Свято прощання з Букварем в нестандартній формі морської подорожі для учнів 1 класу з інтелектуальними труднощами. Має на меті поглибити знання учнів про книгу, формувати позитивне ставлення до читання, вчити застосовувати свої знання та вміння на практиці; розвивати пізнавальну активність, соціально-комунікативні якості, уміння колективно розв'язувати спільні завдання, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до читання, почуття товариськості, взаємодопомоги, шанобливе ставлення до книги.
СВЯТО ПРОЩАННЯ З БУКВАРЕМ
КВЕСТ-КРУЇЗ «У ПОШУКАХ СКАРБІВ»
Мета: Поглибити знання учнів про книгу, формувати позитивне ставлення до читання, вчити застосовувати свої знання та вміння на практиці; розвивати пізнавальну активність, соціально-комунікативні якості, уміння колективно розв’язувати спільні завдання, збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до читання, почуття товариськості, взаємодопомоги, шанобливе ставлення до книги.
Обладнання:
Хід проведення заходу
І. Вступна частина.
Капітан.
– Чи любите ви подорожувати?
- Яким транспортом можна відправитися у подорож? (Слайди )
- А якщо це буде корабель, то подорож морська, називається КРУЇЗ. (Слайд)
- Я – капітан дальнього плавання, запрошую вас сьогодні в круїз. Познайомтеся з моєю командою.
Танець матросів
(діти сідають на стільчики у «корабель»).
ІІ. Знайомство з морськими мешканцями.
Капітан.
- Командо, ви готові до подорожі? Отож, вирушаємо у відкрите море (Слайд)
Звуки хвиль.
- Кого ж ми можемо зустріти на своєму шляху? Хто живе у морі? Відгадайте загадки і дізнаєтеся (відгадують загадки, виділяють перший звук у слові, капітан показує іграшку-відгадку).
1. Ось вона яка, розбійниця морська.
Всіх би проковтнула зажерлива… (акула) – Яка перша буква в слові?
2. В морі синьому живе це ясне , живе желе.
Не чіпайте, малюки, пальчик може обпекти.
Паляничка голопуза називається…. (медуза)
3. Заховалась у хатинці, що несе на своїй спинці.
Вміє повзати, плисти. Чи впізнаєш її ти?
Хто це труситься від страху? Мудра бабця … (черепаха)
4. У річці, у ставі, у морі живе і не відає горя.
Дзьоба нема, та дзьобає з гачків мушок, жучків, черв’ячків. (риба)
- Ось ми і познайомилися з морськими мешканцями. Деякі з них дуже люблять танцювати.
Танок морських мешканців
(під мелодію «Арам-зам-зам»)
ІІІ. Загадкова знахідка.
Капітан. Звук хвиль
- Пливе, пливе кораблик, гойдаючись на хвилі,
У невідомі далі до невідомої країни.
- Погляньте, що то за пляшка гойдається на хвилях? ( витягуємо за мотузку)
- Тут є нам якесь послання із затонулого корабля.
Послання читає один з членів команди. Кінчик відірвано і не видно кінцівки тексту.
Капітан.
- Не видно кінцівки, але цікаво, що ж то за скарб? Хочете його відшукати?
- Отож, повний вперед!
ІV. Зустріч з піратами.
Танок піратів
(до зали вбігають пірати (вихователь- ватажок і двоє хлопчиків), виконують ритмічні рухи з порожніми пластиковими пляшками).
Ватажок.
- Ну що, попалися? Скарби чи життя! Вирішуйте швидше! (погрожує зброєю)
Капітан.
- У нас нічого немає, нічого віддавати, але ми хочемо знайти скарби на загадковому острові, і тоді з вами поділимося.
Ватажок.
- Ми любимо скарби! Правда, хлопці? Давайте разом шукати ! Мені цікаво, що це за скарби, що я про них ще не чув! І що за острів ховає таємницю? Візьміть і нас з собою, ми станемо вам у нагоді. А потім поділимося… ( шепоче помічникам, що скарби заберемо, а команду викинемо в море)
Капітан.
- Добре, друзі, пливімо з нами! (Звуки хвиль)
V. Спортивна розминка.
Ватажок.
- Бачу, ви дужі та спритні. Як вам вдається тримати себе у формі?
Діти.
- Ми щодня виконуємо ранкову зарядку , розминки, займаємося спортом.
Пірат 1. Давайте разом зробимо розминку!
Пірат 2. І нас навчіть!
Капітан.
- Діти навчать вас виконувати рухи під музичний супровід!
Флеш-моб з глядачами – музична розминка
VІ. Обідня перерва.
Капітан.
- Бачу, ви , піратики, втомилися, ледве дихаєте, а наша команда бадьора і весела.
Ватажок.
- У чому ж ваш секрет?
Капітан.
- Секрет у правильному харчуванні. Їсти потрібно вчасно і лише корисну їжу. Зараз уже час пообідати. А в морі найкраща їжа – це риба.
Гра «Рибалка»
( Гравці по черзі ловлять рибу, називають букву і хором розповідаємо віршики на кожну букву)
И – И великої нема, И слова не почина.
З - Заєць спати захотів, сам постелю постелив.
Сам собі приніс подушку, підмостив її під вушко.
Та у зайця довге вушко – все звисає із подушки.
Р – Я рак-неборак, укушу, то буде знак.
Л – Три лисички, три сестрички миють лапки, миють щічки,
Не пускає тато-лис їх не вмитими у ліс.
К – Киця Мура, де ти була?
Я звав, а ти не чула.
Т - Тук-тук-тук, ток-ток-ток, вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте, схожий він на букву «Т»!
Б - Буква Б, як бегемотик, що вхопився за животик,
Він морозива поїв, а тому і захворів.
Г - Зарядку букви-малюки робили після сну.
«Т» підняла аж 2 руки, а «Г» - лише одну.
В – У мами - ведмедихи маленьке ведмежатко,
Великий є ведмедик – то їхній добрий тато!
VІІ. Дослідницька лабораторія.
Капітан.
- Чи знаєте ви, яка на смак вода? А наші діти знають.
Гумореска (учень)
Була думка у Тимка
Із моря напиться.
Та попробував – гірка,
Солона водиця!
Тому ,- каже, - води є
У морі багато,
Що ніхто її не п’є, -
Вона гіркувата.
Капітан.
- Отже, яка вода морська на смак?
Наші пірати знають секрет морської води і покажуть вам фокус.
Досліди з водою (проводить Ватажок)
- Так, я знаю чарівний фокус з водою. Покажу вам, як вода може змінювати свій колір. Для цього потрібно вивчити закляття: Бум-бум-карабум! ( баночки з водою, кришечки з фарбою)
VІІІ. На острові Читання.
Капітан.
- Бачу у свій бінокль якийсь острів! Так це ж відомий острів Читання! Погляньте , там і скриня зі скарбами нас чекає!
Ватажок. Першим біжить до скрині, намагається відчинити, але знаходить ключі із завданнями.
- Як виконаємо ці завдання, то зможемо відкрити скриню.
Ключ 1. Складіть слово з букв (школа)
Ключ 2. Придумайте кінцівку « Хто багато читає, той багато …»
Ключ 3. Заспівайте пісню казкового героя.
Пісня «Колобок»
Ватажок.
- Ура, нарешті ми все виконали і скриня відкривається.
В скрині сяє світло, лежать книжечки і печиво-букви.
- Оце і всі скарби? Немає ні золота, ні прикрас! Як це розуміти?
Капітан.
- Так от наш найбільший скарб! Це вміння читати! Бо книга – це віконце у світ, вона нам дає знання!
Ватажок.
- Ой, навчіть і мене читати! І я буду багатим!
Капітан.
- Добре, навчимо. А наша весела пригода надійшла до кінця. Корабель повертається до берега.
Пісня про абетку
1