Тема: Складання таблиці додавання й віднімання числа 2. Обчислення виразів на дві дії.
Мета: Познайомити учнів з таблицею додавання й віднімання числа 2 : тренуватися в розв’язанні виразів на дві дії; вчити прийому віднімання за числовим відрізком; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати увагу, інтерес до математики.
Тип уроку: урок подорож засвоєння нових знань.
Обладнання: картки цифр, математичні таблиці для 1 класу, ілюстрації потягу, назви станцій, карта подорожі « Країна Математики», ілюстрація « Сонечка»
Хід уроку
Ось, дзвінок сигнал нам дав,
Починати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо!
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до Країни Математики. Подорожувати будемо незвичайно, а казковим потягом. На нашому шляху будуть траплятися станції, на яких будуть чекати на нас завдання, щоб наш потяг зрушив з місця, необхідно виконати завдання. Якщо ми усе виконаємо то потрапимо до країни Математики. Ви готові?
-Так.
- Сідаємо у потяг і вирушаємо у подорож. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.
1.Перша станція« Обчислювальна»
- На ці зупинці завдання виконуються швидко , а для цього потрібно логічно мислити, та відповідати правильно , піднімаючи руку.
Завдання:
1.Порахуємо до 10.
2.Назвіть сусідів числа 3 ( 2 і 4), 5 (4 і 6) ,7 (6 і 8).
3.Назвіть склад числа 3 – це( 1 і 2,2 і 1, 3 і 0), 6 – це(1 і 5, 2 і 4, 3 і 3,4 і 2, 1 і 5, 6 і 0).
- Висновок: отже, на ці станції ми повторили склад числа і порахували у межах десяти, це нам допоможе на наступних станціях при виконанні завдань.
-Молодці, завдання виконані ,отже поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у…
2 Друга станція «Сонячна».
- На ці станції для вас приготували гру ”Сонечко.” Зображення сонечка яке поділене на сектори, у кожному із цих секторів число, а посередені число 1 зі знаком плюс. Це означає, що до кожного сектору потрібно додати число один, що знаходиться у середені. ( Спочатку виконуємо на додавання).
А у наступному сонечку навпаки, потрібно відняти число 1. (на дошці).
Висновок: отже, на ці станції ми пригадали таблицю додавання та віднімання числа 1, яка нам допоможе в подальшому складати та розв’язувати рівності.
- Молодці, завдання виконали ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у
3. Третя станція « Задачна».
- А ця станція пропонує нам віршовані задачі. Для того щоб дати правильну відповідь, потрібно уважно послухати, та швидко порахувати.
Задача:
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5- 1=4)
Б) У коморі був концерт,
Мишки виступали:
Троє грали на сопілці,
Дві пісні співали.
Скільки там було талантів —
Співаків і музикантів?
(3 + 2 = 5.)
В) Вісім хлопців двір завзято
Чистили, трудилися.
Одного гукнула мати.
Скільки залишилося?
(8 – 1 = 7.)
Г) Зловив Василько вісім риб,
Та раптом дві у воду — стриб!
Хто порахує, скільки
Ще рибок у Василька?
(8 – 2 = 6.)
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (З + 1= 4)
Висновок: отже, для того щоб швидко розв’язати віршовану задачу потрібно логічно мислити, та уважно слухати.
-Молодці, завдання виконали ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у
ІІІ. Четверта станція «Фізкультурна»
-Уже ми трішки стомилися, давайте відпочинимо, виходимо за парт і стаємо справа.
Вийдем, діти, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три
Наші ніжки: раз, два, три
Ось голівонька втомилась
Вліво – вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати,
Будем знову працювати
Висновок: отже, ми відпочили, із новими силами приступаємо до роботи, бо під час роботи обов’язково потрібен відпочинок не тільки на уроці а навіть у житті.
- Завдання станції виконали, відпочили ,поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення теми і мети уроку.
2.Пята станція «Тематична»
- На ці станції потрібно скласти таблицю додавання та віднімання числа 2.А для того , щоб виконати це завдання я пропоную заглянути у нашу книжку, вона нам допоможе. Відкриваємо на сторінці 56, тут нас очікує підказка , у вигляді таблички із замочками. Вони однакові?
- Ні. Вони двох кольорів.
- Спробуємо їх порахувати, і на дошці записати, так ми виконаємо це завдання та складемо таблицю. (Діти разом з учителем складають таблицю додавання та віднімання числа 2, учитель записує на дошці.)
Висновок: отже, таблицю ми склали, скажіть раніше ми зустрічали таблицю додавання та віднімання числа 2?
- Ні. Сьогодні ми у перше навчилися її складати , а у житті вона нам допоможе?
-Так..
-А коли саме?
-При покупці, коли потрібно поділитися цукерками, печиво……
-Молодці це завдання виконали ,отже поїзд їде далі Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.
3.Шоста станція « Письмова»
- На цій станції завдання потрібно виконати у зошитах. Відкриваємо зошити на сторінці 60.
- А для того, щоб наші руки, швидко працювали, потрібно іх по розминати. Пальчикова гімнастика « Десять пальців»
-Завдання:
1. Із кожної рівності на додавання склади дві рівності на віднімання.
- Діти скажіть, а ми можемо із однієї рівності на додавання скласти дві рівності на віднімання?
- Так. Отже давайте працювати.
4+2=6 3+2=5 6+2=8
6-4=2 5-3=2 8-6=2
6-2=4 5-2=3 8-2=6
2.Обчисли вираз. Користуйся таблицями додавання і віднімання числа 2.
- Таблицю на попередні станції ми склали, а зараз за допомогою неї будемо розв’язувати рівності.
5+2 = (7) 10-2=(8) 7+2=(9) 8-2=(6)
3.Гімнастика для пальців « Десять пальців».
4. Запиши рівності за числовими променями.
- Що таке числовий промінь? (Числовий промінь – це прями лінія з числами, яка має початок і немає кінця.)
8-5+3=6 5+5-8=2
- Висновок: Отже, ми змогли не тільки усно попрацювати, але і записати свої відповіді, для того щоб краще запам’ятати, як правильно потрібно додавати і віднімати на числовому промені. Як можна з одної рівності на додавання скласти дві рівності на віднімання.
-Молодці, і на ці станції завдання виконали поїзд їде далі. Чух-чух-чух-чух. Ту-у-у- у. Ту-у-у- у.
1.Сьома станція «« Країна Матеметики»
-Молодці. Сьогодні ми добре попрацювали , виконали усі завдання. здійснили цікаву подорож ,і наш потяг прибув на останню станцію під назвою « Країна Матеметики»
- Скажіть з ким ми сьогодні працювали? ( З потягом)
-Яку нова таблицю вивчили? -Презентація ( Таблиці додавання і віднімання числа 2 ).
-Які станції найбільше сподобалися?