Мета:загальнити знання учів з різних галузей мистецтва;Свято проводиться на Тиждні Мистецтва в школі і складається з таких конкурсів:
1 конкурс"Театральний"
2 конкурс“Бліц-далі..."
3 конкурс " Музичний"
4 конкурс "Архітектурний"
5 конкурс "Автора!"
6 конкурс"Художній"
Мета:узагальнити знання учів з різних галузей мистецтва;розвивати та збагачувати емоційно-почуттєву сферу,стимулювати художньообразне мислення,прояви уяви та інтуіціії;виховувати здатність сприймати, інтерпретувати та оцінювати музичні та художні твори, висловлювати особистісне ставленняя до них.
1 конкурс”Театральний”
2 конкурс“Бліц-далі...”
3 конкурс ” Музичний”
4 конкурс ”Архітектурний”
5 конкурс ”Автора!”
6 конкурс”Художній”
Ведучий:
Там, где таинственно журчит
Святой источник Гиппокрени
Есть на горе чертог священний.
Лишь солнца луч осветит лесистий Геликон -
На склонах появляеться бог света Аполлон.
И звук кифари золотой приветствует Парнас
И музи, спутници его, являються тотчас.
Златокудрого Аполлона, покровителя мистецтв, бога світла, гармонії та поетичного натхнення завжди оточують чарівні супутниці – музи.
Їх дев’ять, дочки Зевса та Мнемосіни (богині пам’яті).Вони мешкають на схилах міфічної гори Парнас і кожен рік весною та влітку танцюють свій незвичайний магічний хоровод.
Сам Аполлон Мусачет супроводжував їх спів грою на золотій кіфарі, яку подарував йому винахідник Гермес.Ліра є відміною ознакою Аполлона і уособлює собою національну музику древніх греків.
Святково звучить хор муз, і вся природа прислухається до їх божественого співу . Про що вони співають ?
Музи говорять одна за одною під звуки чарівної музики:
- співають про те, яка чудова природа, яке гарне життя. Адже краса оточує людину скрізь. Вона в погляді доброї людини і в посмішці дитини, в грації юної дівчини і в ласкавому голосі матері, в мужності воїна і в самовідданості героя.
- Людина повинна навчитися розуміти мову мистецтва, цінувати художні твори, проникати в глибини задуму митця. Тоді вона почне тонкіше відчувати, більше бачити і гостріше сприймати дива. Життя її стане більш насичене і цікаве.
Ведучий:
Ось про що співають музи – покровительки мистецтва і науки: (Представляє Муз)
Сьогодні ми з вами побуваємо в гостях у покровительок мистецтва. Запрошую вас вирушити в світ, де живуть Музи – в світ прекрасного.
І конкурс “Театральний”
Ведучий:
Наша перша зупинка – “Театральна”. Ми пам’ятаємо слова Костянтина Сергійовича Станіславського про те, що театр починається з роздягальні, знаємо, що успіх будь – якої вистави складається з роботи багатьох людей: драматургів, режисерів, художників, композиторів, гримерів, декораторів, робочих по сцені....Але все ж вершину цього айсберга увінчує актор. І тому наш перший конкурс присвячений саме йому – його Величності Актору.
( Учні в костюмах різних героїв по черзі виходять на сцену. Глядачі повинні здогадатися, кого вони зображують.)
Тепер ми упевненно можемо сказати:”Маска, я вас знаю!”
Але це ще не все. Наші маски повинні виконати справжне акторське завдання – етюд, т.б. без слів показати, як виконує будь – яку дію ваш персонаж, наприклад, п’є чай.Не забувайте, що у кожного персонажа свій характер, і тому одну і ту саму дію герої виконують по різному.
(Актори виконують етюд)
ІІ Бліц “Далі, далі...”
Ведучий:
Продовжуємо нашу подорож по Гелікому. Перевіримо знання учасників з питань мистецтва.Кожній команді протягом хвилини задаються питання, на які потрібно дати правильні відповіді. Якщо команда її не знає, то говорить “Далі, далі...” За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
І.
-Як називається межа між глядацьким залом і сценою? (Рампа)
V
ІІІ конкурс “Музичний”
Ведучий:
Музика має сильний вплив на внутрішній світ людини. Вона може викликати задоволення або навпаки сильний неспокій, спонукає слухачів до роздумів та відкриває перед ними незвідані сторони життя.Саме музика може передати найскладніші почуття, такі що їх словами неможливо передати.
Наша наступна зупинка “В світі музики”.
У кожного із вас є свої музичні пристрасті, які можуть мінятися. Але є такі музичні твори, які витримали іспит часом і які ми називаємо класичними.
Для кожної команди звучить по 2 мелодії.
1 бал дається за правильну назву твору і 1 бал – за назву імені композитора.
Таким чином максимальна кількість балів, яку може отримати команда 4 бали.
8 клас
9 клас
1. М.Ровель “Болеро”
10 клас
10 –Б
11 клас
IV конкурс “Архітектурний”
Хоча серед муз Аполона і не було тої, що відповідала за архітектуру, але напевно кожен з вас згодиться з тим, що часом, крокуючи вулицею, ви милуєтеся красою тих будинків, що вас оточують, адже вони були зроблені справжніми майстрами своєї справи.
Наш наступний конкурс присвячений Архітектурі.
Команді треба виконати наступне завдання:
Прслухати літературний та музичний фрагмент, що будуть звучати одночасно та на основі цього визначити країну, із якою пов’язані вірши та музика, згадати найбільш характерні споруди цієї країни і , використовуючи в якості “будівельного матеріалу” учасників команди, створити одне з найхарактерніших будівель. Глядачі повинні будуть відгадати, яку архітектурну будівлю вони побачать, і назвати країну, де цей твір знаходиться.
В ночной тишине Цзиньлина
Проносится свежий ветер.
Один я всхожу на башню,
Смотрю на У и на Ює.
Облака отразились в водах
И колишут город пустинний,
Роса, как зерна жемчужин,
Под осенней луной сверкает.
Под светлой луной грущу я
И долго не возвращаюсь.
Не часто дано увидеть,
Что древний поет сказал.
О реке говорил Се Тяо:
“Прозрачней белого шелка”,-
И єтой строки довольно,
Чтоб запомнить его навек.
Ли ВО. На западной башне в город
Цзиньлин читаю стихи под луной.
Перевод М.Басманова.
Египет – Дж.Верді “Аіда”- Піраміда, сфінкс.
К отдаленним платанам цветущим
Ти приходиш, как шел до тебя
Здесь мудрец, говоря с присносущим,
Птиц и звезди навек полюбя.
То вода ли шумит безмятежно
Между мельничьих тяжких колес,
Или Апис мичит белоснежний
Окровавлений цепью из роз?
то взор благосклонной Изиди
Иль мерцанье встающей Луни?
Но опомнись! Растут пирамиди
Пред тобою черни і страшни.
На седие от мха их уступи
Ночевать прилетают орли,
А в глубинах покояться трупи,
Незнакомие с тленьем, средь мгли.
Сфинкс улегся на страже святини
И с улибкой глядит с висоти,
Ожидая гостей из пустини,
О которих не ведаєш ти.
Н.Гумилев .Египет.
Франция.- Д.Дасен, Е.Пиаф- Ейфелева вежа.
А может бить, затем и шла раскачка истин,
Стук ставок и костей, швиряемих в ничто,
Чтоб мир обугленний бил юним ненавистен
И глухо отступал пред всяческой мечтой...
И вот едят и пьют. Ползут в музеи. Лезут
На вишку йфеля. Болеют и блюют.
Вдихают пудру, пиль и пепел “Марсельези,”
Блуд мирових ревю, размер валют и блюд.
П.Антокольский.
V конкурс “Автора!Автора!”
В мистецтві є ряд прикладів, коли один і той самий сюжет будить фантазію відразу декількох митців і вони створюють оригінальні твори в своєму жанрі.
Наприклад, сюжет пов’язаний з Попелюшкою.Все почалось з казки написаної Ш.Перро.Але ми знаємо ще декілька творів з цією ж назвою: наприклад,балет С.Прокоф’єва, фільм Надії Кашеверової, що вийшов у 1947 році, в якому в головній ролі уславилася Яніна Жеймо, хоча насправді перший фільм “Попелюшка”був знят ЖоржемМельесом і вперше вийшов на екран в 1899 р.і таких прикладів багато- знято 95 фільмів.
Зараз за допомогою команд ми спробуемо згадати інші сюжети, на які в різних галузях мистецтва були створені всім відомі твори. Кожній із команд необхідно назвати якомого більше творів, написаних на один сюжет, їх авторів, і визначити їх жанр. Прпонуються наступні назви:
“Демон”- поема М.Лермонтова, опера.Р.Рубінштейна, картина М.Врубеля;
“Ромео і Джульєтта” - трагедія Шекспіра, балет С.Прокоф’єва, П.Чайковський “Увертюра – фантазія”, 51 фільм.
“Дон Жуан” - поема Д.Байрона, комедія Ж.Мольера, трагедія “Каменний гость” О.С.Пушкіна, опера В.Моцарта, Ф.Ліст “Фантазії для фортепіано”, Штраус - Симфонічна поема., опера Даргомижського.
“Снігуронька “– п’єса – казка О.Н.Островського, опера Римського – Корсакова, картина В.Васнецова.
“Кармен” - новела П.Мериме, опера Ж.Бізе, Бізе – Щедрін “Кармен - сюїта”симфонічний оркестр, фільм.
“Руслан і Людмила” – поема О.Пушкіна, опера М.Глінки, Фільм- казка.
VІ конкурс “Художній”
В цьому конкурсі у вас є можливість продемонструвати свої знання в області живопису, а ми зможемо виявити саму згуртовану команду, в якій всі добре розуміють один одного.
В команді вибирають ведучого, який на деякий час виходить із зала і не бачить, що тут відбувається.
В цей час 5 учасникам буде показана відома картина. Після того, як ведучий повернеться, кожен учасник повинен назвати слово, яке у нього асоціюється з цією картиною Не можна називати автора і назву картини. Задача ведучого відгадати, про який твір іде мова. Чим менше підказок, тим більше балів заробляє команда. Після 1 – ї підказки при правильній відповіді – 5 балів, після 2-ї – 4, після3-ї – 3, і т.п.
Підбиття підсумків конкурсу.
Конкурсна програма
1