30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Світовий океан і його частини. Острови в океані

Про матеріал
Урок дає уявлення про гідросферу, формує знання про Світовий океан як найбільшу частину гідросфери, розповдає про складові частини Світового океану; формує вміння працювати з картами атласу й контурною картою.
Перегляд файлу

 

Світовий океан і його частини. Острови в океані

Мета уроку:дати уявлення про гідросферу, формувати знання про Світовий океан як найбільшу частину гідросфери, розповісти про складові частини Світового океану; формувати вміння працювати з картами атласу й контурною картою.

Обладнання:підручник, зошит для практичних робіт, карта півкуль, діаграма «Розподіл води між Світовим океаном і водами суходолу», схема «Світовий кругообіг води в природі».

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Географічна номенклатура:океани: Тихий, Індійський, Атлантичний, Північний Льодовитий; моря: Чорне, Азовське, Середземне, Червоне, Балтійське; протоки: Керченська, Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берингова; затоки: Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; острови: Гренландія, Мадагаскар, Великобританія, Нова Гвінея; півострови: Аравійський, Кримський, Індостан, Лабрадор, Скандинавський, Сомалі.

Очікувані результати:учні зможуть: називати суттєві ознаки понять «гідросфера», «океан», «море», «затока», «протока»; пояснювати схему світового кругообігу води, роль Світового океану в географічній оболонці; визначати особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою; наводити приклади морів, заток, проток, островів; знаходити й позначати на контурній карті моря, протоки, затоки, острови, півострови.

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Землю правильніше було б назвати планетою Океан. Погляньте на фізичну карту півкуль. Блакитний і синій кольори на ній переважають і позначають воду. Ви вже знаєте, що вода може перебувати в трьох станах. При переході з одного стану в інший вона очищується; у рідкому стані вода є прекрасним розчинником і має здатність текти; більшість речовин при охолодженні стискаються, а вода розширюється; при замерзанні води утворюється лід, який стає легшим за воду. Без води неможливе існування рослин і тварин — втрата організмом великої кількості води призводить до його неминучої загибелі. Не дивно, що в багатьох народів світу вода була синонімом родючості й служила об’єктом поклоніння. Давайте ближче познайомимося із цією природною «королевою».

(Учитель оголошує учням тему й очікувані результати уроку.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

1. У яких станах може перебувати вода?

2. Де можна побачити воду в рідкому стані? у газоподібному?

3. За яких умов вода переходить із одного стану в інший?

4. Що таке кругообіг води в природі?

5. Що таке шкала висот?

6. Як за допомогою фізичної карти довідатися про висоту місцевості, про форму рельєфу?

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1. Поняття про гідросферу.

2. Світовий кругообіг води в природі.

3. Океани Землі.

4. Частини Світового океану.

5. Шкала глибин.

6. Суходіл в океані.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Змагання

Учитель об’єднує учнів у три команди (за кількістю рядів). Представники команд по черзі виходять до дошки й записують назви океанів, морів, заток і ділянок суходолу, які вони омивають.

Зразок: Індійський океан — Антарктида; Середземне море — Африка; Тихий океан — Євразія; Чорне море — Кримський півострів.

VI. Підсумки уроку

Висновки

Гідросфера — водна оболонка Землі, яка включає води Світового океану, суходолу й воду атмосфери. Вода має унікальні властивості, що визначають особливості багатьох природних процесів і явищ на Землі.

На нашій планеті відбувається постійне переміщення води світовий кругообіг, завдяки якому є можливим різноманітне життя на суходолі; він обумовлює перерозподіл тепла й вологи на Землі, зміну води в океанах, поверхневих водах й інших частинах гідросфери.

Світовий океан поділений ділянками суходолу на чотири величезні частини — океани. Найбільшим є Тихий. Море — частина океану, частково відділена від нього суходолом або підвищенням підводного рельєфу. Частина океану, що вдається в суходіл і має з ним вільний водообмін, називається затокою. Океани й моря можуть з’єднуватися протоками. Відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою, називають островами. Окремі ділянки суходолу, що сильно вдаються у води океанів, морів або озер, називаються півостровами. Визначити глибини озер, морів й океанів можна за шкалою глибин на фізичній карті.

VII. Домашнє завдання

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. Визначте за картою географічне положення одного з островів.

Укажіть: 1) назву острова; 2) у якій частині якого океану розташований; 3) назву найближчого материка, чим від нього відділений; 4) між якими паралелями й меридіанами розташований; 5) якими морями (океанами) омивається.

3. Підготуйтеся до уроку — навколосвітньої подорожі.

 (Див. роздавальний матеріал.)

 

doc
Додано
10 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку