«Класифiкацiя методiв навчання»
МЕТОДИ НАВЧАННЯ |
1 2 3 4
за джерелом отримання знань |
за характером логіки пізнання |
за характером пізнавальної діяльності учнів |
на основі цілісного підход |
|||
1. Словеснi:
2. Наочнi:
3. Практичнi:
|
|
• пояснювально-иллюстративнi (iнформацiйно-рецептивнi); • репродуктивні; • проблемного викладу; • частково-пошуковi (евристичні); • дослідницькі. |
1. Методи щодо організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності: • перцептивнi (передача і ставлення до навчальної інформації у вигляді почуттів); • словесні (лекція, розповідь, розмова); • наочні (демонстрація, ілюстрація); • практичні (досліди, вправи, виконання завдань); • логічні, тобто організація та здійснення логічних операцій (індуктивні, дедуктивні, аналогії); • гностичні (дослідницькі, проблемно-пшуковi, репродуктивнi). • самоврядування навчальними діями (самостійна робота з книгою, приладами та ін.). 2. Методи стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності: • методи формування інтересу до навчання (пізнавальна гра навчальні дискусії, створення проблемних ситуацій); • методи формування обов язку та відповідальності у всiх навчанні (заохочення, схвалення, осуд та інших.). 3. Методи контролю та самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності: • методи усної та писемної перевірки знань, умінь та навичок; • методи самоконтролю за ефективністю власної навчально-пізнавальної діяльності. |
|||
Сутнiсть. Загальною ознакою методів є джерело знань. Таких джерел здавна відомо три: практика, наочність, слово. З розвитком культурного прогресу до них приєдналося ще одне - книга, а в останні десятиліття все більше заявляє про себе не паперове джерело інформації – відео у поєднанні з найновішими комп'ютерними системами. У практичній діяльності вчителя словесні, наочні, практичні та інші методи навчання взаємопов'язані. http://pidruchniki.com/1386120334984/pedagogika/slovesni_metodi_navchannya |
Сутнiсть. Методи навчання за логікою засвоєння навчальної інформації відображають характер і логіку розкриття змісту навчального матеріалу, розвивають абстрактне мислення, формують систему понять, визначають загальні зв'язки у формі моделей (формул, схем тощо).Ефективність використання методів цієї групи залежить від зв'язків з іншими методами навчання: за джерелом знань, рівнем проблемності, ступенем самостійності учнів. http://pidruchniki.com/12461220/pedagogika/metodi_navchannya_harakterom_logiki_piznannya |
Сутнiсть. Тип пізнавальної діяльності характеризує рівень пізнавальної активності та самостійності учнів у навчанні. На цій підставі виокремлюють пояснювальноілюстративний, репродуктивний, проблемного викладу, частково-пошуковий, дослідницький методи. Кожен з них може проявлятися в словесній, наочній і практичній формах. Система цих методів розкриває динаміку пізнавальної активності учнів від сприймання готових знань, їх запам'ятовування, відтворення до творчої пізнавальної праці, яка забезпечує самостійне оволодіння новими знаннями. http://helpiks.org/1-56251.html |
Сутнiсть. Цілісний навчальний процес у сучасній школі здійснюється за допомогою цілого ряду класифікацій, які в єдності відображають завдання і зміст дидактичних методів. При цьому кожна класифікація методів ґрунтується на одній або кількох істотних ознаках, проте всі класифікації зводяться до системи. http://ru.osvita.ua/school/method/780/ |
|||