Свято "Прощавай Букварику!"

Про матеріал
Сценарій містить сучасний, цікавий, ігровий підхід проведення дитячого свята
Перегляд файлу

                                                      СВЯТО БУКВАРЯ

 

(Під музику виходить Абетка)

Ой-ой-ой

Я на свято поспішала,

Послизнулась і упала.

Із рук випав кошик мій,

З букв здійнявся буревій.

Зараз прийдуть діти милі,

Що ті букви рік учили.

       Мишка

Шкряб, шкряб, шкряб.

Крізь дірку бачу

Хтось у залі гірко плаче.

Це ж азбука –царівна,

Що мій клас учить.

Чим я можу помогти,

Щоб не плакала тут ти

             Абетка

     Я всі букви розгубила.

     Що робити, мошко сіра?

Мишка

Ша-ша-ша, ша-ші-шу.

Букву «ша» візьми, прошу.

А тепер я поспішаю,

Букви ж діти позбирають.

 

                   Пісня «Абеткова пісенька»

Абетка

Добридень, любі друзі!

Мене звати «Абетка», а це мої дітки красуні-літери. Ох і втомилася ж я. Скільки шкіл, скільки класів відвідала у цьому році. Незлічити.

            Учениця

Абеточко, сядь, відпочинь! Розкажи нам як то було колись.

 

Абетка

Ох, є що згадати, мої діточки. Моїх пра-пра-прабабусь звали Кирилиця і Глаголиця. А які дивні імена мали їхні діти.

(Демонстрація старовинних букв)

А ще в моєму родоводі є грецькі корені. А ви як поживаєте мої красуні.

                     

Учні-букви

Ох і важко нам було, дорога Абетко. Ці першокласники поки навчилися нас писати:

  1.     зламали 24 олівці;
  2.     списали 14 прописів;
  3.     стерли 12 гумок;
  4.     написали 2 тисячі овалів;
  5.     а ще 5 тисяч похилих паличок;
  6.     4 тисячі крапок;

Та де там, вони 4 тисячі разів забули поставити наді мною крапку, а без крапки я просто паличка.

  1.     Що вже мені казати, скільки разів мене плутали з буквою «пе». Пишуть «смачний торт», а виходить «смачний порт».
  2.     У мене те саме. Пишуть «папка для зошитів», а виходить «татка для зошитів»

10) А мене плутали в кінці слів з тобою «хліп, зуп, грип» Що я глуха? Я дзвінка.

 

Абетка

Стоп, стоп, стоп. Здається я зрозуміла у чому тут справа. Хто є причиною усіх негараздів. Тут не обійшлось без моїх давніх знайомих. Зустрічала їх не в одній школі. А ось і вони.

 

(Під музику виходить Лінь та її Ліньки танцюють)

Не хочу

Хто це галас тут здійняв?

Знов ці школярі?

Нащо  знать вам букви ті?

Краще грайтесь, розважайтесь

І нічим не переймайтесь.

 

 

Не буду

Літери це просто жах.

Ну кому вони потрібні?

У – горбата, А – нерівна.

Я без них не знаю лиха.

З мене приклад всі беріть.

І уроки не учіть.

 

Не вмію

Що б не просили вас робити,

Кажіть завжди «Не вмію!»

Хай будуть ручки ваші, наче з вати!
Із дітьми я разом їм, охоче сплю,
Не требам діткам лишньої мороки,
Ідіть, як котики сліпенькі, навмання.
І не ходіть ви в школу більш ніколи.

 

Лінь

Мене звуть просто – тітка Лінь.
Я – Лінь хороша, бо дітей жалію,
За ними я ходжу, як їхня тінь, 

Для них готую спокій і безділля.
Дитиночку приспати – так люблю!

А це мої діточки – Ліньки!

 

  •          Я «Не хочу!»
  •          Я «Не буду!»
  •          Я «Не вмію!»

 

Не хочу

Ми будемо з вами дружити.

У мирі і злагоді жити!

 

Не буду

Ми любимо дітей таких веселеньких.

І не охайних, не чепурненьких

 

Не вмію

Ми любимо, коли діти дуже вперті.

І коли в них всі зошити обдерті.

 

Не хочу

Коли книжки в них в чорнилі,

А портфелі всі в мастилі.

Не буду

Вам слід з нами подружитись.

Ні з ким більше не ділитись.

 

Не вмію

І уроки не учити.

Не писати й не лічити.

 

Лінь

Ні за що не відповідати,

А гуляти, гуляти й гуляти.

