Таблиця види підрядних речень

Про матеріал
Таблиця вдало підійде для вивчення складнопідрядних речень у 9 класі та повторення про складнопідрядне речення в 11 класі.
Перегляд файлу

Тип складнопідрядного речення

Приклади

З підрядними означальними частинами

  1. Листи, які писав нам татко, мамачитала перед сном.???

 

[, (які), ].

  1. Весна, немов зачаровує своєю красою.

 

[], (немов).

  1. Вітерздіймав хмари пилу, котрізакривали все.

 

[], (які).

  1. Батьківський дім, що завжди віє дитинством, манить до себе.

 

[, (що), ].

  1. Осінню природа знаходить такі барви, які не може відтворити жодна фарба.

 

[], (які).

З підрядними з’ясувальними частинами

  1. Ми щасливі, що живемо на своїй, Богом даній, землі.

 

[], (що).

  1. Людизнали, куди потрібно ходити за продуктами.

 

[], (куди).

  1. Ябачив, як красиво на сонці вигрававводограй.

 

[], (як).

  1. Мама так і не зрозуміла, чи почули її Андрійко та Миколка.

 

[], (чи).

  1. Мине знаємо, хто буде завтра чергувати на кухні.

 

[],(хто).

З підрядними займенниково-означальними частинами

  1. Ті, хтовивчать вірш напам’ять, будуть високо оцінені.

 

[, (хто), ].

  1. Те, щобуло вчора,не повернути.

 

[, (що), ].

  1. Той, хтобуде багато читатибуде багато знати.

 

[, (хто) –].

  1. Той чоловік, якого ми сьогодні зустріли, мав гарний вигляд.

 

[, (якого), ].

  1. Людьми не може керуватитой, хтоне вміє керувати собою.

 

[],(хто).

З підрядними обставинними частинами                     

 

 

 

 

Місця

  1. Мипоїдемо в гори, туди де немає зв’язку.

 

[],(туди).

  1. Птахилетять туди, де відчувають себе вільними.

 

[],(де).

  1. Миходили туди, де відпочиваєш і душею і тілом.

 

[],(де).

  1. Чим старше мистаємо, тим сильніше хочемо туди, звідки росте наше коріння.

 

[],(звідки).

  1. На сході України, де триваєвійна, гине наш цвіт нації.

 

[,(де), ].

Часу

  1. Навесні, коли все оживає, природанаповнюється життям.

 

[, (коли), ].

  1. Відколи розпочаласявійна, українціне мають спокійних днів.

 

 (Відколи), [].

  1. Аж доки мамане принесесолодощі, Марійкане сядеробити домашню роботу.

 

(Аж доки), [].

  1. Після того як закінчитьсявійна, тисячі українцівповернуться додому.

 

(Після того як), [].

  1. Як тільки закінчитьсядощ, мипідемо на прогулянку.

 

(Як тільки), [].

Мети

  1. Щоб сім’ямала, що їсти, щодня потрібно працювати.

 

(Щоб), [].

  1. Аби восени мати хороший урожай, навесні потрібно плідно працювати.

 

(Аби), [].

  1. Миповинні наполегливо навчатися, для того щоб успішно скласти іспити.

 

[], (для того щоб).

  1. Щоб мати хороше самопочуття, потрібно постійно займатися спортом.

 

(Щоб), [].

  1. Аби досягнути великих цілей, потрібно не зупинятися і йти до мети.

 

(Аби), [].

Причини

  1. Маринкане пішла до школи, через те, що захворів її брат.

 

[], (через те що).

  1. Мине змогли виконати тести, бо розпочалася повітряна тривога.

 

[], (бо).

  1. Завдяки тому, що вчитель доступно пояснив матеріал, учні змогли все зрозуміти.

 

(Завдяки тому що), [].

  1. Потрібно привести до ладу будинки та подвір’я, оскільки прийшла весна.

 

[], (оскільки).

  1. Оленка не могла підібрати собі сукню, тому що нічого для неї не подобалося.

 

[], (тому що).

Умови

  1. Якби студенти опрацьовували навчальний матеріал удома, їм би легше було працювати на занятті.

 

(Якби), [].

  1. Людські руки можуть зробити, що завгодно, коли б тільки захотіли.

 

[], (коли б).

  1. Матеріал краще запам’ятовується, коли після прочитання зробити короткі тези про прочитане.

 

[], (коли).

  1. Ми поїдемо у ліс, якщо швидко закінчиться дощ.

 

[], (якщо).

  1. Людина буде багато знати,коли буде читати багато наукової літератури.

 

[], (коли).

Допусту

  1. Незважаючи на те, що погода за вікном була похмура, сьогодні я маю чудовий настрій.

 

(Незважаючи на те що), [].

  1. Хоч настала календарна весна, зима й гадки не має нас покидати.

 

(Хоч), [].

  1. Дарма, що я не встигла прийти до початку вистави, мене змогло вразити й закінчення.

 

(Дарма що), [].

  1. Хоч мати просила залишитися вдома, однак Сергій пішов до товариша.

 

(Хоч), [].

  1. Я звикла економити, незважаючи на те, що грошей мені завжди вистачає.

 

[], (незважаючи на те що).

Наслідку

  1. На сході України нас захищають справжні воїни, так що ми всі у безпеці.

[], (так що).

  1. Мами постійно піклуються про нас, так що ми завжди під їхнім лагідним крилом.

[], (так що).

  1. Викладачі зрозуміло подають навчальний матеріал, так що лише від студентів залежить його засвоєння.

[], (так що).

  1. Несподівано випав сніг, так що розцвілі нарциси зав’яли.

[], (так що).

  1. На небі збиралися чорні хмари, так що на хорошу погоду можна не сподіватися.

[], (так що).

Способу дії, міри і ступеня

  1. Сьогодні сонце таке яскраве, що дивитися боляче.

 

[], (що).

  1. Цієї середи був такий сильний вітер, аж дерева гнулися.

 

 

[], (що).

  1. Павло вдало і легко  орудував косою, ніби маляр пензлем.

 

[], (ніби).

  1. Справи потрібно робити так, як вважаєте буде краще вам.

 

[], (як).

  1. Розлючена Марина стукнула дверима так, що вікна задзвеніли.

 

[], (що).

Порівняльні

  1. Життя проходить так швидко, мов згорає сірник.

 

[], (мов).

  1. У бабусі боліла голова, немов розколювалася на двоє.

 

[], (немов).

  1. Вона була така чарівна, ніби  Мавка.

 

[], (ніби).

  1. Хмари насувалися, наче великі хвилі.

 

[], (наче).

  1. Добрі вчинки людини, неначе дзеркальне відображення душі.

 

[], (неначе).

Супровідні

  1. На концерті було багато людей, причому ніхто й не сподівався на таку кількість.

[], (причому).

  1. На вікнах висіли темні штори, від чого в кабінеті були сутінки.

[], (від чого).

  1. Вони стояли й обіймались, чого раніше не дозволили б собі на людях.

[], (чого).

  1. Навколо стояла тиша, як ми й сподівалися.

[], (як).

  1. Сьогодні я з’їв щось не те, причому харчувався лише вдома.

[], (причому).

 

docx
Додано
16 лютого
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку