Сутність, завдання, види і форми організації інноваційної методичної роботи в школі.

Про матеріал
Презентація для організації роботи закладу освіти. Сутність, завдання, види і форми організації інноваційної методичної роботи в школі.
Перегляд файлу

 Сутність, завдання, види і форми

imageорганізації інноваційної методичної роботи в школі.

imageНа сучасному етапі розвитку освіти форми, методи, прийоми і засоби організації методичної роботи  мають  постійно творчо доповнюватися та  збагачуватися, враховуючи вимоги держави і суспільства. Важливо

побудувати та організувати  методичну роботу таким чином,  щоб кожний учитель мав змогу повніше розкрити власні здібності та обдарування, раціонально організувати педагогічний процес на

виконання окремих проблем навчання та виховання учнів, вирішення яких здійснюється усім  педагогічним колективом

image

image       Концепція розвитку науково-методичної діяльності базується на теоретико-методологічній основі: Конституції України, Національній Доктрині розвитку освіти України у XXI ст., Законі «Про освіту», Державній

національній програмі «Освіта», регіональних програмах, в яких чітко зазначена вимога до орієнтації науково-методичної та дослідноекспериментальної діяльності щодо розвитку ініціативи, творчості педагогічних

працівників

          Методична робота педагогів – це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують безперервний розвиток

imageтворчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативного освітнього рівня навчального закладу. 

-     осмислення всім педагогічним колективом завдань модернізації розвитку системи освіти;

-     визначення змісту і форм роботи з урахуванням рівня підготовки й компетентності педагогічних кадрів;

-     створення умов для функціонування системи методичної роботи;

-     сприяння розвитку творчого потенціалу вчителя;

-     imageпропаганда й впровадження надбань науки, передового педагогічного досвіду, інноваційнихпедагогічних технологій

imageГоловнроботи принципи в школ методичної:

 оперативність,мобільність, випереджаючий характер, оптимальне поєднання

індивідуальних і колективних

форм, практична спрямованість культурних знань і моральних цінностей.

image

image

Найефективнішою формою здобуття педагогами нових знань є самоосвіта, а найкращою умовою формування необхідних умінь і навичок, творчого розвитку – організація творчої діяльності.

imageСамоосвіта – це самостійно надбані знання з урахуванням особистих інтересів і об’єктивних потреб загальноосвітньої школи, одержані з різних джерел додатково до тих, що отримані в базових навчальних закладах.

Однією з найефективніших форм індивідуальної методичної роботи є проведення методичних консультацій з найрізноманітніших

актуальних питань організації як власної діяльності педагогів, так і організації освітнього процесу, підвищення його продуктивності. 

imageНадання конкретної консультативної допомоги педагогам повинно здійснюватись як на основі отриманої управлінської інформації про стан справ у будь-якій підструктурі, так і за індивідуальним запитом педагогів.

image

-                    предметні комісії;image

-                    методоб’єднання ;

-                    школа молодого вчителя;

-                    imageimageсемінари – практикуми для досвідчених вчителів;

-                    цільові і проблемні семінари;- творчі групи, школа педагогічної майстерності;

-                    клуби за інтересами.

imageШироко практикується така форма роботи, як методичні оперативні наради. За  їх допомогою забезпечується трансформація в педагогічному

imageколективі інформації про нову літературу, методичні листи, нормативні документи, накази, інструкції, нові знахідки педагогів.

imageТакож добре зарекомендували себе і дістали поширення такі форми роботи , як творчі групи, які організовуються для впровадження в практику досягнень педагогічної науки і передового педагогічного досвіду. Члени творчої групи

розробляють  рекомендації, забезпечують інформацію про наявні в науці

рекомендації, проводять консультації, систематично надають допомогу в створенні передового педагогічного досвіду на основі педагогічних ідей

У роботі з педагогічними кадрами поширено творчі звіти вчителів. Ці звіти супроводжуються демонстраціями досвіду.

Отже, структура, зміст методичної роботи визначаються рівнем компетентності педагогів.

Інноваційні форми організації методичної роботи в закладі.

imageВ сучасних умовах форми методичної роботи з педагогічними працівниками  потребують оновлення, вдосконалення за такими напрямками:

-              забезпечення умов ефективного використання розглянутих форм роботи з педагогічними працівниками;

-              збагачення форм сучасними ознаками зовнішнього проявлення,насамперед, інноваційними.

imageСуть методичної діяльності в навчальному закладі полягає в системному підході до підвищення кваліфікації педагогічних кадрів,що забезпечує діалектичну єдність мети і завдань, змісту, форми і методів навчання та виховання учнів.

Запорукою успіху є конкретна постановка мети і завдань методичної роботи, зорієнтованої на кінцеві результати.

завдання інноваційної методичної роботи:

усунення методичних помилок і утруднень;

-організація інноваційної діяльності з впровадження в практику досягнень науки і практики;

image-вироблення нових підходів до здійснення керівництва та контролю цією діяльністю;

-пошук оптимальних напрямків і способів взаємодії всіх членів педагогічного колективу.

Однією  з форм  інноваційної роботи з педагогічними кадрами  є інноваційний режим  роботи педколективу – це нова

управлінська етика.  У колективі необхідно створювати

imageатмосферу, у якій його члени почувалися б переможцями, формувати позитивне мотиваційне середовище, підтримувати дух творчості. 

Серед сучасних і ефективних форм і видів методичної роботи, можна назвати такі :

засідання „круглих столів” з обміну досвідом та обговорення актуальних питань

викладання навчальних предметів, тренінги з відпрацювання конкретних методик і

педагогічних технік викладання, майстер-класи, метою яких є вдосконалення освітньої,

imageнаукової та професійної підготовки педагогів, забезпечення практичного оволодіння новими вміннями й навичками навчання та виховання школярів, постійне збагачення їхнього

досвіду у процесі формування власної системи діяльності ( наприклад, майстер-клас з

виготовлення та застосування дидактичних матеріалів, тестових завдань, з розробки різних етапів уроків різних типів, з розв’язування проблемних задач тощо);

випуск методичних бюлетенів, творчі групи, робота в яких допомагає кожному глибоко усвідомити сутність нових методичних ідей, їх роль в особистому досвіді, здійснити

експериментальну перевірку розроблених проектів, моделей; підготовка статей для

imageфахових видань (як індивідуально, так і групами педагогів), рольові ігри, методичні сесії, фестивалі, естафети, ярмарки, ринги, панорами методичних навичок, інформаційно – тренувальні засідання  (додаток 1), консиліуми, олімпіади, мозковий штурм, оглядиконкурси, проектування, коли, отримавши завдання, учасники мають знайти найкращий варіант утілення ідеї.

imageimageВ практику роботи методичних формувань можна запроваджувати такі інноваційні форми навчання педагогів як:  професійні семінари-тренінги або їх елементи ;  обговорення педагогічних ситуацій;  брейстормінги (мозкові штурми);  різноманітні рольові та імітаційні ігри;  творчі звіти;  майстер-класи;  конференції з обміну досвідом;  групові форми роботи вчителів з розробки науково-методичних проектів тощо.

В останні роки визначився ще один   ефективний спосіб організації методичного процесу в проектній формі педагогічної студії. Участь у методичному проекті « Педагогічна студія» забезпечує його учасникам умови набуття  досвіду управлінського проектування та експертизи освітнього середовища школи

imageЦікавою формою методичної роботи з педагогами є педагогічний подіум, який є однією з форм обміну педагогічним досвідом, інноваційною діяльністю та впровадження

imageрезультатів педагогічної праці.Він передбачає «показ моделей» різноманітніх традиційніх  та інноваційніх методів и технологій навчання,  продуктивної діяльності

педагогів, спрямованих на стимулювання активності учнів

майстер-клас може проводитись у рамках семінарів, конкурсів професійної майстерності і має виконувати декілька важливих завдань, зокрема:

    imageimageпідвищення професійної компетентності педкадрів;

    поширення й передачу інноваційного педагогічного досвіду упрактичну діяльність педагогів-послідовників;

    моделювання продуктивної технології інноваційногонавчально-виховного процесу.

Впровадження віртуальних форм роботи створює реальні можливості побудови відкритої системи безперервної освіти, а

оптимальний доступ до необхідної інформації у будь-який час робить пізнавальну діяльність вчителів більш

imageефективною.Використання он-лайн взаємодії дозволяє

організувати науково-методичний простір для вчителів, створює оптимальний доступ до необхідної інформації, оперативно

imageзабезпечує необхідну методичну допомогу молодим вчителям, дає можливість досвідченим педагогам поділитися досвідом роботи

інформаційно-комунікаційні технології відкривають величезні можливості для комунікації в рамках он-лайн взаємодії:

   зникає потреба у одночасній присутності педагогів в одному місці;

   учителі мають вільний доступ до спільних ресурсів у інформаційному просторі;• стають доступними досягнення окремих вчителів та ЗНЗ для усієї освітянської спільноти;

   imageimageз’явилась можливість ведення та підтримки електронного документообігу, доступностівсіх нормативних документів;

   можна проводити дистанційні наради, семінари, конкурси;

   спрощується процедура проведення моніторингу якості освіти, методичної діяльності.очікувані результати від упровадження віртуальних форм у методичну роботу:

   створення єдиного освітнього ресурсу ;

   відпрацювання форм мережевої взаємодії між окремими педагогами через створеннявласних сайтів, блогів:

-            створення мережевих моделей використання медіаосвітніх та Інтернет технологій зарізними навчальними предметами в освітньому процесі;

-            обмін досвідом через мережу Інтернет;

-            створення банку електронних засобів навчання та медіатеки шкільних предметів;

-            оновлення форм і методів науково-методичної роботи;

-            imageimageстворення умов для розвитку творчого потенціалу особистості педагога шляхомупровадження інноваційних освітніх технологій тощо.

До нетрадиційних форм організації методичної роботи можна віднести і такі:

-            методичний фестиваль – багатопланова разова форма пропаганди ПД, яка ставитьза мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок;

методичний турнір – форма методичної роботи, яка спрямована на пошук, розвиток, підтримку нових ідей, визначення оптимальних шляхів вирішення актуальних проблем розвитку освіти;

-            творчий звіт – форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку, пропаганду

imageimageПД вчителя, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань інноваційних технологій, організації освітньої та методичної роботи в закладах освіти;

-            ярмарок педагогічних ідей – форма роботи, основним призначенням якої є громадянський огляд та оцінка методичних здобутків;

авторська школа – одна з форм передачі перспективного педагогічного досвіду, яка створюється при майстернях педагогічної праці;

педагогічна олімпіада – ефективна форма захисту педагогами науково-методичних проблем, над вирішенням яких вони працювали впродовж останніх років;

-            imageimageметодична сесія – форма методичної роботи, яка забезпечує особистісно орієнтований підхід донавчання педагогів, спрямована на науково-методичне забезпечення освітнього процесу та

інноваційної діяльності педагогів;

клуб – форма методичної роботи, яка об’єднує педагогів спільної діяльності шодо підвищення свого професійного рівня, розвитку талантів, індивідуальних можливостей, забезпечення умов для їх самореалізації;

imageпедагогічні ігри – активні форми вільного професійного самовияву педагогів, що

imageреалізуються шляхом розігрування педагогічних ситуаціях, наближених до реальних

-            конкурс педагогічної майстерності – форма методичної роботи,спрямована на пошук, підтримку і пропаганду перспективного досвіду

педагогічних працівників;

Метою сучасної методичної роботи є створення умов для особистісного професійного розвитку кожного вчителя. Ця мета конкретизується в завданнях:

            створити в закладі загальної середньої освіти інформаційно-освітнє середовищепрофесійного розвитку вчителя різними засобами, зокрема й із використанням хмарних

imageimageтехнологій, соціальних мереж тощо. Напрямами опосередкованого інформування можуть бути сучасні тренди в освіті, успішні практики, педагогічні відкриття, альтернативні

думки, дискусії тощо;

            створити методичну афішу. Методичну афішу розглядаємо як анонс науково-методичних заходів, які будуть проводитися на шкільному рівні. До таких заходів можуть бути віднесені тренінги, квести, семінари, конференції, вебінари, коучинги тощо. Учитель відповідно до власного педагогічного інтересу зможе обрати види, форми, суб’єктів освітньої діяльності та сформувати індивідуальний навчальний план

            imageimageстворити методичну інфраструктуру, залучити зовнішні ресурси для участі у шкільнійметодичній роботі, активізувати внутрішні ресурси для задоволення професійного інтересу вчителів та вдосконалення ними власної педагогічної практики

            організувати підтримку в розробленні вчителем цільової програми професійного розвитку,індивідуального плану професійного вдосконалення

На рівні регіональної освіти:

-           imageактивізація творчої активності педагогічних кадрів,підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів,запровадження

інноваційних  технологій, спрямованих на розвиток

креативності учасників педагогічного процесу,зростання якості освіти та виховання.

На рівні особистості фахівця:

-           усвідомлення пріоритетів креативної освіти, комплексневпровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів,зростання прагнення до

imageimageсамовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику.

На рівні особистості учня:

-           активізація творчого потенціалу, залучення до творчоїдіяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів

Таким чином, оновлення системи науково-методичної роботи нерозривно пов’язане з розвитком нового

педагогічного мислення, вивченням інноваційних технологій навчання, що базуються на комп’ютерній підтримці

imageнавчальної діяльності та інтенсифікації навчального процесу, підвищує ефективність навчально-виховного процесу та професійний рівень педагогів.


image

pdf
Додано
18 березня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку