Урок-кейс
«Додавання і віднімання раціональних чисел»
Автор кейсу: Кальченко Вікторія Іванівна
Розділ: Математика
Рівень (клас): 6
Тема: Раціональні числа та дії з ними
Мета: поглиблення знань з теми, відпрацювання навичок додавання і віднімання чисел з однаковими знаками та чисел з різними знаками, узагальнення поняття раціональних чисел та дій з ними, формування умінь працювати з практичними завданнями, вироблення умінь опрацьовувати статистичну інформацію, навчання застосовувати набуті навички у нестандартних життєвих ситуаціях.
Розвивати пізнавальну активність, життєві компетенції;
Виховувати наполегливість, самостійність, почуття відповідальності, старанність у навчанні, виховувати стійкий інтерес до математики.
ПЛАН УРОКУ:
1. Організаційний етап.
2. Перевірка домашнього завдання.
3. Повідомлення теми уроку, форми проведення, визначення завдань уроку.
4. Вступне слово вчителя
5. Урок-кейс:
5.1 Кейс «Математика» - актуалізація опорних знань (тестування на комп’ютері)
5.2 Кейс «Економіка»
5.3 Кейс «Фізика»
Фізкультхвилинка
5.4 Кейс «Географія»
5.5 Кейс «Спорт»
5.6 Кейс «Історія»
6. Підведення підсумків роботи
6.1 Виставлення оцінок
6.2 Визначення досягнутих завдань
7. Домашнє завдання.
8. Рефлексія.
РОЗГОРТКА З ПРЕДМЕТІВ:
ВСТУП
Людство з давніх часів стикається з необхідністю виконувати обчислення. Найпершими з’явилися натуральні числа – з потреб лічити якісь предмети. Потім – дробові числа – з необхідності поділяти на частини продукти, тканину, ділянки землі тощо. Від’ємні числа з’явилися вперше у Китаї у ІІ ст. до н.е. Згодом від’ємні числа розтлумачили В Індії у вигляді боргу. У Європі довго не сприймали раціональні числа, їх називали хибними, неіснуючими, абсурдними. Тільки у XVII ст. математик Рене Декарт запропонував позначати від’ємні числа на координатному промені.
Кейс « МАТЕМАТИКА »
Правила додавання:
Властивості додавання:
1. Переставна: a + b = b + a
2. Сполучна : ( a + b ) + c = a + ( b + c )
№ 1 |
№ 2 |
№ 3 |
№ 4 |
№ 5 |
№ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кейс « ЕКОНОМІКА »
Товари, які ввозяться у країну для продажу, називають імпортом.
Товари, які вивозять з країни для продажу за кордоном, називають експортом.
Баланс торгівлі – це різниця між експортом та імпортом.
1) Розгляньте тут діаграму експорту та імпорту України.
2) Визначте баланс за кожен рік.
3) Про що свідчить отриманий результат?
Кейс « ФІЗИКА »
У фізиці з раціональними числами пов’язані розрахунки, що стосуються підіймання чи опускання на певну відстань якогось фізичного тіла.
Висоту позначають додатним числом, а глибину – від’ємним, піднімання дією «+», опускання дією « – »
Розв’яжіть завдання та складіть пазл.
Пазл
1 |
2 |
3 |
|
–17 – 13 |
0 – |
14,5 + (–14,2) |
4 |
5 |
6 |
15,9 + (–12,9) |
–0,5 + 0,5 |
–20 + 50 |
|
7 |
8 |
9 |
– – |
–28 + 25 |
18,7 – 19 |
Кейс «ГЕОГРАФІЯ»
Різницю між реальним показанням та нормою називають відхиленням.
І група – І півріччя;
ІІ група – ІІ півріччя.
Кейс « СПОРТ »
Підготовку спортивної команди характеризує величина, що є середньою різницею голів за сезон ( різниця між забитими і пропущеними голами ).
І група – команд із синіми номерами;
ІІ група – команд із червоними номерами.
Кейс « ІСТОРІЯ »
У історії для визначення дати якоїсь події використовують шкалу часу (або часову стрічку).
На цій шкалі є початок відліку 0.
Якщо дати до нашої ери прийняти як від’ємні числа, а дати нашої ери – як додатні числа, то шкала часу схожа на числову вісь.
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
КІНЕЦЬ
«Математику тому вчити треба, бо вона розум до ладу приводить»
М.В. Ломоносов
Тобіко
Морський півень
Тобіко
Морський півень