Свято Букварика в першому класі

Про матеріал
Свято Букварика в першому класі з казковими героями, з можливістю залученням батьків до свята.Свято розраховане на 30 учнів.
Перегляд файлу

Свято букварика в першому класі

(Під музику в зал входять перші три учні)

Учень:

Діді-ділі, дінь-ділень!

Діти, гості, добрий день!

Учень:

Дінді-дінді, вам наказ, -

Не спізнитись  перший клас!

Учень:

На веснянім видноколі зайнялась зоря!

Учні почергово:

Свято в школі!

Свято в школі!

Свято Букваря!

Учень:

Воно буде класне -

веселе й сучасне

Учень:

Тому рук не шкодуйте

і артистам аплодуйте!

Учитель:

Добрий день, дорогі діти, батьки, гості і всі, хто присутній в цьому залі. Благословенна та ясна година, коли Буквар бере до рук дитина… Яка це відповідальна мить! З цього часу в житті дітей розпочинається новий період, бо Буквар - це перша сходинка до знань.

Сьогодні у нас свято - Свято Букваря. Ще вчора наші першокласники перегорнули останню сторінку Букваря. Сьогодні ми святкуємо першу перемогу наших маленьких школярів. Зустрічаємо наших найменших здобувачів освіти! Ось він - наш веселий, щасливий, працьовитий, дружний і трішечки галасливий. Наш зірковий перший клас!

(Під музику входять всі діти)

Учень:

Що це нині є за свято?

Що людей тут так багато?

Учень:

Ти не знаєш? Мусиш знати

Ми прийшли тут святкувати

Тата, мами,ти і я - гарне

Свято Букваря!

Учень:

В небі сонечко сіяє,

Заглядає в 1 клас.

І воно, напевно, знає,

Що сьогодні свято в нас.

Учень:

У житті найкращий 1 клас,

Через те, що все тут перший раз.

В перший раз - підручник,

Зошит в перший раз.

Учень:

Вперше тут для нас лунав дзвінок,

Вперше він покликав на урок.

Вперше вересневої пори,

Мами в школу нас за руки

Несміливих повели.

Разом:

А сьогодні ми вже справжні

Стали справжні школярі!

Учень:

Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними й наше свято -

Вшанування Букваря!

(Пісня “Ми першокласники”)

(Вбігає Сова)

Сова:

Увага! Увага! Я Сова! Я Сова!

Мудра в мене голова!

Бачу я, у вас сьогодні свято,

І дітей також багато!

Це, напевно, школярі?

Клас який, скажіть мені?

Всі: 1-А/Б/В

Учень:

Ми букварика чекаєм,

А його усе немає.

Де ж так довго забарився?

Може в лісі заблудився.

(Вбігає Сорока)

Сорока:

Скре-ке-ке! Скре-ке-ке!

Чи ви чули отаке?!

Нині Свято Букваря,

А Букварик нема!

Не прийшов до діток вчасно,

Може трапилось нещастя?

(Забігає Незнайко, обходить коло, з усіма вітається за руку.)

Незнайко: Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!

Учень: Що це за несподіваний гість? Ви його впізнали?

Незнайко: Добрий вечір!

Учень: Який вечір? Адже зараз день!

Незнайко: А я й не знаю чи вечір, чи день?

Учень: А чому це ти так кричав?

Незнайко: Та то я від злодія тікав!

Учень: Від злодія? Від якого?

Незнайко: Від звичайного, який хотів вкрасти мій капелюх!

Учень: Який твій капелюх? А навіщо він йому?

Незнайко: Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша голова!

Учень: ой, Незнайко! Не сміши нас! У тебе розумна голова? Ось ми зараз перевіримо, що ти знаєш та вмієш! (Показує надруковану літеру “К”). Яка це літера?

Незнайко: Півжука.

Учень: А точніше?

Діти: Літера “К”.

Учень: (Показує літеру “О”) А оце?

Незнайко:  Та це кругле яйце!

Учень: Діти, а ви як вважаєте?

Діти: Це літера “О”

Учень: Ну що ж, Незнайко, нам тебе шкода! Літер ти не знаєш, читати не вмієш.

Ось хто лиха нам накоїв,

Хто читати не хотів,

Хто не вчився гарно в школі

І Букварик згубив!

Незнайко:

Це все наклеп і брехня!
Доведіть, що винен я!

Учитель/автора: А тим часом у казковому лісі.

Баба Яга: Книгу я знайшла чарівну,

В господарстві так потрібну.

По ній буду чаклувати,

Доню магії навчати.

(Шукає свою доньку Ягуську.)

Баба Яга: Де ж поділася Ягуська -

Моє капосне дівчисько?

Зараз мамця почаклує,

Вітерцем тебе придує.

Ягуська: Що це, матінко моя,

Невже чорна магія?
Якісь знаки та карлючки.

Баба Яга: Це літера “О”.

Ягуська: О? Отрута? Не бери1 Мерщій викинь! Поклади!

Баба Яга: Не турбуйся ти, ягусько,

Заспокойся, угамуйся,

Справді, книга чари має,

Бо дітей читать навчає.

Будь-який малий школяр

Знає, книга ця - Буквар,

Ось і ти навчись читати,

Досить вже байдикувати

Шістсот років тільки маєш, що гуляєш а гасаєш.

Ягуська: Я - читати? Ти жартуєш?

Баба Яга: Ти мене погано чуєш?

Я тебе наздожену і за книгу усаджу!

Букви вчи! Не йди нікуди!

А то гірше тобі буде.

Ось тобі секундомір,

Потім себе перевір.

Будеш йому звітувати,

Я ж лечу в ліс на нараду

І даю тобі пораду:

Швиджу справою займися,

Часу не марнуй. учися!

(Стук у двері. Заходить листоноша)

Листоноша: Це 1 клас?

А чи у вас сьогодні свято?

Тоді отримайте листа.

(Вчитель читає листа)

“Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене вкрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробовування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію.

З нетерпінням чекаю визволення.

Ваш Букварик”

Учитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти “Чарівну Квіточку”, а пелюстки у посланців Чарівника. Кожна квітка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

(Вихід параски і Палажки (під музику “Баби в стразах”)

Параска: Добрий день, добрі люди.

До вас на свято я давно збиралась.

Про нього прочитала у мережі фейсбуквар.

Баба Палажка: - Добрий день, а ось і я - баба Палажка. Ох, чуть не запізнилася! Бачу, що й Параска вже тут як тут… явилася! А я - кручусь, як білка: на дачі сіяти, картоплю садити, ще й уроки з внуком робити. Вже вивчила всю програму 1 класу, на це витратила дуже багато часу, норми читання знаю, після читання не засинаю. І внук у мене нівроку розумний росте - в одному класі по чотири роки вчиться.

Як я кажу - наука завжди згодиться!

Параска: Прислав Господь на мою голову бабу Палажку!

Розкажу я вас про неї з самого початку.

Минулого тижня дзвонила,, розв’язати задачу 2 класу мене попросила.

(Пошепки до залу) Вона ж у школі не вилася, тосу дурною лишилася! Тьфу!

(Голосно) Отже, дітки, уроки треба вчити, щоб мені - бабі /парасці, потім не дзвонити!

Палажка: Я?! Тобі: ..дзвонила?! Та бодай тебе колька вхопила! Та я ж купила ГДЗ! Там написано про все!

(Нахиляється до залу).

Відколи я цю книжку маю -

10 хвилин на домашні з онуком витрачаю.

Я в школі зіркою була, а ти - ходила, як коза.

Параска: Ти? Зіркою була?

Ой, тримайте мене, діти, бо впаду від сміху ха-ха-ха! У мене всі домашні списувала!

Була ж на уроках пень пнем! До десятого класу ходила в суммці з Букварем. Не те що я! А я.. завжди експериментувала!

Коли писала- буквам елементи добавляла… Пам’ятаю, вчителька і завуч ніяк налюбуватися на моє письмо не могли. Мої кривульки їм так до смаку припали.

Палажка: Ага! Що потім обом швидку викликали!

Параска: Вони ще й лікарям показували моє письмо. Ох і давненько це було.

Палажка: Ну досить вже минулиим жиити. Треба рухатись вперед.

До речі, Параско, а чому у тебе не працює інтернет?

Параска: А звідки ти про це знаєш? Що, з мого  вайфаю зависаєш?

Палажка: Я? Та тьфу на тебе!

Дуже треба. Та я пароль вайфаю школи знаю.

Сиджу на лаві біля школи і качаю.

Параска: Дітки, щоб отримати від нас пелюстку, вам потрібно показати нам щось душевне.

Палажка: Сідаймо Параско і подивимся.

(Танець “А ти мене любиш?”)

Параска: Ну ммолодці! Отримуйте пелюстку!

(Звучить сумна музика і з’являється Дівчинка-плакса

Плакса: Всім привіт. Я дівчинка-плакса, я весь час плачу, я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішти - пелюстка ваша.

(Сценка)

Автор: школярика вчитель спитав.

Учень 1: Хто приклад тобі розв’язав?

Бабуся, матуся чи тато?

Учень 2: - не можу я точно сказати,

бо вчора зарано ліг спати.

Автор: На уроці вчителька звертається до Гриця.

Учень 1: Підкажи-но мені, будь ласка, на чому ми зупинилися минулого разу?

Учень 2: Вибачте, Ірино Іванівно, але я теж забув.

(Лунає музика і з’являється Циганка)

Циганка: А ви хто такі?

Діти: Першокласники!
Циганка: Вас вітає Циганка Ґаґа. Я потрапила на Свято Букваря у 1 клас?

Знаю, що ви нову мережу Фейсбуквар створили і на цю подію ороку Букварика запросили.

А ці дві баби, що тут робили? Добре, що пішли, ще б мене побили.

Я прийшла на ваше свято гроші заробити.

(Циганка по черзі підходить до тат)

  •          Позолоти ручку, чоловіче, я тобі погадаю.

Тобі на руці написано, що любиш багато працювати.

  •          Бачу дружина має накладні вії, скоро здійсняться всі ваші мрії.
  •          Грошей багато будеш мати, захочеш школі допомагати.

(Циганка іде до мам)

  •          Ой, чорноброва.. Бачу, що любиш селфі робити,

Та камера не дуже! Хочеш, можеш у мене 12 айфон купити?!ґ

  •          Ой, скоро буде твоє дитя контрольну писати.

Раджу тобі заспокійливі приймати.

(Циганка іде до вчительки)

  •          Ой красуне… Багато роботи маєш, бачу ночей не досипаєш. Скоро будеш ще більше мати, бо треба буде контрольні перевіряти. Моя тобі порада на 4 роки:

Як будеш контрольні перевіряти, став 2 цифри -

Одиничку пиши, а нулик збоку дописуй,

одиничку пиши - двійку дописуй.

Й жодних проблем мати не будеш.

(Циганка іде до першачків)

Циганка: Бачу, що хтось ніжками почав перебирати. Хто ви такі?

Діти: Ми - першокласники!

Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки буть у 2 класі.

Учень:  Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання на  треба виконати, щоб отримати пелюстку.

Циганка: Яку пелюстку? Краще в карти зі мною пограйте.

Учень: А хіба дітям можна грати в карти?

Учитель: Звісно - це не дитяча гра, але ж треба виручати букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.

(Циганка дістає карти з прикладами і показує дітям, діти відповідають)

Циганка: Вгадали.

Діти: А ми не вгадували, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.

(Циганка віддає пелюстку дітям)

(Під музику вбігає Пеппі)

Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятися. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо ви зі мною згодні, то заходьте до мене на фейсбуквар, підписуйтесь, ставте лайки і коментуйте! Якщо ви зі мною проведете фізхвилинку, то я віддам вам пелюстку.

Пеппі: Ви мене переконали. Пелюстка ваша! А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?

(Під музику вбігає Баба Яга)

Баба Яга: А що це за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха-ха-ха!

Інтернет… піар… створили, бачте,, Фейсбуквар!

Палажка і Параска вже у мережі, Ґаґа теж (Перераховує на пальцях)

А ? Про мене навіть не згадали! Нічого! Я їм зараз покажу! (Погрожує кулаком)

Знищу… їх… і їхню мережу фейсбуквар. (Сердито) Не буде в них на святі їх… Буквар.

Ой, а де цей Буквар?

Учитель: Заспокойтесь, бабусю, ви ж така красива, ваші очі, як.. каламутні озерця, недарма ви запали Кощею до серця.

І ніс маленький… І з такою велиииииикою горбинкою! Натуральне сиве волосся… під рваною хустинкою. А про брови вже й не буду говорити… Можна на корекцію і не ходити. З вашого лиця тільки воду пити. Хіба таку красуню ми могли не запросити?

Запрошення ми надіслали вам давним-давно, але ж інтернету не було… як на зло.

Баба Яга: Та що ви кажете, красива? …Я? (Не вірить).

Ну, якщо чесно… я така… (Гордо і кокетливо).

А інтернет чому пропав? (Задумано).

Мабуть,... Кощей давно рахунок не поповняв (Сердито).

Окей, за креативність лайк вам дам.

Зараз сфотографуюсь і викладу селфі в інстаграм.

Я компліменти ваші приймаю. До себе в друзі й вас додам. Підписуйтесь на мене в інстаграм.

Якщо правильно відповісте на мої питання - пелюстка ваша.

  1. - Сашко, було в нас 4 апельсини, 3 ми дали Христинці. Скільки у нас залишилось апельсинів?

- А ми їй краще не даммо, бо в неї діатез буде.

  1. - Сашко, яка найкраща пора для збирання яблук?

- Коли собаки прив’язані.

  1. - Чого весь урок ти, Аліно, пасешся в зошиті сусіда?

-  Я перевіряю в нього , чи правильно він списав у мене

  1. - Христинко, чому тебе не було в школі?

- бо: “Всюди добре, а вдома найкраще”.

  1. - Катрусе, скажи, скільки мама заплатить за 2 кг яблук, якщо 1 кг коштує 10 грн.?

- Не знаю, моя мама завжди торгується.

Молодці! Пелюстка ваша!

(Грає музика, з’являється Чарівник і звертається до присутніх)

Чарівник: Привіт усім! Я Чарівник і саме вам надіслав телеграму. Бачу ви кмітливі, винахідливі, розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але… але я злий чарівник і так просто не здамся!  У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться ваш Букварик! (Віддає конверт і зникає)

Учень: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що в конверті.

Учитель: Покажіть нам щось цікаве, танець або пісню з батьками.

(Номер від дітей з батьками)

Чарівник: Молодці! Пелюстка ваша!

(Під музику заходить Букварик)

Букварик: Я Букварик, вам відомий, дуже гарний, малюнковий.

Залюбки всіх вчу читати - нема часу спочивати.

Щиро зі всіма ділюся, не шкодую своїх знань,

Безліч хитрих і цікавих маю для малят завдань,

Я мандрую по країнах, я з абеткою дружу,

Я малечу, як зустріну, грамоти одразу ж вчу!

Я щасливий дуже і тому радію,

Що всі діти в першім класі вже читати вміють.

Учень: Шановний, Букварико! Тобі рапортуєм:

На свято прощання зібралися всі першокласники, гості та вчителі!

  •          Учнями класу прочитано, перечитано, недочитано, зачитано доо дірок сто художніх книжок!
  •          Списано, переписано, недописано в зошитах багато десятків сорінок!
  •          Над важкими задачами “поламано” 6 голів, зламано 4 стільці, 7 замків у портфелях!
  •          На території школи розбито 6 носів, наші коліна і дві шибки, - Клас живе цікаво і не збирається зупинятись на досягнутому!
  •          - Рапорт зданий!

(Під час зачитування останніх пунктів рапорту Буквар починає розгублено кліпати  очима, потім опускається на стілець та хапається за голову.)

Буквар: Ой! Ой! Ой! Оце навчив! Оце дожився!

Учень: Букварику, не журися, це ми навмисне тебе насмішили!

Буквар: Так це не правда?

Учень: Звичайно! А коли і правда, то тільки трішечки.

Головна правда, що ти навчив нас писати і читати.

Хіба цього мало? Усміхнись!

(Танець з буквариком)

(Діти в коронах з буквами)

Перекличка: Раз, два, три: перша букво, говори!

  •        Алфавіт нам треба знати.
  •        Будемо ого співати.
  •        Весело і урочисто.
  •        Гучно і до того ж чисто!
  •        День сьогодні в нас незвичний.
  •        Є у нас талант музичний.
  •        Жити важко без поради.
  •        Знати мусимо багато.
  •        І тому запам’ятаймо.
  •        Їх завжди за друзів маймо:
  •        Кілька знаків є на світі -
  •        Літер різних в аалфавіти.
  •        Можуть букви розказати.
  •        Нам про все, що треба знати!
  •        Окрім літер, друзі наші -
  •        Полум’яні танці, марші.
  •        Розмовляють вон з нами
  •        Спеціальними значками.
  •        Ті значки - маленькі ноти -
  •        Учням додають роботи.
  •        Фальш вони не пустять в школу,
  •        Хор не знав її ніколи.
  •        Ці значки - важливі дуже.
  •        Через те погодься, друже:
  •        Шана тим, хто ноти пише!
  •        Щиро музика нас тішить -
  •        Юних друзів-музикантів.
  •        Якщо хочете - талантів!

(Пісня “Чули”)

Учитель: Ось і настав час прощання. Давайте скажемо на прощання декілька слів!

  1. Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас.

  1. І рідній книзі у журбі,

Шепочу “Дякую тобі”.

  1. Бо перша книга ти моя!

Тепер читати вмію я.

  1. На світі книг багато є,

Я серце їм віддам своє.

  1. Кнжечку першу беру я в руки,

Перший мій друже, перша наука!

  1. І з вдячним серцем Букварю

“Спасибі, друже!” - говорю.

  1. Любий Букварику! Перша книжка!

Хочеться навіть плакати трішки.

  1. Букв спочатку ми не знали

мами нам казки читали,

А з тобою подружиились -

і самі читати навчились!

  1. Разом з тобю ми підростали,

Слово найперше тут прочитали.

  1.  Я сторінку останню

в Букварі перегорну,

Свого друга на прощання

я до серця пригорну.

  1. Букви всі від “А” до “Я”

дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду

а букварик не забуду!

  1. Ти перша книжечка моя,

Тепер читати вмію я,

Багато в світі є книжок,

А ти найпершй мій дружок!

  1. Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже.

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже!

Букварик: Дякую за слова гарні,

Та сумуєте ви марно!

Вам дарую, першачки

Ці чудові книжечки!

(Дарує книжечки)

Учитель: А тепер настала мить, коли ми можемо вручити нашим учням вручити грамоти про закінчення вивчення Букварика!

(Вручення грамот/свідоцтв)

ВСІ РАЗОМ: Букварику, прощавай!

(Пісня “А ми бажаєм вам добра”)

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, Сценарії
НУШ
Додано
4 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку