Схема допоможе систематично записати та узагальнити найважливіші аспекти при вивченні роману Стендаля "Червоне і чорне".Таблицю можна заповнювати у тісній співпраці з учнями декілька уроків.Це дасть можливість незвичайно для дітей вести записи і аналізувати твір.Така робота повинна зацікавити учнів.
Стендаль (Анрі- Марі Бейль) «Правда, гірка правда…» Жорж Дантон, революціонер
«Червоне і чорне»
Хроніка XIX століття
СССссССЧчЧ сим
Сюжетні вузли |
Події |
Зміст і характер конфлікту |
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка |
Розповідь про життя Жульєна Сореля в домі батька. Нездатність хлопця до фізичної праці.
Мер міста пан де Реналь запрошує Жульєна гувернером до дітей
Кохання пані де Реналь; навчання в Безансонській семінарії; знайомство з маркізом де Ла-Моль, Кохання Матильди. Просування Жульєна по службі. Питання про одруження з Матильдою. Лист пані де Реналь у відповідь маркізу про особу Жульєна Сореля.
Постріл у церкві в пані де Реналь .Бажання Сореля з гідністю померти
Роздуми Жульєна у в’язниці. Поведінка Луїзи та Матильди. Страта Сореля. Смерть пані де Реналь, глибоке горе Матильди
|
Між освіченістю та неуцтвом, невіглаством; тонкою організацією душі та грубою фізичною силою. Між бажаннями, можливостями Сореля і його низьким походженням Між справжніми почуттями та бажанням самоствердитися у відповідному суспільстві; між духовними ,інтелектуальними запитами Сореля та пануванням культу задоволення фізичних потреб у семінарії ,між презирливим ставленням представників вищого класу до «плебеїв» і прагненням Сореля стати з ними на один щабель завдяки розуму здібностям, таланту. Між честолюбними уявленнями та реальними діями ;між мріями та дійсністю
Між бажанням жити та померти, між справжнім коханням і коханням заради досягнення корисливої мети; Між провиною та покаранням |
Герої роману «Червоне і чорне»