Збережемо природу разом

Про матеріал
Заняття з природи в різновіковій групі на тему "Збережемо природу разом". Заняття цікаве звукозаписом та презентацією. Містить в собі колективну роботу
Перегляд файлу

Заняття ознайомлення з природою в різновіковій групі

дошкільного підрозділу

“ Збережемо природу разом”

Вихователь: Вергелєс О.М

Мета:Навчити дітей любити і охороняти природу.

-   виховувати дбайливе ставлення до рослин і тварин, - формувати уявлення про те, що рослини і тварини потребують охорони і захисту,

-   дати поняття про Червону Книгу: ознайомлення з рослинами і тваринами, які занесені в Червону Книгу. - ознайомити з творістю Вировець Лариси

Обладнання: ілюстрації тварин та рослин, які охороняються законом, магнітофон, зразок Червоної книги України

Хід заняття

1

Вступна бесіда за темою заняття

Вихователь: Сьогодні ми будемо говорити про природу, про дбайливе ставлення до природи, про її захист. А також познайомимося з Червоною книгою України - Що таке природа?

-   За що ми любимо природу?

-   Які книги читали про природу?

-   Які тварини є в нашому куточку природи?

А тепер повернемося в велику природу. Згадайте, як ми ставимося до дерев та чагарників? Діти, а чи можна кривдити птахів? Чому не можна їх ображати? Як треба піклуватися про птахів та тварин? Ви знаєте , що природа це не тільки територія дошкільного підрозділу? Це і ліси, і ставки, і ріки, і гори, і все, що там живе і росте. Давайте поговоримо про ліс. Ми говоримо: «Ліс - це царство природи.

-   Що росте у лісі? - Хто живе у лісі?

-   Хто піклується про ліс? (лісник) - Як лісівники дбають про - Яку користь дає ліс?

Правильно, ліс - це і чисте свіже повітря, і волога, і будівельний матеріал. Ліс - це і дрова. Ліс - це і ягоди, і гриби, і горіхи. Тому ліс потрібно берегти і охороняти.

Але не всі по-справжньому люблять і бережуть природу. Є люди, які вирубують цінні дерева, вбивають рідкісних тварин. А скільки шкоди приносять лісі туристи! Ламають гілки дерев, рвуть квіти, залишають після себе купи сміття, палять багаття і забувають або не хочуть їх загасити, від чого може виникнути пожежа. А після пожежі ліс довго буває мертвим. Послухайте вірш Вировець Лариси, який так і називається «Мертвий ліс» (запис на магнітофоні).

2

МЕРТВИЙ ЛІС

Дитинко, мила, я уже не в змоз і тебе плекати: видно, сповила дурне гніздо у злих вітрів на розі, де квітне лиш осот та омела.

Настирні ночі совами кружляють – застигла свіжа кров на пазурах. Чому не стане пасткою гілля їм , у цвинтарних колючих кущерях?!

Повітря димне з присмаком полину, і щемний біль близ лівого плеча: куди мені сховати полохливе,

грайливе, безпорадне дитинча?

Куди летіть, які долати мури, кого благати, не втирати сліз? Одне лиш небо – хиже і похмуре, і мертвий ліс навколо.

Мертвий ліс...

3.

Вихователь:

-   Як ви думаєте, чому ліс став мертвим?

-   Про яку грайливе дитя йдеться мова у віші?

-   Як потрібно берегти ліс від пожежі? (відповіді дітей). Правильно. Адже людина багатьом зобов'язаний лісі. Народ здавна складав про ліс вірші, пісні, прислів'я, приказки. А які прислів'я про ліс пам'ятаєте ви?

Діти:

-   Гаї та ліси - всьому краю краса.

-   Рослини - землі прикраси.

-   Люби ліс, люби природу, будеш вічно милий народу.

-   Ліс - багатство і краса, бережи свої ліси.

-   Ворог природи той, хто лісу не береже.

Все в світі взаємопов'язане: життя людини і життя лісу та його мешканців.

Ліс - це повітря для легень, волога і тінь.

Ліс - комора, віддає безкоштовно свої дари: горіхи, ягоди, гриби.

Ліс - це домівка для звірів, комах і птахів.

4. Ознайомлення дітей з Червоною книгою України (тварини)

(перегляд відеопрезентації та бесіда за її змістом)

5.Фізхвилинка

Вліз опеньок на пеньок, Простояв один деньок,

А потім схилився, Трохи не звалився.

Тоненький, тоненький, Ніжка як соломинка.

2   частина

І зараз, коли деякі рослини і тварини можуть зникнути, з'явився закон про охорону природи. Рідкісні тварини, рослини, комахи занесені в особливу книгу - Червону Книгу. Червоний колір - це колір небезпеки.

(Діти роблять Червону книгу свого рідного краю з підготовленого вихователем матеріалу). (колективна робота) А тепер послухайте вірші :

1.  Дерево, трава, квітка, і птах Не завжди вміють захиститися. Якщо будуть знищені вони На планеті ми залишимося одні.

2.  Нор звіриних, пташиного гнізда Розоряти не будемо ніколи. Нехай пташенятам і маленьким звірятам Добре живеться з нами поруч.

3   частина

Рефлексія.

Про що ми говорили сьогодні на занятті? Що нового дізналися? Чи навчилися ми методам охорони природи.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максименко Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
479
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку