Т. Г. Шевченко і його творчість на уроках математики_6клас

Про матеріал

Урок "Т. Г. Шевченко і його творчість на уроках математики" для учнів 6 класу. На прикладі життя і творчості Т. Г. Шевченка виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни, виробляти вміння та навички розв'язування вправ на всі дії з дробами.

Перегляд файлу

ТЕМА: «ПРО ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА ШЕВЧЕНКА ТА ЙОГО ТВОРЧІСТЬ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ?»

МЕТА: повторити та закріпити знання учнів про життя та творчість Т. Г. Шевченка, удосконалювати навички виразного читання, зв'язного мовлення. На прикладі життя і творчості Т. Г. Шевченка виховувати учнів справжніми громадянами своєї країни, виробляти вміння та навички розв'язування вправ на всі дії з дробами, розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів.

ОБЛАДНАННЯ: портрет Т. Г. Шевченка, український рушник, ілюстрації до творів поета, хронологічна таблиця, різноманітний роздатковий матеріал висловлювання видатних Діячів про Кобзаря та математику.

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Тема сьогоднішнього уроку «Про Т. Г. Шевченка та його творчість на уроках математики». Урок сьогодні буде незвичайним. Його мета – удосконалювати вміння та навички виконання дій з дробами, але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи і закріплюючи відомості про життя та творчість великого українського поета Т. Г. Шевченка.

ІІ. Повторення та закріплення знань

Слово надається учениці, яка нагадає нам основні факти життя та творчості Шевченка (на дошці хронологічна таблиця).

А один з учнів прочитає уривок Із поезії «Якби ви знали паничі...»

Там матір добрую мою

Ще молодую - у могилу

Нужда та праця положила.

Там батько, плачучи з дітьми

(А ми малі були та голі),

Не витерпів лихої долі,

Умер на панщині! … А ми

Розлізлися межи людьми,

Мов мишенята. Я до школи -

Носити воду школярам. Брати

на панщину ходили,

Поки лоби їм погодили!

А сестри! Сестри! Горе вам,

Мої голубки мелодії,

Для кого в світі живите?

Ви в наймах виросли чужії,

У наймах коси побіліють,

У наймах, сестри, и умрете!

Отже, ви згадали основні моменти з життя та творчості великого Кобзаря. Сьогодні ви будете розв'язувати вправи, відповіді на які пов’язані з життям та творчістю Т. Г. Шевченка.

ЗАДАЧА 1. Скільки років було Т. Г. Шевченку, коли вийшла його збірка поезій, яка поклала початок новому періоду в історії української літератури, якщо 3/13 цього числа дорівнює 6?

В-ДЬ: 26 років.

А як називається збірка поезій?    В-ДЬ: «КОБЗАР»

Перед вами ілюстрація до твору Шевченка, який ви вивчили і в назві якого є числівник.

Ви прослухаєте уривок з цього твору і назвете його.

(учень читає уривок з твору «Мені тринадцятий минало…»)

А я собі у бур’яні

Молюся богу... - не знаю,

чого маленькому мені

Тоді так приязно молилось,

Чого так весело було?

Господнє небо, і село,

Ягня здається веселилось!

І сонце гріло, не пекло!

Та недовго сонце гріло,

Недовго молилось...

Запекло, почервоніло

І рай запалило.

Мов прокинувся, дивлюся:

Село почорніло,

Боже небо голубеє

І те помарніло.

Поглянув я на ягнята

Не мої ягнята!

Обернувся я на хати -

Нема в мене хати!

Не дав мені бог нічого!..

І хлинули сльози,

Тяжкі сльози!.. А дівчина

При самій дорозі

Недалеко коло мене

Плоскінь вибирала,

Тай почула, що я плачу.

Прийшла, привітала,

Утирала мої сльози

і поцілувала...

Неначе сонце засіяло,

Неначе все на світі стало

Моє... лани, гаї, сади!..

І ми, жартуючи погнали

Чужі ягнята до води.

Наступне завдання таке. У кожного на парті лежить таблиця «ЦІКАВО ЗНАТИ». Вам потрібно заповнити пропуски цифрами, які ви знайдете коли розв’яжете такі вправи.

17. Виконати дії:

 В:10  

27. Знайдіть значення виразу:

якщо х=20,5  В:24   

37. Розв’яжіть рівняння:

     В:13  

ЦІКАВО ЗНАТИ

Тарас Шевченко із 47 років життя ___ років був на засланні, ___ років кріпаком, і лише ___ років на волі.

Ви заповнили вільні місця і дізналися про такі факти з життя Шевченка, які вам знадобляться в наступних класах. А тепер розв’яжемо.

ЗАДАЧА 2. Потяг проходить відстань між двома містами за 6 год зі швидкістю 68 км/год. Скільки часу потрібно велосипедисту, щоб проїхати цієї відстані зі швидкістю 17 км/год?                                                        В-ДЬ: 3 год.

Це була не просто задача. У відповіді ви одержали число 3, що відповідає кількості букв, назві вірша, який ви вчили. Що це за вірш? Хто його розповість.

«СОН»

На панщині пшеницю жала,

втомилася, не спочивать

Пішла в снопи, пошкандибала

Івана сина годувать.

Воно сповитеє кричало

У холодочку за снопом,

Розповила нагодувала,

Попестила, і ніби сном,

Над сином сидя, задрімала.

І сниться їй то син Іван

І вродливий, і багатий, не

одинокий, а жонатий.

На вольній, бачиться, бо й сам

Уже не панський, а на волі,

Та на своїм веселім полі

Свою таки пшеницю жнуть,

А діточки обід несуть.

І усміхнулася небога,

Проснулася-нема нічого…

На сина глянула, взяла

Його тихенько, сповила

Та, щоб дожать до

ланового,

Ще копу

дожинать пішла.

Чи здійснилися мрії матері?

УКРАЇНСЬКІ АЛФАВІТ

1  2  3  4  5  6  7

Аа  Бб  Вв  Гг  Гг  ДД  Ее

8  9  10  11  12  13  14

Єє  Жж  Зз  Ии  Іі  Її  Йй

15  16  17  18  19  20  21

Кк  Лл  Мм  Нн  Оо  Пп  РР

22  23  24  25  26  27  28

Сс  Тт  Уу  Фф  Хх  Цц  Чч

29  30  31  32  33

Шш  Щщ  Ьь  Юю  Яя

Ви правильно відгадали назву поезії, а тепер послухаємо її.

ЗАПОВІТ

Як умру, то поховайте мене на могилі,

Серед степу широкого на Вкраїні милій:

Щоб лани широкополі і Дніпро і кручі

Було видно, було чути , як реве ревучий!

Як понесе з України у синєє море

Кров ворожу - о тоді я і лани і гори,

Все покину і полину до самого бога

Молитися. А до того я не знаю Бога!

Поховайте та вставайте, кайдани порвіте,

І вражою злою кров'ю волю окропіте!

І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій, не забудьте

пом’янути незлим, тихим словом!

Наступне завдання це приклад на всі дії із звичайними і десятковими дробами. Перші три учні, які правильно розв’яжуть приклад одержать оцінки:

      В-дь: 47

З чим у біографії поета пов’язане це число?

(кількість років які прожив поет)

А тепер послухаємо як ви виконали завдання, яке ви отримали спеціально для цього уроку. Ви повинні були написати акровірш на математичну тему «ТАРАС» або «КОБЗАР»

Зараз ми проведемо гру «Хто швидше». На дошці накреслено табличку із семи клітинок.

Я запропоную вам сім завдань з математики. Відповідь до кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблички. Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Букви ви знайдете в табличці з алфавітом. Хто ж перший прочитає слово.

Завдання гри.

1. Вік батька дорівнює 3 4/5 віку сина. Батькові 38 років. Скільки років суну.                                                                                                                                                          (10)

2. Розв’яжіть рівняння:              (1)

3. Знайдіть число, якого дорівнює 8.    (20)

4. У книжці 76 сторінок Хлопчик прочитав 0,25 книжки. Скільки сторінок він прочитав?                                                                                                                (19)

5. Знайдіть значення виразу:  (20)

6. Яке число обернене до числа     (12)

7. Знайдіть від числа 69.      (23)

Учням роздаються таблиці з алфавітом і запитаннями. Вони повинні відгадати назву вірша «Заповіт».

 

ІІІ. Домашнє завдання. Скласти ребус до одного з віршів Шевченка

doc
Додано
31 січня 2019
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку