"{Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д.
У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками."
Доповідь на засідання МО вчителів природничо-математичного циклу.
Архів містить презентацію у двох форматах, та посилання для перегляду і редагування sway.
STEM. Яка вона, освіта нового покоління?
Знайомство з поняттям
STEM
(Science – наука, Technology– технологія, Engineering– інженерія, Mathematics –математика).
STEM - освіта
Низка курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи та вимагає різних і технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Виділяють такі напрямки:
Різні літери розуміють по різному:
S - science, sports (наука, спорт)
T - technology (технології)
R - reading, writing, robotics, religion (читання, писання, роботехніка, релігія)
E - engineering, economics (інженеринг, економіка)
A - arts (мистецтво)
M - mathematics, media (математика , медія)
Актуальність STEM - освіти
Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д.
У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками.
STEM-професії майбутнього:
10 навичок, які будуть затребувані у 2020 році:
Що розвиває STEM - навчання:
Впровадження STEM-освіти змінить економіку нашої країни, зробить її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Адже за деякими даними залучення тільки 1% населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.
Як навчати?
НАВЧАННЯ - ЦЕ НЕ ПРОСТО ПЕРЕДАЧА ЗНАНЬ ВІД ВЧИТЕЛЯ ДО УЧНІВ, ЦЕ СПОСІБ РОЗШИРЕННЯ ТА ЗМІНИ РЕАЛЬНОСТІ
Головна мета STEM - освіти:
Організація:
Оцінювання:
Шляхи та способи впровадження STEM
«Якби одна двадцята частка вартості і праці, які витрачаються на поліпшення порід коней і собак, була витрачена на поліпшення людської раси - яку б галактику геніїв ми могли б створити!» Френсіс Гальтон
Модель реалізації:
Впровадження
• Акцент на теми та компетентності STEAM
• Трансдисциплінарне вивчення
• Контекстуалізація вивчення STEAM
Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/ - інформаційний портал Osvita.ua
http://imzo.gov.ua/stem-osvita/ - Інститут Модернізації Змісту Освіти
Сторінка Scientix в Україні
https://www.facebook.com/Scientix_UA-605304689675892/
https://www.golabz.eu/i Лабораторії
Умови та засоби здійснення
На міжнародному рівні визначено наступні ключові заяви:
• STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку
• Мова науки - англійська.
• STEM-освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни.
• Наука повинна захоплювати.
• Раннє залучення в STEM може підтримати розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника , сприяти кращій соціалізації особистості.
Перехід до компетентнісної моделі навчання передбачає:
• компетентнісно орієнтованих форм і методів навчання,
• системно-діяльнісного підходу.
Шкільна інфраструктура
• Доступ до технологій та обладнання
• Високоякісні навчальні матеріали
Зв‘язки
• З промисловістю
• З батьками / опікунами
• З іншими школами та / або освітніми платформами
• З університетами та / або науково-дослідними центрами
• З локальною громадою
Інтегровані уроки проводяться двома шляхами:
• через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;
• через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів
Пріоритет засвоєння
навчального матеріалу у процесі:
• екскурсій,
• квестів,
• конкурсів,
• фестивалів,
• хакатонів,
• практикумів тощо.
ЗАХОДИ ДЛЯ УЧНІВ
• STEM-тижні;
• наукові пікніки;
• дні науки;
• фестивалі з мейкерства, науково-технічної творчості тощо.
• заходи з профорієнтації за форматом популярних проектів«Професії майбутнього», «Дівчата STEM», «ІТ-дівчата» враховуючи місцеві потреби ринку праці та можливостіпідприємств, бізнес-структур регіону.
Участь у STEAM Challenges.
До портрету вчителя STEM
Ви, як Чорна Королева з Аліси, маєте дуже швидко бігти, щоб хоча б залишатися на місці…
Приклади реалізації та опанування
Використання нестандартних завдань на уроках математики.
Участь у міжнародній програмі "Matific"
Робота на онлайн платформі для навчання "Мій клас"
Робота з учнями через сервіс Google
Навчання в академії Cisco
Робота над міжпредметними проектами
Математичне та компютерне моделювання
Участь у інтернет-олімпіадах
Джерела:
Доповідач: Лукичова Наталя Сергіївна, вчитель математики та інформатики
STEM. Яка вона, освіта нового покоління?
STEM
(Science – наука, Technology– технологія, Engineering– інженерія, Mathematics – математика).
STEM - освіта
Низка курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи та вимагає різних і технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.
Виділяють такі напрямки:
Різні літери розуміють по різному:
S - science, sports (наука, спорт)
T - technology (технології)
R - reading, writing, robotics, religion (читання, писання, роботехніка, релігія)
E - engineering, economics (інженеринг, економіка)
A - arts (мистецтво)
M - mathematics, media (математика , медія)
Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д.
У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками.
• Програмісти;
• ІТ - фахівці;
• інженери;
• професіонали в галузі високих технологій на стиску з природничими науками; • фахівці біо- та нанотехнологій.
10 навичок, які будуть затребувані у 2020 році:
• Комплексне багаторівневе рішення проблем
• Критичне мислення
• Креативність в широкому сенсі
• Уміння управляти людьми
• Емоційний інтелект
• Взаємодія з людьми
• Формування власної думки та прийняття рішень
• Вміння вести переговори
• Клієнтоорієнтованість
• Гнучкість розуму
Що розвиває STEM - навчання:
• Критичне мислення
• Підприємництво
• Навички створення інтерактивних моделей
• Навички створення власних продуктів
населення до STEM- професій підвищує ВВП країни на $50 млрд. А потреби у STEM-фахівцях зростають у 2 рази швидше, ніж в інших професіях, тому що STEM розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування та критичного мислення.
Як навчати?
НАВЧАННЯ - ЦЕ НЕ ПРОСТО ПЕРЕДАЧА ЗНАНЬ ВІД ВЧИТЕЛЯ ДО УЧНІВ, ЦЕ СПОСІБ РОЗШИРЕННЯ ТА ЗМІНИ РЕАЛЬНОСТІ
Головна мета STEM - освіти:
1. Посилення розвитку науково-технічного напряму в науково-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях;
2. Створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
Організація:
• Не навчальний план
• Не стандарт
• Не швидке рішення проблем
• Знищення традиційних бар'єрів, що виокремлюють дисципліни і інтеграція їх з реальним досвідом дитини
• STEM - має різні форми
• Застосування - серце STEM
• Вирішення реальних проблем
Оцінювання:
• Формуюче - через спостереження за діяльністю учнів
• Персоналізоване - складається з демонстрації того, чи відповіли учні освітнім цілям,відповідно до їх особистого розвитку
«Якби одна двадцята частка вартості і праці, які витрачаються на поліпшення порід коней і собак, була витрачена на поліпшення людської раси - яку б галактику геніїв ми могли б створити!» Френсіс Гальтон
• віртуальна школа (онлайн - ресурси);
• віддалена школа (STEM-центри, наукові пікніки, фестивалі мейкерства);
• SMART-школа.
Впровадження
• Акцент на теми та компетентності STEAM
• Трансдисциплінарне вивчення
Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/ - інформаційний портал Osvita.ua http://imzo.gov.ua/stem-osvita/ - Інститут Модернізації Змісту Освіти Сторінка Scientix в Україні https://www.facebook.com/Scientix_UA-605304689675892/ https://www.golabz.eu/i Лабораторії
На міжнародному рівні визначено наступні ключові заяви:
• STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку
• Мова науки - англійська.
• STEM-освіта має будуватися на патріотизмі і любові до своєї країни.
• Наука повинна захоплювати.
• Раннє залучення в STEM може підтримати розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника , сприяти кращій соціалізації особистості.
Перехід до компетентнісної моделі навчання передбачає:
• системно-діяльнісного підходу.
Шкільна інфраструктура
• Доступ до технологій та обладнання
• Високоякісні навчальні матеріали
Зв‘язки
• З промисловістю
• З батьками / опікунами
• З іншими школами та / або освітніми платформами
• З університетами та / або науково-дослідними центрами
• З локальною громадою
Інтегровані уроки проводяться двома шляхами:
• через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів;
• через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів
Пріоритет засвоєння навчального матеріалу у процесі:
• екскурсій,
• квестів,
• конкурсів,
• фестивалів,
• хакатонів,
• практикумів тощо.
ЗАХОДИ ДЛЯ УЧНІВ
• STEM-тижні;
• наукові пікніки;
• дні науки;
• фестивалі з мейкерства, науково-технічної творчості тощо.
• заходи з профорієнтації за форматом популярних проектів«Професії майбутнього»,
«Дівчата STEM», «ІТ-дівчата» враховуючи місцеві потреби ринку праці та можливостіпідприємств, бізнес-структур регіону.
Участь у STEAM Challenges.
До портрету вчителя STEM
Ви, як Чорна Королева з Аліси, маєте дуже швидко бігти, щоб хоча б залишатися на місці…
Використання нестандартних завдань на уроках математики.
Участь у міжнародній програмі "Matific"
Джерела:
1. https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
2. https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-noviy-ukra-nskiy-pochatkoviy-shkoli
3. https://naurok.com.ua/webinar/steam-drayver-rozvitku-v-uchniv-klyuchovihkompetentnostey-i-navichok-maybutnogo
4. https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodovprovadzhennya-na-urokah
5. https://naurok.com.ua/webinar/steam-shkola-novitnya-forma-organizaci-navchalnogoprocesu
Доповідач: Лукичова Наталя Сергіївна, вчитель математики та інформатики