Свято у 1 класі "Прощання з Букварем"

Про матеріал

Сценарій свята допоможе учням закріпити букви українського алфавіту; розвивати театральні здібності, почуття відповідальності за спільну справу; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

1

 

Прощання з Букварем

   Мета. Закріпити букви українського алфавіту; розвивати театральні здібності, почуття відповідальності за спільну справу; виховувати любов до рідної мови.

 Благословенна та ясна година,коли Буквар бере до рук дитина… Яка це відповідальна мить! З цього часу в житті дітей розпочинається новий період, бо Буквар - це  перша сходинка до знань. Зовсім недавно вересневої пори маленьких  несміливих малят мами за ручку привели  на шкільне подвір’я. А сьогодні їх уже не впізнати . Сміливі , впевнені ,з  певними  знаннями вони влилися у шкільну сім' ю.

Швидко минули насичен і  цікавими подіями місяці навчання в першому  класі. У травні, коли  шкільне подвір’я буяє весняним цвітом і з теплим вітерцем  приходять довгоочікувані  літні  канікули, першокласники звітують про свої перші досягнення.

1.Сьогодні  у нашій школі

Дуже гучне свято.

І  прийшло до нас у гості

Друзів так багато.

 

2. Любі  гості, мами й тата,

В нас Букварикове свято!

Добре що прийшли до нас

В перший клас.

 

3. Раді  ми усім  вам дуже,

Веселіться з нами ,друзі.

Ми вірші вам почитаєм,

Гарну пісню заспіваєм.

 

 4. Є червоних  днів багато

На листках календаря,

А між ними -  наше свято-

Вшанування Букваря!

 

5. День вітання і прощання,

Свято наших Букварів.

Перша сходинка зростання

Для найменших школярів.

 

6.І дзвінок  веселий кличе

Першокласників на свято:

-Не запізнюйтесь! По швидше!

Час з Буквариком прощатись!

 

7. Буквар взяли ми перший раз,

Як прийшли ми в перший клас.

І як нам радісно сказати:

Тепер вже вміємо читати.

 

8. Є книг багато-радісних, повчальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар.

Але одна – усім книжкам начальник,

І звуть її по –простому – Буквар.

 

9. В першім класі урочистий

День прощання з Букварем.

Світить сонце променисте,

всіх вітаю вас з цим днем.

 

10. Ми букви старанно вивчали,

Знаєм їх від «а» до «я»

І сторіночку останню

Прочитали з букваря.

 

 

12. Ми всіх гостей вітаємо,

Вам пісні заспіваємо.

І хвалимось й радіємо,

Бо вже читати вміємо.

 

Пісня «Ми браві першокласники»

Ми браві першокласники,

І все у  нас гаразд.

Сьогодні ми зібралися,

Щоб вам прозвітувати.

 Приспів

                Щоб все на світі знати,

                Потрібно працювати,

                 Щоб школу закінчить,

                 В престижний ВУЗ вступить.

 

Ми щиро всіх вітаємо

І шлем палкий привіт!

І ми усім бажаємо

Уроки вчить як слід.

                       Приспів

 Щоразу на уроках

Багато запитань.

Помалу крок за кроком

Ми йдем в країну знань.

                      Приспів

 

Я прийшов до школи вчитись,

Бо поставив я мету:

Скоро стану президентом,

Тільки трохи підросту.

 

Я також прийшов учитись,

Бо вже вирішив давно:

Буду ,мабуть, футболістом.

 

А я зіркою кіно.

 

Поки ще казати рано,

Може в бізнес я піду,

Чи фотомоделлю стану,

Як за зростом підійду.

 

Я банкіром хочу стати,

Полюбляю рахувати.

 

А я буду депутатом,

Бо люблю голосувати.

 

 Я в лікарні після школи

Всім робитиму уколи.

 

Я в письменники подамся,

Або навіть в моряки.

 

Я дуже добре в школі вчусь,уроків зовсім не боюсь.

Тому піду у вчителі, вчити маляток-школярів.

 

Мрієм! Мріяти не рано!

Кажуть,роки так летять.

Якщо будемо старанні,

В школі нас всьому навчать.

 

А тепер про школу нашу

Ми вам з радістю розкажем.

 

Пісня «Чому вчать у школі»

Тільки сонечко зійде,

Дітвора до школи йде.

Рідна школа з нетерпінням нас чекає.

Зустрічає дітвору,учить правді і добру

І читати і писати нас навчає.

 

До п’яти додати два, скласти букви у слова.

Учить дружбою нас школа дорожити.

Бути справжніми людьми, шанувати працю й мир,

Україну і сім’ю свою любити.

 

Чудове у нас свято, та не бачу я на ньому найкращої книжки, яка всіх нас навчила читати. Як вона називається?

Діти . Буквар!

Скажу вам по секрету, він вже  прийшов до нас на свято, чекає, коли ви його запросите.  Давайте всі разом покличемо його.

Всі.   Букварику . Іди до нас!

Букварик . здрастуйте ,мої друзі! Я дуже радий,що допоміг вам навчитися гарно читати. Всіх вас вітаю зі святом і бажаю успіхів у навчанні, щоб ви назавжди подружилися з кращими друзями у світі – з книжками.

Бібліотекар . Я хочу сказати тобі, букварику,що першокласники вже є старанними читачами. Це клас ,який найчастіше відвідує бібліотеку. І тому вони і читають гарно. Сьогодні ми хочемо нагородити цих маленьких друзів книги і сподіваємося ,що їхня дружба  буде продовжуватися і надалі.   

Нагородження першокласників книжками.

Букварик .А я ,діти,подарую вам свою пісеньку.

                Пісня Букварика на мотив пісні

               «Я -  Лисичка,я – сестричка»

1.  Я веселий, я Букварик весело співаю.

     Бо веселе свято в школі я сьогодні маю./2р.

                2.Я розумний, я букварик все про все я знаю.

                   Свої літери слухняні вже в слова складаю./2р.

3.  Я щасливий я Букварик я тому радію,

    Що всі діти в першім класі вже читати вміють./2р

              4.Я святковий,я Букварик прошу всіх на свято.

                Кожну літеру всі разом будемо вітати./2р

Я мандрую по країні,я з абеткою дружу.

І малечу як зустріну-грамоті одразу вчу.

От ми гуртом і розберем,як ви мене учили?

Чи всі зі мною – Букварем,весело дружили?

Входять двоє дітей,тримають перед собою плакат»Алфавіт» і разом говорять

Нас 33,нас 33,у нас міцна сім’я.

Складаємо слова нові від А до Я, від А до Я.

 

Всі букви добре вивчені, знайомі хлопцю й дівчині,

Читає й пише нас чудово перший клас.

 

Нас 33, нас 33,весела в нас сім'я.

Підемо дружно у танок, хай музика луна.

(      Виконують «Польку»   )

(Після танку діти сідають на свої стільці,а Буквар показує в Алфа-віті букву. Діти хором називають її. Учень чи учениця, що має цю букву, виходить і розповідає про неї.)

А .  Голосиста буква А твій Букварик відкрива.

      Не одна вона іде, а всю азбуку веде.

      Як веселочка жива з букв складаються слова.

                Б.  Букву Б у слові мають.А тому її вітають-

                    Балерина із балету,

                    Близнюки несуть букети,білочка свого горішка,

                    Ну, а бджілка – меду трішки.

В.  На яблуні яблучок двоє,шепочуться з листям обоє.

     А дівча любується і не рве, бо вони  звисають літерою В.

                Г.  Голуб, горобець глухар завітали у Буквар.

                    Гноми ще й гітару взяли,голосисто заспівали:

                    У гаразді хай живе усім рідна буква В.

Г .  ґава й гуска коло хати почали пісень співати.

Каркали та гелготали, доки голос не зірвали.

          Д. Дуже добра буква Д. Хто з доріг до неї йде,

              Того поселяє в дім. Усім  добре в домі тім.

Ж.  Жуки дзижчать в садочку літом

      По стежці жабка -  плиг та плиг,

      Жоржини квітнуть жовтим цвітом,

      Кружляють бджоли біля них.

           Е.  –Е-е-е! – гукнула буква Е. Не забудьте і мене

                 Едельвейсом привітати або з Е слова назвати.

 Є .  Буква Є яка ж вона? Наче скибка кавуна!

       Кавуна маля просило – двічі скибку надкусило.

            З.  Загадкова буква З десь слова свої везе.

                 Назбирала із книжок – зачинила на замок.

                Збоку, знизу і згори схожа З на цифру 3.

                Є три зуби в букви З , ними все вона гризе.

И .  И літера стоїть , страждає. На И ніяких слів немає.

      Але без И ,мої малята, ми слів не зможем прочитати.

            І .  Івасик іграшками грався, а по двору ішов індик.

                 Івась побачив і злякався,і від індика в дім утік.

Ї .  Їжак яблуками чистить гострі голочки свої.

     Наколов він двоє яблук – йде казкова буква ї.

            Й .  Йоржа впіймав на вудку Йосип,

                 Схопив і зойкнув – ой- ой-ой!

                 Не знав,напевно, Йосип досі,

                 Який колючий йоржик той!

К .  Вранці півник в курнику будить всіх: ку-ку-рі-ку!

      Прокидайтеся, курчата, будем букву К вивчати.

               Л .  Лисеня і левеня їли ласощі щодня.

                 Кожен мав велику ложку,- горщик спорожнів потрошку.

М .  Буква М як мама мила – мелодійна і мрійлива.

      Ще в колисці немовля слово »мама»вимовля.

             Н.   Дві палички лічилочки гуляли у саду.

                 А тут зламалась гілочка:- Рятуйте, бо впаду!

                Летіла і кружляла, хапаючись за клен,

               Між паличками впала і вийшла буква Н.

О .  Оленя одне блукало,оленя когось шукало.

     Оля Олю запитала:- От кого воно шукало?

     Оля Олі каже прямо:- Оленя шукало маму!

              П .  Пелікан- пожежник бравий, добре знає свою справу.

                    Всюди він води налив і пожежу загасив.

Р .  Дуже рада буква Р, має братиків й сестер:

     Рака , рись і рукавицю,і русалоньку – сестрицю.

            С .  Буква С , буква С ,- усміхається Олесь,-

                  Мов півбублика смачного .І чому це він не весь?

Т .  Буква Т -  як сироїжка, є і шапочка і ніжка.

             У .  Сказав горобчик:- Букву У боюсь я дуже, татку.

                  Татусь питає:-А чому?

                  -У схожа на рогатку.

Ф .  Що це? Ключик від замка?

       Ні ,це буква Ф така.

              Х .  Хрюша хрестики малює, ну й художник! Ха-ха-ха!

                 -Це не хрестик,- каже Хрюша,- Я вивчаю букву Х!

Ц .  Як на сцену на цеглину сів цвіркунчик біля тину.

       Цвірінчить і цвірінчить, ні на мить не замовчить.

               Ч .  Чимчикує черепаха, бачить – чапля бідолаха

                      Один чобіт одягла, другий чобіт не знайшла.

Ш .  Буква Ш із трьох значків весело складається.

        І тому багато слів з неї починається.

                Щ .  Буква Щ завжди щаслива, щедра на слова і щира,

                        Ще щедрівки полюбляє,зі щеням малим гуляє.

Ь .  Я не шість, я - м’який знак! Це повинен знати всяк.

      В книжці буква не нова, бо пом'якшує слова.

      А у слові » олівець» забігаю у кінець.

               Ю.  Букву Ю я впізнаю-трохи дивна буква Ю.

                      Нібито до ясена буква О прив'язана.

 

Я .  Я і буква, я і слово! – вихвалялась буква Я. –

       Та чомусь у алфавіті стала аж позаду я.

Буквар .  Так, ми ,діти, повторили букви ті, що вже учили.

                 Хороше, малята, з вами. Та дивіться, вже не рано.

                  І мені прощатись час.

Але, здається, до нас гості…

 Учитель.  А ви хто такі? Хто вас запрошував на свято?

Лінь .У тому й справа, що про нас забули!

           Я – ледащо, не абищо. Я роботу не шукаю

          ( Аби як чого не вийшло ).

           Я роботу не люблю,краще солодко посплю.

Двійка . А мене ви упізнали? Я ваш найкращий друг – двійка!

               Хто хоче зі мною дружити?

               Не хочете? Ну й нетреба!

Лінь .  А чого це ви тут зібралися? Вам не ліньки? Краще б удома на ліжку лежали. Що? Букви вчити?! Навіщо? Яка з того користь? Спробуй всі вивчити; оце бублик якийсь(О); а це – наче хвіртка(И).

Учитель . Який сором,Лінивице! У твоєму віці літер не знати! Діти ось всі букви знають та й читають гарно. Раджу й тобі не лінуватися,

а за розум  братися, за Буквар.

Лінь .  Не хочу я вчитися, це ж треба букви запам'ятовувати… Склади читати, писати. Ні ,краще я буду з Двійкою пустувати.

 

Двійка. Не пущу вас далі я, тут територія моя,

              Всіх зачаклую,цариця двійок я.

Лінь.   А цю книжечку – Букварик –треба вкрасти. От і все.

            Діти вчитися не будуть, букви швидко всі забудуть!

Двійка. От тоді настане час! Просто клас!

                 Буду я тут панувати, нікого до школи не пускати.

(Забирають Букварика)

Лінь. Ну що злякалися? Тепер же вам не треба уроки вчити,можна поспати. І чому такі сумні? Дуже я люблю пісні.

                  Розкажіть, що в вас за діти. Познайомлюсь залюбки.

                  Як заслухаюся я, поверну вам Букваря.

Діти. Ну то що ж ,ми заспіваєм. Але й ти слова дотримай.

(Діти виконують пісню)

Двійка. Ви чудова дітвора. Повертаю Букваря.  

Буквар. Я побачив, які ви талановиті, дружні. Не  хочеться вами прощатися, але я мушу поспішати.

Учні. Беру буквар останній раз

Несу його у рідний клас

І рідній книзі у журбі

Шепочу:»Дякую тобі!

Бо перша книга ти моя!

Тепер читати вмію я.

На світі книг багато є

Я серце їм віддам своє.

Прощавай ,Букварику-друже,

Ми вже вивчили тебе

Нам було цікаво дуже,

Та вже Читанка нас жде.

Буквар.  Дякую вам за добрі слова!

Всі літери прочитані, усіх їх 33.

Тепер дітей учитимуть підручники нові.

Хочу познайомити вас з тими, хто вестиме вас далі країною Знань.

Читанка .  Не сумуй ти брате мій. Я ось Читанкою звусь.

                     Що не встиг ти доробити, я за все оте візьмусь.

                      Навчимося ми  читати ще й  гарні вірші складати.

                     Я Читанка нечитана ,навчатиму ваш клас.

                     Я з вами говоритиму про наш прекрасний час.

Рідна мова. Рідна мова в рідній школі! Що бринить нам чарівніш?

                       Що нам ближче і миліше,  і дорожче в час недолі?

                        Рідна мова! Рідна мова!

       В кого думка прагне слова,хто в майбутнім хоче жить,

       Той всім серцем закричить:»В рідній школі – рідна мова!»

 

Сходинки до інформатики.

Предмети. Ми хочемо побачити, чи готові ви перейти до другого класу. Якщо не помилитеся у відповідях-значить готові.

Що ж ,пограємо у гру» це все я, це все я, це компанія моя».

  • Хто співає, веселиться і роботи не боїться?
  • Хто із вас такий хороший-засмагати йде в калошах?
  • Хто хоч раз із вас хворів через те, що зошит з’їв?
  • Хто із вас , скажіть лишень,зарядку робить кожен день?
  • Чи багато серед вас невмивах приходить в клас?
  • Хто пройти ладен півсвіту, щоб Букварика зустріти?

Предмети. Молодці! Запрошуємо до другого класу!

Букварик. Діток цих всього навчайте,

Бо ж самі багато знаєте.

А ви , дітки, не лінуйтесь, до уроків всі готуйтесь.

Бо в народі кажуть так:»Книжка-диво є велике,

Всіх вона навчає.

І дорогу в світ широкий для нас відкриває.

Я вас прошу не лінуватись і вчить уроки день при дні.

І берегти книжки! Віднині – найперші друзі вам вони.

(Букварик іде. Діти виконують пісню на мотив

«Хай біжать по калюжах»)

Ми уже не малята,не маленькі дошкільнята-

Цілий рік в школі вчилися ми.

Нашу вчительку любили,всі слова її ловили

І в усьому наслідували.

                    Ми читаєм і рахуєм, додавати вмієм всі.

                    Ой як жаль ,що вже не підем в перший клас ми всі.

Букварі прочитали,сто задач розв’язали,

Кожну букву виводили ми.

Наші тата й матусі, ви були нам як друзі,

Разом з нами училися ви.

                Ми спасибі скажем щиро і учительці й батькам.

                За турботу, за терпіння щиро вдячні вам.

Учитель. І вам,шановні батьки, спасибі хочу я сказати.

Із щирим  вчительським теплом за ночі ті, що недоспали,

Коли  задачі ви рішали.

За вірність прикладів і вправ, і за малюнки з малювання-

Тут кожен батько участь брав.

Це перший крок. Попереду ще 10 років.

Отож, навчайтеся, батьки, і кожен день учіть уроки.

Дорога класна родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваємося , що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому,а тепло сьогоднішнього свята залишиться свята залишиться в серцях нашого найдорожчого скарбу-дітей-назавжди.

Дні дитинства- наче плин води. Проліта дитинство, та у спадок

Зостається пісня, повна згадок,пам'ять зостається назавжди.

 

Гра з батьками»Впізнай за зошитом свою дитину».

 

                         

         

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку