Сценарій свята "Прощавай, Букварику!". Учні і батьки зберуться разом, щоб вшанувати Букварика. Першокласники покажуть, чого вони навчилися на уроках навчання грамоти. А допомагав їм у цьому - Букварик.
Вчитель: 1.
У нас сьогодні буде свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько посміхніться,
І привітайте їх у нас,
Що завітали в добрий час!
Діти:
Добрий день!
Учень:
Ясне сонечко проміння
Посилає щедро в клас,
Це воно,напевно,знає,
Що сьогодні свято в нас.
Учень:
В першім класі - урочистий
«День прощання з Букварем!»
Пригадай,що ти колись-то
Був маленьким школярем!
Вчитель:
Любі діти! Давайте пригадаємо,як почалося ваше шкільне життя.
Учень:
Засипала села осінь
Калиновим намистом,
До школи запросив нас
Дзвіночок урочисто.
Учень:
А потім – перший урок,
Літера перша і перше слово,
Перша тривога і перша оцінка,
Із книжкою перша серйозна розмова.
Діти виконують пісню .
Учень:
Ми навчились читати,
Ми навчились писати,
Ми зустріли у школі
Навчання зорю.
І сьогодні всі разом
Від щирого серця
Ми приносимо подяку
Своєму Букварю!
Вчитель:
Діти! Сьогодні у нас остання зустріч з Букварем. Вона незвичайна, бо Букварик ваш ожив і хоче подивитися, чому він вас навчив. Давайте запросимо його.
2.
Діти:
Букварику!
Заходить Буквар.
Буквар:
Доброго дня всім!
Є книг багато – радісних,печальних,
Товстих,тонких,барвистих,наче жар.
Але один я всім книжкам начальник
А звуть мене по простому – Буквар.
Я мандрую по країнах,
Скрізь з абеткою дружу.
І малечу,де зустріну,
Зразу ж грамоти навчу.
А допомагають мені в цьому мої вірні подруги – аж 33 зорі.
Вчитель:
Зараз ми спробуємо,Букварику, відгадати,хто вони.
Вам світять не вгорі –
На білім – білім полі
Збирали їх поволі.
Ці 33 зорі –
У вашім Букварі.
Що це,діти?
Діти:
Букви.
Вчитель:
А ви всі букви знаєте?
Діти:
Так.
Вчитель:
А читати вмієте?
Діти:
Так.
Вчитель:
Давайте тоді покажемо Букварику,чому ми вже навчилися з його допомогою.
Сідай, Букварику ,будь ласка, слухай та дивися.
Для чого нам потрібні букви?
Діти:
Щоб позначати звуки.
Вчитель:
Якими бувають звуки?
Діти:
Приголосними і голосними. Твердими і м”якими. Дзвінкими і глухими.
3.
Вчитель:
Молодці,дітки! А ще ми знаємо про букви віршики. Послухайте їх,будь ласка.
Виходять Букви.
Букви:
А. Всім відомо: буква А
Алфавіту голова!
А іще ця буква А
І дзвінка,і голосна.
Не одна вона іде,
А всю азбуку веде.
Б. Буква Б – як бегемотик:
Отакий товстий животик!
В. Наче окуляри – В,
Ходить завжди в галіфе!
Г. Буква Г – як кочерга,
В неї теж одна нога!
Г. Буква «Г» з ріжком вгорі
Посміхнулась дітворі:
-В багатьох словах цікавих
Я красуюсь,наче пава:
Гуля,грунт і ґринджолята,
Тож прийміть мене,малята.
Д. Буква Д,немов на лавці,
На твердій стоїть підставці.
Е. Залишилось три зубці
У моєму гребінці.
Подивись на диво це.
Упізнав? Це ж буква Е!
Є. Язичок у мене є! –
Похвалялась буква Є.
Звуків два у букві Є:
Перший «Й»,а другий «Е».
Гра «Яку квітку вибере метелик?»
4.
Гра «Збери букет».
Гра «Вгадай слово».
ро- со- ка ко- ня- ше ба- со- ка ве- ле- ня
Конкурс скоромовок
Лев ласкаво лапою левенятка ляпає.
В намисті сорока намистинки лічила.
Джмелик бджілку розбудив.
Удавав,що він все знав,
Удавав,що все умів,
У траві хвостом вертів.
Ж. Ось ця буква шестинога:
На сніжинку трохи схожа,
Трохи схожа на жука.
Бачиш? Ось вона яка.
З. Збоку,знизу і згори
Схожа «З» на цифру «3»,
Є три зуби в букви «Зе»,
Ними все вона гризе.
І. Буква І худа,як спиця,
Ніби цифра одиниця.
Після приголосних стане –
Кожний з них м’якеньким стане!
И. Намалюю палки три,
От і вийде буква И.
5.
Ї. Є дві крапки в букви Ї.
З І не сплутаєш її!
В українській нашій мові
Познача два звуки «Ї».
Й. «И» беретиком накрий,
От і вийде буква Й.
Гра «Злови краплинку».
Гра «Відгадай загадку»
Світяться до сонця.
Діточки довкола,
Наша люба … (школа)
Це до школи йде … (школяр)
Не сорочка,а зшита,
Не людина,а навчає. (книга)
Що потрібно взяти? (зошит)
Оця чудова штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька … (ручка)
Дерев’яний каптан,
Де носом поведе,
Там слід прокладе. (олівець)
6.
Потім кладуть мене на плечі,
І я мандрую день за днем
Із своїм другом школярем. (ранець)
Гра «Закінчи прислів’я»
Вчення – світ, а знання з книг.
Глибина у морі, треба багато вчитися.
Людина із знаннями - як на світі жить.
Золото добувають із землі, скрізь у пошані.
Хочеш багато знати - а невчення – тьма.
Книга вчить - мудрість у книзі.
К. Як пів букви Ж – така
Ця кумедна буква К.
Л. Лев,лисиця,і орел
Дуже люблять букву Л.
Люблять букву Л і діти,
Бо вона початок літа.
М. Буква М - як дві гори,
Що стоять,мов дві сестри.
Знають букву М малята,
З нею пишуть слово мати.
Н. Буква «Н»,немов драбинка:
Палки дві і перетинка.
О. Це не кулька,і не бублик.
І не слива,і не нулик –
Буква О,усім відома.
З нею добре ми знайомі.
П. На хокеї,на футболі
Буква П – ворота в полі!
Гра «Цікаві ребуси».
100 ля тя
ми та с
7.
Гра «Розгадай метаграми».
З І ловлю мишей в коморі. ( кит – кіт )
Коли із З – її з’їдаю. ( коса – коза )
З К ростиме у землі. ( волосся – колосся )
З М в городі виростаю. ( рак – мак )
Гра «Придумай слово».
Р. Тигреня весь день ричало,
Букву Р воно вивчало.
С. Придивіться вночі до небес:
Світить місяць там буквою С.
Т. Буква Т – як сироїжка:
Є і шапочка,і ніжка.
У. Сказав горобчик: «Букви У
Боюсь я дуже,татку».
Татусь питає: «А чому?» -
«У схоже на рогатку!»
Ф. Що це? Ключик від замка?
Ні,це буква Ф така!
Х. Ось дві палички схрестились
На букву «Х» перетворились.
Гра «Прочитай слова».
Гра «Склади речення».
8.
Гра «Прочитай прислів’я».
Книж- ма- ке кон- а рез
ка лень- ві- це, че- ньо-
вид- весь го
но. світ у-
Ц. Буква Ц – внизу гачок,
Наче з краником бачок.
Ч. Буква Ч,на що ти схожа?
Схожа на четвірку,може?
Ш. Буква Е перевернулась –
На Ш відразу обернулась!
Це ті самі три зубці,
Що лишились в гребінці.
Щ. Букву Щ впізнає кожен,
Щ на щітку трохи схожа.
Ю. Буква Ю – вона така:
Бублик став коло кілка!
Я. Я і буква,я і слово!-
Вихвалялась буква Я. –
Та чомусь у алфавіті
Стала аж позаду я!
Ь. Знайте: буква ця німа,
В неї голосу нема.
Загадковий хитрий знак –
Не читається ніяк!
А потрапивши до слова,
Він пом’якшує вимову.
Вчитель:
Бачу,букви вам відомі,
З ними добре ви знайомі!
Але все ж я для порядку
Загадаю вам загадки.
9.
Загадки.
З’їла бублика шматочок,
І тоді від бубличка
Залишилась буквочка. (Буква С).
Буква І та буква З.
Де ж вони? Ну й дивина:
З двох з’явилася - одна.
Їй дали ім’я нове:
Стала літера вже – В.
І зв’язав дві букви К.
Вмить з’явилась на долоні
Буква,схожа на жука. (Буква Ж).
Доганяв,як кішка мишку.
Наштовхнулася на пень
І зламала ліву ніжку.
Ну, тепер не утече
Від погоні буква … (Ч).
Вчитель:
А тепер пограємо,
Слова ще відгадаємо.
У нього перша буква Л. (Лелека,ластівка.)
Підказую: є в роті це. ( Зуби.)
За квіточка в саду росте? ( Троянда,тюльпан.)
Що назве на Ж тварину? ( Жираф,жаба,жук,жайворонок,журавель.)
Природне явище на Д. ( Дощ.)
10.
Підказую: в метро є це. ( Ескалатор.)
Тварина ця на букву Ч. ( Черепаха.)
А перша буква - Г ,дзвінка. ( Ґудзик.)
На Х – завжди він на столі. ( Хліб.)
Вчитель:
Дякуємо тобі,Букварику,за науку. Нам з тобою було так цікаво,але сьогодні
ми повинні попрощатися з тобою. Діти хочуть сказати тобі на прощання кілька
слів.
Учень:
Добрий Букварику!
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
Жаль розлучатися,хоч і треба.
Ми не забудемо ніколи про тебе.
Учень:
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
За перше слово і першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Ми пам”ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
Учень:
Я сторіночку останню
В Букварі перегорну.
Свого друга на прощання
Я до серця пригорну.
Букв спочатку ми не знали,
Мами нам казки читали.
А з тобою подружились –
І самі читать навчились.
Учень:
Букви всі від А до Я
Дуже добре знаю я.
Далі я навчатись буду,
А Букварик не забуду!
11.
Виходять Буквар,Читанка та Рідна мова.
Буквар:
Всі літери прочитані,
Усіх їх 33.
Тепер дітей учитимуть
Підручники нові.
Читанка:
Я – читанка нечитана,
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш прекрасний час.
Букварику,мій братику,
Розумна голова,
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня,
Чи просто – погуляй.
Букварику,мій братику,
Спасибі! Прощавай!
Рідна мова:
Я – не з лісу, я – не з поля.
Нелегка у мене доля.
Через радість і біду
Я з віків до вас іду.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають.
Бо хто має мову рідну,
Той багатий,а не бідний!
Буквар (до підручників):
Цих діток я прошу навчати
Того,що знаєте самі.
(до учнів):
А вас прошу не лінуватись,
І вчить уроки день при дні.
І берегти книжки – віднині
Найперші друзі вам вони.
Діти виконують пісню «
Вчитель:
З дня вашого народження поруч з вами ваші батьки. Вони допомагають
вам рости,дорослішати,вчитися. Побажаймо їм сили й наснаги.
Учень:
Дорогі наші мами і тата!
Уклін вам низенький!
Нехай вам сонце ллє тепло до ніг.
Радості вам,щастя і здоров’я
На роки,на довгий вік.
Вчитель:
На цьому наше свято закінчується.
Спасибі всім,хто працював:
Актором був,вірші читав,
Співав пісні,відповідав.
Хто нам в усьому помагав.
Та тим,хто в гості завітав.
До побачення!