Урок-свято «День народження букви П («пе»)»

Про матеріал

Ознайомити учнів з буквою п(«пе»), її звуковим значен­ням; з абеткою професій;

формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками;

розширити уявлення дітей про людей різних професій, значення їхньої праці;

вчити читати склади, слова з новою буквою;

збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мис­лення;

виховувати бережливе ставлення до природи; повагу до людей різних професій, бажання гарно вчитися.

Перегляд файлу

Тема:  Урок-свято «День народження букви П («пе»)»

Мета: ознайомити учнів з буквою п («пе»), її звуковим значен­ням; з абеткою професій;

формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками;

розширити уявлення дітей про людей різних професій, значення їхньої праці;

вчити читати склади, слова з новою буквою;

збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мис­лення;

виховувати бережливе ставлення до природи; повагу до людей різних професій, бажання гарно вчитися.

 Обладнання: предметні малюнки, звуко-складові моделі та фішки до них, макет торта, каса букв, стенд «Азбука професій», виставка дитячих малюнків «Ким я хочу стати?».

ТСН: комп’ютер

 

                                                          ХІД УРОКУ

 

  1.      Організаційний момент

Усміхнемось всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям!

І побачимо одразу –

День для нас привітним буде!

  1.    Мотивація навчальної діяльності

Звучить музика з мультфільму «Крокодил Гена і Чебурашка»

 

  • Не тільки люди, не тільки тварини але й букви мають свій День народження.

 

У святковий час ми зібрались тут,

Щоб день народження відзначити,

Порозважатись і пограти,

Гостинцями всіх обдарувати,

Успіху всім побажати.

 

  • Сьогодні вранці нам принесли багато вітальних листівок. У яких друзі нашої букви надсилають свої побажання.
  • Діти, а що ми подаруємо? Так, хороші знання, добру поведінку.

Я вам буду давати за гарні відповіді і гарну поведінку квіточки. А в кінці уроку ми зможемо прикрасити цими квітками торт. Чи гарний подарунок у нас вийде чи ні залежить від того як ви будете працювати на уроці. А зараз давайте відкриємо ці листівки і зачитаємо їх.

 Поздоровлення надсилає буква А . Гра «Подумай»

  • Відгадайте у якої букви День народження?

На дошці — малюнки: груша, помідор, слива, абрикос, вишня, яблуко.

  • Що зайве? Чому?
  • Назвіть перший звук у слові помідор.
  • У назвах яких овочів зустрічається цей звук?
  • Отже, з яким звуком ви ознайомитеся на уроці?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

 Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком [п], дізнаєтесь, якою буквою він позначається на письмі, навчитеся читати слова з нею, вивчите скоромовку. Пригадаєте, як слід ставитися до природи, дізнаєтеся про одне з народних свят, а ще познайомитеся з деякими професіями.

IV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

  1. Привітання надсилає буква М. Виділення звука [п]

У садочку у Пилипа

Виросла висока липа. 

                               Не лінь було Пилипу

Щодня полити липу.

«Спасибі»,— до Пилипа

 Лопоче листям липа.

  • За що подякувала липа Пилипові?
  • Назвіть слова зі звуком [п], визначте позицію звука в названих словах.

2.  Буква О хоче перевірити чи слухняний у вас ротик. Вправа «Слухняний ротик»

1) Промовляння скоромовки вчителем

Росте липа біля Пилипа. 

  1. Промовляння скоромовки учнями з нарощуванням темпу
  2. Промовляння скоромовки окремими учнями

 

  1. Артикуляція звука [п], віднесення його до приголосних, позначення фішкою             
  2.  Подарунок від букви І. Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра «Утвори склад» 

 Утворіть усі можливі склади зі звуком [п].

2) Гра «Назви звуки»

Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.

3) Гра «Мікрофон по колу»

Учні добирають свої слова з новими звуками. 

V. Фізкультхвилинка від букви У  (На комп’ютері)

VI. Ознайомлення з новою буквою. Принесла портрет букви П буковка К.

1. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів
з навколишнього середовища, схожих на букву п («пе»)

Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці.

 Третій їм допомагав —

Перекладину поклав.

 Втіха нашій дітворі:

Буква «пе» вже у дворі.

В. Гринько

  1. Місце букви в касі
  2. Друкування літер П, п (« пе ») у зошита.

Повторення правил сидіння за партою та користування ручкою, зошитом. Звертається увага на поставу учнів під час письма, на положення зошита.

4. Читання складів з вивченою буквою

На дошці — торт, в середині — буква п («пе»), на свічках— а, о, і, и, у.  Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

VII.  Робота з таблицею. Читання складів, слів, речень. Поздоровлення від букви Л.

  1. Гра «Відшукай кінець»

Ридають літери в кожному рядочку;

Від слів лишилися тільки шматочки.

Кінець треба відшукати,

Щоб всі слова ті врятувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Впізнай з першого погляду» Читання слів з пропущеними літерами.
  2. Робота з анаграмами пилка липка
  3. Гра «Відшукай паліндроми»

Паліндром — слово, яке читається однаково зліва направо та справа наліво. На дошці — слова: око, ніс, вив, вилив, сіно.

 

  1.     Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
  2.  Робота за Букварем (с. 51). Привітання від букви С. Надіслала віночок.

–Що ви знаєте про віночок, про те, що означають кольори стрічок. Які квіти-обереги вплітали у вінок?

1. Розглядування малюнка

  •         Кого ви бачите на малюнку?
  •         Що роблять дівчатка?
  •         Що робить хлопчик?
  •         Коли такі дійства можуть відбуватися?

2. Хвилинка-цікавинка

Перегляд на комп’ютері про свято Івана Купала.

3. Робота над текстом

  1. Читання слів до тексту на с. 50
  2. Читання тексту вчителем, учнями
  3. Відтворення прочитаного з елементами вибіркового читання
  •         Що на Івана Купала робили хлопці?
  •         А чим займалися дівчатка?
  •         Прочитайте, що співали дівчатка, опускаючи вінок у воду?
  1.            Ознайомлення з професіями.
  • Давайте подивимося як ми сьогодні попрацювали. Ви отримали квіти за правильні відповіді. Підійдіть і прикрасьте торт – це і буде наш подарунок букві П.
  • Молодці! Я дуже задоволена! Гарний подарунок ви зробили для букви П. Гарно читали, вивчили віршик про букву П, дуже добре себе вели на уроці, складали гарні речення… Ви – уже школярі. Це найголовніша професія. А які професії ви знаєте?
  • Як ви розумієте слово «професія»?
  • Тлумачний словник української мови пояснює це так: «Це рід трудової діяльності, що вимагає відповідної підготовки». Отже, щоб здобути потрібну професію, що потрібно робити?
  • Так, вчитися.

 

 

Дитяча трибуна:

  • Ви намалювали малюнки «Ким я хочу стати?». Розкажіть, що ви знаєте про свою майбутню професію?
  • Давайте розкажемо всі разом про професії які починаються на букви, які ми вивчили. (Азбука професій).
  • На яку букву починається слово «професія»?

Перегляд  мультфільму «Ким бути?»

ХІ. Підсумок уроку

  •         З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці?
  •         Дайте характеристику цим звукам.
  •         Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі. Знайдіть її в касі.
  •         Про яке свято ви дізналися?
  •         Коли його святкують?
  •         Назвіть професії з якими ви познайомилися.

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку