. Без неї не обходиться вихована людина. Вона приносить щастя в дім. Її не можна продати, вкрасти чи загубити (усмішка)

— Тож, усміхнімося і це принесе щастя та удачу на цілий день.

  • Новини дня

— Який сьогодні день тижня? (понеділок)

— А яка дата? (30 вересня)

— Які цікаві події цього дня за час вихідних сталися у світі? (30.09 – день перекладача, всеукраїнський день бібліотек, День ангела у Софії, Віри, Надії та Любові; 29.09 День ангела у Людмил; 28.09 у місті Золочів на Львівщині та у Києві запускали промінь мрій до зірки Трепіст, 101 рік з дня народження Василя Сухомлинського)

  • Стан неба
  • Температура повітря
  • Які погодні явища спостерігали, йдучи до школи?

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні тема нашого уроку «Сухомлинський та осінь». Ви познайомитесь з іще одним твором Василя Олександровича, а також навчимося писати один із видів ділових паперів.

 

ІІІ. Перевірка довготривалого домашнього завдання

— Що ви знаєте із життя Василя Олександровича? (Він писав твори для дітей, спочатку був учителем, а потім директором у Павлиській школі)

— А ще він часто навчав дітей у Школі під голубим небом. Ось так спробуємо сьогодні і ми.

  • До цього уроку ви готувались. На попередніх уроках ми творчо працювали над проектом «В.Сухомлинський і сучасність».
  •              Презентація проекту «В.О.Сухомлинський і сучасність»
  • Давайте підсумуємо ваші знання про В.Сухомлинського.

(презентація проектів. 1 представник групи:

  • Знайомство з В.О.Сухомлинським;
  • Газета про письменника;
  • В.Сухомлинський та Instagram;
  • В.Сухомлинський – користувач соціальної мережі Facebook.

 

 

  •  Я хочу познайомити вас з відомим педагогом. Жив на світі Учитель. Його звали Василь Олександрович. Він був середнього зросту, худорлявий; каштанове волосся відкривало високе чоло. Але головним на  обличчі були очі – карі, променисті, то лагідні, то замріяні, то вимогливі, запитальні,  а то й усміхнені, жартівливі.
  • Наша група готувала газету про письменника, в якій ми зібрали найцікавіші факти про цю відому людину. Усе своє життя з 17 років Василь Олександрович працював у Павлиській школі вчителем, а потім директором.  Найбільше хотів навчити дітей думати, відчувати, радіти й сумувати не лише власними радощами й печалями, а й татовими і маминими, дідусевими і бабусиними, братовими й товаришевими, зайчика і синички, верби і тополі, місяця і вітру,  всієї нашої Землі.
  • А наша група сбробувала уявити який вигляд мала б сторінка Сухомлинського в мережі Instagram.
  • Ми зареєстрували Василя Олександровича в мережі Facebook.  Учитель писав невеличкі оповідання, про життя дітей, часто навчав учнів самих складати казки серед природи, у зеленому класі, що він називав Школою під Голубим Небом, або Школою Радості. 

 

IV. Робота над оповіданням В.Сухомлинського «Чому опадає листя з дерев?» 

  •              «Я поведу вас, діти, в гарну країну…» так часто говорив Василь Олександрович своїм вихованцям. Тож і я запрошую вас на урок під відкритим небом  у нашій Школі радості.
  1. Дихальні вправи:

- Вслухайтесь в звуки осені – що ви чуєте?

  -Погляньте: які кольори переважають в природі?

- Чим пахне осінь? (довгий вдих і видих). Вдихніть її аромат (секундне дихання).

- Восени особливо приємно, закутавшись у теплий плед, насолоджуватися ароматним чаєм і згадувати яскраві миттєвості літа. Давайте і ми посмакуємо гарячим чаєм. (уявляємо, що п’ємо чай). Охолодіть і скуштуйте його (подути на чай).  Додайте до чаю смачного варення або ароматного меду. Посмакуйте ним. (поцокати язичком). Чаю скуштували і продовжуємо далі.

2. Вітання природі

 - Так як працювати ми будемо під відкритим небом на природі, то зробімо їй комплімент.

Осінь нині нас чарує,

неповторна, чарівна.

Різні барви нам дарує

                                         і дивує нас вона.

 

(учні сідають за парти)

  1. Читання оповідання
  •  Сьогодні ми познайомимось з одним із осінніх творів В.Сухомлинського «Чому опадає листя з дерев?». (На партах лежать картки з текстом)
  • Прочитаємо його комбінованим способом (починає вчитель, продовжують учні). 
  • Ваше завдання визначити до якого жанру належить прочитаний твір. Зробите ви це за допомогою вправи  «Детектив».
  • Це оповідання, тому, що ………(відповіді дітей)
  1. Аналіз прочитаного. Робота з читацьким колесом
  •              Давайте попрацюємо з читацьким колесом. Пропоную вам вибрати лише ті пелюстки, які асоціюються у вас  із осінню. (1 учень зачитує запитання, а решта дають відповіді).
  •              А чи важлива фіолетова пелюстка? (Так. Бо вона відповідає за невідомі слова)
  1. Повторне читання учнями
  • Прочитайте оповідання ще раз та позначте незрозумілі слова
  1. Словникова робота
  • Значення яких слів для вас незрозуміле? Давайте звернемося до «Лексичної скриньки»

Барволист, забарвлюю, барвисте (вивішую на дошку)

 

Творче завдання

  1. З якою пелюсткою ми ще не працювали? (блакитною)
  2. Над продовженням цієї історії ви подумаєте вдома. Це і буде ваше завдання на наступний урок ПЧ

 

ІІІ. Рефлексія

  • Вправа «Валіза, млин, смітничок»
  •  Ось так непомітно, добіг кінця наш Перший урок у Новій школі під голубим небом. Отож, підсумуємо свою роботу.
  •  Що б з уроку ви взяли б у валізу знань?
  •  А якими записками користуємось ми з появою мобільних телефонів? (СМС)
  •  Над чим ви хотіли б ще попрацювати, перемелюючи як млинком?
  •  Які знання та вміння ви з легкою душею викинули б у смітничок?
  •  Як ви гадаєте, чи з користю ми провели час? Поаплодуйте собі.

                                                  

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Хомич Ірина
Додано
21 січня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку