Таблиця додавання і віднімання числа 2

Про матеріал
Тема: Складання таблиці додавання й віднімання числа 2. Обчислення виразів на дві дії. Мета: Познайомити учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2 : тренуватися в розв’язанні виразів на дві дії; вчити прийому віднімання за числовим відрізком; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати увагу, інтерес до математики. Тип уроку: урок подорож засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема:  Складання таблиці додавання й віднімання числа 2. Обчислення виразів на дві дії. 

Мета: Познайомити  учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2 : тренуватися в розв’язанні виразів на дві дії; вчити прийому віднімання за числовим відрізком; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати увагу, інтерес до математики.

Тип уроку: урок подорож засвоєння нових знань.

Обладнання: картки цифр, математичні таблиці для 1 класу, ілюстрації потягу, назви станцій, карта подорожі « Країна Математики», ілюстрація « Сонечка»

 

Хід уроку

  1. Організація початку уроку.

Ось, дзвінок сигнал нам дав,

Починати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо!

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до Країни Математики. Подорожувати будемо незвичайно, а казковим потягом. На нашому шляху будуть траплятися станції, на яких будуть чекати на нас завдання, щоб наш потяг зрушив з місця, необхідно виконати завдання. Якщо ми  усе виконаємо то потрапимо до країни Математики. Ви готові?

 -Так.

 - Сідаємо у потяг і вирушаємо у подорож. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.

1.Перша станція« Обчислювальна»

 - На ці зупинці  завдання виконуються швидко , а для цього потрібно логічно мислити, та відповідати правильно , піднімаючи руку.

Завдання:

  1.Порахуємо до 10.

  2.Назвіть сусідів числа 3 ( 2 і 4), 5 (4 і 6) ,7 (6 і 8).

  3.Назвіть склад числа 3 – це( 1 і 2,2 і 1, 3 і 0), 6 – це(1 і 5, 2 і 4, 3 і 3,4 і 2, 1 і 5, 6 і 0).

- Висновок: отже, на ці станції ми повторили склад числа і порахували у межах десяти, це нам допоможе на наступних станціях при виконанні завдань.

-Молодці, завдання виконані ,отже поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у

2 Друга станція «Сонячна».

-  На ці станції для вас приготували гру ”Сонечко.” Зображення сонечка яке поділене на сектори, у кожному із цих секторів число, а посередені   число 1 зі знаком плюс. Це означає, що до кожного сектору потрібно додати число один, що знаходиться у середені. ( Спочатку виконуємо на додавання).

 А у наступному сонечку навпаки, потрібно відняти число 1. (на дошці).

822

Висновок: отже,  на ці станції ми пригадали таблицю додавання та віднімання числа 1, яка нам допоможе в подальшому складати та розв’язувати рівності.

  - Молодці, завдання виконали ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у

3. Третя станція « Задачна».

- А ця станція пропонує нам віршовані задачі. Для того щоб дати правильну відповідь, потрібно уважно послухати, та швидко порахувати.

Задача:

  • А) По дорозі зайчик біг.

 Ніс 5 яблук на пиріг.

 Одне впало, покотилось.

 Скільки яблук залишилось? (5- 1=4)

 

Б) У коморі був концерт,
Мишки виступали:
Троє грали на сопілці,
Дві пісні співали.
Скільки там було талантів —
Співаків і музикантів?
(3 + 2 = 5.)

В) Вісім хлопців двір завзято
Чистили, трудилися.
Одного гукнула мати.
Скільки залишилося?
(8 – 1 = 7.)

Г) Зловив Василько вісім риб,
Та раптом дві у воду — стриб!
Хто порахує, скільки
Ще рибок у Василька?
(8 – 2 = 6.)

  • Д) Три веселі киці

 Грались на травиці.

 Рижик теж до них прибіг.

 Скільки кошенят усіх? (З + 1= 4)

Висновок: отже, для того щоб швидко розв’язати віршовану задачу потрібно логічно мислити, та уважно слухати.

-Молодці, завдання виконали ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у

ІІІ. Четверта станція «Фізкультурна»

   же ми трішки стомилися, давайте відпочинимо, виходимо за парт і стаємо справа.

Вийдем, діти, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три

Наші ніжки: раз, два, три

Ось голівонька втомилась

Вліво – вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати

Висновок: отже, ми відпочили, із новими силами приступаємо до роботи, бо під час роботи обов’язково потрібен відпочинок не тільки на уроці а навіть у житті.

 - Завдання станції виконали, відпочили ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

2.Пята станція «Тематична»

- На ці станції потрібно скласти таблицю додавання та віднімання числа 2.А для того , щоб виконати це завдання я пропоную заглянути у нашу книжку,  вона нам допоможе. Відкриваємо на сторінці 56, тут нас очікує підказка , у вигляді таблички із замочками. Вони однакові?

- Ні. Вони двох кольорів.

- Спробуємо їх порахувати, і на дошці записати, так ми виконаємо це завдання та складемо таблицю.  (Діти  разом з учителем складають таблицю додавання та віднімання числа 2, учитель записує на дошці.)

Висновок: отже, таблицю ми склали, скажіть раніше ми зустрічали таблицю додавання та віднімання числа 2?

- Ні. Сьогодні  ми у перше  навчилися її складати , а у житті вона нам допоможе?

 -Так..

 -А коли саме?

 -При покупці, коли потрібно поділитися цукерками, печиво……

 -Молодці це завдання виконали ,отже поїзд їде далі Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.               

3.Шоста станція « Письмова»

- На цій станції завдання потрібно виконати у зошитах. Відкриваємо зошити на сторінці 60.

- А для того, щоб наші руки, швидко працювали, потрібно іх по розминати. Пальчикова гімнастика « Десять пальців»

-Завдання:

1. Із кожної рівності на додавання склади дві рівності на віднімання.

- Діти скажіть, а ми можемо із однієї рівності на додавання скласти дві рівності на віднімання?

- Так. Отже давайте працювати.

4+2=6 3+2=5 6+2=8

6-4=2 5-3=2 8-6=2

6-2=4 5-2=3 8-2=6

2.Обчисли вираз. Користуйся таблицями додавання і віднімання числа 2.

- Таблицю на попередні станції ми склали, а зараз за допомогою неї будемо розв’язувати рівності.

5+2 = (7)     10-2=(8)    7+2=(9)    8-2=(6)

3.Гімнастика для пальців « Десять пальців».

4. Запиши рівності за числовими променями.

- Що таке числовий промінь? (Числовий промінь – це прями лінія з числами, яка має початок і немає кінця.)

8-5+3=6                     5+5-8=2

- Висновок: Отже, ми змогли не тільки усно попрацювати, але і записати свої відповіді, для того щоб краще запам’ятати, як правильно потрібно додавати і віднімати на числовому промені. Як можна з одної рівності на додавання скласти дві рівності на віднімання.

-Молодці, і на ці станції завдання виконали поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.

  1. Підсумок уроку.

1.Сьома станція «« Країна Матеметики»

-Молодці. Сьогодні ми добре попрацювали , виконали усі завдання. здійснили цікаву подорож ,і наш потяг прибув на останню станцію під назвою « Країна Матеметики»

- Скажіть з ким ми сьогодні працювали? ( З потягом)

-Яку нова таблицю вивчили? -Презентація ( Таблиці додавання і віднімання числа 2 ).

-Які станції найбільше сподобалися?

  • Дуже дякую за урок. І за ваші старання ви отримуєте квиток туриста.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 березня 2021
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку