Світ невідомий. Як людина освоює космос?

Про матеріал
Мета: Ознайомити дітей з історією космічних досліджень; з’ясувати, як сучасні науковці та космонавти вивчають космос; вдосконалювати навички математичних обчисленнях; розвивати читацькі навички; поглибити знання про здоровий спосіб життя; спонукати дітей свідомо та відповідально ставитися до свого здоров’я; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; узагальнити вивчене з теми; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати цікавість до наукових знань, бажання дізнаватися більше, читати додаткову літературу; виховувати інтерес до дослідницької діяльності; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування.
Перегляд файлу

 

 

План-конспект

уроку я досліджую світ,

проведеного у IV класі

на тему: «Світ невідомий. Як людина освоює космос?»

 

Вчитель

Гапонюк Л.М.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\на місяці.png

2022рік

ТЕМА 6. Світ невідомий

ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту

ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Як людина освоює космос?

Мета: Ознайомити дітей з історією космічних досліджень;

з’ясувати, як сучасні науковці та космонавти вивчають космос;

вдосконалювати навички математичних обчисленнях;

розвивати читацькі навички; поглибити знання про здоровий спосіб життя; спонукати дітей свідомо та відповідально ставитися до свого здоров’я; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; узагальнити вивчене з теми; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати цікавість до наукових знань, бажання дізнаватися більше, читати додаткову літературу; виховувати інтерес до дослідницької діяльності; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування.

Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; роздруківки “Ракета”, “На космодромі”, “Азбука Морзе”.

Тип уроку : комбінований.

Хід уроку

І Організаційна частина

                           Щоби гарний настрій мати,
                                   Треба всім його бажати.

Який у вас настрій? З гарним настроєм приємно вирушати у мандри. Передайте подумки свій гарний настрій і добрі думки своїм однокласникам / однокласницям.

ІІ Перевірка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.

-Чому у комети з’являється світ? (Хвіст комети — витягнутий шлейф з кометного пилу або газу. Утворюється при наближенні комети до Сонця і видимий завдяки розсіюванню на ньому сонячного світла.)

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація учіння школярів.

3.1 Повідомлення теми уроку
         Людина — найдопитливіша істота на Землі. Вдивляючись у небо, вона намагалася уявити, що існує там далі, за горизонтом; подумки мандрувала, складаючи легенди і казки. Ми з вами протягом місяця уявно подорожуємо Всесвітом. А чи хотів би хтось із вас, щоб ця подорож була реальною? У наш час це бажання перестає здаватися фантастичним, адже космічні кораблі вже давно подорожують Сонячною системою. Але шлях до цього був нелегким.

Сьогодні ми дізнаємося, як мрія людства — подолання земного тяжіння — стала реальністю, як людина освоює навколоземний простір і вивчає Космос.

IV Сприймання, осмислення і засвоєння (запам'ятовування) нового матеріалу

4.1 Відео «Освоєння космосу»

Космічні кораблі подорожують Сонячною системою. А як же починалось освоєння космосу?

Про це ви дізнаєтесь із відео. Під час перегляду запишіть у звичайний зошит декілька фактів, які вас зацікавлять.

  • Що ви записали в зошитах?
  • Які факти про освоєння космосу для вас були відомими?
  • Що нового для себе ви дізналися?
  • Що вас зацікавило / здивувало?
  • Про що захотілося дізнатися більше?
  • Обґрунтуйте, чому освоєння космосу є важливим кроком для людства.

 

Фізкультхвилинка  «А ти готовий»

Гайда літати у далекі світи! Виконуємо рухи та летимо вперед усі разом!

4.2 Робота з підручником

         4.2.1 Обчисліть вираз, і довідаєтеся, у якому році було змайстровано перший телескоп (підр., с. 49, завд. 3).

(28 784 : 7 – 836 : 4) – 2 295=1608р

  1. 28784 : 7 = 4112
    2) 836 : 4 = 209
    3) 4112 – 209 = 3903
    4) 3903 – 2295 = 1608

           4.2.2  Тато розповів Оксанці, як люди досліджували космос із давніх-давен. Усе почуте дівчинка занотувала у блокноті. Розгляньте її записи і розкажіть, як людина освоювала космос (підр., с. 48, завд. 1).

4.3 Робота в парі

  • Перевірте, що ваші однокласники / однокласниці запам’ятали про дослідження космосу. Назвіть їм декілька дат і запитайте, чим вони знаменні.

4.4 Читання з позначками

       Перш, ніж у космос вирушила людина, вчені відправляли назустріч незвіданому різних тварин. Прочитайте текст (див. роздруківку “Тварини в космосі”). Під час читання ставте позначки.

 — це мені вже відомо;

 — нова для мене інформація;

 — це мене зацікавило;

 — хочу дізнатися про це більше.

  • Яка інформація була для вас відомою?
  • Що для вас було новим, несподіваним?
  • Яка інформація вас зацікавила?
  • Про що вам захотілося дізнатися більше?

4.5 Вправа «Домалюй»

        Людина — розумна істота. Людський розум створив нові технології, що дозволили полетіти ген-ген від Землі назустріч космічним відкриттям.

Спробуйте себе у ролі конструкторів космічних ракет. Домалюйте ракети симетрично по клітинках ( роздруківка “Ракета”).

  • Чи легко вам було виконувати це завдання? Які навички вам стали у пригоді?

 

4.6 Робота над віршем «На космодромі»

На космодромі

Далеко-далеко від дому,

Ген-ген в степовому краю,

Сіяють вогні космодрому,

І я у скафандрі стою.

— Готова до пуску ракета?

— Готова! Лиш помах руки,

— Стрічай мене, інша плането,

Стрічайте, космічні зірки!

Я шлема насунув на очі,

В ракету вже ногу заніс,

 Аж чую — хтось шию лоскоче

І смика легенько за ніс:

— Заспався, як те немовлятко!

Вже ондечки сонце ясне!

— Розплющив я очі... ох татку,

Навіщо збудив ти мене?

Нема мені, татку, спокою!

Якби не гукнув мене ти,

Зірок би торкнувсь я рукою,

Побачив би інші світи.

 

 Лідія Компанієць

 

  • Про що мріє герой вірша? Чому?
  • Чи насправді мав відбутися політ у космос?
  • Як ви гадаєте, чи може здійснитися мрія хлопчика?
  • Щоб ви порадили юному космонавту?
  • Знайдіть у вірші “космічні” слова. Доведіть, що не помилилися.
  • Обведіть простим олівцем слова-звертання.

(Інша плането, космічні зірки, татку)

4.7 Вправа «Обери»

       Робота в космосі — не з легких. Космонавти мають витримувати надшвидкі польоти і добре почуватися в невагомості. Тому їм необхідне міцне здоров’я. Його запорука — здоровий спосіб життя. На яких світлинах показано корисні для здоров’я дії? (підр., с. 49, завд. 5)

Довідничок: Здоровий спосіб життя — це практичні дії та звички, що зміцнюють організм і сприяють доброму самопочуттю.

- А яких правил здорового способу життя дотримуєтеся ви? Розкажіть.

4.8 Вправа «Розшифруй»

      Уявіть, що ви космонавти і вам потрібно розшифрувати радіосигнали, які вам надсилає Центр управління польотом. Розшифруйте повідомлення, закодоване азбукою Морзе (див. роздруківку “Азбука Морзе”), і дізнайтеся, чого вам бажає Центр управління.

 

https://svitdovkola.org/images/metodic/4/tema6/yds4_tema6_shema30.jpg

V Узагальнення і систематизація

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Що головне ви винесли для себе з цього уроку?

Продовж речення

Сьогодні я… .
Тепер я знаю… .
Мені захотілось більше… .

VI Підсумки уроку, домашнє завдання

Підручник с.48-49, зошит с. 23

docx
Додано
23 березня 2022
Переглядів
1737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку