Урок мистецтва в 1 класі
за підручником «Мистецтво» Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова, І.Л. Мед
Тема. Де живуть веселі нотки. Поспівка В. Верховинця «Диби, диби». Інструменти для малювання. Види ліній. Українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина». Ноти.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з графічними інструментами для малювання, видами ліній; засвоїти поняття «ноти», «нотний стан»; вчити розрізняти їстівні та отруйні гриби;
розвивальна: розвивати музично-ритмічні здібності; формувати вокально-хорові навички, художній смак, музичний інтерес;
виховна: виховувати любов до українських народних пісень.
Музичний матеріал: українська народна пісня «Ой, єсть в лісі калина» https://www.youtube.com/watch?v=pKc1QE-cH4M; поспівка В.Верховинця «Диби, диби» https://www.youtube.com/watch?v=jHXpXLTk4ME
Наочні посібники: підручник «Мистецтво» Т.Є. Рубля, Т.Л. Щеглова, І.Л. Мед с.15-17, зображення їстівних та отруйних грибів.
Обладнання: альбоми для малювання, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери, маркери, кольорова крейда), ватман, презентація, зображення павука, калини, фонохрестоматія, ТЗН (ноутбук, телевізор).
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу. Музичне вітання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Розспівка
Звертаю увагу на швидке, ритмічне виконання.
ІV. Основна частина.
От і настав день іменин. Випускаючи рівну, як струна, павутинку Бін з подарунком полетів на сусіднє дерево. Йому дуже сподобалася рівна доріжка-павутинка, але де ж капелюх? Немає. Так поспішав, що забув капелюх. Дуже засмутився павучок Бін. Він вважав, що без нового капелюха вигляд у нього зовсім не святковий.
Бін побачив, що не запізнюється, і вирішив повернутися за своїм чудовим капелюхом. І протягнув ще одну доріжку-павутинку додому. Бім одягнув свій новий капелюх, подивився у дзеркало і подався вдруге до павучка Тона. Прилетів на сусіднє дерево, а де ж подарунок? Музичної скриньки немає… Одягнувши капелюх, павучок Бін забув подарунок.
Довелося знову повертатися додому за подарунком. Коли Бін втретє повернувся на сусіднє дерево, друг Тон уже чекав на нього.
Тут почав накрапати короткий осінній дощик. Деякі краплинки зачепилися на павутинках і застигли. Так з’явився нотний стан і ноти.
Ноти – це музичні знаки, за допомогою яких записують музику. Їх є сім: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
Заспіваймо їх.
https://www.youtube.com/watch?v=pKc1QE-cH4M
Пропоную вам на своїх малюнках домалювати контури грибів, квітів, кущів і заштрихувати їх вивченими лініями.
V. Підсумок уроку.
1