"Свято козацької сили" 8-9 класи

Про матеріал
Сприяти гармонійному розвитку особистості, підвищенню рівня фізичної культури та популяризації масового спорту, набуттю звичок до самостійних систематичних занять фізкультурою і спортом; закріпити знання про історію українського козацтва; виховувати волю до перемоги
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД  ДО ДНЯ

УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА

  ДЛЯ УЧНІВ 8 – 9  КЛАСІВ

 

«СВЯТО КОЗАЦЬКОЇ СИЛИ»

 

 

 

 

 

 

 

Мета: сприяти гармонійному розвитку особистості, підвищенню рівня фізичної культури та популяризації масового спорту, набуттю звичок до самостійних систематичних занять фізкультурою і спортом; закріпити знання про історію українського козацтва; виховувати волю до перемоги.

Обладнання: плакати козаків у жартівливому дусі, рушники, символіка України ( жовто-блакитний прапор, герб), спортивний інвентар, нагороди переможцям.

Хід заходу:

Вчитель: Добрий день, діти!

14 жовтня ми святкуємо День українського козацтва. Козацтво! Це важливий період в історії України, сповнений трагізмом, героїкою, славою і гордістю за наш народ. На уроках історії ви дізналися про героїчне минуле запорозьких лицарів. Все життя козаків складалося із боротьби з поляками, турками і татарами. Таке становище робило запорожців досить досвідченими людьми у військовій справі. У багатьох людей Запорозька Січ асоціювалася зі школою лицарства, мужності і відваги, а козаків порівнюють із спартанцями.

Перебуваючи у стані безперервних воєн, Запорозька Січ відчувала необхідність постійного поповнення своїх лав. Історичні свідчення і народні перекази розповідають про те, що кандидатів у військо піддавали певному випробуванню. Якщо новак вступав до Січі, то ставав справжнім козаком тоді, коли вивчав козацькі правила і військову науку. Хто хотів стати козаком, мусив служити три роки у старого козака за джуру. Вони чистили старшині зброю, їздили з ними у походи, вчились у них військовій майстерності. Певний час у козаків передбачався на розваги та ігри. Це фізично розвивало козаків, підносило їхній дух, зміцнювало здоров’я .

Сьогодні ми пограємо у козацькі ігри. Тільки сміливі, винахідливі, витримані та спритні можуть стати справжніми переможцями.

 

Гей, ви, хлопці-запорожці,

А де ж ваша сила?

Чи свою козацьку славу

Ви не розгубили?

Будьмо, хлопці-запорожці,

Завжди пам’ятати :

Хто безсилий, той безкрилий,

Тому не літати.

 

Привітання команд.

Капітан команди « Січовики»

Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат,

Здоров’я повен міх набрали –

Достатньо буде для команд.

 

 

Капітан команди « Отамани»

Ми прийшли сюди сьогодні,

Щоб вести запеклий бій,

Тільки ні, не кулаками,

А в веселій, дружній грі.

 

Змагання. Конкурси. Ігри.

  1. « Урятуй пораненого товариша »

Двоє хлопців кожної команди складають руки, «роблячи стілець». На нього сідає третій гравець. За сигналом учасники змагань повинні перенести товариша до визначеного місця (дистанція 10м) і назад.

 

  1. « Гопак » 

Команди стоять на лінії старту. За сигналом учасники почергово пересуваються , глибоко присідаючи, викидаючи ногу вперед. Руки зігнуті в ліктях і схрещені перед грудьми.

За порушення рівноваги тулуба під час виконання вправи або торкання рукою підлоги нараховуються штрафні очки.

 

  1. « Найсильніший »

Учасники змагань, не відриваючи лікті від пенька, намагаються притиснути руку суперника до поверхні.

 

  1. Змагання капітанів « Найспритніший »  

Капітани стають на гімнастичну лаву один навпроти одного. Та, взявши у руки подушки, наносять ними супротивнику удари, доки той не зіскочить із лави.

 

  1. « Верхи на конях » 

Сидячи на баскетбольному м’ячі і тримаючи його руками, учасники виконують стрибки на м’ячі до кеглі, огинають її і продовжують стрибати до своєї команди. Дистанція 10-12м. Звернути увагу на обов’язкове торкання підлоги м’ячем.

 

 

  1. « Чайка» 

Гімнастична лава стоїть вздовж майданчика перед лінією старту. Команда рівномірно розміщується на гімнастичній лаві (сидячи один за одним). За сигналом команда починає рухатись до кінця залу, тримаючи лаву між

ногами. Дійшовши до кінця залу, учасники ставлять лаву на підлогу, виконують поворот на 180* і продовжують рухатися в зворотному напрямку до фінішу.

 

  1. « Гурт – єдина команда »

Команди шикуються в колону по одному, одна навпроти одної та беруть у руки канат. За сигналом відбувається змагання з перетягування канату. Виграє команда, яка перемогла двічі з трьох перетягувань.

 

  1. Конкурс « Знавці козацтва » (тестові завдання)
  1. Оберіть правильне визначення поняття «козак»:

А) вільна людина

Б) лицар

В) воїн-вершник

 

2. Визначте, як зберігались запаси їжі на Січі:

А) опускалися у води річки Дніпро

Б) закопувались в землю

В) знаходились у льохах з льодом

 

3. Визначте, за часів якого гетьмана запорозькі козаки досягли майже неподільного панування на Чорному морі:

А) П.Дорошенко

Б) П.Сагайдачний

В) І.Самойлович

 

4. Визначте рік зруйнування Запорозької Січі:

А) 1739 рік

Б) 1768 рік

В) 1775 рік

 

5. Укажіть поняття, яке відповідає наведеному визначенню: «клейнод, який мав вигляд довгої дерев’яної ручки з металевою кулею або вістрям на вершині, під кулею пасма кінського волосся»:

А) булава

Б) бунчук

В) корогва

 

6. Укажіть основну військово-адміністративну і господарчу одиницю Запорізької Січі:

А) паланка

Б) кіш

В) курінь

 

7. Укажіть назву поняття, яке відповідає наведеному нижче визначенню: «грамота, яку видавав гетьманський уряд у другій половині 17-18 ст.»:

А) закон

Б) указ

В) універсал

 

 

8. Як запорожці називали молодого вихованця, зброєносця, помічника досвідченого козака:

А) джура

Б) довбиш

В) кантаржій

 

9. Укажіть назву битви, після якої було укладено Білоцерківську угоду:

А) битва під Берестечком

Б) Зборівська битва

В) битва під Пилявцями

10. Укажіть поняття, яке відповідає наведеному визначенню: «невільники, яких захоплювали татари і турки під час розбійницьких набігів на українські землі»:

А) джура

Б) раб

В) ясир

11. Позначте козацький монастир м. Харкова, який функціонує і сьогодні:

А) Благовіщенський

Б) Покровський

В) Преображенський

12. Що було зображено на печатці Богдана Хмельницького:

А) козак з самопалом

Б) булава

В) тризуб

 

Вчитель: Дорогі діти! Програму козацьких змагань вичерпано. Ви сьогодні показали, що вас по праву можна називати нащадками запорозьких козаків, бо ви були сміливими, відважними, швидкими, веселими, винахідливими, сильними, взаємо ввічливими та дружними.

Бажаю всім доброго здоров’я, гарного настрою, успіхів в навчанні та спорті.

Журі підводить загальний підсумок і нагороджує переможців і учасників змагань.  

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку