Світлофор ввічливості

Про матеріал
Узагальнення знань учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях, розвивати вміння давати правильні повні відповіді на поставлені запитання, виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, прагнення виявляти піклування до людей похилого віку.
Перегляд файлу

Тема. Світлофор ввічливості.

Мета. Узагальнення знань учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях, розвивати вміння давати правильні повні відповіді на поставлені запитання, виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, прагнення виявляти піклування до людей похилого віку.

Обладнання: сигнальні картки червоного та зеленого кольорів, ілюстрації, кросворд, серце надруковане, надруковані ввічливі слова.

Література:

  1. Гальонко Л.П. Подорож до країни ввічливості і доброти.//Розкажіть онуку. - №5 – 2007. – с. 59 – 60.
  2. Скрипцова Г.В. Ввічливість і турботливість // Розкажіть онуку. - №5 – 2007. – с. 61 – 62.
  3. Йовенко В.М. Бал ввічливості // Розкажіть онуку. - №5 – 2007 – с. 62.
  4. Молулукіна О.С. Про культуру спілкування // Розкажіть онуку. - №2. – 2010 – с. 108.
  5. Потапенко І. М. У країні чарівних слів // Розкажіть онуку. №2 – 2010 с. 115 – 116.

                                           Хід заняття

І. Організаційна частина (0.5 хв.)

- Добрий день, діти, сідайте, будь-ласка. Мене звати Лілія Станіславівна.

Сьгодні я проведу у вас виховну годину.

ІІ. Основна частина (20 хв.)

Тему нашої виховної години ви дізнаєтесь, коли відгадаєте кросворд, який характеризує ввічливу людину.

 

В

И

Б

А

Ч

Т

Е

Л

Ю

Б

О

В

 

 

 

Р

А

Д

І

С

Т

Ь

 

Ч

Е

С

Н

І

С

Т

Ь

 

 

Л

Ю

Д

Я

Н

І

С

Т

Ь

С

П

А

С

И

Б

І

 

 

 

В

І

Р

Н

І

С

Т

Ь

 

С

П

І

В

Ч

У

Т

Т

Я

 

 

С

О

Р

О

М

Я

З

Л

И

В

І

С

Т

Ь

 

Т

У

Р

Б

О

Т

А

 

Б

У

Д

Ь

Л

А

С

К

А

 

 

  • Діти, яке ключове слово ви прочитали?
  • Отже, тема нашої виховної години «Світлофор ввічливості».
  • Діти, а яку людину ви можете назвати ввічливою? (яка завжди вітається, веде себе привітно…)

Давайте ми з вами послухаємо казку про чарівне слово.

Чарівне слово

На лавці сидів дідусь. Він був з довгою сивою бородою. Та малював щось парасолькою на піску.

  • Посунтесь, сказав йому Павлик і сів на край.

Старий посунувся і подивився на червоне сердите обличчя хлопчика і сказав:

  • З тобою щось трапилось?
  • А вам то що? – поглянув на нього Павлик.
  • Мені нічого, а ти тільки-но кричав, плакав, сперечався з кимось.
  • Ще чого! – Сердито буркнув хлопчик. – Я скоро зовсім піду з дому.
  • Підеш?
  • Піду! Через одну Оленку піду. – Павлик зжав кулаки.
  • Я їй тільки що майже не дав. Ні однієї фарби не дає. А у самої скільки.
  • Не дає? А через це втікати не потрібно.
  • Не тільки через це. Бабуся мене за одну морквину з кухні вигнала, прямо ганчірко, ганчіркою.

Павлику стало дуже прикро.

  • Дрібниці!- сказав старий – один покричить,інший пожаліє.
  • Ніхто мене не жаліє! – Крикнув Павлик. – Брат на човні їде кататися, а мене не бере. Я йому кажу: « Візьми мене краще, я все одно від тебе не відстану, весла буду нести,сам в човен залізу.

Павлик стукнув кулаком по лавці й замовк.

  • Що  не бере тебе брат?
  • А чому ви все питаєте?

Старий погладив свою довгу бороду:

  • Я хочу тобі допомогти. Існує одне чарівне слово. (Павлик розкрив рота.) Я скажу тобі це слово, але пам’ятай : говорити його потрібно тихим голосом, дивлячись прямо в очі тому, з ким розмовляєш.
  • А яке слово?

Дідусь нахилився до самого вуха хлопчика. М’ яка  борода торкнулася Павликової щоки. Він прошепотів щось і гучно додав.

  • Це чарівне слово. Але не забудь, як потрібно говорити.
  • Я спробую – посміхнувся Павлик – я зараз же спробую.

Він побіг додому. Олена сиділа за столом і малювала. Фарби різного кольору лежали перед нею. Коли побачила Павлика, згорнула їх докупи і закрила рукою. Павлик боком підійшов до сестри і потягнув її за рукав, вона озирнулась. Тоді, дивлячись їй в очі Павлик сказав: «Оленко, дай мені одну фарбу, будь-ласка». Оленка широко відкрила очі. Пальці її розжались та знімаючи руку зі столу вона пробуркотіла:» Яку тобі? »

  • Синю, - несміло сказав Павлик. Він взяв фарбу, тримав її в руках, походив з нею по кімнаті і віддав сестрі. Йому не потрібна була фарба, він думав лише про чарівне слово. «Піду до бабусі, вона щось робить, вижене чи ні?» Павлик відкрив двері до кухні, старенька зняла з дена пироги. Онук підбіг до неї, обома руками притягнув до себе червоне зморщене обличчя і прошепотів:
  • Дай мені шматочок пиріжка, будь-ласка!

Бабуся від несподіванки присіла. Чарівне слово так і засяяло в очах

  • Гарячого, гаряченького захотілось, голубчику мій? – говорила вона, вибираючи найкращого та найрум’янішого.

 Павлик аж підстрибнув від радості та розцілував її в обидві щоки. Чарівник! Чарівник! Повторював він про себе , згадуючи старого під час обіду. Павлик сидів тихо і прислухався до кожного слова брата. Коли брат сказав , що поїде кататися на човні , Павлик поклав руку на його плече і тихо попросив: « Візьми мене, будь ласка ».- всі сиділи мовчки за столом , але брат підняв брови та посміхнувся. « Візьми його» - раптом сказала сестричка. « Чого ти ? Ну чого не взяти?  - посміхнулась бабуся. Звичайно візьму! Будь ласка, повторював Павлик. Брат голосно засміявся , постукав хлопчика по плечах. « Ну досить, збирайся!» . «Допомогло, знову допомогло!». Павлик вибіг з-під столу і побіг на вулицю. Але в сквері вже не було дідуся. Лава була порожня і тільки на піску залишились знаки .

  • Яке чарівне слово допомогло хлопчику? ( Будь ласка).
  • А чи вживаєте ви це слово у повсякденному житті?( Так).
  • Діти, а які ще ви знаєте ввічливі слова?( Вибачте, будь ласка, спасибі…).
  • Давайте пограємо в гру « Допоможи Незнайкові».

1.Незнайко сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на нові будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що повинен зробити Незнайко? (Незнайко повинен встати із лагідною усмішкою та сказати:    «Сідайте , будь ласка, тут вам буде зручно»).

2. На вулиці Незнайко зустрів дівчинку-однокласницю. Вона йшла з магазину і несла важку сумку. Що повинен зробити Незнайко?(Хлопчик повинен сказати: «Давай я тобі допоможу»).

       -    Я бачу ,що ви вже трохи стомилися, тож давайте проведемо фізкультхвилинку.

          Наша фізкультхвилинку називається «світлинка».

          Я тримаю в руках три кольорові кружечки. Кольори кружечків відповідають кольорам світлофору. Якщо я піднімаю зелений колір – ви йдете на місці, коли червоний – ви присідаєте, а жовтий – ви плескаєте в долоні.

Виходьте тихенько з-за своїх парт,станьте так , щоб один одному не заважати. Готові? Отже почали (1-2 хв.).

Ви гарно впоралися із завданням. Сідайте на свої місця.

  •  Коли ви йдете з дорослими, то слід вітатися з усіма, з ким вітаються дорослі. Коли дорослі розмовляють, то діти не повинні перебивати їх , це дуже негарно , а дочекавшись кінця розмови, задати своє питання.
  • Діти, а ви знаєте , як вітаються люди з інших країн?

Ось, наприклад, Японці – схрещують руки на грудях і схиляють голову; Індійці – кланяються , підносячи праву руку до лоба , потім до губ і до серця. Американці – з усмішкою поплескують по плечу.

 Європейці – підводять капелюх  і злегка вклоняються.

  • Діти , а як вітаєтесь ви зі старшими людьми ?( Добрий день).
  • Як ви вітаєтесь зі своїми однолітками?( Привіт).
  • Який вид вітання розповсюджений серед чоловіків ? (Рукостискання).
  • Діти , а ви знаєте , як потрібно правильно розпочинати розмову по телефону?( Потрібно спочатку привітатися, відрекомендуватися, попросити, щоб покликали до телефону того, хто вам потрібен).
  • Давайте спробуємо зараз це відтворити.

Спочатку я покажу , як потрібно розпочинати розмову а потім ви в парах будете спілкуватися по телефону.

«Доброго дня. Це Оксана. Покличте, будь ласка, Миколу до телефону. Привіт, Миколо,скажи, будь ласка, яке домашнє завдання було з математики . Дякую .  До зустрічі.»

  • А тепер спробуйте ви.

Для початку мені потрібно двоє бажаючих.

Ось ти будеш учнем, а ти мамою одного із його однокласників. Однокласник твій захворів, і тобі потрібно подзвонити поцікавитись у його мами як його здоровя. Отож ось вам телефони, починайте.(діти спілкуються).

       -     Молодці,ви добре впорались із завданням із завданням.

              А зараз  давайте розглянемо деякі ситуації.

  1. У шкільному коридорі розмовляють вчителі і серед них ви побачили свою вчительку Олену Дмитрівну. Проходячи повз неї ви ввічливо привіталися: «Доброго  дня, Олено Дмитрівно!».
  • Скажіть ,яка тут допущена помилка?(діти відповідають).
  • Так,правильно,вітатися потрібно з усіма вчителями. Слухайте наступну ситуацію.
  1. Хто вітається першим,коли зустрічаються дівчинка і хлопчик?(Хлопчик).
  2. Якщо ви через вулицю помітили свого знайомого і він вас побачив,як ви привітаєтесь?(Помахати рукою,кивнути головою).
  • Правильно,молодці. А тепер давайте пограємо в гру «так чи ні».

Зараз я роздам вам сигнальні картки. Я  буду читати твердження,а коли ви з ним погоджуєтесь ,то піднімаєте зелену картку,а коли ні – червону.

  1. Тому,кого вітають,привітно дивляться в очі.(зелений).
  2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.(Червоний).
  3. Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.(Червоний).
  4. Не можна вітатися ,тримаючи руки в кишенях(Зелений).
  5. Виховані діти обгортку від цукерок викидають на доріжки.(Червоний).
  6. «Дайте мені хлібину»,- звертається хлопчик у магазині до продавця(Червоний).
  7. «Вибачте,будь ласка,я штовхнула вас ненавмисно» ,- каже дівчинка в автобусі(Зелений).
  8. «Покличте до телефону Марину»(Червоний).
  9. «Я трохи порвала цю книгу,підклейте її самі ».- Сказала дівчинка бібліотекарю.(Червоний).
  10. «Люба бабусю!Я з задоволенням тобі допоможу».(Зелений).
  • Давайте розглянемо деякі прислів’я про ввічливість. Як ви їх розумієте?

Від доброго слова лід розмерзає.

  • Правильно , коли  хтось почує в свою адресу добре слово, то на серці стає приємно.
  • Добре слово краще за цукор і мед.(Жодні солодощі не зрівняються із приємним словом почутим у свою  адресу).
  • І останнє:

Гостре словечко коле сердечко.

(Від приємних ввічливих слів на  серці стає приємно,але почувши хоч одне грубе слово і настрій відразу погіршується).

  • Ви дуже добре виконали задане завдання.
  • Ввічливість – це елементарна форма культурної поведінки.

Ввічлива людина…Яка вона?

Ми зможемо відповісти на це запитання,погравши в цікаву гру.

Я буду говорити людські ознаки, а ви, якщо вважаєте,що вони належать ввічливій людині,будете плескати в долоні.

Отож починаємо:

Байдужа, вихована, жадібна, порядна, бездарна, турботлива,інтелігентна, щира, заздрісна, привітна, чемна, відповідальна, насмішкувата.

  • Діти , на дошці ви можете побачити серце. Скажіть ,будь ласка,від яких слів стає добре нашому серцю?(Вибачте,спасибі, добрий день, привіт).(Діти говорять слова,а я прикріплюю скетчем надруковані слова у  формі пелюсток).

 

ІІІ. Підсумок(3 хв.)

  • Отже,діти,що треба робити,щоб тебе вважали ввічливим?
  • Як ви оцінюєте свою поведінку?
  • Чи задоволені ви собою?

   ІV . Висновок.(2-3 хв.)

  • Діти! Будьте чемними і ввічливими. Адже ваша повага до рідних, друзів, знайомих має виражатися в уважному ставленні до них. Діти! Наша зустріч підходить до кінця. Сподіваючись,що вона була недаремною. Я  щиро вірю , що всі ви станете ввічливими людьми,що вживання ввічливих слів стане нормою життя, а ваші ввічливі вчинки принесуть радість іншим людям.
  • На цьому наша виховна година закінчена.
  • До побачення!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Івашко Анна
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку