Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 3. Додавання і віднімання числа частинами виду 6 + 2 + 1, 9 – 2 – 1. Додавання і віднімання по 3. Розв’язування задач.
Мета. Формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; вчити додавати і віднімати числа частинами виду 6 + 2 + 1; 9 - 2 - 1; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.
Обладнання. Казкові герої: Лисичка, Ведмедик, Незнайко, Буратіно, хмаринки «Сума» і «Різниця», сніжики для роботи в парах, картки-малюнки з веселими задачами.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Прoлунав дзвінок, пoчинaється урок.
Працювaтимо старанно,
щоб почути у кінці,
Що у першім клaсі учні —
Простo молoдці!
ІІ.Мотивація навчання.
- Діти, сьогодні на урок до нас завітало багато казкових героїв, вони принесли з собою цікаві завдання та ігри, тому вам, щоб виконати ці завдання, потрібно гарно працювати, уважно слухати мене і не відволікитися.
- Я хочу, щоб від роботи на уроці ви отримали задоволення, а наші гості побaчили, як ви любите вчитися, що вже вмієте і які ви вже дорoслі діти.
ІІІ. Актуалізація і систематизація опорних знань
1. Математична розминка. Усна лічба
- Зараз у нас цікава хвилинка – математична розминка.
2. Гра «Мовчанка».
- А, зараз ми з вами пограємо у гру «Мовчанка» , яку для вас підготувала Лсичка.
3. Вправа-гра «Допоможіть Незнайкові і Буратіно».
- Діти, у наших гостей Незнайка і Буратіно були повітряні кульки. Вітерець дмухнув і кульки розлетілися. Давайте допоможемо зловити їм кульки розв’язавши приклади. Від кульки до казкового героя «протягніть ниточку». (діти виходять до дошки)
- Діти, скільки кульок у Буратіно?
- А скільки кульок у Незнайка?
- В кого більше кульок ?
Незнайко Буратіно
Фізкультхвилинка
ІV. Робота над темою уроку.
- Отже, діти, сьогодні на уроці ми з вами розглянемо таблицю додавання і віднімання числа 3 до одноцифрових чисел, будемо складати і розв’язувати приклади й задачі, збільшувати і зменшувати числа, розвивати мислення, увагу.
— Розгляньте таблицю додавання числа 3.
— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 3, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 3.)
— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)
— Тому таблиця й називається «Додати 3».
— Розгляньте таблицю віднімання числа 3.
— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. Яке число віднімали в кожному прикладі? (3)
— Тому таблиця й називається «Відняти 3».
Завдання 1
— Розгляньте числовий промінь.
— Від якого числа летіло сонечко? (6)
— Скільки частинок воно пролетіло?(2)
— На якому числі сіло ? (8)
— Від восьми скільки проміжків пролетіло? (1)
— На якому числі сіло?(9) Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
— Дивимось на другий числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко назад? (9)
— Скільки частинок воно пролетіло?(2)
— На якому числі сіло ? (7)
— Від семи скільки проміжків пролетіло? (1)
— На якому числі сіло?(6) Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
Завдання 2
— Додавайте по 3, починаючи з числа 2.
— Віднімайте по 3, починаючи з числа 10.
Завдання 3(разом дзвониками – всі учні)
— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати?
— Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?
Завдання 4
— Розв’яжіть приклади.
Завдання 5
— А зараз ми , діти, будемо працювати над задачами, але перш ніж працювати, давайте згадаємо з яких части складається задача?
- Умова;
- Запитання;
- Розв’язання;
- Відповідь.
— Скільки загадок відгадала Іринка? Скільки загадок відгадала Ганнуся? Яке запеитання задачі? Можемо дізнатися скільки загадок відгадала Ганнуся? Якою дією?
Завдання 6
— Скільки відрізків накреслив Олекса? Скільки відрізків накреслив Тарасик? Яке запеитання задачі? Можемо дізнатися скільки відрізків накреслив Тарасик? Якою дією?
Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?
Завдання 7 «Веселі задачі»
— Молодці, ви гарно попрацювали над задачами. І для вас наш Ведмедик ще приготував «Веселі задачі».
В мене два синочка
І чотири дочки.
Скільки ж діточок у квочки?
Сім ягід малини.
Шість ягідок з’їла,
А скільки лишила?
Неслухняних зайченят.
На обід їх мати зве.
Три прийшли.
А скільки йде?
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх?
Фізкультхвилинка
V. Робота в парах.
— А зараз, дітки, для вас завдання від наших хмаринок «Суми» і «Різниці», робота в парах, виконати приклади на сніжинках, знайти суму і різницю. ( - Повторимо, як називаються числа при додаванні? - При відніманні?)
4 + 3 =
7 + 3=
8 – 3 =
6 – 3 =
1 + 3=
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
— Завдання 1. Від Плюса Плюсовича та Мінус Мінусовича.
— Завдання 2. Вписати результати дій.
— Завдання 3. Самстійно. (обчислити приклади)
— Завдання 4. Розвязати чарівний ланцюжок.
— Завдання 5.За малюнками скласти та розв’язати задачі.
VІ. Геометричний матеріал.
— Ми знаємо, діти, з вами багато звірят.
— Кого з них оці малюнки нагадують?
— З яких геометричних фігур складається ведмедик?
—З яких геометричних фігур складається лисичка?
VІІ. Підсумок уроку.
—Що ми робили сьогодні на уроці?
— Хто з казкових героїв готував для вас завдання?
— Що вам найбільш цікавим було на уроці?