18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок мистецтва в 1 класі на тему: "Де живуть веселі нотки. Види ліній. Українська народна пісня "Ой, єсть в лісі калина".Ноти."

Про матеріал
На уроці мистецтва першокласники здійснюють уявну подорож до осіннього лісу і малюють казку. Вони знайомляться з видами ліній, нотним станом та нотами. Учні формують вокально-хорові навички та інтерес до українських народних пісень.
Перегляд файлу

Урок мистецтва в 1 класі

за підручником  «Мистецтво» Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова, І.Л. Мед

Тема. Де живуть веселі нотки. Поспівка В. Верховинця «Диби, диби». Інструменти для малювання. Види ліній. Українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина». Ноти.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з графічними інструментами для малювання, видами ліній; засвоїти поняття «ноти», «нотний стан»; вчити розрізняти їстівні та отруйні гриби;

розвивальна: розвивати музично-ритмічні здібності; формувати вокально-хорові навички, художній смак, музичний інтерес;

виховна: виховувати любов до українських народних пісень.

Музичний матеріал: українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина»  https://www.youtube.com/watch?v=pKc1QE-cH4M; поспівка В.Верховинця «Диби, диби» https://www.youtube.com/watch?v=jHXpXLTk4ME

Наочні посібники: підручник  «Мистецтво» Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова,         І.Л. Мед с.15-17, зображення їстівних та отруйних грибів.

Обладнання: альбоми для малювання, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери, маркери, кольорова крейда), ватман, презентація,  зображення павука, калини, фонохрестоматія, ТЗН (ноутбук, телевізор).

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                              Хід уроку

І. Організація класу. Музичне вітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми з вами намалюємо казку. Для цього здійснимо уявну прогулянку до осіннього лісу. Для чого ходять у ліс? (по гриби, ягоди, горіхи, помилуватися природою осіннього лісу, подихати свіжим повітрям, послухати пташиний спів…)

ІІІ. Розспівка

  • Уявіть, що під час прогулянки ви знайшли гриби. Які гриби ви будете брати у свій кошик? (Боровики, лисички, опеньки, сироїжки…)
  • Так, це їстівні гриби. Як називаються ці гриби? (Мухомори, бліда поганка).
  • Діти, якщо ви сумніваєтеся, їстівні гриби ви знайшли чи ні, не беріть їх. Не ризикуйте своїм здоров’ям!
  • Вивчимо з вами поспівку про збирання грибів «Диби, диби». https://www.youtube.com/watch?v=jHXpXLTk4ME

            Звертаю увагу на швидке, ритмічне виконання.

ІV. Основна частина.

  1. Робота з поняттями.
  • Ось тут, в уявному лісі і будуть відбуватися події нашої казки. Малювати ми будемо графічними матеріалами. Це можуть бути прості олівці, фломастери, маркери, кольорова  крейда, кулькова або гелева ручка. (Демонструю). Малюйте разом зі мною.
  • Якщо ми торкнемося олівцем паперу, що одержимо?
  • Правильно, точку. А якщо ми зобразимо  впритул одна до одної багато точок, що одержимо?
  • Так, лінію. Лінії бувають криві, прямі, ламані. За допомогою ліній ми зобразимо таке казкове дерево. І ще одне, адже в нас казковий ліс.
  • Ще лінії бувають незамкнуті і замкнуті. За допомогою замкнутої лінії намалюємо в дереві дупло. Відгадайте, хто живе в цьому дуплі?
  • Не відгадали, тут живе павучок Бім. Павук має 6-8 очей та 8 ніжок (кінцівок).
  • На сусідньому дереві теж жив інший павучок Тон. Він запросив друга Біна на свій день народження. Павучок Бін довго думав, що подарувати сусідові, і вирішив подарувати музичну шкатулку. Він купив собі новий костюм і чудовий капелюх.

      От і настав день іменин. Випускаючи рівну, як струна, павутинку Бін з подарунком полетів на сусіднє дерево. Йому дуже сподобалася рівна доріжка-павутинка, але де ж капелюх? Немає. Так поспішав, що забув капелюх.  Дуже засмутився павучок Бін. Він вважав, що без нового капелюха вигляд у нього зовсім не святковий.

     Бін побачив, що не запізнюється, і вирішив повернутися за своїм чудовим капелюхом. І протягнув ще одну доріжку-павутинку додому. Бім одягнув свій новий капелюх, подивився у дзеркало і подався вдруге до павучка Тона. Прилетів на сусіднє дерево, а де ж подарунок? Музичної скриньки немає… Одягнувши капелюх, павучок Бін забув подарунок.

    Довелося знову повертатися додому за подарунком. Коли Бін  втретє повернувся на сусіднє дерево, друг Тон уже чекав на нього.

    Тут почав накрапати короткий осінній дощик. Деякі краплинки зачепилися на павутинках і застигли. Так з’явився нотний стан і ноти.

  • Сподобалася вам казочка? Покажіть свої малюнки.

C:\Users\user\Downloads\IMG_20200910_152002.jpg

  • Запам’ятайте, нотний стан – це 5 ліній, на яких записують ноти (наче робочий рядок у зошиті з письма)

Ноти – це музичні знаки, за допомогою яких записують музику. Їх є сім: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Заспіваймо їх.

C:\Users\user\Desktop\ноти.png

  1. Розучування української народної пісні «Ой, єсть в лісі калина».
  • Діти, ви хочете дізнатися, яка пісня була в музичній шкатулці павучка? Послухайте.

https://www.youtube.com/watch?v=pKc1QE-cH4M

  • Яка чудова українська народна пісня! Хтось уже чув її раніше? Може хтось із вас її знає? Давайте вивчимо пісню і разом заспіваємо.
  1. Малювання контурних малюнків.
  • Якщо початок лінії з’єднати з її кінцем, можна зобразити контур фігури.

Пропоную вам на своїх малюнках домалювати контури грибів, квітів, кущів і заштрихувати їх вивченими лініями.

V. Підсумок уроку.

  • Зможете розказати батькам, які ви знаєте графічні матеріали?
  • Які бувають лінії?
  • Скільки ліній у нотному стані?
  • Скільки ніжок у павука?
  • Скільки є нот? Які вони?
  • Яку українську народну пісню ми співали?
  • Хто зможе вдома розказати казочку про павучків?
  • Дякую вам за уважність та старання. У вас вийшли чудові малюнки!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Візірська Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 вересня 2020
Переглядів
665
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку