Тема. Звук [х]. Букви Х х. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала.
Мета навчальна:
-ознайомити учнів з новою буквою;
-формувати уявлення про її назву та звукове значення;
-виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха).
Розвивальна:
-розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;
-збагачувати словниковий запас учнів;
-розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;
-активізувати пізнавальну діяльність учнів;
-формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;
-залучати до вивчення рідної мови;
-розвивати мовлення і мислення дітей.
Виховна:
-виховувати бажання вчитися, самостійність;
-виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
Приготувалися до уроку. Сіли рівненько. Слухаєм гарненько.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (4хв)
Спершу хочу показати вам відео. (Слайд 2)
Хто співає у відео.
Дівчинка. Дівчинку звати Христинка.
Про що йдеться у пісні? (Про краплинку).
От і на урок української мови до нас завітала краплинка. Але вона не просто так прийшла, а принесла нам завдання, виконавши які ви побачите, де краплинка може жити.
Цікаво???
Ну що ж вирушаємо у подорож. Але чекайте!
А на чому можна подорожувати?
Молодці!
Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся на чому будемо подорожувати ми від завдання до завдання.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах. Що це? (Слайд 3)
Молодці. Отже вирушаємо в подорож на потязі.
ІV.Повідомлення теми та мети уроку.
Щоб правильно та гарно відповідати на запитанння нам потрібно підготувати наш ротик до роботи. (1хв)
Надуваємо щічки.
Забиваємо язичком гол у щічку.
Чистимо зубки язичком.
Набираємо повітря і показуємо як .
Дзижчить комарик, ричить тигр, їде конячка.
Молодці. Гарно працювали. І краплинка до нас вийшла!
(Слайд 4)
Вирушаємо далі у путь.
Дивіться краплинка підготувала на нове завдання.(2хв) (Слайд 5)
Подивіться на малюнок та скажіть, що спільного у всіх словах
Молодці! У всіх словах є спільним звук Х.
Сьогодні на уроці ми вивчимо букву «ха».
Отже буква «ха», звук х.
Звук х голосний чи приголосний?
Чому він приголосний?
Молодці!Завдання виконано, отримуємо краплинку.(Слайд 6)
V. Вивчення нового матеріалу
Ми рухаємося далі і наше нове завдання прочитати склади.(1хв) (Слайд 7,8)
Молодці .Завдання виконано, отримуємо краплинку.(Слайд 9)
А зараз попрацюємо з підручником, щоб отримати наступну краплинку. Працюємо з підручником. Ст.58.(3хв) (Слайд 10)
А тепер час відпочити. Але краплинка уважно за вами спостерігатиме і з»явиться лише тоді, коли всі будуть вправно виконувати фізкультхвилинку. Фізкультхвилинка «Скік та скок».(3хв) ( Слайд 11)
Молодці!Отримали краплинку! (Слайд 12)
Продовжуємо працювати!
Подивіться уважно на малюнок та дайте відповідь на запитання: «Що відбувається?» (3хв) (Слайд 13)
Молодці. Гарно працювали і краплинку відшукали (Слайд 14)
Вирушаємо далі.
Краплинка хоче перевірити чи ви уважні.
Вказівним пальчиком правої руки ми торкаємося носика, а лівою рукою показуємо який у нас настрій. Тепер змінюємо положення рук. Трішки швидше. Молодці!!!(1хв)
За гарну роботу отримуємо краплинку!!! (Слайд 15)
Краплинка просить нас надрукувати лутеру Ха. Зараз будемо працювати в зошиті.
Розгортаємо зошит на ст.44 (12хв) (Слайд 16)
Літера Ха складається з двох похилих ліній.
Буква «ха» складається з двох елементів – це дві похилі прямі палички, що схрещені між собою. Велика буква «Х» пишеться на дві клітинки вгору і одну в сторону. Від лівого кутика ведемо похилу лінію до нижнього правого кута і так само ще одну похилу паличку, але починаємо від верхнього правого кута до нижнього лівого. Посередині ці лінії перетинаються. Так само друкуємо і маленьку літеру «х», тільки в одній клітинці.
Молодці. Всі гарно справилися з завданнями. (Слайд 17)
Подивіться ми виконали всі завдання та зібрали всі краплинки. (Слайд 18)
Що в нас утворилося? Хмаринка.
То де може жити краплинка? У хмаринці.
Хмаринка складається з краплинок води. А як потрібно ставитися до води? Бережно, економно.
Молодці.
Підсумок уроку. (2хв)
- Чи сподобався урок?
-Яку літеру вивчили?
- Який звук? Голосний чи приголосний?
- Як потрібно поводитися з водою?
Література:
- Українська мова ( І.О.Большакова) 1 клас
(підручник та зошит 1 Частина)
- «ЗАКРІПЛЕННЯ ЗВУКІВ [ К], [ К’] ВИВЧЕННЯ БУКВИ К.»
Підготувала Пилипчук Л.Г.