Таблиця "Класифікація методів навчання"

Про матеріал
Таблиця "Класифікація методів навчання". Методи навчання класифікують: -за джерелом отримання знань; -за характером логіки пізнання; -за характером пізнавальної діяльності учнів; -на основі цілісного підходу.
Перегляд файлу

 

«Класифiкацiя методiв навчання»

 

МЕТОДИ НАВЧАННЯ

                       1                                           2                                          3                                           4

 

за джерелом отримання знань

 

за характером логіки пізнання

 

за характером пізнавальної діяльності учнів

 

на основі цілісного підход

1. Словеснi:

  • Пояснення;
  • Роз’яснення;
  • Пояснення;
  • Розповiдь;
  • Бесiда;
  • Iнструктаж;
  • Лекцiя;
  • Диспут.

2. Наочнi:

  • Ілюстрація;
  • Демонстрацiя;
  • Навчальне спостереження.

3. Практичнi:

  • Досліди;
  • Вправи;
  • Лабораторнi работи;
  • Практичнi роботи;
  • Навчально-продуктивна праця.

 

 

 

 

 

 

 

  • iндуктивний;
  • дедуктивний;
  • традуктивний;
  • аналiтичний;
  • синтетичний;
  • порiвняння;
  • узагальнення;
  • конкретизацiя;
  • виокремлення осовного;
  • метод моделювання.

 

пояснювально-иллюстративнi    (iнформацiйно-рецептивнi);

• репродуктивні;

• проблемного викладу;

• частково-пошуковi (евристичні);

• дослідницькі.

1. Методи щодо організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності:

• перцептивнi (передача і ставлення до навчальної інформації у вигляді почуттів);

• словесні (лекція, розповідь, розмова);

• наочні (демонстрація, ілюстрація);

• практичні (досліди, вправи, виконання завдань);

• логічні, тобто організація та здійснення логічних операцій (індуктивні, дедуктивні, аналогії);

   гностичні (дослідницькі, проблемно-пшуковi, репродуктивнi).

самоврядування навчальними діями (самостійна робота з книгою, приладами та ін.).

2. Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності:

• методи формування інтересу до навчання (пізнавальна гра навчальні дискусії, створення проблемних ситуацій);

• методи формування обов язку та відповідальності у всiх навчанні (заохочення, схвалення, осуд та інших.).

3. Методи контролю та самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності:

• методи  усної та  писемної перевірки знань, умінь та навичок;

• методи самоконтролю за ефективністю власної навчально-пізнавальної діяльності.

Сутнiсть. Загальною ознакою методів  є джерело знань.  Таких джерел здавна відомо три: практика, наочність, слово. З розвитком культурного прогресу до них приєдналося ще одне - книга, а в останні десятиліття все більше заявляє про себе не паперове джерело інформації – відео у поєднанні з найновіши­ми комп'ютерними системами. У практичній діяльності вчителя словесні, наочні, практичні та інші методи навчання взаємопов'язані. 

http://pidruchniki.com/1386120334984/pedagogika/slovesni_metodi_navchannya

Сутнiсть. Методи навчання за логікою засвоєння навчальної інформації відображають характер і логіку розкриття змісту навчального матеріалу, розвивають абстрактне мислення, формують систему понять, визначають загальні зв'язки у формі моделей (формул, схем тощо).Ефективність використання методів цієї групи залежить від зв'язків з іншими методами навчання: за джерелом знань, рівнем проблемності, ступенем самостійності учнів.

http://pidruchniki.com/12461220/pedagogika/metodi_navchannya_harakterom_logiki_piznannya

Сутнiсть. Тип пізнавальної діяльності характеризує рівень пізнавальної активності та самостійності учнів у навчанні. На цій підставі виокремлюють пояснювальноілюстративний, репродуктивний, проблемного викладу, частково-пошуковий, дослідницький методи. Кожен з них може проявлятися в словесній, наочній і практичній формах. Система цих методів розкриває динаміку пізнавальної активності учнів від сприймання готових знань, їх запам'ятовування, відтворення до творчої пізнавальної праці, яка забезпечує самостійне оволодіння новими знаннями.

http://helpiks.org/1-56251.html

Сутнiсть. Цілісний навчальний процес у сучасній школі здійснюється за допомогою цілого ряду класифікацій, які в єдності відображають завдання і зміст дидактичних методів. При цьому кожна класифікація методів ґрунтується на одній або кількох істотних ознаках, проте всі класифікації зводяться до системи.
Методологія цілісного підходу до взаємопов'язаної діяльності вчителя і учнів у навчанні передбачає виділення методів навчання у великі групи:
методи організації і самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності,
методи стимулювання і мотивації учіння, методи контролю і самоконтролю у навчанні,
Усвідомлення вчителем суті й особливостей цілісної класифікації методів дозволить йому здійснити цілісну процедуру їх вибору.

http://ru.osvita.ua/school/method/780/

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
1 квітня 2023
Переглядів
2188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку