План-конспект
уроку я досліджую світ,
проведеного у IV класі
на тему: «Світ невідомий. Як людина освоює космос?»
Вчитель
Гапонюк Л.М.
2022рік
ТЕМА 6. Світ невідомий
ПРИГОДА 3. День народження Всесвіту
ТЕМА УРОКУ: Світ невідомий. Як людина освоює космос?
Мета: Ознайомити дітей з історією космічних досліджень;
з’ясувати, як сучасні науковці та космонавти вивчають космос;
вдосконалювати навички математичних обчисленнях;
розвивати читацькі навички; поглибити знання про здоровий спосіб життя; спонукати дітей свідомо та відповідально ставитися до свого здоров’я; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; узагальнити вивчене з теми; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати цікавість до наукових знань, бажання дізнаватися більше, читати додаткову літературу; виховувати інтерес до дослідницької діяльності; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування.
Обладнання: Підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 2); робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; роздруківки “Ракета”, “На космодромі”, “Азбука Морзе”.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку
І Організаційна частина
Щоби гарний настрій мати,
Треба всім його бажати.
Який у вас настрій? З гарним настроєм приємно вирушати у мандри. Передайте подумки свій гарний настрій і добрі думки своїм однокласникам / однокласницям.
ІІ Перевірка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.
-Чому у комети з’являється світ? (Хвіст комети — витягнутий шлейф з кометного пилу або газу. Утворюється при наближенні комети до Сонця і видимий завдяки розсіюванню на ньому сонячного світла.)
ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку, мотивація учіння школярів.
3.1 Повідомлення теми уроку
Людина — найдопитливіша істота на Землі. Вдивляючись у небо, вона намагалася уявити, що існує там далі, за горизонтом; подумки мандрувала, складаючи легенди і казки. Ми з вами протягом місяця уявно подорожуємо Всесвітом. А чи хотів би хтось із вас, щоб ця подорож була реальною? У наш час це бажання перестає здаватися фантастичним, адже космічні кораблі вже давно подорожують Сонячною системою. Але шлях до цього був нелегким.
Сьогодні ми дізнаємося, як мрія людства — подолання земного тяжіння — стала реальністю, як людина освоює навколоземний простір і вивчає Космос.
IV Сприймання, осмислення і засвоєння (запам'ятовування) нового матеріалу
4.1 Відео «Освоєння космосу»
Космічні кораблі подорожують Сонячною системою. А як же починалось освоєння космосу?
Про це ви дізнаєтесь із відео. Під час перегляду запишіть у звичайний зошит декілька фактів, які вас зацікавлять.
Фізкультхвилинка «А ти готовий»
Гайда літати у далекі світи! Виконуємо рухи та летимо вперед усі разом!
4.2 Робота з підручником
4.2.1 Обчисліть вираз, і довідаєтеся, у якому році було змайстровано перший телескоп (підр., с. 49, завд. 3).
(28 784 : 7 – 836 : 4) – 2 295=1608р
4.2.2 Тато розповів Оксанці, як люди досліджували космос із давніх-давен. Усе почуте дівчинка занотувала у блокноті. Розгляньте її записи і розкажіть, як людина освоювала космос (підр., с. 48, завд. 1).
4.3 Робота в парі
4.4 Читання з позначками
Перш, ніж у космос вирушила людина, вчені відправляли назустріч незвіданому різних тварин. Прочитайте текст (див. роздруківку “Тварини в космосі”). Під час читання ставте позначки.
➕ — це мені вже відомо;
➖ — нова для мене інформація;
❗ — це мене зацікавило;
❓ — хочу дізнатися про це більше.
4.5 Вправа «Домалюй»
Людина — розумна істота. Людський розум створив нові технології, що дозволили полетіти ген-ген від Землі назустріч космічним відкриттям.
Спробуйте себе у ролі конструкторів космічних ракет. Домалюйте ракети симетрично по клітинках ( роздруківка “Ракета”).
4.6 Робота над віршем «На космодромі»
На космодромі
Далеко-далеко від дому,
Ген-ген в степовому краю,
Сіяють вогні космодрому,
І я у скафандрі стою.
— Готова до пуску ракета?
— Готова! Лиш помах руки,
— Стрічай мене, інша плането,
Стрічайте, космічні зірки!
Я шлема насунув на очі,
В ракету вже ногу заніс,
Аж чую — хтось шию лоскоче
І смика легенько за ніс:
— Заспався, як те немовлятко!
Вже ондечки сонце ясне!
— Розплющив я очі... ох татку,
Навіщо збудив ти мене?
Нема мені, татку, спокою!
Якби не гукнув мене ти,
Зірок би торкнувсь я рукою,
Побачив би інші світи.
Лідія Компанієць
(Інша плането, космічні зірки, татку)
4.7 Вправа «Обери»
Робота в космосі — не з легких. Космонавти мають витримувати надшвидкі польоти і добре почуватися в невагомості. Тому їм необхідне міцне здоров’я. Його запорука — здоровий спосіб життя. На яких світлинах показано корисні для здоров’я дії? (підр., с. 49, завд. 5)
Довідничок: Здоровий спосіб життя — це практичні дії та звички, що зміцнюють організм і сприяють доброму самопочуттю.
- А яких правил здорового способу життя дотримуєтеся ви? Розкажіть.
4.8 Вправа «Розшифруй»
Уявіть, що ви космонавти і вам потрібно розшифрувати радіосигнали, які вам надсилає Центр управління польотом. Розшифруйте повідомлення, закодоване азбукою Морзе (див. роздруківку “Азбука Морзе”), і дізнайтеся, чого вам бажає Центр управління.
V Узагальнення і систематизація
Продовж речення
Сьогодні я… .
Тепер я знаю… .
Мені захотілось більше… .
VI Підсумки уроку, домашнє завдання
Підручник с.48-49, зошит с. 23