Збірка, яка демонструє роботу членів ММО впродовж року і є зразком узагальнення та поширення досвіду роботи кожного учителя. Представлено творчі звіти учителів із зазначенням методичної проблеми та шляхів її реалізації. Проаналізовано роботу кожного учителя за усіма напрямками навчально-виховної роботи.
1
Відділ освіти департаменту соціально-гуманітарної політики
Вільногірської міської ради Дніпропетровської області
Комунальний заклад «Міський методичний центр»
Вільногірської міської ради Дніпропетровської області
«Педагогічна скарбниця
методичного об’єднання вчителів
української мови та літератури
у 2016-2017 навчальному році»
м. Вільногірськ
Методичне об’єднання вчителів української мови та літератури загальноосвітніх навчальних закладів
м. Вільногірська Дніпропетровської області
Науково-методична проблема методичного об’єднання:
«Інноваційний зміст освіти, професійна майстерність та творчість учителя – шлях до забезпечення особистісного розвитку учнів»
Девіз роботи методичного об’єднання:
«Удосконалюватися – значить мінятися,
бути досконалим – означає змінюватися часто»
Керівник методичного об’єднання: Роскокоха Тетяна Валеріївна, учитель Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4,
роб.тел. (05653) 5-25-12
Роскокоха Тетяна Валеріївна-
учитель української мови і літератури Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4,
має вищу освіту,закінчила
Дніпропетровський державний
університет імені Олеся Гончара,
педагогічний стаж роботи – 18 років,
має вищу кваліфікаційну категорію,
педагогічне звання «старший учитель»,
керівник міського методичного об’єднання з 2017 року.
Упродовж 2015-2017 рр. працює над проблемою «Мультимедійні технології на уроках української мови та літератури для розвитку креативної сфери учнівської діяльності».
Головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Мультимедійний урок – це як цілісний урок, так і етап певного уроку, або фрагмент завдання, на який учні будуть очікувати і подумки із захопленням переживати.
У своїй діяльності прагне урізноманітнювати уроки, робити вивчення мови і літератури неповторним, пам’ятаючи слова Олеся Гончара, що бути у вічному пошукові - це значить «шукати енергію слова в енергії душі». Інтегрує навчальний матеріал і показує, як в різних видах мистецтва – театр, кінематограф, живопис – втілено безсмертні літературні образи. Використання комп’ютерних технологій вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета. Мультимедійні технології дозволяють оживити урок, зв’язати його з дійсністю, забарвити різними фарбами почуттів, озвучити урок музикою, звуками природи, зіставити власні спостереження, надихнути на бажання побачити це в дійсності, збагатити власний досвід.
Учитель постійно працює над вдосконаленням фахової майстерності. Так, у листопаді 2016 р. стала учасником Всеукраїнської конференції із проблем соціалізації, у лютому 2017 р. – брала участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Рівний доступ до якісної освіти: проблеми впровадження дистанційного навчання школярів». У березні 2017 р. – брала участь в обласному практичному семінарі з елементами майстер-класу з метою підготовки до вибору підручників.
Під час міського семінару з виховної роботи «Створення ефективної моделі організації виховного процесу в школі» (березень, 2017 р.) провела літературну вітальню «Розкрилля душі», де продемонструвала різні форми роботи з обдарованими учнями. До Міжнародного дня рідної мови у лютому 2017р. провела свято для учнів 5-6-х класів.
У листопаді 2016 р. спільно із колегою Євтуховою Л.М. зняла відеоролик до Дня української писемності та мови. В рамках предметної декади провела «Байкарський калейдоскоп» до річниці Глібова для 5-х класів. Є шкільним координатором Всеукраїнської гри «Соняшник». Вдруге стала співорганізатором і учасником Фестивалю шкільної родинної творчості. Виступила із промовою під час мітингу до річниці народження Кобзаря.
Тетяна Валеріївна очолює творчу групу школи, що також дає поштовх до саморозвитку і самовдосконалення. Працює в проекті «Дистанційне навчання для дітей з особливими освітніми потребами». Її дистанційні курси розміщуються на сайті «Класна оцінка». Створила власний блог. Педагог постійно шукає нові форми і методи роботи з дітьми, виробляє власний стиль викладання і виховання.
Результативність участі учнів в олімпіаді, конкурсах:
Бігун Тетяна. 11 кл. - І місце, Карпусь Катерина. 8-А кл – І місце
Бігун Тетяна – ІІІ місце в обласному турі олімпіади
Біленко Тетяна, 5-Б кл, І місце, учасник ІІ обласного заочного туру,
Клімас Юлія – 11 клас, ІІ місце
Бігун Тетяна. 11 кл. - І місце, учасник обласного етапу конкурсу
Карпусь Катерина, 8-А кл – ІІ місце, Носач Юлія, 6-а клас – ІІ місце
Галаган Дмитро, 6-Б клас- І місце, Ковчуг Еліна, 11 клас - учасник
Галаган Дмитро, 6-Б клас- ІІ місце, Ковчуг Еліна, 11 клас – ІІ місце
Єпіфанова Валентина Миколаївна -
учитель української мови і літератури Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, має вищу освіту,
закінчила Криворізький державний педагогічний інститут,
педагогічний стаж роботи – 29 років,
має вищу кваліфікаційну категорію,
педагогічне звання «старший учитель».
Впродовж 2016-2017 року працювала над методичною проблемою «Соціалізація учнів через технології інтерактивного навчання на уроках української мови та літератури».
