1
Учитель початкових класів
ПРУС Олеся Анатоліївна
СВЯТО „ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ! ”
Мета: Повторити алфавіт, закріпити знання про звуки та букви.
Формувати інтерес до навчання.
Виховувати у дітей любов до книги, як до джерела знань.
Створювати позитивний емоційний настрій у дітей, гостей свята.
Зал святково прибраний (повітряними кульками, малюнками казкових героїв, літерами, квітами тощо).
Учитель: - Любі діти, дорогі батьки, шановні вчителі, учні, усі, хто прийшов розділити з нами радість свята!
Пригадайте перший дзвоник, коли ці діти вперше переступили поріг школи. А вже минає рік. Для нас він пролетів, як одна мить. Адже весь цей час був сповнений клопіткою працею, старанною щоденною роботою і хвилюванням.
Хвилювалася я, бо хотілося вложити всю душу, щоб якнайлегше давалася дітям шкільна наука, щоб допомогти їм зробити перші кроки у країну знань.
Кожна нова буква була для нас як нова перемога. І перемоги дітей, і їх поразки я сприймала як свої власні.
Хвилювалися батьки. Бо кожен хотів, що б їх дитина не відстала від інших. І можливо не раз сумнівався, чи є у дитини здібності до навчання.
Пам’ятаєте, якими були діти, коли вперше переступили поріг школи?
Звучить пісня
Учитель: - Отож, сьогодні наше спільне свято, свято Букварика. Наші маленькі школярі вже читають, пишуть, уміють рахувати.
Я хочу привітати вас, мої дорогі школярики. Бажаю й далі не втратити інтересу до навчання, успішно оволодівати знаннями.
А до вас, шановні батьки, хочу звернутися з щиро подякою, що ви, чим могли, допомагали своїм діточкам. Сподіваюся, що і надалі ми будемо спільно працювати.
А тепер слово нашим дітям.
Виступи учнів.
1) Любі друзі, мами й тата!
В нас — Букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
У гості в перший клас.
2) В путь, щасливу і широку
Всіх виводить перший клас.
До уроку, до уроку —
Чуєш, дзвоник кличе нас!
3) Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо.
Усі вже букви знаємо
Книжки читати вміємо.
4) Буквар взяли ми в перший раз,
Як зайшли у перший клас.
5) І як нам радісно казати:
Тепер вже вміємо читати (хором).
6) Ми букви старанно вивчали
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
7) Навчився читати наш дружній клас.
Ви можете всі поздоровити нас (хором).
Учитель: - А де ж Букварик? Учив, учив нас Букварик, а ми й не подякуємо? Давайте ж запросимо його на наше свято і покажемо, чого ми з вами навчилися.
Заходить Букварик.
Букварик:
Я — веселий Букварик,
Весело співаю,
Бо веселе свято в школі
Я сьогодні маю.
Я — розумний букварик!
Все про себе знаю,
Свої літери слухняні
Вже в слова єднаю.
Я — щасливий букварик!
Я тому радію,
Що всі діти в першім класі
Вже читати вміють.
Я — святковий букварик —
Прошу всіх на свято.
Кожну літеру всі разом
Будемо вітати.
Учні:
- Всі ми букви знаємо,
Їх ми називаємо.
Всі діти по рядку читають вірш-абетку.
А – Абетка непроста.
Б – Бузок в саду цвіте.
В – Веселка чарівна.
Г – Гуляє в небесах.
Ґ – Ґелґоче й ґалаґан,
Д – Щебече дітвора.
Е – Ніхто не здожене.
Є – Єнот навча синка.
Ж, З, И, І, Ї, Й, К.
Л – Люблю, люблю, люблю
М – Матусеньку свою,
Н – Найкращу з-поміж всіх,
О – Одну на всій землі.
П – Природа ожива,
Р – Ріка дає життя,
С – Співа моя душа.
Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш.
Щ – Щаслива дітвора
Ю – Гуляє у гаю,
Я – Розквітла вся земля –
От абетка наша вся.
Учитель: - Діти, хто був уважний і помітив, про яку літеру не розповідали учні? (Про «м’який знак»).
- Молодці! Ви любите сюрпризи? Тепер пограємо в гру «Чарівна скринька». Усіх запрошую до участі! Правила дуже прості: у „чарівній скриньці” невеличкі дарунки, я розповідатиму про них, а ви спробуйте відгадати, що це.
Учитель:
Букви ви старанно вчили,
Знаєте від А до Я,
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
Учні:
Я вже вмію так багато:
Ма-ма, ба-ба, ді-до, та-то,
А до книжки як візьмуся,
То ще більше я навчуся.
Пильний школяр не дармує,
Вчиться, пише, ще й рахує.
Так працюють усі люди –
Честь і слава хай їм буде.
Книги дружать з дітворою.
Полюби їх у житті –
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
Букварик:
Я мандрую по країні,
Скрізь з абеткою дружу.
Малечу, де зустріну,
Зразу ж грамоти навчу.
А ось одна з моїх історій.
Сценка “Ворона вчора до книгарні… ”.
Букварик:
|
- Ворона вчора до книгарні Влетіла й каркнула:
|
Ворона:
Букварик:
Ворона:
Учень:
Буква «А»:
Учень: Буква «А»:
Учень:
Буква «А»:
Буква «Б»:
|
- Кар-р, кар-р! Чи є при кожнім слові Картинки кольорові, Аби й мої вороненята, Кар-р, кар-р, навчилися читати?!
- Так, маємо таку ми книжку І з радістю даруєм вам, Бо ж школярі у першім класі Давно вже вивчили Буквар.
- Гей, до мене, дітвора, Будем вчити Букваря.
- А я не хочу йти до школи.
- Чому?
- Бо вчителька скаже писати букву «А». - А ти хіба не вмієш писати букву «А»?
- Вмію, але вчителька скаже писати букву «Б».
- А - в алфавіті – найперша! А – в алфавіті – найлегша! А іще ця буква А І дзвінка, і голосна.
- Б-а-б-а, б-а-б-а, Це ж бабуся! Я до неї притулюся! Все бабуся зрозуміє, Приголубить, пожаліє, Бо бабуся – охорона, Од всіх недуг оборона. |
Учитель: - Ну що, втомилися? Перевіримо вашу увагу? Грають усі – і учні, і гості. Будьте уважними!
Гра «Так чи ні».
Зіграти хочеться мені
Разом з вами в «Так чи ні».
Я вже питання задаю –
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Чи вміє плавати гусак?
Ну що на це ти скажеш? (так).
Чи може стати у вогні
Вода холодний льодом? (ні).
Скажи мені, червоний мак
Взимку квітне? (ні).
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? (ні).
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? (так).
Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку? (так).
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? (ні).
Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі? (ні).
Коли розсердиться їжак,
Слона він може з’їсти? (ні).
А під кінець скажіть мені:
Цікава гра у «Так чи ні»?
Букварик:
Всі літери прочитані,
Усіх їх тридцять три.
Тепер дітей учитимуть
Підручники нові.
Я вас навчив читати і писати,
Любі дівчатка мої і хлоп’ятка,
Хай підростає ваш перший клас,
А я залишаю вас.
Учні:
Прощавай, Букварику,
В школі перший друже!
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже!
Читанка:
Я ваша перша Читанка,
Красива в мене свитонька,
Цікаві сторінки,
Є вірші та казки,
Покажу вам сто земель,
Ще й космічний корабель!
Даруватиму щодня
І забави, і знання!
Рідна мова:
Я – і з лісу, я — і з поля.
Нелегка у мене доля.
Через радість та біду
Я з віків до вас іду.
Всі народи мову мають.
Всі пісень своїх співають
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
Математика:
Один. Два. Три. Чотири. П’ять.
Вміють діти рахувать.
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Перевіримо зараз вас,
Чи розумний перший клас.
***
Посадив ведмідь в лісочку
Шість берізок, три дубочки,
Рахувати він не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати,
Та не може полічить,
Ану ж ви допоможіть! (9)
***
Біля ґанку – 2 Тетянки,
Біля двору – 2 Федори,
Біля річки – 2 Марічки,
А на лузі – 2 Ганнусі.
Тих дівчаток – ой багато!
Порахуйте їх, малята. (8)
***
Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг –
Скільки кошенят усіх? (4)
***
Десять хлопчиків завзято
Про щось сперечались.
Двох із них гукнула мати.
Скільки їх зосталось? (8)
Звучить пісня