«Сутність та порядок проведення евакуації населення в районах виникнення надзвичайних ситуацій».

Про матеріал

«Сутність та порядок проведення евакуації населення в районах виникнення надзвичайних ситуацій».

Розповісти про сутність та порядок проведення евакуаційних заходів та життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях. Roman","serif";mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:RU;mso-fareast-language:RU;mso-bidi-language:AR-SA'>».

Перегляд файлу

УРОК № ___.

ОЦЗ.  Тема: «Сутність та порядок проведення евакуації населення в районах виникнення надзвичайних ситуацій».

 

Навчальна группа (класс): _____________

 

Час проведення:__________________________

 

Місце проведення:________________________

 

Мета: Розповісти про сутність та порядок проведення евакуаційних заходів та життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях

 

Обладнання: підручник, методичні матеріали, схеми.

 

План уроку

1. Сутність та порядок проведення евакуаційних заходів.

2.Життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях

Хід уроку

I. Шикування. Привітання, спів Гімну України, огляд зовнішнього вигляду, виконання стройових вправ, захід у клас, розміщення.

II. Оголошення теми, мети та завдань уроку

ІІІ. Відпрацювання основних питань.

IV. Контрольне опитування.

V. Підведення підсумків.

VI. Домашнє завдання.

 

Розповідь  вчителя.

 

1. Сутність та порядок проведення евакуаційних заходів.

 

В умовах неповного забезпечення захисними спорудами у містах та інших населених пунктах, які мають об'єкти підвищеної небезпеки, а також у воєнний час, основним способом захисту населення є евакуація і розміщення його у поза­міській зоні.

Сутність цього способу захисту полягає в пересуванні значної кількості людей в населених пунктах та районів, що підпали під вплив великих аварій, катастроф, стихійних лих, зараження території радіоактивними речовинами в мирний час, а також у пересуванні матеріальних запасів та виробничих фондів з міст в заміську зону при загрозі надзвичайних ситуацій та нападу агресора.

Евакуації підлягає населення, яке проживає в населених пунктах, що знаходяться у зонах можливого катастрофічного затоплення, небезпечного радіо­активного забруднення, хімічного ураження, в районах прогнозованого виникнення локальних збройних конфліктів у 50-кїлометровій прикордонній смузі, в районах виникнення стихійного лиха, великих аварій і катастроф (якщо виникає безпосе­редня загроза життю та заподіяння шкоди здоров'ю людини).

Залежно від обстановки, яка склалася на час надзвичайних ситуацій, може бути проведена загальна або часткова евакуація населення тимчасового або безповоротного характеру.

 

 

 

 

Загальна евакуація проводиться в окремих регіонах за рішенням Кабінету Міністрів України для всіх категорій населення і планується на випадок:

- небезпечного радіоактивного забруднення навколо атомної електростанції (якщо виникає безпосередня загроза життю та заподіянню шкоди здоров'ю населення, яке проживає в зоні ураження);

- загрози катастрофічного затоплення місцевості з чотиригодинним добіганням проривної хвилі;            

- загрози або виникнення збройного конфлікту в районах 50-кілометрової прикордонної смуги.

Часткова евакуація здійснюється, як правило  в умовах переведення,  за рішенням Кабінету Міністрів України,  системи захисту населення і територій на воєнний стан до початку застосування агресором сучасних засобів ураження, а в мирний час — у разі загрози або виникнення стихійного лиха, аварії, катастрофи.

Під час проведення часткової евакуації завчасно вивозиться незайняте у ви­робництві і сфері обслуговування населення: студенти, учні навчальних закладів, вихованці дитячих будинків, пенсіонери та інваліди, які утримуються у будинках для осіб похилого віку, разом з викладачами та вихователями, обслуговуючим персоналом і членами їхніх сімей.

У мирний час евакуація населення планується на випадок:

- загальної аварії на атомній електростанції;

- усіх видів аварій з викидом сильнодіючих отруйних речовин;

- загрози катастрофічного затоплення місцевості;

- великих лісових і торф'яних пожеж, землетрусів, зсувів та інших геофізичних і гідрометеорологічних явищ з тяжкими наслідками, що загрожують населеним пунктам.

Евакуаційні заходи при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації здійснюються за рішення місцевих органів виконавчої влади, виконавчих органів рад, уповноважених органів з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення відповідного рівня.

Евакуація населення здійснюється організовано та в обмежений термін. Вона повинна розпочатись не пізніше 4-х годин після отримання розпорядження.

Безпосереднє проведення евакуації починається за наказом управлінь і відділів з надзвичайних ситуацій та цивільних заходів після отримання ними розпорядження встановленим порядком. Про початок евакуації населення оповіщається за допомогою підприємств, закладів, ЖЕДів та органів міліції. Після отримання повідомлення громадяни у встановленій термін прибувають у зазначені збірні евакуаційні пункти (ЗЕП), звідки відправляються в заміську

зону. Для організації приймання  і розміщення міського населення , що евакуюється, а також постачання його усім необхідним, створюються приймальні евакуаційні комісії та приймальні евакуаційні пункти  сільських районів .

З прибуттям на  приймальні евакуаційні пункти (ПЕП) евакуйованих розподіляють по населених пунктах, куди вони й прямують. Евакуйоване населення розміщується як в житлових приміщеннях місцевих мешканців, так і в громадських будівлях. Розміщення евакуйованих проводиться з розрахунку наявної житлової площі в позаміській зоні.

Для забезпечення евакуйованого населення житлом використовуються квартири і будинки місцевих жителів (ущільнення), а також пансіонати, санаторії,  будинки відпочинку, дитячі і трудові табори, туристичні бази, дачні кооперативи (будинки).

Якщо житлового фонду бракує, евакуйоване населення тимчасово може розміщуватись в наметах, землянках, лісі тощо. У випадку, коли в позаміських районах області неможливо повністю розміс­тити все евакуйоване населення, частина його може бути розселена у сільських районах сусідніх областей.

 Місцеві органи влади, а також керівники сільськогосподарських та інших підприємств вживають необхідних заходів з працевлаштування та всебічного забезпечення евакуйованого населення.

Евакуація населення може здійснюватись трьома способами:

  1.     Вивіз населення з використанням всіх видів громадського транспорту (залізничного, водного, автомобільного), а також  транспортом індивідуального користування.
  2. Вивід населення пішки.
  3. Комбінований спосіб, коли масовий вивід населення пішки поєднується з вивозом його всіма видами транспорту.

Автомобільний транспорт, що призначений для евакуації населення  формується  в автомобільні колони, які закріплюються за маршрутами.

Пішим порядком як правило, евакуація планується на відстань добового переходу (30—40 км).  Виведення населення пішки організовується колонами по дорогах, які не використовуються  для інших перевезень, або за позначеними маршрутами і колонними шляхами. Чисельність піших колон коливається від 500 до 1000 осіб.

Закінченням евакуації вважається час виведення  ( вивезення ) за межі зон можливих руйнувань можливих сильних руйнувань і зон затоплення всього населення, за виключенням працюючих змін, які продовжують роботу в містах.

Організацією проведення евакуаційних заходів займаються начальники і штаби цивільного захисту міста, міських районів і господарських об'єктів. Безпосередньо здійснюють евакуаційні заходи спеціально організовані підрозділи місцевих органів державної виконавчої влади.

 

2.Життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях

 

Організація життєзабезпечення населення в екстремальних умовах є комп­лексом заходів, спрямованих на створення і підтримання нормальних умов, життя, здоров'я і працездатності людей. Вона включає:

- управління діяльністю робітників та службовців, всього населення при загрозі та виникненні НС;

- захист населення та територій від наслідків аварій, катастроф, а також стихійного лиха;

- забезпечення населення питною водою, продуктами і предметами першої необхідності;

- захист продуктів, харчової сировини, фуражу, води, джерел від радіаційного, хімічного та біологічного зараження (забруднення);

- житлове забезпечення і працевлаштування;

- комунально-побутове обслуговування;

- медичне обслуговування;

- навчання населення способів захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій  ;

- розробка і своєчасне введення режимів діяльності в умовах радіаційного, хімічного та біологічного зараження;

- санітарну обробку;

- знезараження (обеззараження) території, споруд, транспортних засобів, обладнання, сировини, матеріалів і готової продукції;

- підготовка сил та засобів і ведення рятувальних та інших невідкладних робіт у районах лиха і осередках безпосереднього ураження;

- забезпечення населення інформацією про характер і рівень небезпеки, порядок поведінки;

- морально-психологічну підготовку і заходи щодо підтримання високої психологічної стійкості людей в екстремальних умовах;

- заходи, спрямовані на попередження, запобігання або ослаблення не­сприятливих для людей екологічних наслідків надзвичайних ситуацій   та інші заходи.

Виконання всіх цих заходів організовується виконавчою владою та органами управління цивільної оборони відповідного рівня. Безпосередніми виконавцями цих заходів є керівники підприємств, установ і організацій.

 Цікаво знати: Найбільшою техногенною катастрофою ХХ століття стала аварія на Чорнобильській АЕС. Ця катастрофа змусили евакуювати населення із понад 1200 міст та сіл, приблизно 135 тисяч чоловік (90 тисяч – в Україні). Близько 1,8 млн. чоловік продовжують проживати на радіаційно-забруднених територіях України. Чорнобильська катастрофа виявила основні помилки, які були допущені на стадії вибору місця для АЕС: густонаселена територія (поблизу м. Києва) та область великого водного басейну (р. Дніпро).

 

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

 

Питання для закріплення знань.

1. В яких випадках проводиться евакуація населення? Надай приклади евакуації населення яка проводилась в останні часи на Україні?

2. Хто має право оголосити  загальну евакуацію населення та  в яких випадках?

3. Способи евакуації населення?

 

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.

 

 

 

Вчитель предмету «Захист Вітчизни»:    _____________________ ..

 

1

 

doc
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
2075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку