Тема уроку. Сума перших п членів геометричної прогресії.
Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст означення та супутніх понять геометричної прогресії, а також про її основні властивості. Доповнити ці знання знанням формули п-го члена геометричної прогресії. Закріпити вміння: вирізняти геометричну прогресію серед числових послідовностей, відшукувати знаменник геометричної прогресії, перші члени геометричної прогресії, а також використовувати властивості геометричної прогресії. Сформувати вміння записувати формулу п-го члена геометричної прогресії, а також розв'язувати різні за змістом задачі на використання цієї формули.
Тип уроку: доповнення і закріплення знань, відпрацювання вмінь та навичок.
Наочність та обладнання: опорний конспект № 35.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
Оскільки вправи домашнього завдання за змістом, способом розв'язування, а також рівнем складності відповідають вправам, розв'язаним на попередньому уроці, то ретельній перевірці підлягають тільки письмові роботи учнів, що потребують додаткової педагогічної уваги (ці учні під час фронтальної роботи можуть виконувати індивідуальні завдання відповідного рівня складності).
Фронтально учні можуть виконати тестові завдання [9, тест 21], продемонструвавши рівень володіння основними питаннями теми «Геометрична прогресія».
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Можливі помилки при виконанні тестових завдань на попередньому етапі уроку мають переконати учнів у необхідності подальшого опрацювання матеріалу попереднього та інших уроків в напрямі закріплення знань та вироблення сталих умінь використовувати ці знання як в стандартних, так і в нестандартних ситуаціях. Це твердження виражає основну мету уроку.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Усні вправи
1) її перший член і знаменник;
2) її перший член, знаменник і п-й член?
V. Відпрацювання вмінь
Письмові вправи
Зміст письмових вправ уроку може бути таким:
VI. Підсумки уроку
Учні узагальнюють основні типи задач на застосування формул для обчислення суми перших п членів геометричної прогресії.
VII. Домашнє завдання
Самостійна робота
Варіант 1
Знайдіть суму:
Варіант 2
Знайдіть суму: