Sway-презентація: "STEM. Яка вона, освіта нового покоління?"

Про матеріал

"{Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д.

У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками."

Доповідь на засідання МО вчителів природничо-математичного циклу.

Архів містить презентацію у двох форматах, та посилання для перегляду і редагування sway.

Перегляд файлу

STEM. Яка вона, освіта нового покоління?

Знайомство з поняттям

STEM

(Science – наука, Technology– технологія, Engineering– інженерія, Mathematics –математика).

STEM - освіта

Низка курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи та вимагає різних і технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.

Виділяють такі напрямки:

Різні літери розуміють по різному:

S - science, sports (наука, спорт)

T - technology (технології)

R - reading, writing, robotics, religion (читання, писання, роботехніка, релігія)

E - engineering, economics (інженеринг, економіка)

A - arts (мистецтво)

M - mathematics, media (математика , медія)

Актуальність STEM - освіти

     Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д.

     У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками.

STEM-професії майбутнього:

  • Програмісти;
  • ІТ - фахівці;
  • інженери;
  • професіонали в галузі високих технологій на стиску з природничими науками;
  • фахівці біо- та нанотехнологій.

10 навичок, які будуть затребувані у 2020 році:

  • Комплексне багаторівневе рішення проблем
  • Критичне мислення
  • Креативність в широкому сенсі
  • Уміння управляти людьми
  • Емоційний інтелект
  • Взаємодія з людьми
  • Формування власної думки та прийняття рішень
  • Вміння вести переговори
  • Клієнтоорієнтованість
  • Гнучкість розуму

Що розвиває STEM - навчання:

  • Критичне мислення
  • Підприємництво
  • Навички створення інтерактивних моделей
  • Навички створення власних продуктів

      Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

Як навчати?

НАВЧАННЯ - ЦЕ НЕ ПРОСТО ПЕРЕДАЧА ЗНАНЬ ВІД ВЧИТЕЛЯ ДО УЧНІВ, ЦЕ СПОСІБ РОЗШИРЕННЯ ТА ЗМІНИ РЕАЛЬНОСТІ

Головна мета STEM - освіти:

  1. Посилення розвитку науково-технічного напряму в науково-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях;
  2. Створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

Організація:

  • Не навчальний план
  • Не стандарт
  • Не швидке рішення проблем
  • Знищення традиційних бар'єрів, що виокремлюють дисципліни і інтеграція їх з реальним досвідом дитини
  • STEM - має різні форми
  • Застосування - серце STEM
  • Вирішення реальних проблем

Оцінювання:

  • Формуюче - через спостереження за діяльністю учнів
  • Персоналізоване -  складається з демонстрації того, чи відповіли учні освітнім цілям,відповідно до їх особистого розвитку

Шляхи та способи впровадження STEM

«Якби одна двадцята частка вартості і праці, які витрачаються на поліпшення порід коней і собак, була витрачена на поліпшення людської раси - яку б галактику геніїв ми могли б створити!» Френсіс Гальтон

Модель реалізації:

  • віртуальна школа (онлайн - ресурси);
  • віддалена школа (STEM-центри, наукові пікніки, фестивалі мейкерства);
  • SMART-школа.

Впровадження

• Акцент на теми та компетентності STEAM

• Трансдисциплінарне вивчення

• Контекстуалізація вивчення STEAM 

Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки

https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/ - інформаційний портал Osvita.ua

http://imzo.gov.ua/stem-osvita/ - Інститут Модернізації Змісту Освіти 

Сторінка Scientix в Україні

https://www.facebook.com/Scientix_UA-605304689675892/

https://www.golabz.eu/i   Лабораторії

Умови та засоби здійснення

На міжнародному рівні визначено наступні ключові заяви:

STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку

• Мова науки - англійська. 

STEM-освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни.

• Наука повинна захоплювати.

• Раннє залучення в STEM може підтримати розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника , сприяти кращій соціалізації особистості.

Перехід до компетентнісної моделі навчання передбачає:

  • Запровадження наскрізного STEM-навчання, 

• компетентнісно орієнтованих форм і методів навчання,

• системно-діяльнісного підходу. 

Шкільна інфраструктура

• Доступ до технологій та обладнання

• Високоякісні навчальні матеріали

Зв‘язки

З промисловістю

• З батьками / опікунами

• З іншими школами та / або освітніми платформами

• З університетами та / або науково-дослідними центрами

• З локальною громадою

Інтегровані уроки проводяться двома шляхами:

• через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;

• через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом  об’єднання навчальних програм таких  курсів/предметів

Пріоритет засвоєння

навчального матеріалу у процесі:

• екскурсій, 

• квестів, 

• конкурсів,

 • фестивалів,

• хакатонів, 

• практикумів тощо.

ЗАХОДИ ДЛЯ УЧНІВ

STEM-тижні;

• наукові пікніки;

• дні науки;

• фестивалі з мейкерства, науково-технічної творчості тощо. 

• заходи з профорієнтації за форматом популярних проектів«Професії майбутнього», «Дівчата STEM», «ІТ-дівчата» враховуючи місцеві потреби ринку праці та можливостіпідприємств, бізнес-структур регіону.

Участь у STEAM Challenges.

До портрету вчителя STEM 

Ви, як Чорна Королева з Аліси, маєте дуже швидко бігти, щоб хоча б залишатися на місці…

КозленкоОлександр Григорович

Приклади реалізації та опанування

Використання нестандартних  завдань на уроках математики.

Участь у міжнародній програмі "Matific"

Робота на онлайн платформі для навчання "Мій клас"

Робота з учнями через сервіс Google

Навчання в академії Cisco

Робота над міжпредметними проектами

Математичне та компютерне моделювання

Участь у інтернет-олімпіадах

Джерела:

  1. https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
  2. https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-noviy-ukra-nskiy-pochatkoviy-shkoli
  3. https://naurok.com.ua/webinar/steam-drayver-rozvitku-v-uchniv-klyuchovih-kompetentnostey-i-navichok-maybutnogo
  4. https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah
  5. https://naurok.com.ua/webinar/steam-shkola-novitnya-forma-organizaci-navchalnogo-procesu

Доповідач: Лукичова Наталя Сергіївна, вчитель математики та інформатики

Перегляд файлу

 

STEM. Яка вона, освіта нового покоління?

Знайомство з поняттям

 

STEM  

(Science – наука, Technology– технологія, Engineering– інженерія, Mathematics – математика).

STEM - освіта  

Низка курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи та вимагає різних і технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.

Виділяють такі напрямки:  

Різні літери розуміють по різному:

S  - science, sports (наука, спорт)

T  - technology (технології)

R - reading, writing, robotics, religion (читання, писання, роботехніка, релігія)

E - engineering, economics (інженеринг, економіка)

A - arts (мистецтво)

M - mathematics, media (математика , медія)

 

Актуальність STEM - освіти

 

     Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. 

     У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. 

        Програмісти;

        ІТ - фахівці;

        інженери;

        професіонали в галузі високих технологій на стиску з природничими науками; фахівці біо- та нанотехнологій.

10 навичок, які будуть затребувані у 2020 році:

        Комплексне багаторівневе рішення проблем

        Критичне мислення

        Креативність в широкому сенсі

        Уміння управляти людьми

        Емоційний інтелект

        Взаємодія з людьми

        Формування власної думки та прийняття рішень

        Вміння вести переговори

        Клієнтоорієнтованість

        Гнучкість розуму

Що розвиває STEM - навчання:

        Критичне мислення

        Підприємництво

        Навички створення інтерактивних моделей

        Навички створення власних продуктів

      Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1%

населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.

Як навчати?

 

НАВЧАННЯ - ЦЕ НЕ ПРОСТО ПЕРЕДАЧА ЗНАНЬ ВІД ВЧИТЕЛЯ ДО УЧНІВ, ЦЕ СПОСІБ РОЗШИРЕННЯ ТА ЗМІНИ РЕАЛЬНОСТІ

Головна мета STEM - освіти:

1.      Посилення розвитку науково-технічного напряму в науково-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях;

2.      Створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

 

Організація:

        Не навчальний план

        Не стандарт

        Не швидке рішення проблем

        Знищення традиційних бар'єрів, що виокремлюють дисципліни і інтеграція їх з реальним досвідом дитини 

        STEM - має різні форми

        Застосування - серце STEM

        Вирішення реальних проблем

 

Оцінювання:

        Формуюче - через спостереження за діяльністю учнів

        Персоналізоване -  складається з демонстрації того, чи відповіли учні освітнім цілям,відповідно до їх особистого розвитку

Шляхи та способи впровадження STEM

 

«Якби одна двадцята частка вартості і праці, які витрачаються на поліпшення порід коней і собак, була витрачена на поліпшення людської раси - яку б галактику геніїв ми могли б створити!» Френсіс Гальтон

        віртуальна школа (онлайн - ресурси);

        віддалена школа (STEM-центри, наукові пікніки, фестивалі мейкерства);

        SMART-школа.

Впровадження

        Акцент на теми та компетентності STEAM

        Трансдисциплінарне вивчення

Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки

https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/ - інформаційний портал Osvita.ua  http://imzo.gov.ua/stem-osvita/ - Інститут Модернізації Змісту Освіти   Сторінка Scientix в Україні https://www.facebook.com/Scientix_UA-605304689675892/  https://www.golabz.eu/i   Лабораторії

Умови та засоби здійснення

 

На міжнародному рівні визначено наступні ключові заяви:

  STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку

  Мова науки - англійська.  

  STEM-освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни.

  Наука повинна захоплювати.

  Раннє залучення в STEM може підтримати розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника , сприяти кращій соціалізації особистості.

Перехід до компетентнісної моделі навчання передбачає:

                                                      Запровадження наскрізного STEM-навчання, 

• компетентнісно орієнтованих форм і методів навчання,

  системно-діяльнісного підходу. 

Шкільна інфраструктура

  Доступ до технологій та обладнання

  Високоякісні навчальні матеріали

Зв‘язки

  З промисловістю

  З батьками / опікунами

  З іншими школами та / або освітніми платформами

  З університетами та / або науково-дослідними центрами

  З локальною громадою

Інтегровані уроки проводяться двома шляхами:

  через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;

  через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом  об’єднання навчальних програм таких  курсів/предметів

Пріоритет засвоєння  навчального матеріалу у процесі:

  екскурсій, 

  квестів, 

  конкурсів,

  фестивалів,

  хакатонів, 

  практикумів тощо.

ЗАХОДИ ДЛЯ УЧНІВ

  STEM-тижні;

  наукові пікніки;

  дні науки;

  фестивалі з мейкерства, науково-технічної творчості тощо.  

  заходи з профорієнтації за форматом популярних проектів«Професії майбутнього»,

«Дівчата STEM», «ІТ-дівчата» враховуючи місцеві потреби ринку праці та можливостіпідприємств, бізнес-структур регіону.

 

Участь у STEAM Challenges.

 

До портрету вчителя STEM  

Ви, як Чорна Королева з Аліси, маєте дуже швидко бігти, щоб хоча б залишатися на місці…

КозленкоОлександр Григорович

Приклади реалізації та опанування 

 

Використання нестандартних  завдань на уроках математики. 

Участь у міжнародній програмі "Matific"

Робота на онлайн платформі для навчання "Мій клас"

Робота з учнями через сервіс Google

Робота над міжпредметними проектами

Участь у інтернет-олімпіадах

Джерела:

 

1.      https://imzo.gov.ua/stem-osvita/

2.      https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-noviy-ukra-nskiy-pochatkoviy-shkoli

3.      https://naurok.com.ua/webinar/steam-drayver-rozvitku-v-uchniv-klyuchovihkompetentnostey-i-navichok-maybutnogo

4.      https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodovprovadzhennya-na-urokah

5.      https://naurok.com.ua/webinar/steam-shkola-novitnya-forma-organizaci-navchalnogoprocesu

Доповідач: Лукичова Наталя Сергіївна, вчитель математики та інформатики

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Polischuk Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
4940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку