Сценарій свята Івана Купала в пришкільному табрі з денним перебуванням. Весела розвага для дітей молодшого шкільного віку, має виховний та патріотичний характер. Містить назви пісень, які використовувались.
Свято Івана Купала
( звучить пісня «Квітка душа)
Ведуча:
Красивий, щедрийрідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, щозветьсяУкраїна!
Діти, ми сьогодні зібралися з вами на лісовій галявині, щобвідзначити свято Івана Купала, який припадає на 7 липня і здавна є одним з найулюбленіших нашому українському народові, адже в цей день люди розважаються і веселяться.
Напередодні купальської ночі парубки розкладали на пагорбах, берегах річок купи гілля. Старійшини запалювали вогні. У центрі вогнів стояло деревце –Марена, прикрашене квітами, стрічками, ягодами. Навколо нього танцювали, співали пісні. Погляньте, яке гарне деревце – марена є у нас, давайте прикрасимо його та розпочнемо свято.
(дівчата прикрашають деревце стрічками)
Гадаю, ми сьогодні не будемо сумувати. Погляньте навкруги, зверніть увагу, яка красива природа влітку! Давайте попросимосонечко, щобвоносвітило нам і зігрівалосвоїмпромінням!
(Діти разом, піднявши долоні вгору, промовляють закличку „Вийди, вийди, сонечко!”) 1та 3 рій стають в коло, а 2 та 4 рій навколо них.
Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко,
На бабинезіллячко, на наше подвір’ячко,
На яскравіквітоньки, на маленькідітоньки.
Вони тут гуляють. Тебе виглядають.
(Звучить таємнича музика і з’являється Кікімора, всіх лякає та бризкає водою з пульвелізатора.
Кікімора:
Я – Потвора лісова,
Я – чаклунка ділова!
Робити капості люблю;
Я І жабу і змію
Покладу вам на обід,
Щоб у вас болів живіт!!! Ха-ха-ха-хааа!!!
Ви, напевно, забули, що сьогодні свято Івана Купала – обливай кого попало (знову кропить водою дітей)
Ведуча. Не лякай дітей, Кікімора. Вони не з лякливих. Не страшна їм нечиста сила. Є у нас віночки з лікарських трав. Ану, подивись! Дівчата їх самі сплели і тобі зараз сплетуть, ти станеш красуня і вмить подобрішаєш. А поки дівчатка плетуть віночок ми поведем хоровод, приєднуйся до нас.
(Діти водять хоровод під пісню «Ой, на Івана, та й на Купала»)
Кікімора. Ой, дякую вам, але все одно, я вам не дам знайти чарівну квітку.Бо такий вже в мене характер капосний!!!
ВедучаА давайте, діти, пограємо з нашою Кікіморою в гру «Струмочок» (стаємо парами в чотири колонки і під музику граємо)
Потім гра «Віночок пливи» (Стаємо в 4 команди по 10 чоловік і передаємо над головою віночок під пісню віночок пливи)
Ведуча: Ну що, шановна Кікімора, тепер ти подобрішала, підкажеш нам де чарівну квітку папороті шукати?
Кікімора: Ой, ну не знаю що й робити, і підказати хочу, і сумніви мене беруть, чи варто це робити. Мені треба порадитись зі своїм другом водяником. Покличте його сюди! Ми з ним порадимось.
Ведуча: Діти, ну що нам залишається? Давайте кликати водяника.
(Під музику «Марш Чорномора» приходить Нептун)
Нептун: Мій брат Водяник, відправився на відпочинок, а я зараз за нього.
Я – цар Нептун, морівволодар і всього ,що в них є, господар.
Моєбагатствонезчисленне. Ну, хторівняєтьсядо мене?
Багатопідданиху мене є, у кожного ім’ясвоє.
Загадки моївивідгадайте, ім’яскорішеназивайте.
Загадки:
«Вінзавждиживе у морі, любить рибуполювати .
Молоком своїмпоживнимвигодовуємаляток.
Вінпірнає і стрибає, до людей прихильністьмає.
Вінрозумнийміжтварин, ну, а звутьйого…» (дельфін)
«Ось вона яка – розбійницяморська.
Усіх би проковтнулазажерлива…» (акула)
«Пливетуди, пливесюди, її не завжди видно.
Вона прозора, як вода і не знайома вам вона, а це…»( медуза)
«Вінживе на дніморському: голова і вісімніг
Ну, а звутьйого…» (восьминіг)
Кікімора: Це я їх просила покликати. Мені треба порадитись, чи підказувати де чарівна квітка папороті росте?
Нептун: Тому вони такі сумні? Та підкажи вже їм, я бачу вони гарні діти, і поганого не загадають. Так, діти?
(Діти бризкаються з бризкалок)
Кікімора: Ну добре, я підкажу вам, але ви ще чогось не зробили.
Ведуча. Так. У нас ще було одне завдання від мавки лісової. Нам треба через вогнище пострибати.Увага! Увага! Наступаєвирішальнамитьнашого свята.
За народнимиповір'яминеобхіднозапалити наше багаття, та пострибати через нього.
ЗагорілосяКупало,
ЗагорілосяКупало,
Щобкозацтвопострибало!
Люди вірили, щовогоньочищає душу відусього злого, недоброго і наділяєїї силою і здоров'ям.
(під пісню діти стрибають через вогонь)
А тепер вирушаймо на пошуки квітки хороводом. (Знаходимо квітку папороті)
Ведуча: Ми це зробили, знайшли квітку. Дякуємо, тобі, Кікімора, за допомогу. Сьогодні на святі Івана Купала, розважаючись, граючись, співаючи і танцюючи, разом показали, що ми – справжні українці, які шануємо звичаї свого народу і маємо добрі серця і чисті душі. Тепер у нас є диво – квітка, яка допоможеусім бути щасливою! То ж хай вона буде для нас оберегом від зла і обману.
На цьому наше свято завершене. На все добре!