Внутрішньошкільні фактори, що впливають на здоров'я учніввзаємини з однокласниками ставлення вчителів здоров'я вчителіввид навчальної діяльностітехнології, стиль викладаннявідмітка, оцінка знаньобсяг домашніх завданьрежим днярозклад навчальних занятьхарчуваннясанітарно-гігієнічні умови режим змін. Організація занять. Режим функціонування школиздоров'я школярауроки фізкультуриспортивні секції та гурткидозвілля
Здоров’язбережувальні освітні технології поділяються на три групи:- організаційно-педагогічні (визначають структуру навчального процесу, яка сприяє запобіганню станів перевтомлення, гіподинамії тощо);- психолого-педагогічні (пов’язані з безпосередньою роботою вчителя на уроці);- навчально-виховні (це програми з формування культури здоров’я, навчання навичок здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, захворювань, позакласні заходи, робота з батьками).
сприятливі умови навчання дитини в школі (без стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання)оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог)необхідний достатній та раціонально організований руховий режим. Здоров’язбережувальні технології
Інноваційні гімнастики: Профілактично-лікувальніТерапевтичного спрямування. Терапії: Футбол-,художня, дихальна,звукова, імунна, масаж, гідроаеробіка, психогімнастика (вправи,ігри, етюди, пантоміми, анімації,таетралізація). Фітотерапія (чаї, коктейлі,фітомішечки), ароматерапія(ароматизація приміщення),вітамінотерапія (вітамінізаціястрав)Арт-, піскова-, казко-, сміхо-, кольоро-, музико-, лялько-,ігрова та танцювальна терапія, релаксація. Класифікація здоров’язбережувальних технологій у початковій школі Види оздоровчих технологій
ЗАХОДИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИХОВАННЯПрофілактика правопорушень. Утвердження здорового способу життя. Система виховання здорового способу життя. Бесіди, лекції лікарів, участь в акціях, перегляд фільмів. Профілактика шкідливих звичок. Зустрічі з представниками правоохоронних органів,залучення учнів до цікавих справ, гурткової роботи, бібліотеки,індивідуальна робота. Залучення до спортивних змагань, туризму, занять у спортивних секціях
Урок – це основна структурна одиниця освітнього процесу. Урок у здоров’язберігаючих технологіях повинен не викликати в учнів погіршення здоров’я. Сучасний урок – це урок інноваційний, який викликає в учнів і вчителів задоволення, створює психологічно комфортні умови для навчання, розвитку та виховання дітей, стимулює цікавість, творчість. Усе це досягається різноманітними формами роботи з використанням інтерактиву та інноваційних технологій.
Здоров’я - розкіш для людини, Найбільша цінність у житті. Як є здоров’я день при днині,Можливість є йти до мети. Тоді є радість, щастя, диво,Краса у крапельці роси. Тоді людина йде щасливо. Серед безмежної краси. Й чарівність світу відчуває. Для неї хмурість – дні ясні. Вона всі труднощі долаєЙ співає радісні пісні. Вона – здорова! Це чудово,Бо їй нічого не болить. Вона добро творить готова.І це прекрасно! Можна жить! Надія Красоткіна