Педагогічне кредо: «Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання».
Продовжує роботу над темою «Обдаровані діти». Вивчений досвід учителів Кіровоградщини Л.В.Корецької, А.І.Постельняка та опрацьований посібник, авторами якого є дані вчителі: «Увага: обдаровані діти!»: методичні рекомендації на допомогу організаторам роботи з обдарованим дітьми (Л.В.Корецька, А.І.Постельняк. - Кіровоград. Видавництво КОІППО ім. Василя Сухомлинського, 2006р.), допомагає учителю у роботі.
Методи навчання на уроках:
«Знайди помилку». Свідомо допускає в прочитаному або написаному заздалегідь тексті чи реченні помилку, яку потрібно помітити.
«Буктрейлер». Створює з групою дітей сучасну рекламу на книгу.
«Мозковий штурм». Чітко формулює проблемне питання. Пропонує всім висловити ідеї, коментарі, пов’язані з цією проблемою. Діти обговорюють й оцінюють запропоновані ідеї.
«Редактор». Записані слова, речення або текст (вони записані з помилками) необхідно списати, а, можливо, розподілити за певними завданнями, виправивши помилки і пояснивши їх. Ця гра може проводитись і в усній формі.
«Робота в малих групах». Об’єднує учнів у групи. Дає кожній групі конкретне завдання. Стежить за роботою в групах, надаю необхідну допомогу. Групи представляють результати колективної діяльності.
«Незакінчене речення». Завдання може бути усним і письмовим. Наприклад: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я навчився…».
«Кросвордний диктант». Диктує не саме слово, а його тлумачення, учні записують відповідь.
Очікувані результати від вивчення досвіду: розглянути форми і методи роботи з обдарованими дітьми, шляхи розвитку творчої особистості та формування основних груп соціальних компетентностей учнів.
Так, за 2016-2017 навчальний рік її учні були переможцями:
Терещенко Анна, 9 клас – ІІ місце ІІ (міського) етапу.
Яриз Аріна Аріна, 5 клас – ІІ місце ІІ етапу;
Лукінова Анастасія, 9 клас – І місце ІІ етапу.
Яриз Аріна, 5 клас – І місце ІІ етапу;
Терещенко Марина, 5 клас – ІІ місце ІІ етапу;
Лукінова Анастасія, 9 клас – І місце ІІ етапу;
Терещенко Анна, 9 клас – ІІ місце ІІ етапу.
У 2016-2017 н.р. учениця 9-В класу Лукінова Анастасія виборола І місце у міському конкурсі декламаторів «Живе слово».
Терещенко Анна та Андрієнко Валерія (учениці 9-В класу) у 2016-2017 н.р. працювали у НТУ «Еврика», досліджуючи тему «Тріумф людської долі» (компаративний аналіз творів Івана Багряного «Тигролови» та Джека Лондона «Жага до життя»).
У 2016 році (листопад) була організатором та учасником міського семінару, підготувала виступ з теми «Формування сімейних цінностей на уроках української літератури».
Бублик Світлана Федорівна –
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №5, має вищу освіту, закінчила Криворізький державний педагогічний інститут, педагогічний стаж роботи – 25 років,
має вищу кваліфікаційну категорію.
Упродовж 2016-2017 років працювала над методичною проблемою «Упровадження аспектів соціалізації школярів на уроках української літератури».
Соціалізація – це неперервний процес, що триває протягом усього життя. На ІІ етапі роботи над методичною проблемою на своїх уроках формувала життєво необхідні компетентності учнів, прагнула, щоб учень умів реалізувати себе в житті, вів активний спосіб життя, критично оцінював власну діяльність, умів працювати в колективі, не боявся висловлювати власну думку, що дуже необхідно в сучасному суспільстві.
На уроках української літератури надає перевагу пошуково-дослідницькій діяльності, створюючи умови для налагодження діалогу «автор – твір – читач». Для досягнення ефективності такого уроку застосовує такі технології, як-от:
Практикує складання усного твору-характеристики літературного персонажа за поданим планом, основою для якого були дитячі переживання та враження від прочитаного. Дбає про те, щоб уроки літератури були уроками вільного спілкування. Така форма дає можливість учням висловлювати свої думки, не узгоджуючи їх з підручником чи позицією вчителя. Та найбільша їх цінність у тому, що вони дають можливість формувати не лише функціональні й мотиваційні компетенції, а й соціальні, що пов’язані з оточенням, життям суспільства, соціальною діяльністю особистості.
І як приклад ефективності цих технологій є навчальні результати її учнів. Так, у Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика Муха Анастасія, учениця 7-В класу, посіла І місце в ІІ турі.
Під керівництвом Бублик С.Ф. учениця 10 кл Андрієнко Каріна захистила науково-дослідницьку роботу в ШНТ з теми «Інтерпретація феміністичних ідей у творах Ольги Кобилянської».
Брала участь у міському науково-практичному семінарі (листопад, 2016р.) з проблеми створення гуманістичного освітнього середовища як чинника успішної соціалізації учнів, підготувала доповідь «Формування національних цінностей на уроках української літератури».
Фільова Юлія Іванівна -
учитель українскої мови і літератури Вільногірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №5, має вищу освіту, закінчила Криворізький державний педагогічний інститут,
педагогічний стаж роботи – 21 рік,
має вищу кваліфікаційну категорію.
Впродовж 2016-2017 навчального року працювала над методичною проблемою «Формування мовленнєвої компетенції школярів через впровадження інноваційних технологій».
Працюючи на проблемою, відійшла від стереотипного мислення й у власній педагогічній діяльності намагається зробити процес навчання цікавим і активним, створити для цього комфортні умови.
Девізом її роботи, педагогічним кредо стали слова Георга Зіммеля: «Людина освічена – та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає».
Тому й поставила собі за мету:
У пошуках педагогічних технологій, спрямованих на розв’язання цього важливого питання, виокремила інноваційні технології навчання, оскільки саме вони забезпечують активну взаємодію, діалогічне, дискусійне спілкування, взаємонавчання – те, що і є базою для формування мовленнєвої компетенції учнів.
Щоб користуватись багатствами рідної мови, учні мають не лише запам’ятовувати схеми, моделі слів, речень, а й розуміти закономірності їх функціонування, оволодівати способами пізнання, чуттєвими сприйманнями й знаннями про довкілля та постійно збагачувати їх, оскільки тільки багатий досвід народжує фантазію, пробуджує думку.
Учитель переконана, що саме освічена, самодостатня, креативна, національно свідома особистість є майбутнім України.
Послідовне впровадження інноваційних методів, принципів, форм роботи дає свої результати:
Переможці міських конкурсів та олімпіад в 2016-2017 н.р.
Кулик Катерина (10 клас) – ІІ місце;
Заєць Марія (11 клас) – ІІІ місце.
Кулик Катерина (10 клас) – І місце;
Заєць Марія (11 клас) – ІІ місце.
Жуланова Ольга (10 клас) – І місце;
Власенко Анастасія (11 клас) – І місце.
Брала участь у міському науково-практичному семінарі (листопад, 2016р.) з проблеми створення гуманістичного освітнього середовища як чинника успішної соціалізації учнів, підготувала доповідь «Формування громадянсько-патріотичних цінностей на уроках української літератури як основа соціалізації сучасного школяра».
Баранова Наталя Олексіївна -
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5,
має вищу освіту, закінчила Криворізький державний
педагогічний університет,
педагогічний стаж роботи - 13 років,
має першу кваліфікаційну категорію.
Де вчитель посіє, там стелиться ласка,
Де вчитель посадить, там сходить добро.
Бо вчитель – це доля складна і прекрасна,
І серце глибоке , як сивий Дніпро.
Упродовж 2016-2017 років працювала над методичною проблемою «Формування життєвої компетентності на уроках української мови та літератури».
Введення життєвої компетентності у філологічну освіту дозволяє кожному учневі на прикладі життя героїв літературних творів усвідомити сенс свого життя; на основі знань про їхні ціннісні орієнтації оволодіти універсальними константами життєвого світу, на підставі чого визначити орієнтири власного розвитку, систему смисложиттєвих координат, у яких вони можуть існувати.
Усвідомивши закони соціального розвитку та людського життя, учні матимуть цілеспрямованість в отриманні й використанні знань, переконання в необхідності безперервного самовдосконалення. « Вогонь душі своєї дітям віддавати, щоб справжніми людьми вони могли стати», - такий її життєвий девіз. Переконана, що життєва компетентність через призму філологічної освіти означає виховання порядних людей, які житимуть і працюватимуть на користь суспільству, родині, собі.
У викладанні літератури багато уваги приділяє компаративному аналізу тексту, урізноманітнює форми роботи, поєднуючи колективну, самостійну, індивідуальну діяльність учнів з інтерактивними методами навчання; застосовує метод життєтворчих проектів, яка дозволяє наблизити навчальний процес до реального життя, а сам урок стає життям юних особистостей. ЇЇ життєвим кредо є такі слова: «Нехай душі не висохне криниця». Адже найефективніший засіб навчання, виховання та впливу є особистість педагога, його мудре слово.
У своїй роботі прагне дійти до кожного учня, закласти в нього механізм самореалізації, самовиховання, сприяти формуванню компетентної, здатної до самостійного вибору особистості. Тому головний принцип її роботи – це «Любов – Довіра – Розуміння – Підтримка». На кожному уроці української мови, заняттях гуртка « Юні мовознавці» привчає учнів уважно і дбайливо ставитися до української мови, прищеплює їм любов до рідного слова. Підготувала виступ на засідання шкільного методичного об’єднання «Технологія життєтворчої компетентності на уроках української мови та літератури»
Створює власні ефективні технології навчання правописної грамотності: «Читаємо - аналізуємо – пишемо», «Редактор». Великого значення в процесі викладання мови та літератури надає створенню на уроці життєтворчих проектів, проблемної ситуації як вирішальної умови застосування інтерактивних методів навчання.
Найголовнішим принципом у викладанні української мови та літератури вважає антропологічний, згідно з яким у центрі уваги - особистість учня, її творчий розвиток та самовиявлення.
Успіхи учнів:
Шевченко Ксенія Вікторівна -
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №5, має вищу освіту,
закінчила Криворізький державний педагогічний інститут,
педагогічний стаж роботи – 5 років,
спеціаліст.
Впродовж 2016-2017 років учитель працювала над методичною проблемою «Реалізація пізнавального та ціннісного аспектів соціалізації школяра в сучасному освітньому просторі».
Педагогічне кредо: «Наша праця призначена для того, щоб краса землі, широчінь людського серця і сила розуму переважали над темрявою, сяяли, як сонце, що не заходить».
В організації викладання предметів ставить за мету:
Головними завданнями вбачає:
Інноваційну значущість досвіду бачить у використанні в роботі новітніх технологій, намагається вміло й раціонально на їхній основі будувати сучасний урок української мови та літератури як важливу умову ефективного формування цілісної особистості учня.
Методи навчання на уроках:
«Знайди помилку». Свідомо допускає в прочитаному або написаному заздалегідь тексті чи реченні помилку, яку потрібно помітити.
«Літературний диктант». Пропонує 10-12 запитань з теми, учні записують відповіді, а потім один одному перевіряють роботу і виставляють оцінки.
«Мозковий штурм». Чітко формулює проблемне питання. Пропоную всім учням висловити ідеї, пов’язані з цією проблемою.
«Незакінчене речення». Завдання може бути усним і письмовим. Наприклад: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я навчився…».
За останній рік учні Ксенії Вікторівни були переможцями:
Тогоєва Поліна, 8-А клас – ІІ місце ІІ (міського) етапу;
Гунько Віталій, 8-Б клас – ІІ місце ІІ етапу.
Сторожко Єлизавета, 7-Б клас – ІІІ місце ІІ етапу;
Подріз Олена, 8-А клас – І місце ІІ етапу;
Пальчик Єлизавета, 8-Б клас – ІІ місце ІІ етапу.
Тогоєва Поліна, 8-А клас – І місце ІІ етапу.
Ксенія Вікторівна у 2016-2017 н.р. була учасником проведення міського семінару, виступ «Розвиваючі ігри для мобільних пристроїв».
Євтухова Лідія Миколаївна-
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №4, має вищу освіту,
закінчила Криворізький державний
педагогічний інститут,
Київські курси «Інтерлінгва»,
педагогічний стаж роботи – 27 років,
має вищу кваліфікаційну категорію.
Протягом 2016-2017 років працювала над методичною проблемою «Психологічні основи збереження здоров’я школярів як один із напрямів соціалізації особистості на уроках української мови та літератури».
Виховання в дитини дбайливого ставлення до себе, до свого життя – найважливіша складова здоров’язберігаючої педагогіки.
З метою вирішення проблеми мотивації до вивчення теми уроку, формування комунікативних навичок учнів, соціалізації активно впроваджує фронтальне взаємоопитування методом «Мікрофон». Проведення цього етапу уроку має свої варіанти: використання ігрових технологій (питання-відповідь з м’ячем, «лінгвістична дуель», вправа «я – вчитель»).
Для розвитку пізнавальної активності, створення ситуації спілкування, організації дискусій застосовує проблемні життєві ситуації, наочність, мультимедійні засоби.
Серед інших інновацій активно використовує педагогічну технологію «Створення ситуації успіху» і вважає її досить ефективною. Вона виробляє найціннішу людську якість – стійкість у боротьбі з труднощами. Ця технологія розв’язує багато проблем щодо агресивності дитини, неслухняності як постійної риси характеру, ізольованості в групі, лінощів.
Під час аналізу творів через співпереживання (катарсис) розвивається чуттєва сфера учнів, уява та мислення. Аналізуючи ситуації з погляду безпеки життєдіяльності та збереження здоров’я людини, учні використовуватимуть отримані знання в повсякденному житті. На прикладі літературних героїв учні мають зосередитися на проблемі вибору своєї життєвої позиції й моральної поведінки.
Євтухова Л.М. брала активну участь у зимовій сесії вебінару «Ефективна підготовка до ЗНО з української мови». Має публікацію в журналі «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» (№01-03/2016), стаття «Психологічні аспекти збереження здоров’я школярів на уроках української мови та літератури. http://osvita.ua/school/lessons_summary/psychology/49682/
Була учасником міського науково-практичного семінару з виховної роботи (21 березня 2017 р.), де проводила тренінгове заняття з курсу «Рівний – рівному».
Досягнення учнів
Щирова К.,9-А, ( І м.), Гудожник М., 10 кл.( І м.);
Цютченко П.,9-А кл(ІІ м.), Садовничий А.,10 кл.(ІІ м.)
Кожура А.,7-А кл.- переможець міського, учасник обласного (заочного) етапу;
Печенюк Н., 7-Акл.( ІІ м.), Шамка М., 9-Акл. ( ІІ м.), Щирова К. 9-А., (ІІІ м).
Цютченко П., 9-А кл.(ІІ м).
Шамка М.,9-А, (І м.), Садовничий А.,10 кл. (ІІ м.)
Баранова Ольга Олексіївна-
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 3, має вищу освіту, закінчила Криворізький державний
педагогічний університет,
педагогічний стаж роботи -13 років,
має першу кваліфікаційну категорію
У 2016-2017 працювала над науково-методичною проблемою «Творча діяльність учителя та учня як вирішальний чинник формування інноваційної особистості учня».
Педагогічне кредо: «Школа стає справді осередком культури лише тоді, коли у ній панують чотири культи: культ батьківщини; культ людини; культ книги; культ рідного слова. Серце віддаю дітям».
Баранова О.О. зацікавлює школярів українською мовою як предметом навчання шляхом уникнення одноманітності. Чітке і доказове опрацювання мовних явищ та варіювання методів, форм навчання, на її думку, є тими чинниками, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення школярів. У зв’язку з цим має бути належно оцінена роль і місце у навчальному процесі цікавих мовних матеріалів.
Ставить за мету не розважати, а навчати школярів, збагачувати їх знаннями в обстановці розкутості, задоволення і радості. Цікаві мовні завдання не знижують рівень навчальної роботи, а, навпаки, несуть мовознавчу інформацію, над якою учні із задоволенням працюють і яку легко, невимушено засвоюють. Тематика цікавих завдань і лінгвістичних ігор пов’язана з виучуваними, визначеними програмою відомостями. Учитель вважає, що використання цікавих, ігрових мовних матеріалів важливе з погляду розвитку мислячої особистості. Завдання є пошуковими. Вони ставлять учня перед необхідністю самотужки знаходити шляхи розв’язання, а отже, розпізнавати, аналізувати мовні факти, формулювати висновки.
Мовні матеріали, які вона використовує на уроках, передбачають досягнення дидактичної мети – розширення і зміцнення мовних знань, збагачення словникового запасу школярів й удосконалення їхнього мовлення. Результативними є використання лінгвістичних ігор, які сприяють індивідуалізації навчання, рівня сформованості необхідних умінь і навичок школярів.
У рамках проекту « Предметний тиждень. Грані» провела відкритий урок-практикум з теми « Фразеологічна лабораторія» (10 кл.), конкурс на кращу літературну стінгазету «Життя Т. Шевченка в картинах відомих художників» (8кл.), лексичну п’ятихвилинку «Цар-буква» (5кл.), граматичну п’ятихвилинку « Скульптор словосполучень» ( 8кл.).
Надала методичну допомогу Пацуй Олені, учениці 10 класу, у написанні вірша на літературний конкурс « Собори наших душ». Підготувала виступ на засідання педагогічної ради школи з теми «Особливості соціалізації особистості. Соціалізація дітей у школі».
Результативність діяльності:
конкурсі з української мови імені Петра Яцика.
Левковець Ольга Сергіївна -
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 3,
має вищу освіту,
закінчила Криворізький державний
педагогічний університет,
педагогічний стаж роботи -7 років,
має другу кваліфікаційну категорію.
Працює над проблемою «Розвиток творчих здібностей учнів та патріотичне виховання на уроках української мови та літератури».
У своїй роботі приділяє увагу особистісно-зорієнтованому навчанню, розвитку творчих здібностей учнів та вихованню гармонійної особистості, яка зможе знайти свій шлях у житті та бути повноправним, а головне – гідним громадянином України.
У цьому навчальному році виступала на педагогічній раді з доповідями на теми «Інноваційні стратегії розвитку соціалізованої особистості у процесі викладання української мови та літератури» та «Робота класного керівника по соціальному захисту дітей пільгових категорій». Є керівником гуртка «Юні журналісти» для 8-9-х класів на базі ЦПНДТ.
В рамках Тижня української мови та літератури у школі провела урок української літератури «М. Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» (7 клас); літературний брейн-ринг «Хто? Де? Коли?» (9-ті класи); майстер-клас з українознавства «Український вінок – краса і оберіг».
У школі є керівником факультативу «Українознавство», очолює роботу гуртка «Журналістика». Активно друкується в міській газеті «Вільногірськ». Має публікації власного авторського матеріалу на сайті за 2016-2017 н.р.: https://infourok.ru – 2 сертифікати.
Учитель постійно працює над саморозвитком. Бере активну участь у вебінарах, має відповідні сертифікати: «Психолого-педагогічні особливості роботи з педагогічно занедбаними дітьми», «Освіта дітей з особливими освітніми потребами: від сегнації до інклюзії», «Українська мова. 8 клас. Актуальні питання вивчення української мови у 8-9 класах в контексті підготовки до втілення та концепції «Нова українська школа» та «Ефективна підготовка до ЗНО з української мови».
ЇЇ учні активно беруть участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» (30 учасників).
Досягнення учнів:
Чернявська Анна Ігорівна -
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №3, має вищу освіту,
закінчила Дніпропетровський національний
університет імені Олеся Гончара,
педагогічний стаж роботи - 2 роки,
спеціаліст.
Проблема, над якою працює молодий спеціаліст: «Розвиток творчих здібностей та креативного мислення на уроках української мови та літератури». Найважливіше у педагогічній діяльності - це гармонія у стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення, адже навчаючи інших, Анна Ігорівна навчається сама.
Провела відкритий захід до Дня рідної мови, де залучала учнів до вивчення української мови та використання її у повсякденному житті, розвивала в учнях почуття патріотизму. Брала участь у конкурсі до Дня Соборності України, де разом з ученицею 6-Б класу Пелехань Євою писали наукову роботу « Роль батька у творчості Т. Шевченка». Залучає своїх учнів до участі у Всеукраїнській грі «Соняшник».
Результативність діяльності за 2016-2017 н. р. :
Братко Світлана Володимирівна -
учитель української мови і літератури
Вільногірської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №2, має вищу освіту,
закінчила Дніпропетровський державний університет імені Олеся Гончара,
педагогічний стаж роботи – 18 років,
має першу кваліфікаційну категорію.
Я – Учитель. Я – Любов і Відданість, Віра й Терпіння.
Я - Радість і Співрадість, Страждання й Жаль.
Я – Істина й Серце, Совість і Шляхетність.
Я – Шукач і Обдаровувач, Жебрак і Багатий.
Ш.О.Амонашвілі
Працює над методичною проблемою «Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови і літератури шляхом використання інноваційних технологій ».
У сучасному світі одним з найважливіших фахових умінь для представників багатьох професій стає вміння презентувати себе, свою діяльність, знання і здобутки. Проте вдало презентувати певну концепцію чи ідею може лише той, хто вміє систематизувати й узагальнювати інформацію, чітко й доступно формулювати свої думки, а також застосовує образне мислення, має певний художній смак, відчуття літературної мови і, звісно, володіє сучасними технічними та програмними засобами для розробки і проведення презентації.
Братко С.В. провела Шевченські дні «Тарасові світанки», літературно- музичну композицію «Мені тринадцятий минало…», взяла участь у семінарі-практикумі «Нестандартні форми проведення уроків патріотичного змісту». Стала учасницею вебінару «Ключові компетентності у навчально-виховному процесі» (26.10.2016р.)
Досягнення учнів:
Переможець міського конкурсу творів «Стратегія розвитку територіальної громади з адміністративним центром у м. Вільногірськ» - Пащенко Іван. 7 кл.
Братко Дмитро, 11 кл. - ІІ м. - переможець у І (міському) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів ДВ МАН України та учасник у ІІ (обласного) етапу з роботою «Сорочку мати вишила мені».
Штепа Аліна, 11 клас – ІІ м., Рєзнік Юлія, 8 клас – ІІІ м.
конкурсу ім. Т.Г. Шевченка
Лащухіна Тетяна, 8 кл. – ІІІ м.,Сергієнко Лідія, 10 кл. – ІІІ м.,Штепа Аліна, 11 кл. – ІV м.
мови ім. Петра Яцика
Штепа Аліна, 11 кл. – ІІ м, Соя Варвара, 7 кл. – ІІІ м., Штамбург Олександр, 10 кл. – ІІІ м., Іванова Марія, 5 кл. – ІV м., Горобей Владислава, 9 кл. – ІV м.
Горобей Владислава , 9 кл. – ІІ м., Івашина Діана, 10 кл. – учасник
Штепа Аліна, 11 кл. – І м., учасниця Обласного заочного етапу конкурсу Братко Дмитро. 11 кл. – учасник
Залучила учнів до участі у VІІІ Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» (55 чол.)
Каталог педагогічного досвіду
методичного об’єднання вчителів
української мови та літератури
загальноосвітніх навчальних закладів
м. Вільногірська Дніпропетровської області
Досвід роботи |
Прізвище, ім’я, по батькові педагога, що впроваджує |
Посада, назва навчального закладу, де працює вчитель |
Форма та вид матеріалів з досвіду роботи |
Місце знаходження матеріалів з досвіду роботи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
«Формування національних цінностей на уроках української літератури».
|
Бублик Світлана Федорівна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 |
Виступ на міському семінарі (2016р.) |
Методичний кабінет школи |
«Формування громадянсько-патріотичних цінностей на уроках української літератури як основа соціалізації сучасного школяра».
|
Фільова Юлія Іванівна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 |
Виступ на міському семінарі (2016р.) |
Методичний кабінет школи |
Тренінгові заняття з курсу «Рівний - рівному»
|
Євтухова Лідія Миколаївна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
|
Виступ на міському семінарі (2017р.) |
Методичний кабінет школи |
Поетична вітальня «Розкрилля душі» як форма художньо-естетичного виховання |
Роскокоха Тетяна Валеріївна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
|
Виступ на міському семінарі (2017р.) |
Методичний кабінет школи |
«Формування сімейних цінностей на уроках української літератури».
|
Єпіфанова Валентина Миколаївна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 |
Виступ на міському семінарі (2016р.) |
Методичний кабінет школи |
«Розвиваючі ігри для мобільних пристроїв».
|
Шевченко Ксенія Вікторівна |
Учитель української мови та літератури, Вільногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 |
Виступ на міському семінарі (2016р.) |
Методичний кабінет школи |
Результативність участі учнів
загальноосвітніх навчальних закладів
м. Вільногірська Дніпропетровської області
у предметній олімпіаді з української мови та літератури
У цьому навчальному році учителі Вільногірської ЗОШ №4 Євтухова Л.М. та Роскокоха Т.В. підготували найбільшу кількість переможців міського етапу, які відповідно взяли участь у ІІІ обласному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури: Бігун Тетяна. 11 кл. - І місце, Карпусь Катерина. 8-А кл – І місце на міському етапі (учитель Роскокоха Т.В.), а Бігун Тетяна – виборола перемогу для нашого міста і рідної школи - ІІІ місце в обласному турі олімпіади.
Учні Євтухової Л.М. - Щирова К., 9-А, - І місце, Гудожник М., 10 кл. - І місце; Цютченко П., 9-А кл - ІІ місце, Садовничий А.,10 кл. - ІІ місце. Гудожник Марія і Щирова Катерина показали достатньо високий рівень підготовки під час участі у обласному етапі олімпіади.
Учениці Вільногірської ЗОШ №5: Терещенко Анна, 9 клас – ІІ місце ІІ (міського) етапу (учитель Єпіфанова В.М.) Кулик Катерина (10 клас) – ІІ місце і Заєць Марія (11 клас) – ІІІ місце на міському етапі (учитель Фільова Ю.І.), а учні Шевченко К.В. - Тогоєва Поліна, 8-А клас виборола ІІ місце міського етапу і Гунько Віталій, 8-Б клас – ІІ місце міського етапу.
Одразу дві учениці 11 класу Вільногірської ЗОШ №3Адаменко Олександра і Скрипник Карина (учитель Баранова О.О.) посіли III місце в міській олімпіаді з української мови.
Учні Вільногірської ЗОШ №2 посіли такі місця на міському етапі олімпіади: Штепа Аліна, 11 клас – ІІ м., Рєзнік Юлія, 8 клас – ІІІ м (учитель Братко С.В.)
Робота з обдарованими учнями
членів методичного об’єднання
вчителів української мови та літератури
загальноосвітніх навчальних закладів
м. Вільногірська Дніпропетровської області
Переможці міського етапу VII Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка у 2016/2017 н.р.
Переможцями серед учнів 5-х кл стали: Біленко Тетяна - І місце (учитель Роскокоха Т.В., ЗОШ №4), Яриз Аріна - ІІ місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5), Прилипко Євгенія - ІІІ місце (учитель Чернявська А.І., ЗОШ №3);
серед учнів 6-х класів: Пелехань Єва – І місце ( учитель Чернявська А.І., ЗОШ №3), Москаленко Анастасія ІІ місце (учитель Баранова Н.О., ЗОШ №5), Коваленко Роман – ІІІ місце (учитель Повстянко О.В., ЗОШ №2), Сорокіна Софія – ІІІ місце (учитель Баранова Н.О., ЗОШ №5);
серед учнів 7-х класів: Кожура Анна – І місце (учитель Євтухова Л.М., ЗОШ №4), Печенюк Нікіта – ІІ місце (учитель Євтухова Л.М.,ЗОШ №4), Сторожко Єлизавета – ІІІ місце (учитель Шевченко К.В., ЗОШ №5);
серед учнів 8-х класів: Подріз Олена – І місце (учитель Шевченко К.В., ЗОШ №5), Пальчик Єлизавета – ІІ місце (учитель Шевченко К.В., ЗОШ №5), Лащухіна Тетяна – ІІІ місце (учитель Братко С.В., ЗОШ №2);
серед учнів 9-х класів: Лукінова Анастасія – І місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5), Шамка Марія – ІІ місце (учитель Євтухова Л.М., ЗОШ №4), Щирова Катерина – ІІІ місце (учитель Євтухова Л.М., ЗОШ №4);
серед учнів 10-х класів: Жуланова Ольга – І місце (учитель Фільова Ю.І, ЗОШ №5), Андрієнко Карина – ІІ місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5), Шубіна Ірина – ІІ місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5), Сергієнко Лідія – ІІІ місце (учитель Братко С.В., ЗОШ №2);
серед учнів 11-х класів: Заєць Марія – І місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5), Клімас Юлія – ІІ місце (учитель Роскокоха Т.В., ЗОШ №4), Власенко Анастасія – ІІІ місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5).
Рекомендовані для участі в обласному (заочному) етапі VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка в 2016-2017 навчальному році такі учні: 5 кл – Біленко Тетяна – ЗОШ №4, 6 кл – Пелехань Єва – ЗОШ №3, 7 кл – Кожура Анна – ЗОШ №4, 8 кл – Подріз Олена – ЗОШ №5, 9 кл – Лукінова Анастасія – ЗОШ №5, 10 кл – Жуланова Ольга – ЗОШ №5, 11 кл – Заєць Марія – ЗОШ №5.
Як бачимо, найбільша кількість переможців у ЗОШ №5 – 12 чол., у ЗОШ №4 – 6 чол., у ЗОШ №2 – 3 чол., у ЗОШ №3 – 2 чол. Серед учителів найбільшу кількість переможців міського етапу підготували Фільова Ю.І.– 5 чол, Євтухова Л.М.– 4 чол., Шевченко К.В. – 3 чол., інші – по 2 чол.
Результати міського етапу XVІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2016/17 н.р.
Переможцями серед учнів 5-х класів стали: Яриз Аріна – І місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5), Терещенко Марина – ІІ місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5) Прилипко Євгенія – ІІІ місце (учитель Чернявська А.І., ЗОШ №3);
серед учнів 6-х класів: І місця немає, Носач Юлія – ІІ місце (учитель Роскокоха Т.В., ЗОШ №4), Дєда Каріна – ІІІ місце (учитель Повстянко О.В., ЗОШ №2);
серед учнів 7-х класів: Муха Анастасія – І місце (учитель Бублик С.Ф., ЗОШ №5), Циганкова Уляна – ІІ місце (учитель Левковець О.С., ЗОШ №3), Соя Варвара - ІІІ місце (учитель Братко С.В., ЗОШ №2);
серед учнів 8-х класів: Тогоєва Поліна – І місце (учитель Шевченко К.В.. ЗОШ №5), ІІ місця немає, Карпусь Катерина – ІІІ місце (учитель Роскокоха Т.В., ЗОШ №4);
серед учнів 9-х класів: Лукінова Анастасія – І місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5), Терещенко Анна – ІІ місце (учитель Єпіфанова В.М., ЗОШ №5), Цютченко Поліна – ІІІ місце (учитель Євтухова Л.М., ЗОШ №4);
серед учнів 10-х класів: Кулик Катерина – І місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5), Нікітенко Ілля – ІІ місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5), Штамбург Олександр – ІІІ місце (учитель Братко С.В., ЗОШ №2), Шепель Аліна – ІІІ місце (учитель Баранова О.О., ЗОШ №3);
серед учнів 11-х класів: Бігун Тетяна – І місце (учитель Роскокоха Т.В., ЗОШ №4), Штепа Аліна – ІІ місце(учитель Братко С.В., ЗОШ №2), Заєць Марія – ІІІ місце (учитель Фільова Ю.І., ЗОШ №5).
Для участі в обласному заочному етапі XVІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика в 2016-2017 навчальному році було рекомендовано таких учнів: 7кл.- Муху Анастасію Олександрівну – ЗОШ № 5, 8 кл. – Тогоєву Поліну Миколаївну – ЗОШ № 5, 9 кл. – Лукінову Анастасію Олександрівну – ЗОШ №.5, 10кл – Кулик Катерину Ігорівну – ЗОШ № 5, 11 кл. – Бігун Тетяну Юріївну - ЗОШ № 4. Участь учениць-переможниць ІІ (обласного заочного) етапу Конкурсу Бігун Тетяни (11 кл.) та Кулик Катерини (10 кл.) у третьому (обласному очному) етапі.
Як бачимо, найбільша кількість переможців у ЗОШ №5 – 9 чол, у ЗОШ №2 і ЗОШ №4 – по 4 чол., у ЗОШ №3 – 3 чол. Серед учителів найбільшу кількість переможців міського етапу підготували Єпіфанова В.М. – 4 чол., Роскокоха Т.В., Братко С.В., Фільова Ю.І. – по 3 чол., інші учителі – по 1 чол.
Міський конкурс декламаторів «Живе слово»
Було проведено традиційний міський конкурс декламаторів «Живе слово» на тему: «Любове моя – Україно!» 15 лютого 2017 із залученням учнів 9-10-х кл.
- І місце – Шамрай Лідію (10 клас, ЗОШ № 4, учитель Євтухова Л.М.);
- І місце – Лукінову Анастасію
(9-В клас, ЗОШ № 5, учитель Єпіфанова В.М.);
- ІІ місце – Цютченко Поліну
(9-А клас, ЗОШ № 4, учитель Євтухова Л.М.);
- ІІ місце – Горобей Владиславу (9 клас, ЗОШ № 2, учитель Братко С.В.);
- ІІІ місце – Шевцову Анастасію (10 клас, ЗОШ № 3, учитель Братко С.В.);
«Собори наших душ»
З метою піднесення рівня національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді засобами літератури, музики й образотворчого мистецтва, виявлення, розвитку і підтримки творчо обдарованих дітей та учнівської молоді, формування національної творчої еліти, протягом листопада 2016 року – січня 2017 року в м. Вільногірську пройшов І (міський) етап обласного конкурсу юних літераторів, художників, композиторів «Собори наших душ».
Переможцями стали: Трач Анна, Галаган Дмитро, Шамка Марія, Ковчуг Еліна, Садовничий Анатолій – ЗОШ №4; Кравець Олександр - ЗОШ №3; Лукінова Анастасія, Нікітенко Ілля, Савченко Анна, Кулик Катерина – ЗОШ №5; Штепа Аліна – ЗОШ №2.
Участь учнів загальноосвітніх навчальних закладів м.Вільногірськ Дніпропетровської області у роботі
шкільних наукових товариств
за напрямком «Українська мова та література»
Учасниками шкільних наукових товариств у 2016-2017 н.р. стали чотири учні шкіл міста. Учениця 6 класу Вільногірської ЗОШ №3 Гибало Анастасія під керівництвом свого учителя Чернявської А.І. працювала над роботою з теми «Становлення України в творчості Т. Шевченка».
Учениця 10 кл Вільногірської ЗОШ №5 Андрієнко Каріна під керівництвом учителя Бублик С.Ф. захистила науково-дослідницьку роботу в ШНТ «Еврика» з теми «Інтерпретація феміністичних ідей у творах Ольги Кобилянської».
Учениці 9-В класу Вільногірської ЗОШ №5 - Терещенко Анна та Андрієнко Валерія - під керівництвом Єпіфанової В.М. працювали в ШНТ «Еврика», досліджуючи тему «Тріумф людської долі» (компаративний аналіз творів Івана Багряного «Тигролови» та Джека Лондона «Жага до життя»).
Участь учнів загальноосвітніх навчальних закладів
м.Вільногірськ Дніпропетровської області в роботі
Малої Академії наук України за напрямком
«Українська мова та література»
У цьому навчальному році маємо двох учасників ІІ (обласного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів ДВ МАН України.
Під керівництвом учителя Братко С.В. учень 11 класу Вільногірської ЗОШ №2 Братко Дмитро став переможцем І міського етапу (посів ІІ місце) та був учасником ІІ (обласного) етапу з науково-дослідницькою роботою «Сорочку мати вишила мені».
Під керівництвом учителя Левковець О.С. учениця 9-Б класу Вільногірської ЗОШ №3 Щербина Дарина як учасник ІІ (обласного) етапу захистила науково-дослідницьку роботу на тему «Відображення трагедії Голодомору 1931-1934 років за однойменною повістю Є.Гуцала».
Результативність участі учнів
загальноосвітніх навчальних закладів
м. Вільногірська Дніпропетровської області
у інтерактивних розвиваючих конкурсах
з української мови та літератури
Упродовж кількох років найактивнішими учасниками Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник» є учні Вільногірської ЗОШ №4 (координатор Роскокоха Т.В.) У цьому навчальному році до участі у грі було зареєстровано 60 учнів, минулого 2015-2016 навчального року – 63 учні, у 2014-2015 взяло участь 46 учнів школи.
Приємно відзначити, що учні Вільногірської ЗОШ №3 у кількості 38 чоловік взяли участь у цьогорічній грі, а минулого року - 30 учнів (координатор Левковець О.С.).
До них приєдналися учні Вільногірської ЗОШ №2 у кількості 54 чол. (координатор Братко С.В.) У Вільногірській ЗОШ №5 координують проведення гри «Соняшник» учителі суспільно-гуманітарного циклу.