Сума n перших членів арифметичної прогресії

Про матеріал
Даний матеріал можна використовувати під час вивчення арифметичної прогресії з алгебри в 9-ому класі. Завдяки даному року в учнів краще активізується робота учнів під час сприйняття та засвоєння нового матеріалу з даної теми.
Перегляд файлу

 

         Урок з алгебри в 9 класі

на тему:                                             «Сума n перших членів арифметичної прогресії»

 

                                           Підготувала  вчитель  математики

                                                    Прилуцького ліцею № 6

                                             Кривошей  Ірина  Олександрівна

 

 

                                                           

 

 

                                                                  м.Прилуки

 

Тема: Cума n перших членів арифметичної прогресії Мета: вивести формулу суми n перших членів арифметич-  ної прогресії, організовувати діяльність з розробки алгорит- му розв′язування вправ з використанням цієї формули, роз-  вивати обчислювальні навички, організовувати діяльність у розвитку уваги, математичного мовлення, вміння виконува- ти дії за аналогією, створювати ситуацію успіху для форму-  вання позитивного ставлення до себе «я можу», «у мене вийде»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Тип уроку: засвоєння нових знань                                                                            Хід уроку:                         

  І.   Девіз уроку                                                                                                                                                                                                                                                  

ІІ.  Актуалізація опорних знань.                                      

ІІІ. Оголошення, представлення  та очікування               навчальних  результатів                           

1. Розглянемо послідовність  1,2,3.4, … ,97.98,99.100

Чи є вона арифметичною  прогресією? Як швидко знайти                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         суму її  членів?

S100    =  1    + 2   + 3   + 4+...+ 97  +98   +99 +  100                                                                                                                                                           +

S100 =100 + 99  +98  +97+…+4    +3     +2     +   1

2 S100 =101+ 101+101+101+…+101+ 101+101+ 101   

2 S100 =101*100;               S100   =5050                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Учень представляє  розв′язання, використовуючи інформацію про  видатного німецького математика Карла Фрідріха  Гаусса , який  придумав  таке  розв′язання у віці 5 років.                                            Оголошується історична довідка про вченого.                          

2.     Надання необхідної інформації                                                                                                                           

Учням ставиться запитання «Як, використавши цей прийом. знайти суму n перших членів арифметичної  прогресії?                                        З допомогою вчителя учням  вдається вивести формулу.

 

Якщо відомо a1 і  d, який вигляд прийме формула? 

Учні виводять другу формулу.

ІV. Засвоєння вмінь та навичок

№ 1, 3 – біля дошки 2 учня,  №5-усно, №7-всі разом,№15,30.

«Мозкова атака»- №43.

V. Самостійна робота

VІ. Підбиття підсумків.

1.Що нового ви дізнались на уроці?                                                           

2. Яким питанням треба приділити більше уваги вдома?

VІІ. Домашнє завдання.

 

C:\Users\Volodimir\Desktop\Кривошей І.О\20190218_110655.jpg

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
17. Сума n перших членів арифметичної прогресії
Додано
11 січня
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку