«Інноваційні практики для впровадження компетентнісного підходу в
освітньому процесі»
Мицик Ірина Василівна
вчитель початкових класів
Климівської гімназії
Ланнівської сільської ради
Тема. «Так багато книжок!» За Жілем Тібо
Мета: формувати компетентності:
Ключові: вміння вчитися – прагнення здобувати нові знання, працювати в групі та самостійно; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проєктувати стратегії своєї поведінки з урахуванням позитивних якостей героїв; громадської – визначати своє ставлення до прочитаного, відстоювати свою думку та позицію відповідно до змісту тексту.
Предметних:
- узагальнити та систематизувати знання учнів про книгу як джерело знань;
- закріплювати вміння розпізнавати жанр літературного твору;
- вдосконалювати навички свідомого читання;
- удосконалювати вміння працювати з текстом, визначати тему та головну думку тексту, простежувати розгортання подій, давати характеристики дійових осіб;
- прищеплювати любов до читання;
- виховувати шанобливе ставлення до книги.
Обладнання: презентація, пазли з прислів’ями, картки зі словами, капелюхи.
Хід уроку
І. Організаційний момент (Слайд 2)
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Будем добре працювати.
Хороші результати мати.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Робота над чистомовкою (Слайд 3)
Ли – ли – ли – урок почали.
Ри – ри – ри – чітко говори.
Ви – ви – ви – слова назви.
Жи – жи – жи – свою думку скажи.
2. Робота над загадкою (Слайд 4)
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Книга
(Читати, вчитися, дізнаватися, дитяча, енциклопедія, словник)
Дискусія: Для чого людині потрібні книги?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Похапцем, під пахвою, віддячити, стос книжок, бібліотека.
Читання з передбаченням. (Слайд 7)
а) Прочитати заголовок тексу.
- Про що буде розповідатися в тексті?
- Чому ви так думаєте?
б) Читання 1-ої частини. Обговорення.
- Як звали хлопчика про якого розповідається в тексті?
- Хто першим подарував Ніколасу книжку?
- Про що в ній розповідалося?
- Чому тато вирішив подарувати синові книгу «Як правильно чистити зуби?» Знайти і прочитати, що побачив тато у ванній кімнаті.
- Які ще книжки отримав хлопчик?
- Як ви думаєте, що буде далі?
в) Читання 2-ої частини. Обговорення.
- Що зробив Ніколас, щоб віддячити Вероніці? Знайти, зачитати.
- Чи вибрав Ніколас для себе книжку?
- Чому хлопчик відмовився?
- На вашу думку, що буде далі?
г) Самостійне читання 3-ої частини оповідання.
- Чи здійснилися ваші припущення, як розвиватимуться події в тексті?
- Які книжки взяв собі Ніколас? Знайти в тексті підтвердження своїх слів.
- Чи сподобалося хлопчику читати?
- Яким він став? Прочитати речення з тексту.
3. Фізкультхвилинка (Слайд 8)
V. Робота над змістом оповідання
Використанням методики «Шість капелюх мислення» (Робота в парах)
Білі капелюшки.
- Як звали дійових осіб в оповіданні?
- Хто головний герой цього оповідання?
Чорні капелюшки.
Робота з прислів’ями – пазлами
- Скласти прислів’я із пазлів, пояснити їх.
Золото добувають із землі, а знання – з книги.
У книжці шукай не букви, а думки.
Жовті капелюшки.
- За що ви б хотіли похвалити Ніколаса?
- Складіть за абеткою список книжок, які читав хлопчик.
(«Як зав’язувати шнурівки», «Як правильно чистити зуби», «Як купати котів», «Як кататися на велосипеді», «Про пригоди пірата», «Про лицарів», «Гумористична»)
Червоні капелюхи
- Прочитайте слово, про кого можна так сказати? Доведіть свою думку.
- Уважна, неук, наполеглива, найщасливіший.
Зелені капелюхи.
- Яка головна думка тексту?
- Чого вчить нас це оповідання?
VІ. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
- Чому всі пропонували Ніколасу книжки?
- Чому він почав відмовлятися читати?
- Від якої книжки хлопчик не міг відірватися?
- Які книжки ви б хотіли прочитати? Чому?
VІІ. Рефлексія Сині капелюшки
Закінчити речення.
- Сьогодні я познайомився із оповіданням … .
- Я зрозумів, що … .
- Книга – це … .
Висновок: Щоб більше знати, потрібно більше читати.