 

Учень

О, я їх впізнав. Наче тінь

прийшла учора до мене лінь.

Я хотів уроки вчити,

Адже в мене стільки справ

А вона шепоче…

 

Лінь з Ліньками разом

  •          Краще ліг би і поспав!

 

  •          Суперечок не терплю.

Що робити, ліг та й сплю!

 

Учениця

Вранці продираю очі.

Ех,  зарядочку б зробить!

Чую лінь мені шепоче…

 

  •          Та навіщо це тобі!

 

Як тут виберешся з ліжка?

Що робити, знов вляглась!

 

Учениця

Ну, а вчора, ну,  а вчора.

Навіть соромно згадать.

Я вмудрилась всі уроки прогулять.

Ні, я спершу йшла туди радісно й охоче.

Але чую…

      -Не ходи!

     Клята лінь шепоче.

Як боротись не відомо.

Що робить! Пішла додому.

 

Учень

Навіть з хлопців хтось гукне

У футбол пограть мене.

Ліньки зразу поруч.

Та від ранку і до ночі

Все шепочуть і шепочуть.

От коли б не вуха,

Хто б там її слухав!

 

Абетка

Що ж, Ліньки, бачте скільки шкоди ви наробили. Дітки, а чи хочете ви , щоб Лінь із Ліньками жили разом з вами завжди? (Ні!) Отже сьогодні, Лінь, ми остаточно з вами попрощаємося. Зараз ми покличемо в гості одного знайомого вам дідуся. Слід перестати баламутити світ і дитячі голови. А з тебе, Лінь, лишиться тільки тінь.

Буквоїде! Буквоїд!

Зайди до нас на обід.

Є у нас багато їжі! 

Слова нові, букви свіжі.

 

(Під музику реп виходять учні)

 

Буквоїд

Привіт, друзі! Я отой працьовитий Дід-буквоїд.

Ви покликали мене на обід, а я зовсім не голодний.

Нещодавно смачно попоїв. А це мої вірні посіпаки. Бачте які вони сумні. Може вони щось хочуть, а я тим часом ляжу і посплю.

(Лягає)

1-п

Так, ми посіпаки.

Але раніше ми були звичайними школярами. Ходили до школи.

2-п

Але одного разу зустрілися з Лінню та її Ліньками.

3-п

Спочатку все було добре. На уроках читання куняли.

 

4-п

На уроках письма відпочивали. Полюбили лише мультики і чіпси.

5-п

Але одного разу до нас без запрошення  завітав дід Буквоїд. Лихий, голодний, злий.

6-п

Він спочатку бродив сторінками наших зошитів, а потім взявся і за нас. Він в наших іменах з’їв усі приголосні. І тепер звуть нас так:

1-п -і-а

2-п -А-і

3-п -и-о-і

4-п -А-е-я

5-п -А-і-а

6-п -А-я

7-п -и-і-а

 7-п

Ось тепер він наївся і хропе.

Так сумно, так невесело.

Що   робити?

Абетка

Дуже прикра трапилась з вами історія. Але це все через вашу лінь і ваші ліньки. Ось  тепер, Лінь, до роботи. Мусите повернути бідолахам їхні імена.

  •          Не хочу!
  •          Не буду!
  •          Не вмію!
  •          Я теж не хочу, але знаю хто може допомогти. Є в мене один знайомий детектив «Шукайло». Він дуже розумний і працьовитий.

 

(Звучить музика. Шукайло ходить між дітьми)

Детектив

Що за гуркіт, що за звук?

Може це хропе борсук?

А-а… це Буквожеро спить,

Неначе трактор гуркотить.

Рада є на це одна.

Розбудити хропуна.

Та самому страшно йти.

Хто б це міг допомогти?

Тільки рись. Вона міцна

І відважна звірина.

 

Рись

Не піду, адже я рись.

Потім з ним іще борись

Та й кусайся цілу ніч.

Адже він за таку річ

Лютий буде як дракон.

Та й мене вже хилить в сон.

От до вовка ти б зайшов.

Той поможе! Будь здоров!

 

(Детектив гукає та виглядає вовка)

Вовк

Не годиться, хоч я й вовк,

Аби він мене затовк.

Гнів вельможних цих персон.

Як би не прогнати сон.

Краще тихо будь як миш

Потерпи, а вдень поспиш!

 

Детектив

Що ж робить?

 

Мураха

Ноу проблем! Розбудить

Буквожера зможу вмить!

 

Детектив

От погляньте! Ой-ля-ля

Хвальковите це маля!

Що ти зробиш,

ти ж маленька?

 

(Мурашка чіпляється за Буквоїда, трясе його і бігає за ним)

 

Буквоїд

Ой! Допоможіть!

Що то за сила мене трясе?

Я більше ніколи…

Я відтепер завжди…

Рятуйте!!!

 

Детектив

Добре! Я тобі допоможу! Та спочатку ти маєш цим нещасним школярам повернути їхні імена.

 

Буквоїд

Гаразд. Я поверну літери, але вони перемішались.

 

Детектив

Добре. Як тебе звати?

 

Буквоїд

Дякую,  Я обіцяю, що віднині буду харчуватися тільки помилками і тепер можете мене називати дід Помилкоїд.

 

Лінь

А ми будемо вчити дітей лінуватися робити помилки.

Лінуватися погано читати.

Лінуватися брудно писати.

Одним словом лінуватися лінуватися.

 

Абетка

Ось і добре, що з усім поганим ми попрощались. Тепер час зустрітися з тим, заради кого ми тут зібралися на свято. Букварику!

 

Буквар

              Малят зустріти тут я радий знову,

              Всіх вислухати зараз вас готовий.

              Бо знаю я, талановиті дуже-дуже

              У першім класі мої любі друзі.

      І наче вчора ви прийшли до школи.

Ту мить згадати ви готові?

 

Учні разом:

Готові!

 

Буквар

Ось минув майже рік, як ми зустрілися. Ви вивчили всі букви, підросли, подружилися.  Розкажіть, якими ви стали за це час?

 

Діти:

Активні

Бойові

Веселі

Галасливі,гречні

Дружні

Енергійні

Єдині

Жваві

И слова не починає

Їжакуваті

Йоршисті

Ласкаві

Мрійливі

Наполегливі

Особливі

Першачки

Регочемо

Стараємось

Трудимось

Успішно

Фантазуємо

Хороші

Цінуємо

Чуйні

Шануємо

Щирі

М’кий знак просто мовчав

     Юні

Я все вивчала

Буквар

 Молодці, діти. Я дуже радий за вас. Ви засвоїли всі букви і стали справжніми школярами та друзями.  А яке гарне  свято ви організували на мою честь. Дякую вам! Ви мене берегли і шанували. Це дуже важливо для мене. Адже після літньої відпустки, мені знову треба вирушати до першокласників.

Танець-пісня «Мій Буквар»

(Діти віддають букварики Букварю)

 

Буквар

Дякую вам, діти. За гарні успіхи у вивчені букв, за здобуті навички читання, я нагороджую вас почесними грамотами та подарунками. Тепер з вами буде працювати мій молодший брат Післябукварик.

(Вручення нагород)

 За це рік ми стали справжніми друзями. Але не тільки з вами, а й з вашими матусями. Вони теж щодня гортали мої сторінки. Працювали дуже старанно. А ви ж на них так схожі, тому у вас все і вдалося.

 

 Кажуть, що на світі

Сонце найясніше.

Та всміхнеться мама –

І стає світліше.

 

 Кажуть, що без сонця

Не розквітнуть квіти.

А хіба без мами

Є щасливі діти?

 

  Я до неї серцем

Любо пригорнуся.

Хай сміється сонце,

Як моя матуся.

 

 Моя матую, дякую тобі

За все, що маю і що буду мати.

І за життя дароване мені,

Тобі вклонюся низько, люба моя мати.          (Пісня «Мама і я»)

 

(Діти підходять до матусь, цілують їх)

 

Учні

1.Добрий букварику,
Мудра книжко!

 Хочеться навіть
Поплакати трішки.
 

2. Жаль розлучатися.
Хоча і треба.
Ми не забудем
Ніколи про тебе.
 

3. Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
 

4. За перше слово і першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
 

5. Ми пам’ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.

 

Діти (разом):
Прощавай Букварику, наш найперший друже.
Ми тобі, букварику, дякуємо дуже.
 

  Буквар

Віднині будем серед книг

З Абеткою в бібліотеці ми стояти

А восени інших діток

Почнемо знову ми навчати

А вам бажаємо:

                              Разом:  «В добру путь країною Знань!»

       Абетка

Ми впевнені, ви нас не підведете.

Обіцяєте?

         Діти

Обіцяємо

 

1.У кожної дитини є своя мрія

 

2.Коли ця мрія здійснюється, то ми стаємо щасливими.

 

3.То давайте не стримувати свої мрії і нехай вони збуваються

 

 

Пісня-танець «У ритмі серця»

 

 

 

 


 

 

 

 

 

docx
Додано
3 листопада
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку