Тема. Світлофор ввічливості.
Мета. Узагальнення знань учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях, розвивати вміння давати правильні повні відповіді на поставлені запитання, виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, прагнення виявляти піклування до людей похилого віку.
Обладнання: сигнальні картки червоного та зеленого кольорів, ілюстрації, кросворд, серце надруковане, надруковані ввічливі слова.
Література:
Хід заняття
І. Організаційна частина (0.5 хв.)
- Добрий день, діти, сідайте, будь-ласка. Мене звати Лілія Станіславівна.
Сьгодні я проведу у вас виховну годину.
ІІ. Основна частина (20 хв.)
Тему нашої виховної години ви дізнаєтесь, коли відгадаєте кросворд, який характеризує ввічливу людину.
|
В |
И |
Б |
А |
Ч |
Т |
Е |
||||||||||
Л |
Ю |
Б |
О |
В |
|
|
|||||||||||
|
Р |
А |
Д |
І |
С |
Т |
Ь |
||||||||||
|
Ч |
Е |
С |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|
|||||||
Л |
Ю |
Д |
Я |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|||||||||
С |
П |
А |
С |
И |
Б |
І |
|
||||||||||
|
|
В |
І |
Р |
Н |
І |
С |
Т |
Ь |
|
|||||||
С |
П |
І |
В |
Ч |
У |
Т |
Т |
Я |
|
||||||||
|
С |
О |
Р |
О |
М |
Я |
З |
Л |
И |
В |
І |
С |
Т |
Ь |
|||
|
Т |
У |
Р |
Б |
О |
Т |
А |
|
|||||||||
Б |
У |
Д |
Ь |
Л |
А |
С |
К |
А |
|
||||||||
Давайте ми з вами послухаємо казку про чарівне слово.
Чарівне слово
На лавці сидів дідусь. Він був з довгою сивою бородою. Та малював щось парасолькою на піску.
Старий посунувся і подивився на червоне сердите обличчя хлопчика і сказав:
Павлику стало дуже прикро.
Павлик стукнув кулаком по лавці й замовк.
Старий погладив свою довгу бороду:
Дідусь нахилився до самого вуха хлопчика. М’ яка борода торкнулася Павликової щоки. Він прошепотів щось і гучно додав.
Він побіг додому. Олена сиділа за столом і малювала. Фарби різного кольору лежали перед нею. Коли побачила Павлика, згорнула їх докупи і закрила рукою. Павлик боком підійшов до сестри і потягнув її за рукав, вона озирнулась. Тоді, дивлячись їй в очі Павлик сказав: «Оленко, дай мені одну фарбу, будь-ласка». Оленка широко відкрила очі. Пальці її розжались та знімаючи руку зі столу вона пробуркотіла:» Яку тобі? »
Бабуся від несподіванки присіла. Чарівне слово так і засяяло в очах
Павлик аж підстрибнув від радості та розцілував її в обидві щоки. Чарівник! Чарівник! Повторював він про себе , згадуючи старого під час обіду. Павлик сидів тихо і прислухався до кожного слова брата. Коли брат сказав , що поїде кататися на човні , Павлик поклав руку на його плече і тихо попросив: « Візьми мене, будь ласка ».- всі сиділи мовчки за столом , але брат підняв брови та посміхнувся. « Візьми його» - раптом сказала сестричка. « Чого ти ? Ну чого не взяти? - посміхнулась бабуся. Звичайно візьму! Будь ласка, повторював Павлик. Брат голосно засміявся , постукав хлопчика по плечах. « Ну досить, збирайся!» . «Допомогло, знову допомогло!». Павлик вибіг з-під столу і побіг на вулицю. Але в сквері вже не було дідуся. Лава була порожня і тільки на піску залишились знаки .
1.Незнайко сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на нові будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що повинен зробити Незнайко? (Незнайко повинен встати із лагідною усмішкою та сказати: «Сідайте , будь ласка, тут вам буде зручно»).
2. На вулиці Незнайко зустрів дівчинку-однокласницю. Вона йшла з магазину і несла важку сумку. Що повинен зробити Незнайко?(Хлопчик повинен сказати: «Давай я тобі допоможу»).
- Я бачу ,що ви вже трохи стомилися, тож давайте проведемо фізкультхвилинку.
Наша фізкультхвилинку називається «світлинка».
Я тримаю в руках три кольорові кружечки. Кольори кружечків відповідають кольорам світлофору. Якщо я піднімаю зелений колір – ви йдете на місці, коли червоний – ви присідаєте, а жовтий – ви плескаєте в долоні.
Виходьте тихенько з-за своїх парт,станьте так , щоб один одному не заважати. Готові? Отже почали (1-2 хв.).
Ви гарно впоралися із завданням. Сідайте на свої місця.
Ось, наприклад, Японці – схрещують руки на грудях і схиляють голову; Індійці – кланяються , підносячи праву руку до лоба , потім до губ і до серця. Американці – з усмішкою поплескують по плечу.
Європейці – підводять капелюх і злегка вклоняються.
Спочатку я покажу , як потрібно розпочинати розмову а потім ви в парах будете спілкуватися по телефону.
«Доброго дня. Це Оксана. Покличте, будь ласка, Миколу до телефону. Привіт, Миколо,скажи, будь ласка, яке домашнє завдання було з математики . Дякую . До зустрічі.»
Для початку мені потрібно двоє бажаючих.
Ось ти будеш учнем, а ти мамою одного із його однокласників. Однокласник твій захворів, і тобі потрібно подзвонити поцікавитись у його мами як його здоровя. Отож ось вам телефони, починайте.(діти спілкуються).
- Молодці,ви добре впорались із завданням із завданням.
А зараз давайте розглянемо деякі ситуації.
Зараз я роздам вам сигнальні картки. Я буду читати твердження,а коли ви з ним погоджуєтесь ,то піднімаєте зелену картку,а коли ні – червону.
Від доброго слова лід розмерзає.
Гостре словечко коле сердечко.
(Від приємних ввічливих слів на серці стає приємно,але почувши хоч одне грубе слово і настрій відразу погіршується).
Ввічлива людина…Яка вона?
Ми зможемо відповісти на це запитання,погравши в цікаву гру.
Я буду говорити людські ознаки, а ви, якщо вважаєте,що вони належать ввічливій людині,будете плескати в долоні.
Отож починаємо:
Байдужа, вихована, жадібна, порядна, бездарна, турботлива,інтелігентна, щира, заздрісна, привітна, чемна, відповідальна, насмішкувата.
ІІІ. Підсумок(3 хв.)
ІV . Висновок.(2-3 хв.)