Урок з алгебри в 9 класі
на тему: «Сума n перших членів арифметичної прогресії»
Підготувала вчитель математики
Прилуцького ліцею № 6
Кривошей Ірина Олександрівна
м.Прилуки
Тема: Cума n перших членів арифметичної прогресії Мета: вивести формулу суми n перших членів арифметич- ної прогресії, організовувати діяльність з розробки алгорит- му розв′язування вправ з використанням цієї формули, роз- вивати обчислювальні навички, організовувати діяльність у розвитку уваги, математичного мовлення, вміння виконува- ти дії за аналогією, створювати ситуацію успіху для форму- вання позитивного ставлення до себе «я можу», «у мене вийде» Тип уроку: засвоєння нових знань Хід уроку:
І. Девіз уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Оголошення, представлення та очікування навчальних результатів
1. Розглянемо послідовність 1,2,3.4, … ,97.98,99.100
Чи є вона арифметичною прогресією? Як швидко знайти суму її членів?
S100 = 1 + 2 + 3 + 4+...+ 97 +98 +99 + 100 +
S100 =100 + 99 +98 +97+…+4 +3 +2 + 1
2 S100 =101+ 101+101+101+…+101+ 101+101+ 101
2 S100 =101*100; S100 =5050
Учень представляє розв′язання, використовуючи інформацію про видатного німецького математика Карла Фрідріха Гаусса , який придумав таке розв′язання у віці 5 років. Оголошується історична довідка про вченого.
2. Надання необхідної інформації
Учням ставиться запитання «Як, використавши цей прийом. знайти суму n перших членів арифметичної прогресії? З допомогою вчителя учням вдається вивести формулу.
Якщо відомо a1 і d, який вигляд прийме формула?
Учні виводять другу формулу.
ІV. Засвоєння вмінь та навичок
№ 1, 3 – біля дошки 2 учня, №5-усно, №7-всі разом,№15,30.
«Мозкова атака»- №43.
V. Самостійна робота.
VІ. Підбиття підсумків.
1.Що нового ви дізнались на уроці?
2. Яким питанням треба приділити більше уваги вдома?
VІІ. Домашнє завдання.