12 жовтня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність на уроках української мови: фейки, перевірка інформації та створення медіапроєктів

Особистісний підхід у вивченні математики

Про матеріал
У роботі відображено опис досвіду з питання особистісного підхіду у вивченні математики, розвитку пізнавальної діяльності учнів, використання нетрадиційних форм уроків.
Перегляд файлу

Особистісний підхід у вивченні математики

С. Дибко, учитель Оріхівської гімназії №1 «Сузір’я»

                                                                                м. Оріхів Запорізької області

 

    Теперішній час вимагає  яскравої, творчої особистості педагога. «Що значить хороший вчитель? Це, перш за все людина, яка любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те, що кожна дитина може стати доброю людиною, вміє дружити з дітьми, бере близько до серця дитячі радощі й прикрощі, знає душу дитини, ніколи не забуває, що і сам він був дитиною »,-так писав В.О.Сухомлинський. Тому у своїй повсякденній  роботі звертаю увагу на особистісний підхід у вивченні математики.

     Починаю свою роботу з планування: календарного, тематичного, щоденних поурочних планів. Вірно спланована робота дає змогу використовувати кожну хвилину на уроці на максимальний розвиток мислення гімназистів, їх пізнавальних здібностей, тренування пам’яті та уваги.

    Роботу над особистісним підходом у вивченні математики починаю ще з перших уроків у  п’ятому класі, вивчаючи індивідуальні риси кожної дитини, її рівень  розвитку мислення. Саме тому вже на початку навчального року п’ятикласникам домашні завдання диференціюю, при цьому намагаюсьдітей не травмувати від того, що не всі можуть розв’язати одне й те ж завдання.

      У своїй щоденній роботі я намагаюсь навчити гімназистів мислити, розмірковувати над завданнями та умовами задач, шукати їх розв’язання, вибираючи при цьому раціональні шляхи. Під час викладання математики не забуваю, що дитина не відразу схоплює і засвоює новий матеріал. Щоб знання були міцними і під час пояснення сприймалися швидко, вважаю за необхідність використовувати мотивацію навчальної діяльності.

 На першому уроці вивчення нової теми завжди учнів знайомлю з тим, що вони повинні «знати» та «вміти». Це дає можливість показати дітям матеріал, з яким вони будуть працюватиі засвоювати.

      У своїй роботі з гімназистами використовую випереджуючі завдання, повідомлення, виготовлення наочності. Така робота надає змогу учнів зацікавити математикою.

Особистісний підхід у вивченні математики використовую під час проведення різних видів самостійних робіт:

  • робота з використанням різних алгоритмів і памяток;
  • робота із самоперевіркою та взаємоперевіркою;
  • математичні диктанти;
  • робота в парах;
  • робота в групах.

Для покращення засвоєння матеріалу на уроках застосовую опорні конспекти та схеми, створюю презентації, використовую їх перегляд. Така форма роботи спрямована на розвиток пізнавальної діяльності учнів.

Поряд з навчальною діяльністю використовую й ігрову.Учні 5 – 7 класів люблять зустрічатися на уроках з героями казок.Гра дає змогу непомітно і без зусиль залучити навіть слабких учнів у процес пошуку розв’язку завдань, поставлених перед ними, викликати в них інтерес до математики.

Окрім цього, використовую нетрадиційні форми уроків:

  • уроки-практикуми;
  • уроки-лекції;
  • уроки-семінари;
  • уроки-конкурси.

Такі уроки вносять пожвавлення в буденне шкільне життя.

Світ мобілізується щохвилини, і ця зміна приходить до всіх сфер нашого буття. Не є винятком і освіта.

Використання інформаційних технологій на уроках створює платформу для розвитку творчості як учня, так і вчителя.

Активне впровадження ІКТ на уроках математики дозволяє:

  • активізувати пізнавальну діяльність учня;
  • проводити уроки на високому емоційному рівні;
  • забезпечити диференціацію навчання;
  • збільшити обсяг виконаної роботи на уроці;
  • вдосконалювати контроль знань;
  • розвивати самостійну роботу учнів;
  • підвищити позитивну мотиваціюдо вивчення математики.

Саме це можна простежити під час проведення бінарних уроків математики та інформатики.

     Закінчення вивчення кожної теми – тематична контрольна робота,  завдання якої має чотири рівні складності. При цьому учні мають можливість самі обрати посильні їм завдання і отримати максимальну кількість балів.

Зробити дитину щасливою - значить, перш за все, допомогти їй досягти успіху в навчанні. Саме для цьому сприяєособистісний підхід у вивченні будь-якого предмету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку