Гусятинський центр дитячої та юнацької творчості
Свято - подорож
«Козак танцює, як на коні гарцює»
Підготувала:
педагог-організатор
Трач О.С.
Гусятин
Гусятинський районний центр дитячої та юнацької творчості
Свято - подорож
«Козак танцює, як на коні гарцює»
Мета:ознайомити учнів із різними видами танців козаків; формувати логіку танцю, поставу, ритмічність; виховувати естетичні смаки.
Завдання: Переглянути різні відеоролики козацьких танців і через майстер-клас навчити учнів одному з видів танців;заохотити до подальшого їх вивчення.
Обладнання: Ноутбук, проектор
Хід проведення
Вед. 1 Добрий день! Ми раді зустрічі з вами.
Вед. 2 Сьогодні ми з вами ознайомимося з народними танцями і не тільки…
(Грає музика)
Вед.3 Олімпійський бог Зевс у союзі з покровителькою наук і мистецтв Пам’яттю народжують дев’ять сестер-муз, які стали покровительками мистецтв талантів та наук. На вершині гори Гелікон сестри в водять хороводи, коли наступає ніч, одягнувшись непроглядним туманом, Музи спускаються до людей. На землі вони обдаровують людей здатністю до творчості, вселяють розумні думки, вгамовують сварки. Однією з дев'яти сестер була Муза танцю, яку звали Терпсихора, яка допоможе нам дізнатися про українські народні танці.
Вед. 4 Як ви думаєте, що таке танець? (Відповідь глядачів). Так правильно це рух.
Вед. 1 Які основні види танців ви знаєте? (Відповідь глядачів)
Вед.2 Так, правильно. Король танців – вальс,гопак, полька….
Вед.3 А як ви думаєте, для чого люди танцюють? (Відповідь дітей)
Вед.4Дійсно, з давніх-давен танець прикрашав життя людей. Вони створили танець як засіб вираження своїх думок, почуттів. За допомогою танцю люди зверталися до сил природи, просили вдалого полювання, дощу, сонця, гарного врожаю.
Танець «Полька» виконує танцювальний колектив «Фантазія».
Вед. 1 Друзі, а чи ви любите подорожувати?
То ж сьогодні разом із музою Терпсихорою
ми відправляємося з вами в подорож. Усі будьте
уважні ми вирушаємо.
Перша зупинка «Аркан»
Вед.2 Аркан – займає особливе місце серед чоловічих ритуальних військових танців:
Вед.1 Танцювали опришки перед військовими виступами.
Вед.2Танець мав на меті перевірити на міцність і витривалість чоловіка – воїна.
Вед.1Аркан був своєрідною психологічною підготовкою до вирішальних дій.
Вед.2 До вашої уваги елементи українського танцю «Аркан».
(Виконання елементів танцю «Аркан»)
Вед.3 Друга зупинка «Чеберячка»
Чеберячка – старий український танець з багатьма фігурами. Всі танцювали в колі, один за одним по черзі, чоловіки, танцюють з закладеними за плечі руками.
Вед.4 Запрошуємо на сцену вихованців танцювального колективу «Фантазія», які нам продемонструють елементи танцю «Чеберячка» (Виковання елементів танцю «Чеберячка»)
Вед.1 Третя зупинка «Козачок»
Вед.2 Козачок танцює один або два козаки, рідше чоловік і жінка.
Найголовніше було дрібнесенько відбивати ногами по землі,щоб аж земля гуділа, витинати голубці, підскакувати щупаком вгору і виробляти при самій землі присядки при цьому…
Вед.1 І знову на сцені учасники танцювального колективу «Фантазія», які нам покажуть елементи танцю «Козачок»
(Виконання танцю «Козачок»)
Вед.3 Четверта зупинка «Гопак»
Вед.4 Найпопулярнішим українським танцем є «Гопак» - своєрідне змагання між танцюристами. Назва танцю приходить від вигуку «гоп!» Щоб танцювати цей танець , треба бути спритним і міцним. Адже «Гопак» - танець для виконання якого потрібна неабияка фізична сила.
Вед.3 Гопак – це сольний чоловічий танець, в основі якого лежала імпровізація, попередником його був танець «козак», який Катерина II заборонила через саму назву.
Вед.4 До вашої уваги елементи українського танцю «Гопак»
(Виконання танцю «Гопак»)
Вед.1 П'ята зупинка «Чумак»
Справжнім театральним видовищем був мімічний танець «чумак». Героями цього імпровізаційного танцю були хлопець-чумак і дівчина (роль дівчини часто виконував чоловік)
Вед.2 Чумак танцює навколо коханої і залицяючись до неї показує свою любов.
Вед.1 Проте дівчина байдужа і відмовляє його залицянням.
Вед.2 Але коли чумак дістає кошель з грішми – кохана нарешті відповідає парубку взаємністю.
Вед.1 Отже, дивимося цей жартівливий танець «Чумак» у виконанні членів танцювального гуртка «Фантазія»
(Виконання елементів танцю «Чумак»)
Вед.2 Шоста зупинка «Ігрова».
Гра «Знавці»
Вед.3 Ви знаєте, що кожен народний танець має свої вправи. І зараз ми перевіримо вас, як знавців. представники танцювального колективу демонструватимуть вам різні вправи, а ви повинні назвати – які.
Вед.4 А для проведення гри нам потрібно створити дві команди по п’ять учасників.
Вправи: припадання, крутка, тинок, вірьовочка, бігунець, присядка, голубець.
(Проводиться гра)
Вед.3 Гра «Козацький гопак»
Козацький танець - не просто танець для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою. Козак, як вихор міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю.
Вед.4 Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, у якого наче вселився сам біс. Це козаку допомагав танок.
Вед.3 А тепер спробуємо себе в танці. Хто найдовше танцюватиме навприсядки, той переможе.
Вед.4 Отже запрошуємо на сцену шість сміливців.
(Проводиться гра «Козацький гопак»)
Вед.1До вашої уваги Танцювальні естафети.
Зараз ми з вами потанцюємо, але не просто а провівши танцювальні естафети. Нам потрібно створити дві команди по 10 чоловік. І так перша естафета «Біг присядкою». Друга естафета «Біг бігунцем». Третя естафета «Біг тинком» (падибасом). (Проводяться танцювальні естафети)
Вед.2 Гра «Хореографи»
Щоб провести гру нам знову потрібно створити дві команди по три учасники, які будуть хореографами. Ваше завдання придумати масовий танець з глядачами і навчити всіх танцювати. Виграє та команда, яка краще зуміє згуртувати і заохотити глядачів до виконання танцю. (Проводиться гра)
Вед.1 Наша подорож, на жаль добігає до кінця, але завершити її ми зможемо після того, як проведемо майстер-клас, який нам підготувала колега Музи Терпсихори керівник хореографічних гуртків Оксана Михайлівна Мануйлова (Проводиться майстер-клас).
Керівник хореографічних гуртків Завершимо ми нашу подорож бліц-опитуванням «Закінчи речення». Я пропоную вам продовжити незакінчене мною речення.
Я знаю….
Я вмію….
Я запам’ятав….
Мені найбільше сподобався…
Вед.1 дякуємо вам що були з нами.
Вед.2 На все добре.