Кейс-урок "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Матеріал містить різні цікаві форми роботи на уроці. Проведення уроку передбачає використання мультимедійної дошки та комп'ютерів. За необхідності всі матеріали можна роздрукувати.
Перегляд файлу

lucky-number.jpg
Урок-кейс 

«Додавання і віднімання раціональних чисел»

Автор кейсу: Кальченко Вікторія Іванівна

Розділ: Математика

Рівень (клас): 6

Тема: Раціональні числа та дії з ними

Мета: поглиблення знань з теми, відпрацювання навичок додавання і віднімання чисел з однаковими знаками та чисел з різними знаками, узагальнення поняття раціональних чисел та дій з ними, формування умінь працювати з практичними завданнями, вироблення умінь опрацьовувати статистичну інформацію, навчання застосовувати набуті навички у нестандартних життєвих ситуаціях.

Розвивати пізнавальну активність, життєві компетенції;

Виховувати наполегливість, самостійність, почуття відповідальності, старанність у навчанні, виховувати стійкий інтерес до математики.


ПЛАН УРОКУ:

1. Організаційний етап.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Повідомлення теми уроку, форми проведення, визначення завдань уроку.

4. Вступне слово вчителя

5. Урок-кейс:

5.1 Кейс «Математика» - актуалізація опорних знань (тестування на компютері)

5.2 Кейс «Економіка»

5.3 Кейс «Фізика»

Фізкультхвилинка

5.4 Кейс «Географія»

5.5 Кейс «Спорт»

5.6 Кейс «Історія»

6. Підведення підсумків роботи

6.1  Виставлення оцінок

6.2  Визначення досягнутих завдань

7. Домашнє завдання.

8. Рефлексія.

 

РОЗГОРТКА З ПРЕДМЕТІВ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Людство з давніх часів стикається з необхідністю виконувати обчислення. Найпершими зявилися натуральні числа – з потреб лічити якісь предмети. Потім – дробові числа – з необхідності поділяти на частини продукти, тканину, ділянки землі тощо. Відємні числа зявилися вперше у Китаї у ІІ ст. до н.е. Згодом відємні числа розтлумачили В Індії у вигляді боргу. У Європі довго не сприймали раціональні числа, їх називали хибними, неіснуючими, абсурдними. Тільки у XVII ст. математик Рене Декарт запропонував позначати відємні числа на координатному промені.

 

D:\Кабинет математики\i (1).jpg

Кейс « МАТЕМАТИКА »

              Правила додавання:

  1.                    Щоб додати два відємних числа, треба додати їх модулі, а перед отриманим числом поставити  знак “ – ”.
  2. Щоб додати два числа з різними знаками, треба від більшого модуля відняти менший, а перед отриманим числом поставити знак доданка з більшим модулем.
  3. Щоб від одного числа відняти друге, треба до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику.

Властивості додавання:

1. Переставна:          a + b = b + a

2. Сполучна :            ( a + b ) + c = a + ( b + c )

 

 

 

№ 1

№ 2

№ 3

№ 4

№ 5

№ 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

тема 6.jpgКейс « ЕКОНОМІКА »

Товари,  які ввозяться у країну для продажу, називають імпортом.

Товари, які вивозять з країни для продажу за кордоном, називають експортом.

Баланс торгівліце різниця між експортом та імпортом.

 

 

1) Розгляньте тут діаграму експорту та імпорту України.

2) Визначте баланс за кожен рік.

3) Про що свідчить отриманий результат?

 

економика.JPG


физика.jpgКейс « ФІЗИКА »

У фізиці з раціональними числами пов’язані розрахунки, що стосуються підіймання чи опускання на певну відстань якогось фізичного тіла.

Висоту позначають додатним числом, а глибину – відємним, піднімання  дією «+», опускання  дією « – »

 

Розвяжіть завдання та складіть пазл.

  • Прочитайте інформацію про летючих риб.
  • Розвяжіть задачу

Пазл

 

1

2

3

 

–17 – 13

0 –

14,5 + (–14,2)

4

5

6

15,9 + (–12,9)

–0,5 + 0,5

–20 + 50

7

8

9

–28 + 25

18,7 – 19

тобико.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


геог.jpgКейс «ГЕОГРАФІЯ»

 

Різницю між реальним показанням та нормою називають відхиленням.

 

 

 

 

 

  • Проаналізуйте показання кількості опадів за таблицею.
  • Обчисліть відхилення по місяцях:

І група – І півріччя;

ІІ група – ІІ півріччя.

  • Обчисліть загальну кількість опадів за півріччя.
  • Який висновок можна зробити?

 

география.JPG

 

 


динамо.jpgКейс « СПОРТ »

 

Підготовку спортивної команди характеризує величина, що є середньою різницею голів за сезон ( різниця між забитими і пропущеними голами ).

 

 

 

 

 

 

 

 

  • За турнірною таблицею визначте рівень підготовки :

І група – команд із синіми номерами;

ІІ група – команд із червоними номерами.

  • Яка із команд була підготовлена найкраще? Найгірше?

спорт.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


dscreenshot-x-707x615.jpgКейс « ІСТОРІЯ »

 

У історії для визначення дати якоїсь події використовують шкалу часу (або часову стрічку).

На цій шкалі є початок відліку 0.

Якщо дати до нашої ери прийняти як відємні числа, а дати нашої ери – як додатні числа, то шкала часу схожа на числову вісь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Користуючись шкалою часу визначте, у якому році відзначали 2000-ну річницю з дня народження Ератосфена?

 

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

КІНЕЦЬ

 

«Математику тому вчити треба, бо вона розум до ладу приводить»

М.В. Ломоносов

 


Тобіко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Морський півень


Тобіко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Морський півень

 




тобико.JPG

 

 

 

 


letr2.jpg


5-nEGWZDnR0.jpg

 

 

 

 


7f4b892e556c1e6dfdcf9dd95b922654.png

 

 

 


a1ee150fcfda16ce38eb7a22438aaad1.jpg

 

 


1440451305_w1280_h1280_dsc_2525.jpg


docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку