Сума перших п членів геометричної прогресії.

Про матеріал
закріпити знання учнів про зміст означення та супутніх понять геометричної прогресії, а також про її основні властивості. Доповнити ці знання знанням формули п-го члена геометричної прогресії. Закріпити вміння: вирізняти геометричну прогресію серед числових послідовностей, відшукувати знаменник геометричної прогресії, перші члени геометричної прогресії, а також використовувати властивості геометричної прогресії. Сформувати вміння записувати формулу п-го члена геометричної прогресії, а також розв'язувати різні за змістом задачі на викорис¬тання цієї формули.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку. Сума перших п членів геометричної прогресії.

Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст означення та супутніх понять геометричної прогресії, а також про її основні властивості. Доповнити ці знання знанням формули п-го члена геометричної прогресії. Закріпити вміння: вирізняти геометричну прогресію серед числових послідовностей, відшукувати знаменник геометричної прогресії, перші члени геометричної прогресії, а також використовувати властивості геометричної прогресії. Сформувати вміння записувати формулу п-го члена геометричної прогресії, а також розв'язувати різні за змістом задачі на викорис­тання цієї формули.

Тип уроку: доповнення і закріплення знань, відпрацювання вмінь та навичок.

Наочність та обладнання: опорний конспект № 35.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Оскільки вправи домашнього завдання за змістом, способом розв'язування, а також рівнем складності відповідають вправам, розв'язаним на попередньому уроці, то ретельній перевірці під­лягають тільки письмові роботи учнів, що потребують додаткової педагогічної уваги (ці учні під час фронтальної роботи можуть ви­конувати індивідуальні завдання відповідного рівня складності).

Фронтально учні можуть виконати тестові завдання [9, тест 21], продемонструвавши рівень володіння основними питаннями теми «Геометрична прогресія».

 

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Можливі помилки при виконанні тестових завдань на попе­редньому етапі уроку мають переконати учнів у необхідності по­дальшого опрацювання матеріалу попереднього та інших уроків в напрямі закріплення знань та вироблення сталих умінь вико­ристовувати ці знання як в стандартних, так і в нестандартних ситуаціях. Це твердження виражає основну мету уроку.

 

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Усні вправи

  1. Яка послідовність називається геометричною прогресією? На­ведіть приклад.
  2. Чому дорівнює відношення двох сусідніх членів геометричної прогресії, починаючи з другого?
  3. Як задати геометричну прогресію?
  4. Як записується формула п-го члена геометричної прогресії?
  5. Як записується формула суми перших л членів геометричної прогресії, якщо відомі:

1) її перший член і знаменник;

2) її перший член, знаменник і п-й член?

 

V. Відпрацювання вмінь

Письмові вправи

Зміст письмових вправ уроку може бути таким:

  1. задачі на відшукання суми послідовних членів геометричної прогресії з  п-го по m-й включно (п < т) та задачі, що зводяться до цього;
  2. задачі на застосування вивчених формул для відшукання не­відомих першого члена, або знаменника, або кількості n членів геометричної прогресії за відомою за умовою сумою її перших членів;
  3. прикладні задачі на застосування вивчених на попередніх чо­тирьох уроках формул для геометричної прогресії;
  4. на повторення: задачі на застосування формул для арифметич­ної прогресії.

 

VI. Підсумки уроку

Учні узагальнюють основні типи задач на застосування формул для обчислення суми перших п членів геометричної прогресії.

 

VII. Домашнє завдання

  1. Повторити зміст матеріалу за опорними конспектами № 33—35.
  2. Виконати самостійну роботу (див. нижче) за варіантом, указа­ним учителем.

Самостійна робота

Варіант 1

Знайдіть суму:

  1. перших п'яти членів геометричної прогресії (bп), якщо b1 = 8, q = ;
  2. перших шести членів геометричної прогресії (bп): ; ; ; … ;
  3. перших семи членів геометричної прогресії (bп), якщо вона за­дана формулою загального члена bп = 3 ∙ 2n+1;
  4. перших п'яти членів геометричної прогресії (bп), якщо сума другого і третього її членів дорівнює -12, а різниця четвертого і другого членів дорівнює 48.

Варіант 2

Знайдіть суму:

  1. перших п'яти членів геометричної прогресії (bп), якщо b1 = 625, q = 0,2;
  2. перших шести членів геометричної прогресії (bп): 18; 24; 32; ...;
  3. перших п'яти членів геометричної прогресії (bп), якщо вона задана формулою загального члена bn = 5 ∙ 2n-1;
  4. перших п'яти членів геометричної прогресії (bп), якщо різниця третього і другого її членів дорівнює 6, а різниця четвертого і другого членів дорівнює 30.

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
5 січня 2020
Переглядів
1664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку