Таблиці додавання і віднімання числа 3. Додавання і віднімання числа частинами виду 6 + 2 + 1, 9 – 2 – 1. Додавання і віднімання по 3. Розв’язування задач.

Про матеріал
Урок по формуванню в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання; вмінню додавати і віднімати числа частинами виду 6 + 2 + 1; 9 - 2 - 1.
Перегляд файлу

 Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 3. Додавання і віднімання числа частинами виду 6 + 2 + 1, 9 – 2 – 1. Додавання і віднімання по 3. Розв’язування задач.

Мета.  Формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; вчити додавати і віднімати числа частинами виду 6 + 2 + 1; 9 - 2 - 1; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

 

Обладнання. Казкові герої: Лисичка, Ведмедик, Незнайко, Буратіно, хмаринки «Сума» і «Різниця», сніжики для роботи в парах, картки-малюнки з веселими задачами.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Прoлунав дзвінок, пoчинaється урок.

Працювaтимо старанно,

щоб почути у кінці,

Що у першім клaсі учні —

Простo молoдці!

 

ІІ.Мотивація навчання.

-         Діти, сьогодні на урок до нас завітало багато казкових героїв, вони принесли з собою цікаві завдання та ігри, тому вам, щоб виконати ці завдання, потрібно гарно працювати, уважно слухати мене і не відволікитися.

-         Я хочу, щоб від роботи  на уроці ви  отримали задоволення, а наші гості побaчили, як ви любите вчитися, що вже вмієте  і  які ви  вже дорoслі  діти.

   ІІІ. Актуалізація  і систематизація опорних знань

1. Математична розминка. Усна лічба

-  Зараз у нас  цікава хвилинка – математична розминка.

  1. Лічба від 1до 10 від 10 до 1.
  2. Назвати попереднє число числа 5, 2, 9, 6,7,3.
  3. Назвати наступне число числа 1, 4, 5, 9,8,2.
  4. Назвати сусідів числа 5, 9,7,3,2,8.
  5. Повторення таблиць чисел1  і 2 .

 

2. Гра «Мовчанка».

 - А, зараз ми з вами пограємо у гру «Мовчанка» , яку для вас підготувала Лсичка.

 

 

 

 

                                                                                                                   

 

 

 

 

3. Вправа-гра «Допоможіть Незнайкові і Буратіно».

  - Діти, у наших гостей Незнайка і Буратіно були повітряні кульки. Вітерець дмухнув і кульки розлетілися. Давайте допоможемо зловити їм кульки розв’язавши приклади. Від кульки до казкового героя «протягніть ниточку». (діти виходять до дошки)

 - Діти, скільки кульок у Буратіно?

 - А скільки кульок у Незнайка?

 - В кого більше кульок ?

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

                           Незнайко                     Буратіно

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.   

-  Отже, діти, сьогодні на уроці ми з вами розглянемо таблицю додавання і віднімання числа 3 до одноцифрових чисел, будемо складати і розв’язувати  приклади й задачі, збільшувати і зменшувати числа, розвивати мислення, увагу. 

     

  1. Ознайомлення з новим матеріалом. Робота за підручником. 

    — Розгляньте таблицю додавання числа 3.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 3, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 3.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Додати 3».

— Розгляньте таблицю віднімання числа 3.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. Яке число віднімали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Відняти 3».

 

   Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь.

 — Від якого числа летіло сонечко?  (6)

— Скільки частинок воно пролетіло?(2)  

— На якому числі сіло ? (8)

— Від восьми скільки проміжків пролетіло? (1)  

— На якому числі сіло?(9) Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

 

  Дивимось на другий числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко назад?  (9)

— Скільки частинок воно пролетіло?(2)  

— На якому числі сіло ? (7)

— Від семи скільки проміжків пролетіло? (1)  

— На якому числі сіло?(6) Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

 

Завдання 2

— Додавайте по 3, починаючи з числа 2.

— Віднімайте по 3, починаючи з числа 10.

 

Завдання 3(разом дзвониками – всі учні)

— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати?

— Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

 

Завдання 4

  Розв’яжіть приклади.

 

Завдання 5

— А зараз ми , діти, будемо працювати над задачами, але перш ніж працювати, давайте згадаємо з яких части складається задача?

-         Умова;

-         Запитання;

-         Розв’язання;

-         Відповідь.

 

— Скільки загадок відгадала Іринка? Скільки загадок відгадала Ганнуся? Яке запеитання задачі? Можемо дізнатися скільки загадок відгадала Ганнуся? Якою дією?

 

Завдання 6

— Скільки відрізків накреслив Олекса? Скільки відрізків накреслив Тарасик? Яке запеитання задачі? Можемо дізнатися скільки відрізків накреслив Тарасик? Якою дією?

Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

 

Завдання 7  «Веселі задачі»

 

— Молодці, ви гарно попрацювали над задачами. І для  вас  наш Ведмедик ще приготував «Веселі задачі».

  1. Каже мати-квочка:

     В мене два синочка

     І чотири дочки.

     Скільки ж діточок у квочки?

 

  1. Було у Марини

Сім ягід малини.

Шість ягідок з’їла,

А скільки лишила?

 

  1. Є в зачихи п’ять малят –

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати зве.

Три прийшли.

А скільки йде?

 

  1. Три веселі киці

Грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг.

Скільки кошенят усіх?

 

Фізкультхвилинка

 

V. Робота в парах.

— А зараз, дітки, для вас завдання від наших хмаринок «Суми» і «Різниці», робота в парах, виконати приклади на сніжинках, знайти суму і різницю. ( - Повторимо, як називаються числа при додаванні?  - При відніманні?)

4 + 3 =

7  + 3=

8 – 3 =

6 – 3 =

1 + 3=

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в зошиті з друкованою основою.

   Завдання 1.  Від Плюса Плюсовича та Мінус Мінусовича.

     Завдання 2. Вписати результати дій.

    Завдання 3. Самстійно. (обчислити приклади)

 Завдання 4. Розвязати чарівний ланцюжок.

 Завдання 5.За малюнками скласти та розв’язати задачі.

 

VІ. Геометричний матеріал.

— Ми знаємо, діти, з вами багато звірят.

— Кого з них оці малюнки нагадують?

 

                                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— З яких геометричних фігур складається ведмедик?

—З яких геометричних фігур складається лисичка?

 

VІІ. Підсумок уроку.

—Що ми робили сьогодні на уроці?

— Хто з казкових героїв готував для вас завдання?

— Що вам найбільш цікавим було на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Тетяна Шкроб
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку