Свійські тварини рідного краю. Конспект уроку 1 клас

Про матеріал

Навчальна: Продовжити формувати уявлення дітей про свійських тварин ознайомити дітей з умовами утримання свійських тварин у рідному краї, простежити вплив людини на розвиток тваринництва у рідному краї;

Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, висловлювати судження, описувати та розпізнавати тварин; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати рідний край;

Виховуюча: виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до тварин рідного краю.


Перегляд файлу

Тема. Свійські тварини рідного краю.

Мета. Навчальна: Продовжити формувати уявлення  дітей про свійських тварин ознайомити дітей з умовами утримання свійських тварин у рідному краї, простежити вплив людини на розвиток тваринництва у рідному краї;

Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, висловлювати судження, описувати та розпізнавати тварин; розвивати мислення, увагу, спостережливість, бажання пізнавати рідний край;

Виховуюча: виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до тварин рідного краю.

Тип уроку. Урок  засвоєння знань

Форма проведення уроку. Урок - гра

Обладнання. Демонстраційний матеріал «Свійські тварини»,

ілюстрації із зображенням свійських тварин рідного краю, презентація до уроку,  роздаткові картки.

                                            Зміст уроку.

  1. Організаційний момент.

Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли гості в домі – це свято. Тож проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.

          ІІ. Емоційний настрій учнів на урок

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яким ви хочете, щоб він був?

ІІ. Мотивація "До успіху"

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий урок. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Давайте зараз пригадаємо: Наші очі на уроці добре  що? (дивляться і все бачать.

Вуха уважно слухають і все? (чують)

Голова добре ? ( думає)

Отже,

         Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Б."Самоналаштування"

 - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці

 

ІІІ. Хвилинка спостережень

дізнаємося про погоду сьогоднішнього дня.

Вправа «Погода»

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Яке число?

-Тепло чи холодно надворі?

-Який стан неба?

-Яка температура повітря?

-Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?

 

  •         Сьогодні ми з вами перегорнемо  наступні сторінки природознавства. Немає такого куточка на Землі, хоч трохи придатного до життя, в якому не було б тварин.. Вони живуть у найбільших глибинах лісу, зустрічаються на найвищих горах, пристосувались до життя біля людей.

Тварини будуть головними героями сьогоднішнього уроку. Ви будете разом з   ними виконувати поставлені завдання

ІV. Основна частина

Вчитель.

Діти, сьогодні вранці , коли я йшла до школи, знайшла торбинку. Ось вона. Я вирішила принести її у школу і разом з вами зазирнути у торбинку. Але вона чомусь не відкривається. Ось погляньте, що це за лист?.

«Я торбинка чарівна, відкриюся тільки тоді, коли ви відгадаєте всі загадки.»

 Загадки.

Ніс в сметані в нього й ротик, відгадайте, хто це? (Котик)

 

Не дід, а з бородою, не бик а з рогами, не корова , а доїться (Коза)

 

Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)

 Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран,, вівця)

 У кого роги довші за хвіст? (Коза).

 Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)

І ввечері і зранку 
Вартую я на ґанку. 
І кусаю, і гарчу- 
В дім чужих не пропущу. (Собака)

Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.(Кінь)


Є на рильці п'ятачок, 
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте!(Порося)


(Слайди)

Про кого ці загадки? Як назвати ці відгадки одним словом? Чому їх називають свійськими тваринами?

 Торбинка наша відкрилася. (Діти по черзі виймають тваринок)

. Сьогодні ми поговоримо про свійських тварин рідного краю. Згадаємо, чим вони корисні людині і як людина повинна піклуватися про свійських тварин.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»

—Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди меш­кали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. На­шим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими;             

Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав Час. Кіль­кість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників. (Слайд)

 Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

 Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?  До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (ко­рова, вівця, коза, свиня, кінь).

 Правильно, свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).     (Слайд)

 Діти відповідають

Гра «Посели тваринку» (Слайд)

ВЧИТЕЛЬ. Кожна свійська тварина живе в особливому  будиночку. Підкажіть, як вони називаються?

Корові – корівник

Здавна наш народ корову називає годувальницею. Як ви гадаєте, чому? Більшу частину всієї кількості м’яса дає велика рогата худоба, а молоко і молочні продукти ми споживаємо щоденно. Шкіру використовують як сировину для пошиття взуття. Корови влітку споживають траву, а взимку – сіно та солому. Їх ретельно доглядають, утримують у хлівах, на фермах

 

Свині – свинарник

 

Коням – конюшня

кінь -  добрий помічник людини з давніх часів. Він вільно орієнтується в будь-який час і за всякої погоди, має розвинений слух, нюх та органи дотику. Тому кажуть, що кінь «дорогу ногами бачить». Від коней одержують м'ясо-конину і молоко.

Вівці – вівчарня

Вівці дають людині вовну, м'ясо, молоко, шкуру, жир. З овечого молока виготовляють сир, бринзу, масло. Зі шкур роблять хутро, а з вовни – міцні й теплі тканини. Утримують їх отарами. Живляться вони травою, сіном, коренеплодами.

 Собаці – конура

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

І Музична дидактична гра. «Хто як кричить?

Загубились цуценята.

Кличуть маму, кличуть  тата. Як? (Гав, гав.)

А у киці дітки чемні.

 Розмовляють так приємно. Як? (Няв няв, няв)

Поросятко кличе друзів.

Щоб погратися на лузі. Як?(Хрю, хрю, хрю)

А малята наші знають

Як корівка всіх гукає. Як? (му, му, му)

 

Гра «Чиє дитинча?»

— Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров'ям. Улітку для свійських тварин за­готовлює корми, до настання холодів утепляє житла. Узимку і на­весні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?             

1)Учитель називає дорослу тварину, а діти — дитинчат цієї  тва­рини.

Наприклад:

Свиня — (поросята)

Кодова — (телята)  

Качка — (качата) Гусак — (гусенята) Кінь — (лошата)

Вівця — (ягнята) 

Кішка — (кошенята)

 

Робота з підручником.

Проблемне завдання « Нагодуємо тварин.

 Раді дітки, раді мами. Треба діток годувати. А чим? (Біля кожної тваринки дітки викладають малюночок того, що їдять тварини.)

А тепер, коли тварини наїлися, вони вирішили з нами погратися. Розважальна гра » Впізнай тваринку!»

 Гра – медитація «Тварини – барометри»

(Діти виконують рухи, які імітують рухи тварин.)

  • Корова перед дощем підводить голову вгору і глибоко дихає.
  • _ Кінь перед дощем трусить головою і піднімає її вгору.
  •  _ Кіт згортається клубочком, затуляє мордочку лапкою, на холод.
  • Свині чухаються, труться на тепло.
  • Собака простягається на землі – на тепло.
  •  Вчитель. Але не завжди тваринки бувають добрими, тому пам’ятайте.:
  • Не можна підходити до чужих собак і розмахувати палицею
  • Не можна годувати чужих собак, під час їжі підходити до неї.
  •  Не можна тягати кота за хвіст, за вуса.
  • Треба обов’язково мити руки з милом після ігор з тваринами.

Які гарні тварини були у нас сьогодні на уроці. Ми з ними грали, годували їх. А чому ми це робили? .

Тому що люди піклуються про свійських тварин.

Підсумок уроку

Яких свійських тварин нашого краю ви запам’ятали?

Які тварини є у вас дома? Які у них клички? Що люди одержують від тварин? Назвіть продукти харчування, які отримуємо від свійських тварин?

 Всіх тварин ми дуже любим

 Бо вони потрібні людям.

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Grand Ri
    Мені сподобався такий варіант уроку, який не стандартно поданий у вигляді звичайних завдань, а наповненний цікавими видами роботами саме для дитини.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
1863
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку